![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ben ik nu:...... | |||
Extreem rechts |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,68% |
Rechts |
![]() ![]() ![]() |
7 | 18,42% |
Centrum |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,26% |
Links |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,63% |
Extreem links |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,26% |
Dit heeft niets met rechts of links te maken maar is gewoon gezond verstand. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 36,84% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,89% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Gouverneur
|
![]() sorry dat ik pragmatisch ben.. maar waar ga je dan naar streven?
armen hoeven geen school te lopen? hoeven niet vooruit te gaan in het bestaande onderwijssysteem? School sucks want armen hebben het er moeilijk in.. geen bijles, geen AN, geen huiswerk, geen poging tot het aanleren van discipline.. de werkomgeving: de boom in! Armen kunnen er zich moeilijk inpassen dus moet het ook maar volledig worden aangepast.. geen AN, geen meertaligheid,.. en wie gaat dan de kar moeten trekken? 'k weet niet wat je bedoelt met een 'middenklasserscultuur', maar 'k kom zelf uit een werkmansbroek.. 'k heb ondervonden hoe moeilijk het kan zijn wanneer je wordt omgeven door kinderen van notarissen, dokters en aanverwanten.. Hoe 'lastig' het is om je weg te banen indien je uit een 'andere omgeving' komt.. Wat ik probeer te doen is, door mezelf te blijven, de weg wat makkelijker te maken voor anderen met dezelfde achtergrond als ik.. te laten zien dat je, ook als kind uit een arbeidersgezin, zonder volledig je eigenheid te verliezen, toch je plaats kunt vinden.. en daarvoor hoef je heus niet te 'assimileren' met de mentaliteit van de hogere klassere.. maar je moet ook niet zo koppig zijn om ten allen tijde vast te houden aan je 'eigenheid'.. Een Limburgse klant heeft er niets aan dat je perfect Oostends spreekt... om van een franstalige of engelstalige klant nog maar te zwijgen.. en in intermenselijke betrekkingen is het aangewezen dat je - ook vanuit commercieel oogpunt - een beetje kunt redden in allerlei gesprekken.. ook met mensen met een totaal andere achtergrond.. Want waarom zou jouw achtergrond superieur zijn en moeten primeren? Ik ben een beetje een kameleon en dat vind ik goed zo... en .. misschien ook eens iets om over na te denken waarom zou de 'middenklassersmentaliteit' inferieur zijn? want dat is de indruk die je wekt... en da's even pedant als mensen die vinden dat hun middenklassersmentaliteit superieur is. Citaat:
Laatst gewijzigd door vulpes : 17 juli 2006 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |