![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik zou er als werkgever schrik van hebben iemand in dienst te nemen die voor het minste geringste aan het zagen is over 'discriminatie', geen goed beleid etc.. sakkeraars heb je in een bedrijf maar al te vaak genoeg.. en als je vermoedt dat een potentiële werknemer tot die groep van kankeraars behoort, ga je vermijden van die aan te nemen.. 'k zou ook wantrouwen koesteren tegen iemand die explicieit op zijn cv zou zetten: feministe. 't risico bestaat dat je een onredelijke dolle mina in huis haalt... en dat heeft op zich allemaal niets te maken met het feit dat er waarschijnlijk wel nog mensen zijn die geen homo's aannemen (al is dat bij ons kantoor blijkbaar geen probleem), en evenmin met het feit dat er binnen een bedrijf bij voorkeur aandacht wordt besteed aan de problemen 'op de vloer', inclusief problemen omwille van iemands geaardheid (als die problemen zich uiteraard zouden voordoen) maar wel met de vraag of het (i) opportuun is om je seksuele geaardheid expliciet en ongevraagd te vermelden op een CV ; en (ii) uit een gebrek aan reacties af te leiden dat die betreffende werkgevers (of verantwoordelijken voor aanwerving! belangrijke nuance) allemaal homohaters zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
persoonlijk vind ik dat er dringend een 'mensen met overwicht beleid' moet worden gevoerd. zij zijn vaak slachtoffer van pesterijen, worden niet zo gemakkelijk aangenomen als ze solliciteren etc. Vanaf nu zet ik op elke sollicitatiebrief mijn maten en bmi.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is zekerst niet makkelijk voor ons om ons te profileren en om werk te vinden die wij heel graag doen. Heel vaak worden wij afgewezen omwille van onze geaardheid (of wij die nu op voorhand of niet vermelden in onze cv) ook al zouden wij deze job graag en met hart en ziel willen doen. Stel je hebt later zelf een zoon die homo is, deze solliciteerd bij dezelfde werkgever als u en deze wordt afgewezen omwille van zijn geaardheid. Hoe ga je dan reageren. ga je tegen je zoon zeggen dat hij niet mag uitkomen voor zijn geaardheid???
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Soms kan het ook aan de aarding ipv de geaardheid liggen...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Veel blabla, maar weinig terzake. Het ging over de wenselijkheid om je geaardheid op een sollicitatiebrief kenbaar te maken, moest u het vergeten zijn.
![]() |
#147 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Al is Discriminatie omwille van geaardheid niet meer op zijn plaats de dag van vandaag.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Dekoster : 26 juli 2006 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben tenminste zo eerlijk en moedig om direct voor mijn geaardheid uit te komen.
![]() |
#149 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OK, maar kom dan niet zagen dat ze u niet moeten zien op een sollicitatie omdat het bedrijf denkt dat ze met een of andere opstellerige "kijk, ik ben homo"-nicht te maken hebben, en wees aub niet zo hypocriet om dan alle negatieve reacties te wijten aan "discriminatie".
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nogmaals: het gaat hier over een job-interview, niet over een enquête naar uw liefdesleven. De meeste bedrijven could not care less over uw geaardheid; dat u ze toch per se wilt vermelden kan dus negatieve reacties losweken.
![]() |
#151 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Want wij zijn nog steeds mensen zoals ieder ander, met gevoelens en verlangens, maar ook met plichtsgevoel en respect voor anderen. En dat respect willen wij ook krijgen van anderen, dan zullen wij evenveel respect terug geven. Weg dus met alle vooroordelen om en rond holebi's he.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Dekoster : 26 juli 2006 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Gouverneur
|
![]() neen.. strikt genomen geen haters, maar wel mensen die discrimineren op basis van de geaardheid.. want dat is wel wat u stelt: mensen worden niet uitgenodigd omwille van hun geaardheid.. nu goed?
ik bezie dat anders: ik vermeld niet op mijn cv wat mijn bmi is en ik vermeld niet dat ik feministisch ben.. ik vermeld evenmin mijn politieke overtuiging, zo ben ik tenminste zeker dat ik op dat punt niet geconfronteerd word met enige vooroordeel (hetzij omwille WAT ik geschreven heb, hetzij OMDAT ik het geschreven heb) en ik heb de kans om mezelf te bewijzen in het solliciatiegesprek. Ik begrijp u werkelijk niet: enerzijds stelt u dat u uw geaardheid vermeldt omdat het u zinloze verplaatsingen zou besparen, anderzijds stelt u dat iedereen zou moeten worden uitgenodigd voor een gesprek.. Ik vraag mij af of u weet wat u werkelijk wil.. Wat die "heel vaak" betreft.. tja.. blijkbaar zijn er hier toch verschillende mensen die in hun werkomgeving holebi's kennen.. 't zal vermoedelijk wel afhangen van de sector en de mensen die engageren.. in ieder geval: het vermelden van je geaardheid op een sollicitatiebrief gaat daar niets aan verhelpen.. Er is een verschil tussen 'uitkomen voor zijn geaardheid' en ermee 'uitpakken'. Dus ja, ik zou hem adviseren om niet zijn geaardheid te vermelden op een sollicatiebrief (da's niet relevant voor de job, dus moet hij het ook niet vermelden - Wie idd geen onderscheid maakt tussen homo's en hetero's voor de werving zal ook niet verwachten dat je het vermeldt) en neen, ik zou hem niet adviseren om erover te liegen.. Maar ik zit ook niet mijn collega's te vervelen met alle problemen die ik heb omwille van mijn overgewicht, mijn relationele problemen etc.. als het nodig is, zeg ik het wel, of tegen mensen bij wie ik mij goed voel, maar ik voel niet de behoefte om dat nu direct vanaf dag één op tafel te gooien bij een wildvreemde... mijn privé is mijn privé. Waarom zou een homo in het kader van zijn 'outing' dat wel moeten doen? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik allemaal zo lees zouden bepaalde politieke partijen zich beter eens met de echte problemen bezig houden
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 juli 2006 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je moet heus geen homo zijn om gediscrimineerd te worden, hoor.
Citaat:
2. De tactiek die u gebruikt om dat aan te kaarten, blijf ik fundamenteel vervalsend vinden.
![]() |
![]() |
#155 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Holebi's worden al maar meer aanvaard maar het kan nog veel beter en daar hebben werkgevers een belangrijke en voorbeeldrol in te spelen.
![]() |
![]() |
#156 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze draad vind ik dat provoceren van een toekomstige werkgever de bovenhand heeft, een sollicitatie schrijven moet goed verlopen . Mag geen testje worden om werkgevers te testen op het al dan niet veroordelen van holebi's, dat is niet aan de orde om werk te verkrijgen. En in mijn vak werken er heel veel holebi's, toffe collega’s trouwens. Maar ik mag zelfs met mijn vriendin niet gaan vrijen in de duinen van bredene!!!!! Waar ligt de grens hé?
![]() |
#158 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 juli 2006 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Gouverneur
|
![]() Onze strijd is nog lang niet gestreden het kan nog veel beter.