Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2006, 13:41   #141
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster Bekijk bericht
De praktijk heeft in heel wat bedrijven bewezen dat een holebi beleid en een beleid van verdraagzaamheid bijdraagt tot beter functioneren van personeelsleden en dus uiteindelijk in het beter presteren.
"De praktijk heeft bewezen dat...". Sorry, dat is even overtuigend als "Iedereen weet toch dat..".

Citaat:
Met respect voor elkaar en begrip begint alles.
Alles begint met een a. Zeker wanneer dat respect en begrip afgedwongen, en dus fake is.

Citaat:
Tegenwoordig hebben mensen alleen nog respect voor zichzelf. Het ik beeld is te sterk geworden in onze maatschappij. We moeten terug naar het Wij beeld en het zal veel beter gaan met ons kleine landje.
Misschien kan de SP.A eindelijk eens het goede voorbeeld geven?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 13:43   #142
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
een bedrijf staat of valt met te beginnen een goede werksfeer te creeëren. Geen goede werksfeer geen goede resultaten en meer fouten, wat handenvol geld kost. Dus een goed beleid op gebied van respect en verdraagzaamheid ten opzichte van iedereen binnen een bedrijf draagt mee toe aan een goed resultaat van een bedrijf en de kwaliteit van de afgeleverde producten. Dus wanneer bedrijven hierin gaan investeren zal dit op economisch vlak veel betere eindresultaten met zich meebrengen. Er zal veel minder ziekteverzuim zijn, veel minder pesterijën. Minder gefustreerde mensen en dus beter collegialiteit. Wat zich dus zal uiten in betere prestaties.
en een goede werksfeer krijg je door op je cv te vermelden dat je homoseksueel bent..

ik zou er als werkgever schrik van hebben iemand in dienst te nemen die voor het minste geringste aan het zagen is over 'discriminatie', geen goed beleid etc.. sakkeraars heb je in een bedrijf maar al te vaak genoeg.. en als je vermoedt dat een potentiële werknemer tot die groep van kankeraars behoort, ga je vermijden van die aan te nemen..

'k zou ook wantrouwen koesteren tegen iemand die explicieit op zijn cv zou zetten: feministe. 't risico bestaat dat je een onredelijke dolle mina in huis haalt...

en dat heeft op zich allemaal niets te maken met het feit dat er waarschijnlijk wel nog mensen zijn die geen homo's aannemen (al is dat bij ons kantoor blijkbaar geen probleem), en evenmin met het feit dat er binnen een bedrijf bij voorkeur aandacht wordt besteed aan de problemen 'op de vloer', inclusief problemen omwille van iemands geaardheid (als die problemen zich uiteraard zouden voordoen) maar wel met de vraag of het (i) opportuun is om je seksuele geaardheid expliciet en ongevraagd te vermelden op een CV ; en
(ii) uit een gebrek aan reacties af te leiden dat die betreffende werkgevers (of verantwoordelijken voor aanwerving! belangrijke nuance) allemaal homohaters zijn.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 13:52   #143
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De praktijk heeft in heel wat bedrijven bewezen dat een holebi beleid en een beleid van verdraagzaamheid bijdraagt tot beter functioneren van personeelsleden en dus uiteindelijk in het beter presteren. Met respect voor elkaar en begrip begint alles. Tegenwoordig hebben mensen alleen nog respect voor zichzelf. Het ik beeld is te sterk geworden in onze maatschappij. We moeten terug naar het Wij beeld en het zal veel beter gaan met ons kleine landje.
nu mag je mij eens uitleggen wat een 'holebibeleid' feitelijk is... bij ons op kantoor heb ik de indruk dat iemand wordt 'aangenomen' omdat men denkt dat die binnen kantoor en binnen het department goed zal functioneren.. en aangezien er holebi's zijn/waren neem ik aan dat de seksuele geaardheid géén criterium is. punt. tot daar het beleid.

persoonlijk vind ik dat er dringend een 'mensen met overwicht beleid' moet worden gevoerd. zij zijn vaak slachtoffer van pesterijen, worden niet zo gemakkelijk aangenomen als ze solliciteren etc. Vanaf nu zet ik op elke sollicitatiebrief mijn maten en bmi..
Oud 26 juli 2006, 14:01   #144
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
en een goede werksfeer krijg je door op je cv te vermelden dat je homoseksueel bent..

ik zou er als werkgever schrik van hebben iemand in dienst te nemen die voor het minste geringste aan het zagen is over 'discriminatie', geen goed beleid etc.. sakkeraars heb je in een bedrijf maar al te vaak genoeg.. en als je vermoedt dat een potentiële werknemer tot die groep van kankeraars behoort, ga je vermijden van die aan te nemen..

'k zou ook wantrouwen koesteren tegen iemand die explicieit op zijn cv zou zetten: feministe. 't risico bestaat dat je een onredelijke dolle mina in huis haalt...

en dat heeft op zich allemaal niets te maken met het feit dat er waarschijnlijk wel nog mensen zijn die geen homo's aannemen (al is dat bij ons kantoor blijkbaar geen probleem), en evenmin met het feit dat er binnen een bedrijf bij voorkeur aandacht wordt besteed aan de problemen 'op de vloer', inclusief problemen omwille van iemands geaardheid (als die problemen zich uiteraard zouden voordoen) maar wel met de vraag of het (i) opportuun is om je seksuele geaardheid expliciet en ongevraagd te vermelden op een CV ; en
(ii) uit een gebrek aan reacties af te leiden dat die betreffende werkgevers (of verantwoordelijken voor aanwerving! belangrijke nuance) allemaal homohaters zijn.
Heb ik gezegd dat het allemaal homohaters zijn??? Diegenen die bevoegd zijn met het aanwereven binnen een bedrijf??? Dat heb je mij nergens zien schrijven. Maar het is toch wel opvallend dat wanneer een holebi solliciteerd, ook zonder het te vermelde in zijn cv minder kansen maakt tot aanwerving dan een hetero sollicitant. Zo heb ik niet in alle solliciatite brieven van mij gezet dat ik holebi was, maar daar kwam het soms wel ter sprake tijdens het sollicitatiegesprek doordat men viste achter de relatie die ik had op dat ogenblik. Vanaf het ogenblik men dan wist dat ik homo was werd het sollicitaiteigesprek in de meeste gevallen ineens erg kort gehouden. Vanaf dat ogenblik besliste ik steeds mijn geaardheid meteen te vermelden in mijn cv. Zo hoefde ik geen onnodige verplaatsingen te doen naar werkgevers die toch afhaken als ze weten dat je homo bent.

Het is zekerst niet makkelijk voor ons om ons te profileren en om werk te vinden die wij heel graag doen. Heel vaak worden wij afgewezen omwille van onze geaardheid (of wij die nu op voorhand of niet vermelden in onze cv) ook al zouden wij deze job graag en met hart en ziel willen doen.

Stel je hebt later zelf een zoon die homo is, deze solliciteerd bij dezelfde werkgever als u en deze wordt afgewezen omwille van zijn geaardheid. Hoe ga je dan reageren. ga je tegen je zoon zeggen dat hij niet mag uitkomen voor zijn geaardheid???
Oud 26 juli 2006, 14:13   #145
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Soms kan het ook aan de aarding ipv de geaardheid liggen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:23   #146
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een bedrijf staat of valt met te beginnen een goede werksfeer te creeëren. (...)
Veel blabla, maar weinig terzake. Het ging over de wenselijkheid om je geaardheid op een sollicitatiebrief kenbaar te maken, moest u het vergeten zijn.
Oud 26 juli 2006, 14:26   #147
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Veel blabla, maar weinig terzake. Het ging over de wenselijkheid om je geaardheid op een sollicitatiebrief kenbaar te maken, moest u het vergeten zijn.
Ja en so what wat is daar zo verkeerds aan??? Liever dat dan op een sollicitatiegesprek waar ik tijd en geld insteek te moeten horen dat ik niet aanvaard wordt omwille van mijn geaardheid.

Al is Discriminatie omwille van geaardheid niet meer op zijn plaats de dag van vandaag.

Laatst gewijzigd door Dekoster : 26 juli 2006 om 14:27.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:28   #148
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben tenminste zo eerlijk en moedig om direct voor mijn geaardheid uit te komen.
Oud 26 juli 2006, 14:31   #149
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja en so what wat is daar zo verkeerds aan??? Liever dat dan op een sollicitatiegesprek waar ik tijd en geld insteek te moeten horen dat ik niet aanvaard wordt omwille van mijn geaardheid.
OK, maar kom dan niet zagen dat ze u niet moeten zien op een sollicitatie omdat het bedrijf denkt dat ze met een of andere opstellerige "kijk, ik ben homo"-nicht te maken hebben, en wees aub niet zo hypocriet om dan alle negatieve reacties te wijten aan "discriminatie".
Oud 26 juli 2006, 14:32   #150
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben tenminste zo eerlijk en moedig om direct voor mijn geaardheid uit te komen.
Nogmaals: het gaat hier over een job-interview, niet over een enquête naar uw liefdesleven. De meeste bedrijven could not care less over uw geaardheid; dat u ze toch per se wilt vermelden kan dus negatieve reacties losweken.
Oud 26 juli 2006, 14:38   #151
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
OK, maar kom dan niet zagen dat ze u niet moeten zien op een sollicitatie omdat het bedrijf denkt dat ze met een of andere opstellerige "kijk, ik ben homo"-nicht te maken hebben, en wees aub niet zo hypocriet om dan alle negatieve reacties te wijten aan "discriminatie".
Niet alle negatieve reacties zijn gebaseerd op discriminatie van homo's maar een overgroot deel althans wel. En dergelijke soort reacties hoeven wij niet te pikken als holebi's. Dat zou u ook niet pikken mocht je homo zijn. maar los daarvan ga ik verder met mijn leven. Wou wel het probleem even aankaarten en duidelijk stellen dat nog niet alles koek en ei is voor holebi's. Dat mensen nu niet moeten denken dat wij het makkelijk hebben door het feit dat we mogen trouwen en kinderen adopteren, daarmee zijn alle problemen nog niet van de baan. Dit was vroeger ook het geval toen vrouwen voor hun rechten opkwamen en deze stilaan verworven, nu doen wij holebi's net hetzelfde omdat wij over evenveel rechten moeten beschikken als ieder ander mens.

Want wij zijn nog steeds mensen zoals ieder ander, met gevoelens en verlangens, maar ook met plichtsgevoel en respect voor anderen. En dat respect willen wij ook krijgen van anderen, dan zullen wij evenveel respect terug geven. Weg dus met alle vooroordelen om en rond holebi's he.

Laatst gewijzigd door Dekoster : 26 juli 2006 om 14:40.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:38   #152
vulpes
Gouverneur

Standaard

neen.. strikt genomen geen haters, maar wel mensen die discrimineren op basis van de geaardheid.. want dat is wel wat u stelt: mensen worden niet uitgenodigd omwille van hun geaardheid.. nu goed?

ik bezie dat anders: ik vermeld niet op mijn cv wat mijn bmi is en ik vermeld niet dat ik feministisch ben.. ik vermeld evenmin mijn politieke overtuiging, zo ben ik tenminste zeker dat ik op dat punt niet geconfronteerd word met enige vooroordeel (hetzij omwille WAT ik geschreven heb, hetzij OMDAT ik het geschreven heb) en ik heb de kans om mezelf te bewijzen in het solliciatiegesprek.

Ik begrijp u werkelijk niet: enerzijds stelt u dat u uw geaardheid vermeldt omdat het u zinloze verplaatsingen zou besparen, anderzijds stelt u dat iedereen zou moeten worden uitgenodigd voor een gesprek.. Ik vraag mij af of u weet wat u werkelijk wil..

Wat die "heel vaak" betreft.. tja.. blijkbaar zijn er hier toch verschillende mensen die in hun werkomgeving holebi's kennen.. 't zal vermoedelijk wel afhangen van de sector en de mensen die engageren.. in ieder geval: het vermelden van je geaardheid op een sollicitatiebrief gaat daar niets aan verhelpen..

Er is een verschil tussen 'uitkomen voor zijn geaardheid' en ermee 'uitpakken'. Dus ja, ik zou hem adviseren om niet zijn geaardheid te vermelden op een sollicatiebrief (da's niet relevant voor de job, dus moet hij het ook niet vermelden - Wie idd geen onderscheid maakt tussen homo's en hetero's voor de werving zal ook niet verwachten dat je het vermeldt) en neen, ik zou hem niet adviseren om erover te liegen..

Maar ik zit ook niet mijn collega's te vervelen met alle problemen die ik heb omwille van mijn overgewicht, mijn relationele problemen etc.. als het nodig is, zeg ik het wel, of tegen mensen bij wie ik mij goed voel, maar ik voel niet de behoefte om dat nu direct vanaf dag één op tafel te gooien bij een wildvreemde... mijn privé is mijn privé. Waarom zou een homo in het kader van zijn 'outing' dat wel moeten doen?

Citaat:
Heb ik gezegd dat het allemaal homohaters zijn??? Diegenen die bevoegd zijn met het aanwereven binnen een bedrijf??? Dat heb je mij nergens zien schrijven. Maar het is toch wel opvallend dat wanneer een holebi solliciteerd, ook zonder het te vermelde in zijn cv minder kansen maakt tot aanwerving dan een hetero sollicitant. Zo heb ik niet in alle solliciatite brieven van mij gezet dat ik holebi was, maar daar kwam het soms wel ter sprake tijdens het sollicitatiegesprek doordat men viste achter de relatie die ik had op dat ogenblik. Vanaf het ogenblik men dan wist dat ik homo was werd het sollicitaiteigesprek in de meeste gevallen ineens erg kort gehouden. Vanaf dat ogenblik besliste ik steeds mijn geaardheid meteen te vermelden in mijn cv. Zo hoefde ik geen onnodige verplaatsingen te doen naar werkgevers die toch afhaken als ze weten dat je homo bent.

Het is zekerst niet makkelijk voor ons om ons te profileren en om werk te vinden die wij heel graag doen. Heel vaak worden wij afgewezen omwille van onze geaardheid (of wij die nu op voorhand of niet vermelden in onze cv) ook al zouden wij deze job graag en met hart en ziel willen doen.

Stel je hebt later zelf een zoon die homo is, deze solliciteerd bij dezelfde werkgever als u en deze wordt afgewezen omwille van zijn geaardheid. Hoe ga je dan reageren. ga je tegen je zoon zeggen dat hij niet mag uitkomen voor zijn geaardheid???
Oud 26 juli 2006, 14:43   #153
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Als ik allemaal zo lees zouden bepaalde politieke partijen zich beter eens met de echte problemen bezig houden

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 juli 2006 om 14:55.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:51   #154
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zou u ook niet pikken mocht je homo zijn.
Je moet heus geen homo zijn om gediscrimineerd te worden, hoor.

Citaat:
Wou wel het probleem even aankaarten en duidelijk stellen dat nog niet alles koek en ei is voor holebi's.
1. Stel dan even duidelijk dat holebi's dezer dagen bijzonder goed aanvaard worden, en dat de uitzonderingen verre van de regel vormen.

2. De tactiek die u gebruikt om dat aan te kaarten, blijf ik fundamenteel vervalsend vinden.
Oud 26 juli 2006, 15:30   #155
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je moet heus geen homo zijn om gediscrimineerd te worden, hoor.

1. Stel dan even duidelijk dat holebi's dezer dagen bijzonder goed aanvaard worden, en dat de uitzonderingen verre van de regel vormen.

2. De tactiek die u gebruikt om dat aan te kaarten, blijf ik fundamenteel vervalsend vinden.
Het is geen tactiek maar gewoon eerder vaststellingen die ik neerschrijf, vaststellingen uit eigen en uit ervaringen van andere holebi's. Feieten die heel vaak worden aangekaart in praatcafées waar holebi's vertoeven. Ervaringen die wij daar met elkaar delen. Natuurlijk worden wij niet overal en in elke sector gediscrimineerd. Een sector waar dat duielijk zekerst het geval niet is is de horeca en de modesector, maar niet iedere holebi is daar tevreden mee om in deze sectoren te werekn, je hebt evenzeer onder mechaniekers en techinici ook holebi's zitten, die hbben het vooral vaak moeilijk betreffende aanvaarding binnen hun werkomgeving.

Holebi's worden al maar meer aanvaard maar het kan nog veel beter en daar hebben werkgevers een belangrijke en voorbeeldrol in te spelen.
Oud 26 juli 2006, 17:19   #156
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik snap echt niet dat zovele holebi-bewegingen blijven ijveren voor gelijke rechten als hun leden blijkbaar niets lievers doen dan te wijzen op verschillen.

Moet een hetero volgens jou, om alle onduidelijkheid te vermijden, dan ook vermelden dat hij hetero is? En een biseksueel? En iemand met een Oedipus-complex, mag die "(verliefd op moeder)" achter burgerlijke stand plakken? Ik zelf heb ooit eens geprobeerd achter burgerlijke stand: "vrijgezel (3x per week zelfbevrediging, 1x bij de hoeren)" te zetten, kwestie dat ze me zeker niet zouden discrimineren.

Wij als leden van holebi verenigingen moeten net zien dat deze verenigingen iets doen aan de verschillen die er nog heersen. wij moeten onze verenigingen wakker houden en hen problematieken als deze signaleren. Anders zijn onze verenigingen overbodig als ze gewoon maar moten waken over wat al bereikt is maar niets doen aan hetgeen nog moet gebeuren of waar verandering nodig is. In een maatschappij als deze van vandaag zullen er voortdurend oplossingen moeten gezocht worden voor problematieken. Wie kan deze beter verwoorden en naar voor brengen dan de leden zelf.
Oud 26 juli 2006, 17:45   #157
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In deze draad vind ik dat provoceren van een toekomstige werkgever de bovenhand heeft, een sollicitatie schrijven moet goed verlopen . Mag geen testje worden om werkgevers te testen op het al dan niet veroordelen van holebi's, dat is niet aan de orde om werk te verkrijgen. En in mijn vak werken er heel veel holebi's, toffe collega’s trouwens. Maar ik mag zelfs met mijn vriendin niet gaan vrijen in de duinen van bredene!!!!! Waar ligt de grens hé?
Oud 26 juli 2006, 18:12   #158
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
In deze draad vind ik dat provoceren van een toekomstige werkgever de bovenhand heeft, een sollicitatie schrijven moet goed verlopen . Mag geen testje worden om werkgevers te testen op het al dan niet veroordelen van holebi's, dat is niet aan de orde om werk te verkrijgen. En in mijn vak werken er heel veel holebi's, toffe collega’s trouwens. Maar ik mag zelfs met mijn vriendin niet gaan vrijen in de duinen van bredene!!!!! Waar ligt de grens hé?
Dat van uw vriendin doet niets ter zake. En het testen van werkgevers gebeurd ook door media via nep solliciaties ed meer. Zo heeft men ooit de test gedaan van een allochtoon en een autochtoon. Ook via twee nepsollicitaties, waarin dus duidelijk de nationaliteit werd weergeven van de sollicitant. Daar kreeg men dus gelijkaardige resultaten zoals wij dus als holebi's krijgen.
Oud 26 juli 2006, 18:26   #159
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat van uw vriendin doet niets ter zake. En het testen van werkgevers gebeurd ook door media via nep solliciaties ed meer. Zo heeft men ooit de test gedaan van een allochtoon en een autochtoon. Ook via twee nepsollicitaties, waarin dus duidelijk de nationaliteit werd weergeven van de sollicitant. Daar kreeg men dus gelijkaardige resultaten zoals wij dus als holebi's krijgen.
VERGEET HET WOORD WERGEVER NIET Hé GEVER VAN WERK,niet beoordeler van holebi's hé JULLIE STRIJD IS GESTREDEN!!!! ROOD OF SUPER ROOD!!!!!! Ik vind dat het een hele verwezenlijking van de holebi beweging in België BRAVO

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 juli 2006 om 18:26.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:40   #160
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
VERGEET HET WOORD WERGEVER NIET Hé GEVER VAN WERK,niet beoordeler van holebi's hé JULLIE STRIJD IS GESTREDEN!!!! ROOD OF SUPER ROOD!!!!!! Ik vind dat het een hele verwezenlijking van de holebi beweging in België BRAVO
Onze strijd is nog lang niet gestreden het kan nog veel beter.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be