![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Zijn de huidige "belgen" verwant aan de Belgae? | |||
| Nee, natuurlijk niet. Wij stammen af van de Germanen, zoals iedereen weet. |
|
59 | 76,62% |
| Ja, natuurlijk. België heeft een duizenden jaren lange geschiedenis, beginnende met onze voorouders, de Belgae. |
|
4 | 5,19% |
| Weet het niet. |
|
14 | 18,18% |
| Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Esperanto is daarin heel anders: er bestaat daar een schitterende samenhang in de woordvolgorde, waardoor je door slechts een beperkt aantal woordstammen te leren een hele rijke woordenschat kunt hanteren. Juist het omgekeerde van het Engels. |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Engels heeft haar dominantie helemaal niet te danken aan zogezegde superieure taalkundige eigenschappen, maar aan de militaire, economische en culturele dominantie van de Angelsaksische wereld. Welke Engelse uitdrukkingen zouden trouwens "duidelijker" zijn dan onze Nederlandse? Enig voorbeeld of is dit weer eens praat voor de vaak? |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
bespeur ik hier een minderwaardigheidsgevoel ? Ik ben niet pro Engels. Ik heb gewoon een realistische kijk op de wereld. Engels is gewoon de wereldtaal aan het worden. Daar is toch niet mis mee. En ja , ik zal het spijtig vinden als het Vlaams verdwijnt(dat is trouwens al bezig). Ik kan het niet tegenhouden en jij ook niet. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]() tzou kunnen hé ![]()
|
|
|
|
#145 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De reden waarom het Engels vandaag een wereldtaal is, is heel simpel: omdat het de officiële taal is van de machtigste natie op dit moment. Mocht de officiële taal van de Verenigde staten het Italiaans zijn, dan was het Italiaans nu een wereldtaal. Laatst gewijzigd door stropdrager : 29 juli 2007 om 02:01. |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zelfs zoveel, dat het voor Nederlandse studenten niet meer loont om Russisch of Duits te studeren ,omdat ze dan geen baan kunnen vinden. |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Vreemdeling
|
IK zie hier een verwarring met wat er vroeger gebeurde rond Brussel. Daar namen franstaligen gewoon over. Wat er nu gebeurd is dat iedereen meer en meer zonder druk uit zichzelf engels begint te spreken. Vooral in Nederland beginnen er zeer veel engelse woorden en uitdrukkingen in de taal te sluipen.
Wat er in het Engels vooral gebeurd is dat er bepaalde uitdrukkingen letterlijk worden vertaald met Engelse woorden waardoor er uitdrukkingen worden overgenomen uit andere talen. Deze uitdrukkingen zijn hele handige werktuigen om je uit te drukken en maken daardoor het Engels een hele handige taal.Woorden worden ook overgenomen maar dat gebeurd in alle talen. Ik denk persoonlijk dat de populariteit van het Engels meer met popcultuur te maken heeft dan met macht maar het staat buiten kijf dat beide invloed hierop hebben. Ik denk ook dat de UK meer invloed heeft dan de VS. Ik gebruik de term Vlaams met opzet omdat ik het niet eens ben met de stelling dat Vlaams niet bestaat. Het is de naam die wij het geven en het is onze taal. Wie heeft het recht om te zeggen dat dat niet kan als het volk dat de taal oorspronkelijk sprak er hun eigen naam niet aan mag geven. Nederlands wekt de indruk dat wij de taal van Nederland spreken en het is juist andersom. |
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#152 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wat een onzin!!!!! En welke taal spraken de Nederlanders dan voordien? Zulu, Swahili, Lingala? Laatst gewijzigd door stropdrager : 29 juli 2007 om 11:00. |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#156 |
|
Europees Commissaris
|
Zeker geen Nederlands... Als je alle posts had gelezen, zou je dat al opgevallen zijn...
|
|
|
#157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jezus, in welke tijd leeft u zeg?
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 30 juli 2007 om 21:52. |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Liberalist doet toch echt alles om in gratie bij de Vlaams-nationalisten te vallen, hij verkondigt zelfs met plezier de grootste onzin!
|
|
|
#159 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tuurlijk... zelfs al zegt hij dat de aarde vierkant is, dan nog heeft onze Nederlander gelijk...
Citaat:
U beschouwt FDF'ers als Belgicisten? U beschouwt RWF'ers als Belgicisten? Het wordt hoog tijd om dergelijke visie bij te schaven en eens met Vlaamse Belgicisten te praten i.p.v. uw oortjes constant richting FDF e.d. te richten om een objectief beeld te verkrijgen.
|
|