Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is dit een goed idee?
Ja 52 46,85%
Nee 55 49,55%
I don't care 4 3,60%
Aantal stemmers: 111. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2006, 20:16   #141
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Jaja, in uwen droom. Ga maar wat uw rode sprookjesboek lezen.
Dan zul je het probleem, tenzij met bruut geweld (wat ik wel afleid uit jouw retoriek), niet oplossen.
Oud 21 augustus 2006, 20:18   #142
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Een manager en een straatveger zouden hetzelfde loon moeten krijgen.
niet hetzelfde.

er moet zéker wel een nivellering komen van de lonen. Rechtvaardigheid en solidariteit ipv een asociale om-ter-eerst individualisme zoals nu. Maar ge moet rekening houden met de studiekosten, voor grote of arme gezinnen is dat een zware kost die ooit terugbetaald moet worden..

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 augustus 2006 om 20:18.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:19   #143
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
niet hetzelfde.

er moet zéker wel een nivellering komen van de lonen. Rechtvaardigheid en solidariteit ipv een asociale om-ter-eerst individualisme zoals nu. Maar ge moet rekening houden met de studiekosten, voor grote of arme gezinnen is dat een zware kost die ooit terugbetaald worden..
Welja, voor grotere gezinnen kun je grotere kinderbijslag geven e.d., dat zijn progressieve toelages.
Oud 21 augustus 2006, 20:26   #144
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, niet iedereen kan met een spade of borstel werken, of wil je nu zeggen dat ze op de VDAB opleidingen geven die niet nodig zijn.
Want daar geven ze les in hoe je een spade of borstel moet gebruiken.

En wat die lasser betreft ge hebt daarin gelijk. Dat was een slecht voorbeeld.

Maar wat met een fabrieksarbeider die 10 jaar aan den band het zelfde vijsje heeft vast gevezen.

En het ging eigenlijk niet over wat de opleiding is, het gaat er over dat hij dopper wil gaan in zetten in jobs die niet ingevuld geraken omdat er onvoldoende geschoolde mensen voor zijn. Ziekenhuizen, rusthuizen en zo meer.
Ik heb hier reeds verschillende malen op dit forum gezegd dat ik vind dat er een ander regime zou moeten gelden voor mensen die al iets bewezen hebben, dan voor, excusez le mot, beroepsklotenschuurders.
Als je geen borstel kan gebruiken stel ik me wel vragen inzake persoonlijke hygiëne, maar soit.
Een oude mens zijn poep afkuisen heb je echt geen opleiding voor nodig hoor.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:31   #145
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zul je het probleem, tenzij met bruut geweld (wat ik wel afleid uit jouw retoriek), niet oplossen.
Is de geldkraan dichtdraaien voor verloren kosten bruut geweld? Dan zijn er veel gewelddadige regimes in Europa, hoor!!
Over wereldvreemde retoriek gesproken. Die commies... ze leren het nooit.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 21 augustus 2006, 20:33   #146
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Een oude mens zijn poep afkuisen heb je echt geen opleiding voor nodig hoor.
moesten ze mij verplichten om dat werk te doen, ik zou een spade in die ouwe zijn gat steken.
misschien is de verplichte tewerkstelling toch niet zo'n goed idee.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:35   #147
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
moesten ze mij verplichten om dat werk te doen, ik zou een spade in die ouwe zijn gat steken.
misschien is de verplichte tewerkstelling toch niet zo'n goed idee.
Amai, klinkt gemotiveerd. Persoonlijk vind ik dit initiatief wel goed. Het kan een opstap naar echt, vast werk zijn voor een werkloze.
Oud 21 augustus 2006, 20:35   #148
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Aan de spadeheld:
Citaat:
we zullen zien eh.

Laatst gewijzigd door Bill : 21 augustus 2006 om 20:37.
Oud 21 augustus 2006, 20:35   #149
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een manager en een straatveger zouden hetzelfde loon moeten krijgen.
Wat ben ik blij dat ik niet in een communistische staat woon. Nu is mijn ingenieursdiploma ten minste iets waard.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:36   #150
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Het ligt er dik op dat u ,van die beroeps stempelaars bent
ben ik ook idd - iets op tegen soms ?

liever magere wolf in t bos dan vette hond de keten om (cfr radicaal)
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 augustus 2006 om 20:37.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:37   #151
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Ik ga hier enkele uitspraken van de heer Daems neerzetten verschenen in HLN en er mijn commentaar bijschrijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daems
Het is niet langer verdedigbaar dat zoveel arbeidsgeschikte mensen een uitkering krijgen zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat. Al die uitkeringen kosten de belastingbetaler meer dan 9 miljard euro per jaar, een bedrag waar hij nu niets terugkrijgt. Voor wat hoort wat.
Dhr. Daems moet dringend zijn links-liberale gedachtengoed wat gaan bijschaven: mensen die een uitkering krijgen betalen ook belastingen en pompen hun geld ook terug in de economie. Ook betaalt de belastingbetaler oa dotaties van het koningshuis en het is nu niet zo dat daar ook het motto "loon naar werken" geldt.

Citaat:
Welke werklozen in aanmerking komen voor welke taken wil Daems laten bepalen door een Federaal Agentschap voor Gemeenschapsdienst
Een centraal plan bureau.
Nog meer belastinggeld naar bureaucratie.

Citaat:
Je moet werklozen laten presteren in ruil voor wat wij - zelfstandigen, werknemers en gepensioneerden - hen toekennen.
Daems moet het politieke systeem van België ook maar eens nader bekijken. Tot nader order kent niet de door Daems genoemde groep van mensen (zelfstandigen, werknemers,...) hen iets toe, maar is het de regering die iets toekent aan die mensen door bezit af te nemen van elke burger.

Citaat:
Er zijn veel handen te weinig om allerlei taken en klussen op te knappen waarvoor de overheid geen geld heeft omdat ze krap bij kas zit en andere prioriteiten heeft
En dan? Waarom wil de overheid de hele economie regelen? Hoeveel verwachten ze dan dat we inleveren? 70-80%? En dan nog zullen ze niet toekomen met hun geld, want ze kunnen er niet efficiënt mee omgaan. Als er iets in het land moet gebeuren, dan moet dat gebeuren vanuit een reële vraag, niet omdat één of andere bozo in de regering vindt dat er iets moet gebeuren. Hij mag natuurlijk vinden dat er iets is wat hij wil, maar dan zal hij er zoals elke burger gewoon voor moeten betalen met zijn eigen geld of andere mensen zonder dwang overtuigen om daar mee voor te betalen.

Citaat:
Het pensioen van wie in zijn leven meer werkloos dan werkzaam is geweest ligt verdorie stukken hoger dan dat van een zelfstandige die al 40 jaar lang heeft bijgedragen aan het systeem
Dan heeft de zelfstandige gezien het huidige politieke bestel op economisch vlak een stomme keuze gemaakt. En dan? Is dit de schuld van de zelfstandige? Nee. Is het de schuld van de werkloze? Nee. Het is de schuld van de politicus die het systeem door al die jaren gesteund en verdedigd heeft. Nu kunnen we ons afvragen wie tot het werkelijke sociale profitariaat behoort: niet de werkloze of de zelfstandige, maar de politicus.

Citaat:
En waar dacht Rik Daems al die bijkomende arbeidskracht aan te besteden? "Niet aan opdrachten die de privé concurrentie aandoen" zegt hij, "En evenmin aan klusjes zonder maatschappelijk nut, gewoon om ze 'bezig te houden' - dit is geen spelletje werklozen pesten, hé. Ik denk vooral aan taken in de ouderenzorg, de ziekenzorg en de kinderopvang, aan het onderhoud van gebouwen en monumenten, aan landschappelijke en milieuzorg.
Weeral een voorbeeld van hoe Daems werkelijk geen sikkepit verstand heeft van economie. Als er een vraag naar is vanuit de maatschappij, dan is er ook een markt voor. Gaat hij nu werkelijk beweren dat dit geen oneerlijke concurrentie is voor door particulieren verzorgde kinderopvang of ouderenzorg &c? Ik vrees dat deze ingreep net voor meer werkloosheid zal zorgen.
Oud 21 augustus 2006, 20:39   #152
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat ben ik blij dat ik niet in een communistische staat woon. Nu is mijn ingenieursdiploma ten minste iets waard.
Het straatvegen daarentegen niet in dit systeem. En daar loopt het mank, zeer serieus mank.
Zie je wel dat klassen en klassenbewustzijn zeer actueel is.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 augustus 2006 om 20:42.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:39   #153
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het zal niet lang meer duren.
japanse, chinese, indische ingenieurs komen steeds meer naar hier.
die zijn even goed, kosten minder en hebben niet zo'n dikke nek als de meeste vlaamse ingenieurs.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:40   #154
Praetorian

Standaard

Citaat:
die zijn even goed, kosten minder en hebben niet zo'n dikke nek als de meeste vlaamse ingenieurs.
Daarom dat ik tegen Bill zei dat hij er moest van profiteren nu het nog kon. Dan komt voor hem de "heerlijke" concurrentiële junglewet-fase.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 augustus 2006 om 20:41.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:40   #155
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ben ik ook idd - iets op tegen soms ?

liever magere wolf in t bos dan vette hond de keten om (cfr radicaal)

zalig citaat
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:40   #156
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Is het teveel gevraagt van een dagje te werken voor hun uitkering
de meeste werklozen die ik ken doen nu al eigenlijk gemeenschapsdienst in de vorm van vrijwilligerswerk. Het is het moeten dat er voor iedereen behalve voor iemand met een slavenmoraal teveel aan is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:41   #157
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het straatvegen daarentegen niet in dit systeem. En daar loopt het mank, zeer serieus mank.
Waarom ? Heeft de straatveger moeite moeten doen om dat te worden ? Heeft hij speciale "skills" en kennis ? Heeft hij jaren van zijn leven moeten studeren en werken om te zijn wat hij is ?

Neen. Dus dat maakt hem minder waard op de arbeidsmarkt en dat vertaalt zich in een lager loon. Een goede vakman trouwens, zoals een goeie plekker, kan shitloads aan geld verdienen omdat hij een beroep heeft dat "uitschiet", en dat is niet meer als normaal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:42   #158
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ziet het er voor beroepsdoppers al helemaal niet goed uit.

Oud 21 augustus 2006, 20:42   #159
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Wilt iedereen eens stoppen met op de pianist (de werkloze) te schieten?

De politici en alle niet-efficiënte verenigingen (en dat zijn ze bijna allemaal) die met ons geld werken zijn leden van het echte sociale profitariaat, ongeacht politieke kleur.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:43   #160
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ? Heeft de straatveger moeite moeten doen om dat te worden ? Heeft hij speciale "skills" en kennis ? Heeft hij jaren van zijn leven moeten studeren en werken om te zijn wat hij is ?

Neen. Dus dat maakt hem minder waard op de arbeidsmarkt en dat vertaalt zich in een lager loon. Een goede vakman trouwens, zoals een goeie plekker, kan shitloads aan geld verdienen omdat hij een beroep heeft dat "uitschiet", en dat is niet meer als normaal.
Amen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be