Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2006, 15:45   #141
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Helaas bestaan de islamstaten, en helaas bestaan er geen islamstaten die ook maar een schijn van onze vrijheid en mogelijkheid tot ontwikkeling of zelfontplooiing kennen, noch bij de door links aangegeven satellietstaten van de VS, noch bij de andere kant (Iran, Syrië, Libiï, Sudan,...)
Dat noemt men de hedendaagse realiteit...
Waar ligt Irak in dit rijtje? En wat doe je met een zelfmoordcijfer dat in vele Westerse steden bij jongeren de grootste doodsoorzaak is? Vrijheid?
Jo Creten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 15:47   #142
Jo Creten
Schepen

Standaard

Het zelfmoordcijfer onder de Amerikaanse troepen, het meest uitgerust leger ter wereld, al gezien?
Oud 6 september 2006, 15:50   #143
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Waar ligt Irak in dit rijtje? En wat doe je met een zelfmoordcijfer dat in vele Westerse steden bij jongeren de grootste doodsoorzaak is? Vrijheid?
Is dit een pleidooi voor de invoering van de sharia?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 15:51   #144
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zelfmoordcijfer onder de Amerikaanse troepen, het meest uitgerust leger ter wereld, al gezien?
Al gehoord van stress in een oorlogssituatie?

Ik begrijp eigenlijk niet waar je heen wil?

Kun je me even de relevantie met de individuele vrijheid binnen onze maatschappij aantonen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 6 september 2006, 15:52   #145
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe kan wetenschap nou zomaar "verloren" gaan?

Dit roept om verheldering!
Blijkbaar is ook de verheldering zoek geraakt...

Oud 6 september 2006, 15:52   #146
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Hoe kan wetenschap nou zomaar "verloren" gaan?

Dit roept om verheldering!
Gerecupereerd of verbrand. De grootste bibliotheken ter wereld waren in Caïro en Alexandrië. Ik ben geen expert op het vlak, maar met de uitvinding van het buskruit, zijn heel wat andere uitvindingen verloren gegaan.

Dezelfde natronloog die men vroeger voor zeep gebruikte wordt nog steeds op grote schaal gebruikt in de industrie.

Misschien eens beter de chemielessen gaan bespioneren, want ze zijn gevaarlijker dan de geschiedenis en zedeleer-leerkrachten.

Laatst gewijzigd door Jo Creten : 6 september 2006 om 15:53.
Oud 6 september 2006, 15:58   #147
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gerecupereerd of verbrand. De grootste bibliotheken ter wereld waren in Caïro en Alexandrië. Ik ben geen expert op het vlak, maar met de uitvinding van het buskruit, zijn heel wat andere uitvindingen verloren gegaan.

Dezelfde natronloog die men vroeger voor zeep gebruikte wordt nog steeds op grote schaal gebruikt in de industrie.

Misschien eens beter de chemielessen gaan bespioneren, want ze zijn gevaarlijker dan de geschiedenis en zedeleer-leerkrachten.
Shit... bedoel je nou dat al die boeken en geschriften van onder islamitisch gezag levende Byzanthijnse en Perzische vertalers verloren zijn gegaan zonder dat er ook maar nog één iemand was die een kopie had, wat kennis van zaken had, ergens mee bezig was, hell, waarom zelfs geen paar boeken had gememoriseerd?
Als ze immers allemaal foutloos de koran kunnen opdreunen...
Lagen die werken daar dan allemaal te verstoffen?

Om het kort samen te vatten, de islamitische beschaving was dus al onherroepelijk dood ten tijde van Napoleon...

Oud 6 september 2006, 16:00   #148
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gerecupereerd of verbrand.
Gerecupereerd door wie?

Toch niet door moslims?
Bedoel je westerlingen?

Waarom konden die "recupereren" en de "islamitische" beschaving die het allemaal zou voortgebracht hebben niet? Een tekort aan recuperatiebronnen annex bekwame mensen?

Oud 6 september 2006, 16:01   #149
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Al gehoord van stress in een oorlogssituatie?

Ik begrijp eigenlijk niet waar je heen wil?

Kun je me even de relevantie met de individuele vrijheid binnen onze maatschappij aantonen?
Welja, als je weet welke Amerikaanse jongens er in die oorlogen omkomen. Dat zijn niet de zoontjes en dochtertjes van de familie Bush. Dat zijn ook niet de familieleden van hen die pakken geld verdienen aan een oorlog.

Dat zijn de arme lui die van alles en nog wat beloofd wordt als ze in het leger gaan. In het VB circuleren ook al plannen om de 'normenloze jeugd' ter heropvoeden in het leger. Ook een manier om ervan af te geraken?

Osama, Saddam, Milosovic, ... waren allemaal rekruten van de paleoconservatieve cellen van het Pentagon. Tot dat ze een eigen mening begonnen te vormen. Het rechtvaardigt niet de massamoorden van deze gesubsidieerde dictators, maar het toont aan waar de macht zit en waar de vrijheid. Probeer in Amerika maar eens kritiek te uiten op de gevestigde macht. Terwijl de armoede en werkloosheid daar nog veel groter zijn dan bij ons. Waar is de individuële vrijheid?
Oud 6 september 2006, 16:14   #150
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welja, als je weet welke Amerikaanse jongens er in die oorlogen omkomen. Dat zijn niet de zoontjes en dochtertjes van de familie Bush. Dat zijn ook niet de familieleden van hen die pakken geld verdienen aan een oorlog.

Dat zijn de arme lui die van alles en nog wat beloofd wordt als ze in het leger gaan. In het VB circuleren ook al plannen om de 'normenloze jeugd' ter heropvoeden in het leger. Ook een manier om ervan af te geraken?

Osama, Saddam, Milosovic, ... waren allemaal rekruten van de paleoconservatieve cellen van het Pentagon. Tot dat ze een eigen mening begonnen te vormen. Het rechtvaardigt niet de massamoorden van deze gesubsidieerde dictators, maar het toont aan waar de macht zit en waar de vrijheid. Probeer in Amerika maar eens kritiek te uiten op de gevestigde macht. Terwijl de armoede en werkloosheid daar nog veel groter zijn dan bij ons. Waar is de individuële vrijheid?
In de Ardennen zijn al paramilitaire traningskampen ontdekt van moslimscouts. Daar verbleken die vage "plannen" van jou toch ietwat bij. En dat racisme geen typisch VB-fenomeen betreft, (even er bij vermelden dat ik het VB geen racisme verwijt, hetgeen Dewinter in een interview met een Amerikaans blad stelde en wat verleden week nog uitvoerig werd ontleed op dit forum, moet zowat ook mijn standpunt zijn betreffende) duidt de toestand in Darfur wel voldoende aan, me dunkt. Helaas overigens voor Erics blauwhelmen, mogen ze daar niet binnen.

Bij al de rest van je post zit ik me eigenlijk een beetje weemoedig af te vragen: Is dat nou hetgeen mijn qoute moet tegenspreken dat er binnen onze westerse maatschappij een (felbevochten) toegelaten zelfontplooiing, innovatie, individuele vrijheid bestaat die je in geen enkel islamitisch staatsbestel kunt terug vinden?

En maak je geen illusies, de verworvenheden van onze maatschappij zullen blijvend moeten verdedigd worden (geen allussie op Irak, mocht je daar willen een boompje over opzetten).

Oud 6 september 2006, 16:23   #151
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Osama, Saddam, Milosovic, ... waren allemaal rekruten van de paleoconservatieve cellen van het Pentagon. Tot dat ze een eigen mening begonnen te vormen. Het rechtvaardigt niet de massamoorden van deze gesubsidieerde dictators, maar het toont aan waar de macht zit en waar de vrijheid.
Milosevic zat er al onder het Sovjet-bestuur, hij was al partijleider in 1984. Toen stond de Muur er nog hoor! Je gaat me toch niet vertellen dat een Oostblok-dictator in werkelijkheid in volle Koude Oorlog een CIA-infiltrant was? En na hetgeen hij allemaal heeft uitgevreten, mochten de Amerikanen hem toch wel uit Kosovo bombarderen zeker? Wat verwijt je de Amerikanen hier nou in? Dat ze vredestrojka nummer vierenzestig van de misdadig machteloze EU niet meer wilden afwachten?

Osama werd niet gerekruteerd. Hij wou gaan vechten tegen de goddelozen in Afghanistan, en kwam op die manier in contact met de Amerikanen, die eenzelfde agenda nastreefden. Pas nadat de Amerikanen en Saudi's hem weigerden zelf Saddam uit Koeweit te verjagen met zijn legertje mujaheddin, en er goddeloze GI's zijn heilige plaatsen in Saudi-Arabië ontwijdden, keerde hij zich tegen hen. Maar beweren dat deze miljardair de Amerikanen nodig had om zijn plannen door te drijven, uit die droom zijn we na 11 september toch wel geraakt, mag ik hopen?

En Saddam, jaja, je hebt gelijk...

En dan?

Maakt één zwaluw de lente?

En de relevantie...

Laatst gewijzigd door Nierika : 6 september 2006 om 16:23.
Oud 6 september 2006, 16:34   #152
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
In de Ardennen zijn al paramilitaire traningskampen ontdekt van moslimscouts.
Dat zou ik nu echt eens graag bewezen willen zien...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 16:34   #153
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Kan de topicstarter, die niet wars is van manipulatie en verdachtmakingen, trouwens eens een link geven naar dat beruchte "meldpunt voor linkse leerkrachten"?

Ik zou het wel eens met eigen ogen willen zien...

Oud 6 september 2006, 16:34   #154
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

[quote=ericferemans;1957894]
Citaat:
Tiens, het afgelopen jaar op Mars verbleven?

Ik ben geabonneerd op de Morgen, en de Standaard, bij mijn weten stond het indertijd in beide (en niet alleen deze) kranten, toch minstens in één van beiden, want ik heb maar deze twee, en waren er zelfs foto's bij.

Laatst gewijzigd door Nierika : 6 september 2006 om 16:42.
Oud 6 september 2006, 16:54   #155
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=ericferemans;1957894]
Citaat:
Hetgeen dat dan wel bewezen is, is dat de staatsveiligheid het moslimterrorisme naar eigen zeggen, niet meer baas kan, en volk bijvraagt. En dat er, ook daaruit, voorstellen zijn, om afzonderlijke gevangenissen te voorzien voor moslimextremisten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 16:56   #156
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan de topicstarter, die niet wars is van manipulatie en verdachtmakingen, trouwens eens een link geven naar dat beruchte "meldpunt voor linkse leerkrachten"?

Ik zou het wel eens met eigen ogen willen zien...
En paar te melden
Maar nog even geduld. De topicstarter is gauw zelf een meldpunt ineen aan het flanzen.
Oud 6 september 2006, 17:06   #157
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

[quote=Bob;1957952]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht

Hetgeen dat dan wel bewezen is, is dat de staatsveiligheid het moslimterrorisme naar eigen zeggen, niet meer baas kan, en volk bijvraagt. En dat er, ook daaruit, voorstellen zijn, om afzonderlijke gevangenissen te voorzien voor moslimextremisten.
Glenn Audenaert noemt in dat artikel ook het rechts-extremisme een bedreiging. Als ambtenaar kan hij natuurlijk geen partij bij naam noemen, maar een goede verstaander heeft maar een half oor nodig...
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 17:10   #158
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
triestige boel...
Toch,
doorheen mijn schoolcarriëre best wel veel LINKSE wereldverbeteraars tussen de kiezen gekregen.

Best zielige mensen
Oud 6 september 2006, 17:11   #159
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ieder andere partij die in een regering meedoet probeert zoveel mogelijk van zijn standpunten erdoor te drukken tijdens zijn legislatuur, wat al dan niet wordt aanvaard door de andere coalitieleden, maar het Belang mag dit niet. Ze worden voor een deelname even gepolst naar hun standpunten, en dat was het dan. Dat heet dan de opheffing van het CS volgens de nepdemocraten alhier op dit forum.
Het cordon, alhoewel altijd ondemocratisch geweest, is dan wel hopeloos voorbijgestreefd (het vb is geevolueerd, de maatschappij is geevolueerd...) en toch blijft het cordon bestaan.
Waar zitten deze geheime krachtten die het cordon bijeenhouden ? Waarschijnlijk dezelfde die Belgie bijeen trachtten te houden.
Komt daarbij dat (extreem)links en deze geheime krachtten, elkaar gevonden hebben in de bestrijding van het vb (ze zouden elkaar beter vinden in goed bestuur).
Oud 6 september 2006, 17:13   #160
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht

Glenn Audenaert noemt in dat artikel ook het rechts-extremisme een bedreiging. Als ambtenaar kan hij natuurlijk geen partij bij naam noemen, maar een goede verstaander heeft maar een half oor nodig...
Hij noemt de moslims wel bij naam. Dat zou dan wel de eerste maal zijn, dat een hoge ambtenaar het vb niet bij naam noemt, als hij er de kans voor heeft.

BTW Heb eens even op de site van De Standaad gaan zien. Maar daar spreekt men wel enkel over moslimterrorisme.
Uit de Standaard:
,,De radicalisering van een aantal geledingen in de moslimgemeenschap gaat altijd maar verder. Door omstandigheden waar de Belgische politiek geen vat op heeft.''

Laatst gewijzigd door Bob : 6 september 2006 om 17:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be