Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 september 2006, 21:37   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik las nochtans iets heel anders hoor jantje.

Ik las dat onze welvaartstaat, onze manier van leven, niet kan worden uitgebreid tot de zes miljard mensen die op deze aardkloot leven, omdat de aardkloot zelf dit niet aankan!

Uw voorstel is dus onmogelijk. Wellicht voelt U zich gelukkiger indien iedereen gelijk is, met hetzelfde welvaartsniveau. Bijgevolg zouden we dan de lat moeten gelijk leggen op het welvaartsniveau van een derde wereldland. Hopelijk vinden uw kinderen dat goed.

Het gelijk verdelen van een bepaalde koek is niet steeds evident.
Iemand die 1.000.000 euro heeft is een rijke stinkerd. Volgens de "gelijkbedelers" moet die mense zijn kapitaal delen met andere mensen. Wat krijgen we als hij zijn kapitaal deelt met 1.000.000 mensen?

1.000.000 mensen die één euro hebben, en ééntje die niks meer heeft.

Blijkbaar zijn sommigen daar gelukkiger mee.
circe is offline  
Oud 11 september 2006, 07:59   #142
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik las nochtans iets heel anders hoor jantje.

Ik las dat onze welvaartstaat, onze manier van leven, niet kan worden uitgebreid tot de zes miljard mensen die op deze aardkloot leven, omdat de aardkloot zelf dit niet aankan!

Uw voorstel is dus onmogelijk. Wellicht voelt U zich gelukkiger indien iedereen gelijk is, met hetzelfde welvaartsniveau. Bijgevolg zouden we dan de lat moeten gelijk leggen op het welvaartsniveau van een derde wereldland. Hopelijk vinden uw kinderen dat goed.

Het gelijk verdelen van een bepaalde koek is niet steeds evident.
Iemand die 1.000.000 euro heeft is een rijke stinkerd. Volgens de "gelijkbedelers" moet die mense zijn kapitaal delen met andere mensen. Wat krijgen we als hij zijn kapitaal deelt met 1.000.000 mensen?

1.000.000 mensen die één euro hebben, en ééntje die niks meer heeft.

Blijkbaar zijn sommigen daar gelukkiger mee.
@circe.

Ik ben niet voor gelijke verdeling van rijkdom.
Ik ben voor gelijke verdeling van kansen en mogelijkheden.
En dat zijn volgens mij twee grote verschillen.
En dat onze aardbol geen 6.5 miljard mensen aan kan is mij ook bekent.
maar onze lage landen kunnen ook geen 25 miljoen mensen aan en dat is het aantal dat nu in de Benelux leeft en waar er bijna dagelijks 1000 bij komen. En deze landen zijn nu dus reeds oververzadigd.

En wij moeten idd de ontwikkelingslanden niet op het zelfde nivo brengen als onze levensstandaard, enkel de hunne verbeteren om de onze te kunnen behouden. En men moet stoppen met alles te geloven wat door de huidige rijk economisten en hun broodgevers word vertelt.
vb. in een boerendorp doet een landbouwer een aanvraag om een biogasinstallatie te zetten. 3/4 van het dorp is gaan tekenen dat deze er niet mag komen, want dit stinkt, is gevaarlijk, zal meer vrachtwagens naar het dorp halen, enz... De aanvraag was voor een installatie die 5km buiten het dorpje kwam en is dus geweigerd op basis van deze klachten. Dit alles terwijl er een installatie op 500m van de dorpskern staat waar de inwoners geen weet van hadden, maar die wel volledig vergunt is.
En de stroomvoorzienig van 15 woningen doet.
En nee, men moet echt niet van de levenstandaard hier laten vallen als men de ontwikkelingslanden help om zelf in hun behoefte en noden te kunnen voorzien, het is zelfs een noodzaak dit te gaan doen om onze lavenstandaard te kunnen behouden en de toevloed van mensen niet hier te stoppen.
Het terug dringen van de woestijnen en het benutten van de natuurlijke energiebronnen ginder is geen verlies voor ons maar een winst.
Maar om dit door te hebben en te begrijpen moet je eerst stoppen met alles te slikken wat de super rijken je inlepelen en met een open geest kijken wat er werkelijk gaande is.

En om de overbevolking van onze aardbol tegen te gaan is er maar 1 oplossing. totaal verbod voor ALLE Goddiensten om zich nog te bemoeien met het menselijke leven en met de wetgevingen. Want er is geen plaats meer voor gelooftoepassingen op onze wereldbol.

Het zal dat worden of in een alles vernietigende hel te recht komen.
Aan jou de keuze wat je wenst voor je kinderen en kleinkinderen.

Een wereld met gelijke kansen en technische en biologische in-gesteldheid of een totale vernieling van onze maatschappij door Goddiensten, hebzucht en onwetendheid.
Jantje is offline  
Oud 11 september 2006, 08:10   #143
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
Waarom zouden de alternative energiebronnen de behoeft naar energie niet kunnen dekken?

Alternatieve energiebronnen kunnen helaas maar een zeer klein percentage van de energiebehoefte dekken. Misschien komt er ooit een beheersbaar kernfusie reactor waardoor wij vrijwel over onuitputtelijke energie zouden beschikken. Tot op heden ziet het er echter nog niet goed uit. Indien de derde wereld zich ook nog zou ontwikkelen zou de energie behoefte nog enorm gaan toenemen en wordt het percentage dat door alternatieve energie kan opgewekt worden kleiner.

Waarom zou de uitstoot van co2 moeten stijgen?

Omdat de energiebehoefte van mensen die ontwikkeld zijn enorm veel groter is dan niet ontwikkelde mensen gaat er enorm veel meer CO2 uitstoot komen. De aarde gaat nog sneller opwarmen waardoor de poolkappen nog sneller gaan afsmelten. Hierdoor gaat het bewoonbare deel van de aarde zeer sterk verminderen met in het bijzonder aan de kusten. Als u bedenkt dat het grootste gedeelte van de mensen in de kustregio's wonen zult u begrijpen dat de wereld in een totale chaos gaat vervallen. Een bijkomend gevolg is dat het deel zoetwater door het aansteigen van de zeespiegels enorm gaat verminderen. Nu reeds is er in belangrijke delen van de wereld niet voldoende drinkbaar water. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Waarom MAG de rest van de wereld zich niet ontwikkelen?

Ik zeg niet dat ze zich niet mogen ontwikkelen maar dat ze dat niet kunnen. Er leven momenteel meer dan 6 miljard mensen op aarde terwijl het ecologisch systeem op aarde dat grote aantal op de duur niet aankan. Juist in derde wereld landen is de bevolkingsexplosie steeds extremere vormen aan het aannemen. Zelf een blinde zal inzien dat dit niet meer lang blijft goed gaan. Ik denk dat de derde wereld eens aan bevolkingsreductie moet gaan doen om te kunnen overleven.

Uit angst dat men hier zijn levensstandaard moet op geven.
Je schrijft dus duidelijk dat enkel JIJ een goed leven mag hebben en dat het je GEEN bal kan schelen dat een ander omkomt van honger en dorst.
Je schrijft dus duidelijk dat jou luxe het leven van andere MAG kosten.

Doordat wij in het westen andere levensingesteldheid hebben, hebben wij ons kunnen ontwikkelen tot onze huidige welvaart. Een voorbeeld. In zeer veel ontwikkelingslanden is het hebben van heel veel kinderen nog steeds een teken mannelijkheid e.d. Als jij veel kindjes wil maken moeten wij daar niet voor opdraaien.

Bovendien houd jou niemand tegen om al je bezittingen aan de derde wereld af te staan. Je kunt echter niet verlangen dat iedereen dat dan maar moet doen. Voor hetgeen dat ik bezit heb ik de nodige inspanningen moeten doen terwijl de enige inspanning die de gemiddelde neger doet, zijn handje open houden is.

Jij ben t dus duidelijk het product van onze maatschappij enkel JIJ telt.

Ik ben een product van niemand.

Samengevat gezegd moeten mensen als jouw al hun bezittingen aan de derde wereld wegschenken en zeker niet anderen hun zienswijze proberen op te dringen.
Peace, je kan beter je nik veranderen in onwetende. Ik heb helemaal niet geschreven dat jij je levenstandaard moet opgeven, ik heb geschreven dat je iets zal moeten gaan doen om hem te behouden.

En als je de moeite zou doen om eens na te gaan wat bioenergieën zijn en hoeveel er nu verloren gaan zou je de stomme opmerking niet maken dat ze de wererd behoefte aan energie niet aankunnen zeker niet maken. Er word namelijk maar 0.001% van de natuurlijke energieën gebruikt. Zij zijn niet intresant voor de wereld der kapitalisten.
Jantje is offline  
Oud 11 september 2006, 14:18   #144
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Staat er in de mensenrechten dat België verantwoordelijk is voor het onderwijs van de rest van de wereld ?

Blijf es bij de case, bob, ge hebt toch ni gedronken?

Die kids verblijven op ons grondgebied, dus ge moet er niet de hele wereld bij komen sleuren!
Reza is offline  
Oud 11 september 2006, 14:20   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Blijf es bij de case, bob, ge hebt toch ni gedronken?

Die kids verblijven op ons grondgebied, dus ge moet er niet de hele wereld bij komen sleuren!
Correctie: die kids verblijven ILLEGAAL op ons grondgebied.

Ik vermoed dat jij een inbreker ook eerst een pintje zou aanbieden voordat je de politie verwittigt zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 september 2006 om 14:21.
circe is offline  
Oud 11 september 2006, 14:24   #146
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In welk land horen zigeuners dan wel thuis?

Elk land behalve uw land zeker?
Flippend Rund is offline  
Oud 11 september 2006, 14:28   #147
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace Bekijk bericht
Zoals ik reeds eerder schreef moet de staat zijn uitgaven beperken tot de noodzakelijke werkingskosten die nodig zijn om het land te laten functioneren.

Bijvoorbeeld ontwikkelingshulp moet geen taak van de overheid zijn maar van het individu. Wie zijn geld wil delen met mensen uit ontwikkelingslanden heeft die vrijheid. Men moet daarentegen mensen die hun geld niet aan ontwikkelingshulp willen besteden, daar ook niet van overheidswege toe dwingen door gewoon een deel van het belastingsgeld aan ontwikkelingshulp te besteden.

Ik ben ook niet akkoord met de gratis bussen in Hasselt en ben van mening dat culturele activiteiten steeds zelfbedruipend moeten zijn. Daarentegen ben ik wel van mening dat een leger de taak van de overheid is en dat alles wat met verkiezingen te maken heeft eigen is aan een democratie.

Om een lang verhaal kort te maken ben ik gewoon van mening dat u en eensgezinden de opvang van die zigeuners, hun schoolopleiding en andere kosten uit uw beurs moet betalen. Ik ben van mening dat deze mensen (ikkigalen) hier niet thuis horen en onmiddelijk van het Belgisch grondgebied moeten worden uitgezet. Op deze wijze is het probleem met de zigeuner kindren ook opgelost.
Grappig dat iemand die eigen mening enkel als waarhied ziet, de illegalen met zo'n kleuterterm (ikkegalen) omschrijft.

Maar goed, daar hoef ik alleen maar mee te lachen.
Ondertussen blijf je hangen in je theoriën van 'ze moeten maar buitengestuurd worden', terwijl de praktijk van hier en nu niet zo is en je ze dus liever aan hun lot overlaat dan te proberen constructief mee te denken aan iets dat wel bij de huidige realiteit past.

Die realiteit verandert niet op 1,2,3 en het heeft in deze concrete case dus weinig zin om grote waar'heden te verkondigen.

Er zijn gelukkig al enkele anderen geweest die wel over het talent beschikken om constructief en concreet gericht op de realiteit kunnen denken. Mij lijkt het dan ook interessanter om met die ideen verder te gaan dan te blijven steken in een lege discussie van 'ik denk en jij denkt' filosofiekes en andere grote waarheden.

Filosofeer rustig verder en laat de anderen maar constructief denken aan concrete mogelijkheden.

Als je ooit verkozen wordt tot één of andere verantwoordelijke post, wens ik je veel succes. Verder blijven discussies met jou echter in het vage steken.
Reza is offline  
Oud 11 september 2006, 14:32   #148
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vermoed dat jij een inbreker ook eerst een pintje zou aanbieden voordat je de politie verwittigt zeker?
Lachwekkende vergelijking.
Ik trakteer de illegaal op een pint en ik stuur de inbreker naar jouw huis door!

FF terug serieus, mensenrechten zeggen juist niks over legaal of illegaal verblijf in een land. De nadruk ligt daar op de mens, niet op zijn papieren status!
Reza is offline  
Oud 11 september 2006, 14:50   #149
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lachwekkende vergelijking.
Ik trakteer de illegaal op een pint en ik stuur de inbreker naar jouw huis door!

FF terug serieus, mensenrechten zeggen juist niks over legaal of illegaal verblijf in een land. De nadruk ligt daar op de mens, niet op zijn papieren status!
De rechten van het kind spreken wel degelijk over kinderen die illegaal in een land verblijven.
Er is namelijk de term ALLE KINDEREN gebruikt. Ik denk dat dit duidelijk genoeg is om iedere tegenstander te overtuigen.
Jantje is offline  
Oud 11 september 2006, 15:01   #150
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Als je die Verklaring als basis gebruikt, heb je écht wel gezagsargumenten
Oud 11 september 2006, 15:03   #151
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Lifeboat ethics...
genehunter is offline  
Oud 11 september 2006, 15:07   #152
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als je die Verklaring als basis gebruikt, heb je écht wel gezagsargumenten
Als je deze door België mee ondertekende verklaring wil negeren, kan je evengoed alle verklaringen door België mee ondertekend negeren.
En begin dan bij de rechten van de mens en stop met zagen dat jij rechten hebt, want die zijn allemaal toch maar bevat in een verklaring die je mag negeren als ze niet in het kraam van iemand pasten.
Vraag mij trouwens af waarom deze verklaringen er dan zijn. Enkel om te gebruiken als ze in je voordeel zijn of wat?
Jantje is offline  
Oud 11 september 2006, 15:08   #153
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Lifeboat ethics...
Nee, lifeboats zijn er enkel voor hen die ze kunnen betalen.
Jantje is offline  
Oud 11 september 2006, 15:12   #154
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Maakt me niet uit hoe je die argumenten wil noemen.

Maakt me wel uit wat er met die kids gebeurt.

Grote wijsheden of niet dus, geen enkele moraal lijkt me groot genoeg om die kinderen in een politieke kuil te dumpen.

Zoek gewoon constructieve oplossingen totdat hun papier probleem is opgelost en doe voor de rest niet moeilijk of kinderachtig.
Reza is offline  
Oud 11 september 2006, 15:12   #155
bk232214
Gouverneur

Standaard Niks anders

Citaat:
Kinderen hebben recht op onderwijs. Lijkt me een mensenrecht, toch?

Nu kan je afkomen met 'hun papiertjes zijn niet in orde', maar dat is een schijnargument. Alsof papieren belangrijker zijn dan kinderen!

De Burgemeester van Beveren is echter anders toegedaan. Hij wil zich graag nog even profileren voor de verkiezingen en de lokale kiezers paaien door de zwarte schapen buiten te houden in 'zijn' gemeenteschooltjes.

Laat kinderen toch gewoon school volgen en zich verder ontwikkelen en niet het slachtoffer worden van zielige politieke spelletjes!
Met die zever altijd en datte en nog is datte pakt ze dan binnen bij u thuis en zevert er niet over
Het zal wel ingegeven zijn door een advocaat

Laatst gewijzigd door bk232214 : 11 september 2006 om 15:24. Reden: zal
bk232214 is offline  
Oud 11 september 2006, 15:13   #156
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Het toppunt is dat ze deze kinderen willen inschrijven op basis van een uitwijzingsbevel.
Vorenus is offline  
Oud 11 september 2006, 15:14   #157
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Met die zever altijd en datte en nog is datte pakt ze dan binnen bij u thuis en zevert er niet over
en dan werd het stil!
jan hyoens is offline  
Oud 11 september 2006, 15:16   #158
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

stoer kerel, echt stoer.

Probleem is dat ik waarschijnlijk zo'n Vlaams belang moraalklikker op m'n dak krijg die mij aanklaagt dat ik illegale kindertjes durf helpen.

Maar ja, eigenlijk heb je wel gelijk.
What the fuck kan zo'n moraalklikker mij nu schelen!
Reza is offline  
Oud 11 september 2006, 15:21   #159
bk232214
Gouverneur

Standaard Moraalridder

Citaat:
stoer kerel, echt stoer.

Probleem is dat ik waarschijnlijk zo'n Vlaams belang moraalklikker op m'n dak krijg die mij aanklaagt dat ik illegale kindertjes durf helpen.

Wat is moraal de wet aan u laars lappen en profiteren van u kinderen om te kunnen blijven
bk232214 is offline  
Oud 11 september 2006, 15:22   #160
bk232214
Gouverneur

Standaard als

Citaat:
stoer kerel, echt stoer.

Als u pedofiel bent wel natuurlijk
bk232214 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be