![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
u hebt ongetwijfeld gemerkt dat mijn post begint met "voor zover ik uw situatie kan inschatten", ik heb gewoon onvoldoende info. Mijn verstand zegt dat normaliter een 57-jarige minder medische kosten heeft dan pakweg een 67-jarige. U heeft mij echter niet geantwoord: bent u verplicht deze poets/strijkdienst aan te nemen ? Verbeter mij als ik verkeerd ben. U hebt eindeloos gesolliciteerd en géén job gevonden. De VDAB kan ook geen "passende" job voor u vinden. Goed , als u wat wil bijverdienen, kan u een poets/strijkdienst aannemen. Wat kan een VDAB anders doen ? Als u zich dan vernederd voelt, is dat uw probleem . Hebt u andere suggesties in uw situatie ? Bezie het positief, ik probeer te strijken, misschien is het toch leuk, misschien hou ik er wel een toffe vriendin aan over. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 13 september 2006 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat hem niet alleen om hard werken, het gaat er hem vooral om de juiste keuzes maken en te investeren in je eigen toekomst. Ik dacht voor ik ging studeren net hetzelfde als jij: "al die chiqué blazen met hun villa's en dikke auto's". Ik heb me echter niet laten leiden door zelfmedelijden, maar die afgunst gebruikt als drijfveer om er te geraken. Nu zit ik op relatief korte termijn ook met bouwplannen voor een niet al te bescheiden woning. En dat terwijl ik nog maar net van de schoolbanken af ben. Ok, misschien heb ik hier en daar meeval gehad, maar het meeste, dat heb ik zelf bereikt. Door de juiste keuzes te maken. Keer op keer, dag in dag uit. Je ziet, een generatie verschil, maar dat maakt niet uit, hoe dan ook wordt je afgerekend op die keuzes, bet you dat je maar beter de juiste kunt maken in je leven. Laatst gewijzigd door genehunter : 13 september 2006 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 13 september 2006 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Vandaag nog en vrouw gezien die 23 jaar (!!!) werkloos is en naar haar mening arbeidsongeschikt is omdat ze wat last heeft van een snotneus (volgens haar eigen woorden chronische sinusitis, maar zonder doktersattest hiervoor).
Dat madammeke kan heel goed strijken of poetsen, maar ja, ze doet dat niet zo graag hé. Liever gaat ze thuis wat rondhangen en profiteren van het geld dat harde werkers aan haar verkwisten... Pure schande zoiets. Niet willen werken = geen geld! Aan de andere kant is er een vriend van mij uit Oost Europa, die een granaatschijf in z'n kop heeft zitten en niet geopereerd kan worden omdat dat te levensbedreigend is. Die kerel werkt zich kapot, aan de ene kant omdat hij een degelijke inkomen nodig heeft, maar ook uit fierheid en zelfverwezelijking. Hij wil kost wat kost voorkomen dat hij afgeschreven wordt en wil zelf ervoor zorgen dat hij in de maatschappij bijdraagt. Zo'n mentaliteit is een voorbeeld voor de verwende werkloze vlaming zoals dat mens wat ik hierboven omschreef! |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() misschien moet je eens een werkloze vangen, aan een paal vastbinden en er een dansje rond doen.
ter ontspanning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() zeg nu zelf, zou jij willen gaan strijken voor een paar euroos per uur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In ieder geval beschouw ik nog altijd werk als een sociale omgang en mijn wedde ligt een pak hoger dan mocht ik doppen. Ik heb heel wat collega's meegemaakt die het op een bepaald moment niet meer zagen zitten en stopten met werk. Vaak vielen ze een maand of zes later in een nog veel diepere put. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zit dan ook niet stil, volg opleidingen, doe er alles aan om weer aan de slag te kunnen gaan, om zo mijn leven te verbeteren. Thuiszitten levert buiten stempelgeld niets op, sociaal contacten worden rampzalig, en je doet ook nog eens meer op als je heel der dagen niets om handen hebt. Ik zie het probleem niet goed, buiten dan dat er een hoop mensen zich te goed voelen om iets te doen? Het gaat om de mentaliteit/ingesteldheid van de mensen. Meer niet. En alle geluk zijn we niet allemaal hetzelfde en zijn er heus nog een hoop mensen die actief naar werk zoeken en al blij zouden zijn, moesten ze dit kunnen doen. PS : Ik weet ook dat er leukere jobs bestaan dan poetsen en strijken, maar tot je iets beters vind, ben je op zen minst al bezig. Wat dan het eigengevoel enkel opkrikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is geen kwestie van "anderen" maar van alle werkzoekende werklozen in te schakelen in het dienstensysteem. Wat toch alweer een wereld van verschil is. En dat extra loon komt niet bovenop uw dop, het wordt afgetrokken van uw dop als vervangend inkomen. Dus wie denk dat hij meer zal verdienen zal bedrogen uitkomen. Wie denkt daar een hoger pensioen van te hebben, is alweer bedrogen. Vakantie geld of vervangend steungeld? Veel verschil zal het alweer niet maken. Dus hoop maar dat ze u geen strijkijzer in uw pollen steken, of een dweil. ![]()
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je doet er alles aan om weer aan de slag te kunnen, maar je bent niét aan het strijken???
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja du'uh natuurlijk. Maar dat is toch niet helemaal overgekomen hoe ik het bedoelde. Bedoel vooral dat het toch emotioneel anders is als je werkt. Beter gevoel naar jezelf toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei dan ook duidelijk dat het in het systeem van PWA zou zijn, bovenop stempelgeld een kleine vergoeding dus. Bij PWA komt ook geen vakantiegeld etc bij kijken. Je bent wel bezig wat dan toch weer positief is naar jezelf toe. Je doet dan toch op zen minst iets ipv thuis te zitten. Dat is toch zo heel negatief niet ? Mij mogen ze dat strijkijzer in men handen steken hoor. Ben niet te beroerd ervoor. En poetsen mag niet meer, dat hebben ze zelf in de hand gewerkt. (Hadden ze mij maar niet moeten weigeren voor die o zo zware fysieke opleiding die ik wou doen. Ben dan toch lekker tegendraads men eigen ding gaan doen nu en niemand die mij tegenhoudt!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw, ik heb altijd gewerkt tot hier toe, tot ik om medische redenen in de ellende ben geraakt. Ik ben niet de persoon die al jaaaaaren stempelt en zal blijven stempelen. En voor mijn opleiding hield ik mij bezig met werk via dienstencheques in de mate van het (medische) mogelijke. Val iemand anders aan, dank u. Laatst gewijzigd door Duupje : 13 september 2006 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn ogen zijn geopend. Vanaf nu wil ik dop bovenop mijn loon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PWA werk is wel een kleine vergoeding die je bovenop je stempelgeld krijgt. ik dacht maximum 150€ per maand vroeger, vermits je maar een aantal uren per maand mag presteren. Net zoals je via VDAB opleidingen volgt, je ook een vergoeding krijgt van 1€ bruto per uur, gratis lijnabonnement, premie voor kinderopvang (tot 2.5j), en weet ik wat veel meer. Ik krijg die voordelen niet omdat ik een opleiding volg die wel goedgekeurd wordt, maar niet vergoed wordt omdat ze niet door VDAB zelf ingericht wordt. Hoe de vergoeding voor het strijken verloopt, weet ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik ken tal van vrouwen die ervoor gekozen hebben huisvrouw te zijn. Aanvankelijk om de kinderen op te voeden, eens die wat ouder waren was er meer ruimte voor vrijwilligerswerk, zorg voor de eigen (bejaarde) ouders, maar ook dingen als computercursussen volgen enzo. Mijn moeder werkt zelf al een aantal jaar niet meer (ziek) en ik zie haar toch ook haar dagen nuttig opvullen, hoor. Precies alsof je van geen tel bent of een compleet nutteloos leven hebt als je niet werkt.... ![]()
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |