![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad Boerswa sapt er niks van.
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb het een beetje gevolgd en ook Terzake gezien.
Ik claim niet verstand van deze materie te hebben maar ik heb een eigenwijze, maar creatieve, man zien vertrekken en een kleurloze en volgzame belg zien komen. Ik denk dat je beter een eigenwijze man kunt hebben, met visie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De advocaten van de Vlaamse regering moeten dat toch geweten hebben, maar in de huidige stoere politiek cultuur kon men niet anders dan ontslaan. Men heeft dat gedaan voor "slecht beheer", maar hoe gaan ze dat verdedigen na de publieke verklaringen van de ministers. En met de objectieve cijfers van de prestaties van de omroep? En wij gaan dat mogen betalen. Deze regering zal dan wel al vertrokken zijn want zolang zullen ze het wel trekken om geen politieke schade op te lopen. Zullen we hier verder wat gaan schelden op zakkenvullende, onbekwame, vol van pretentie en niet naar het volk luisternde politici? (En er vooral niet bijvertellen dat het een goed deel van het publiek is dat achter die politieke cultuur zit en daar stemmen voor over heeft.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Woohoo, P-time, eindelijk van die eikel van een Mary af!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Burger
|
![]() Dat hadden ze anders moeten aanpakken.
Wel TM, ok ga uw gang. Voor elke euro inkomsten dat de VRT trekt voor flikken op belgacomTV, 100 euro minder bij de volgende dotatie. Bij fraude dotatie weg. ![]() ik vrees dat, als TM die rechtzaak wint dat de staat (de belastingsbetaler) wel wat meer kwijt zal zijn dat 1,2 miljoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Die Van Roe is een politiek marionetje die maar al te graag zelf partijpolitieke zever toepast.
Het is dus duidelijk dat kwaliteit niet primeert bij VRT, wel de politiek. Het is ene poppenkast daar, zeker door die Bourgeois die het alleen nog erger maakt. Dan had de VRT eens iemand die niet naar de pijpen van de politiek danst, en dan zwieren ze die getalenteerde manager buiten en zetten er een pipo in de plaats. Lees m'n onderschrift! |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Gouverneur
|
![]() die getalenteerde manager heb ik vooral in de pers weten komen omdat het hij niet genoeg geld ter beschikking kreeg... Ook op de privé-markt groeit het geld niet aan de bomen.. het zijn de aandeelhouders die bepalen hoeveel geld zij bereid zijn in de kas stoppen..
T.M. had grootse plannen, allemaal goed en wel.. Het budget waarover de overheid (aandeelhouders) beschikt is ook niet onbeperkt en derhalve moeten prioriteiten worden gesteld.. er is ook de zorgsector, de woonproblematiek etc. De kunst is het maximale te halen uit wat je ter beschikking hebt, maar die uitdaging was voor de zo talentvolle, creatieve etc. TM blijkbaar te groot. Wat er ook van zij... als dagelijks bestuurder dwars gaan liggen over het feit dat de RvB/aandeelhouder niet wenst dat de avant-première van series, volledig gefinancierd met belastinggeld, wordt verkocht is toch wel kleinzielig. Als hij problemen zou maken indien men zich zou bemoeien met de programmatie as such, met de werkelijke inhoud om aan politieke propaganda te doen.. akkoord, maar daar ging het niet om. Wat de politieke tussenkomst betreft (als RvB/aandeelhouder).. uiteindelijk zijn het de politici die worden verondersteld rekening af te leggen ten overstaan van de bevolking. Ik kan mij goed voorstellen dat politici hebben gemeend dat, in het kader van hun rekenschap, de gepriviligieerde positie van de Belgacomkijker niet wenselijk was. Uiteindelijk zijn alle belastingbetalers in zekere zin aandeelhouders, niet alleen de Belgacom-kijkers. tenslotte, wat die goed ingeburgerde mannekes betreft.. voor zover ik weet heeft Van Roe geen N-VA signatuur.. Blijkbaar zou hij in 'vld-hoek' moeten worden gesitueerd. overigens, blijkbaar kon TM reeds van juni 2006 weten dat hij met dergelijke actie op weerstand ging stuiten. In de standaard (website) heb ik gelezen dat in een discussienota van Bourgeois, welke volmondig zou zijn goedgekeurd door het Vlaams parlement en personeelsleden van de vrt, reeds melding zou zijn gemaakt van het principe dat eigen producties eerst algemeen moeten worden uitgezonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Nu moet de Vlaemsche regering al zijn marionetten uit pensioen gaan terugroepen. De afgang der Vlaams-nationalisten en het failliet van het federalisme.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Gouverneur
|
![]() ja maar, Hans1, 't is wel nooit goed... had men iemand 'uit het niets' direct opgeduikeld dan was het 'opgezet spel geweest' om Vlaams-nationalist X te katapulteren naar de VRT-top en nu wordt een voormalige verantwoordelijke, die werd aangesteld toen N-VA niet in de regering zat (in tempore non suspecto dus) ad interim opgerakeld en is het ook niet goed. De man komt bovendien blijkbaar uit de VLD-stal en die staat nog niet in je lijstje "N-VA = VB = FDF = PS"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
|
![]() Citaat:
A/Bourgois kan zijn paraplu opentrekken omdat het "het gerecht" is dat hem niet heeft "begrepen"... B/..terwijl hij electoraal wil scoren door TM te ontslaan... C/....TM is tevreden want krijgt zijn oprotpremie annex schadevergoeding D/...een nog verstevigde politieke grip op de VRT als propagandamachine tegen de oppositie Citaat:
...wegens antidemocratisch enerzijds en deontologisch en moreel verwerpelijk anderzijds... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() ik dacht ergens gelezen te hebben dat Mary weigerde de RVB bij te wonen vanwege lopende geschillen ... dat lijkt mij niet te kunnen als directeur, dan functioneer je (vrijwillig) toch niet meer normaal ... wat als contractbreuk van zijn kant uit zou kunnen beschouwd worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Europees Commissaris
|
![]() Meer kijkers? Ik kijk tegenwoordig enkel nog naar TerZake en DeZevendeDag. Hun programma's dit jaar trekken op geen fluit! Gemaakt onder Tony Mary.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() Beter dan ik zelf soms denk, zei een vooraanstaand docent van mij in juni
![]()
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn hier velen die beter zich eens informeren alvorens ze denken te weten waarover men spreekt!
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb de tijd meegemaakt dat we in Vlaanderen massaal op de nederlandse zenders afstemden omdat er in héél de programmatie van de BRT niks, noppes, nougabollen te zien was. Ik heb de tijd meegemaakt dat we massaal overschakelden naar het VTM van Depraetere en Verdrengh omdat de BRTN er nog altijd niks van bakte. Bert Degraeve heeft "het huis" vooral in de diepte geherstructureerd, terwijl hij kon rekenen op een bijzonder goede omkadering. Tony Mary heeft de kijkcijfers kunnen consolideren en de leidende positie van de omroep nog kunnen uitbouwen. In tegenstelling tot Degraeve heeft hij dat gedaan tégen de politieke wind in. Ik moet niet in herinnering brengen hoeveel zweet het heeft gekost om Aimé Vanhecke in functie te krijgen? Het gehakketak was toen al goed bezig. De kijkcijfers zijn wat ze zijn; het feit dat jij er niet gelukkig mee bent, zal aan de puike prestaties van de zender geen millimeter afdoen. Het is overigens zeker niet Tony Mary die de programmatie doet of die bepaalt wat er wel of niet wordt uitgezonden. De VRT had allang een eigen digitaal "prime"-kanaal moeten hebben, waar kijkers bepaalde programma's tegen betaling enkele maanden voor het vrijgeven op het publieke kanaal, kunnen bekijken. Wat Mary voorstelde was nog stukken goedkoper dan wat de BBC al jaren doet en moet doen om de financiën stevig in het blauw te houden. Bourgeois en consoorten kennen het medium langs geen kanten en die raad van bestuur is bemand door politieke waterdragers. Leuk milieu om als "topmanager" in te moeten functioneren. Het was trouwens Marino Keulen die allang had laten verstaan dat de VRT vooral niet té succesvol mocht worden, want dat het dan de steun bij de politiek wel eens zou kunnen verliezen. Een duidelijker hint van het actieve lobbywerk van de heren De Nolf en Van Thillo kan je moeilijk bedenken.
![]() |