Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2003, 18:01   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bon, nu is het nog mijn schuld dat JIJ je vraag verkeerd formuleerde.

Misschien kan je het principe van je vraag een beetje beter verduidelijken?

of bedoel je:
""Als er morgen een meerderheid van de leden van een voetbalclub vindt dat er spelers van een andere ploeg (die enkel komen trainen op het speelveld) niet mee mogen beslissen over het reilen en zeilen van hun voetbalclub, maar de voorzitter drukt dat er toch door, is dit dan democratisch en vindt u dan dat de wil van de meerderheid dient gevolgd te worden?"

Het antwoord lijkt me nogal evident? Voor jou niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 18:46   #142
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
of bedoel je:""Als er morgen een meerderheid van de leden van een voetbalclub vindt dat er spelers van een andere ploeg (die enkel komen trainen op het speelveld)
Dat is niet wat ik bedoelde nee. Die spelers behoren namelijk niet tot een andere voetbalclub, die hebben ze namelijk verlaten en ze doen dus meer dan enkel trainen op het veld van hun nieuwe club!

Maar goed, ik zal even herhalen waat het eigenlijk over ging:
Als we al het gezever en gebral eventjes wegcijferen uit de discussies dan kan ik concluderen dat iedereen die mensen wel opkomstplicht (jaja geen stemrecht zolang de Belgen wel verplicht worden om op te komen) zou geven wanneer hun plichten ook exact dezelfde zijn? Eenvoudig op te lossen probleem hoor, in plaats van dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet en niet-Belgen zich in sommige gevallen kunnen beroepen op de wet uit het land waarvan ze de nationaliteit bezitten zijn vanaf morgen alle inwoners van dit land (maatschappij/samenleving/ call it whatever you want) gelijk voor de wet! Probleem opgelost of niet?

En nog een vraagje aan alle tegenstanders (behalve Circe ):"Als er morgen een meerderheid te vinden is die het stemrecht voor mannen zou wensen af te schaffen, is dit dan democratisch en vindt u dan dat de wil van de meerderheid dient gevolgd te worden?"
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 19:03   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eenvoudig op te lossen probleem hoor, in plaats van dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet en niet-Belgen zich in sommige gevallen kunnen beroepen op de wet uit het land waarvan ze de nationaliteit bezitten zijn vanaf morgen alle inwoners van dit land (maatschappij/samenleving/ call it whatever you want) gelijk voor de wet! Probleem opgelost of niet?
Tja! daar gaat het dus om! (zelfs om minder, want Marokkanen behouden ALTIJD hun marokkaanse nationaliteit zélfs al worden ze Belg én dus gelijk aan alle andere Belgen (ze worden dus zelfs een beetje gelijker dan de stomme doorsneebelg, want hij heeft ook nog zijn marokkaanse rechten!!!)
Waar jij het over hebt, noem ik nationaliteit!

Maar als je nu niet WILT gelijk worden aan de andere Belgen? Als ge nu persé lid wil blijven van den Beerschot maar wèl bij den Antwerp gaan trainen omdat je veld net bijgezaait is! Dan moet ge toch niet meebeslissen of den Antwerp een nieuw stadium gaat zetten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 19:14   #144
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Bon, we zijn het eens over de inhoud. Alleen de invulling, m.a.w. de oplossingen, die we daaraan geven verschilt van elkaar.
Ik wens iedereen gelijk te behandelen, waarbij we onder iedereen dinen te verstaan iedereen die deel uitmaakt van eenzelfde samenleving, in dit geval de Belgische samenleving.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 19:42   #145
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Eventjes herhalen wat ik op de vorige bladzijde schreef en waar iedereen compleet over las:
Maar goed, als we al het gezever en gebral eventjes wegcijferen uit de discussies dan kan ik concluderen dat iedereen die mensen wel opkomstplicht (jaja geen stemrecht zolang de Belgen wel verplicht worden om op te komen) zou geven wanneer hun plichten ook exact dezelfde zijn? Eenvoudig op te lossen probleem hoor, in plaats van dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet en niet-Belgen zich in sommige gevallen kunnen beroepen op de wet uit het land waarvan ze de nationaliteit bezitten zijn vanaf morgen alle inwoners van dit land (maatschappij/samenleving/ call it whatever you want) gelijk voor de wet! Probleem opgelost of niet?

En nog een vraagje aan alle tegenstanders:"Als er morgen een meerderheid te vinden is die het stemrecht voor vrouwen opnieuw zou wensen af te schaffen, is dit dan democratisch en vindt u dan dat de wil van de meerderheid dient gevolgd te worden?"
Ik las er in elk geval niet over maar het was mij niet de moeite om er op te antwoorden.
Het is trouwens al de derde keer dat u de vraag stelt, ik neem dus aan dat u er een zeker belang aan hecht.

1. Daarvoor moet de grondwet aangepast worden, is de geit de kool wel waard.
2. Wat zijn “inwoners” ?
3. Het verandert niets aan het feit dat ze zich in sommige gevallen aan de Belgische wet kunnen onttrekken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be