![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: bestaat God? | |||
ja! |
![]() ![]() ![]() |
33 | 37,50% |
natuurlijk niet! |
![]() ![]() ![]() |
55 | 62,50% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En dat geloof is concreet wat? Waarom bent u er niet van af te brengen?
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 oktober 2006 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() Maar u geeft dus toe in deze niet voor rede vatbaar te zijn? Beaamt u ook dat u rationele mensen dan niet zult kunnen overtuigen? Dat u dus gerust uw eigen kunt voorliegen maar een vrijdenkend mens niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Ik probeer niet te overtuigen! Ik bekijk en bedenk kritisch! ... Hoe voorliegen? In wat? Waarmee? Voorwat? btw: ik denk wel dat ik een rationeel mens ben hoor... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() U liegt uzelf een 'god' voor. Er is namelijk geen enkel rationeel argument om aan te nemen dat er zoiets bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Maar Inderdaad! Het woord "rationeel" is daarvoor veel te zwak! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Sorry maar ik weet niet hoe ik het beleefder moet formuleren.
De term 'geloof' impliceert trouwens 'zich iets voorliegen' of toch alleszins 'iets voor waarheid aannemen (in iets vertrouwen) zonder enige argumentatie' wat m.i. op hetzelfde neerkomt. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 oktober 2006 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Probeer het toch dan... U draait termen naar hoe u ze aanziet denk ik! ->http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...ord=voorliegen sorry ik vind het maar niks! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Van Dale:
Citaat:
*U beslist door te geloven dat het waarschijnlijker is dat 'god' bestaat dan dat dat niet zo is. U beslist dus dat het bestaan van 'god' werkelijkheid is. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 oktober 2006 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maar daar zit nu net het verschil: wij hebben WEL argumentatie: De levende Heer die in ons leeft en we ook ontmoeten in gebed. Die ervaringen hebben me gelovig gemaakt, en niet omgekeerd. Wat je hoogmoedig ook probeert te beweren, het staat me niet in de weg om het heilige te percipiëren.
![]() |
#152 |
|
![]() Niet alles kan rationeel bewezen worden, er zijn zaken (plaatsen)waar de term "rationeel" geen waarde heeft,. maw niet alles kan rationeel of irationeel verklaard worden.
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn ziel is niet goddelijk!!! Maar in iedere christen leeft wel de Heilige Geest. En de H.Geest is wel goddelijk. De Heilige Geest sterkt en voedt de menselijke ziel om de mens te bewegen tot naastenliefde en vervulling van de Blijde Boodschap.
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Of noch; wrok/innerlijke pijn, verdriet, ethisch denken,... Liefde voor een vrouw is helemaal een "niet-feit" want er is echt niks; zij is van een familie die met jouw familie helemaal geen band heeft. U liegt u zelf dus een niet-feit voor nietwaar? Maak nu zelf maar de redenering voor de rest! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Het valt op dat ongelovigen per sé goed willen zijn .
Dat is toch het mooiste bewijs van onze goddelijke afkomst . Ongeacht het feit of dieren een onderscheid kunnen maken tussen goed of slecht , het interesseert hen toch niet . De mens daarentegen interessseeert het wel . daarom: God is goed . De mens tracht goed te zijn . We zijn dus afkomstig van God . |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Bemin uw naaste als u zelf werd mij anders aangeleerd hoor! Wel klopt de rest! Maar soit ik ben niet even diep gelovig ook niet als u geloof ik maar dat doet niet ter zake! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() Euhm ja, er zijn zaken die we niet met een ons verstand kunnen vatten, we kunnen daar met ons verstand ook geen antwoord op vormen. We wagen ons daar dus beter niet aan. Maar that's it dan ook, geen antwoorden gaan zoeken in irrationaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
![]() Of is het dat je "de ware liefde" niet kent? Ik geloof dat u altijd wel iets zult vinden maar gevoelens daar is geen wetenschappelijk correcte uitleg voor; hoogstens een psychologische uitleg en dan nog... Uw "ratio" schiet in sommige dingen tekort! Dit moet je invullen. Jij doet dit door er rond te gaan of er een "best passende" uitleg voor te verzinnen ik doe dat (zij het deels) door het begrip "geloof". |
|
![]() |
![]() |