Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een Mars op Brussel komen tegen het stemrecht voor migranten?
Ja 53 67,95%
Nee 25 32,05%
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2003, 22:49   #141
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Ik heb ze gecontacteerd. Ziehier wat ik geschreven heb:

Geachte,

de laatste weken is het woord 'migrantenstemrecht' niet meer van de beeldbuis weg te denken. De meest anti-Vlaamse regering staat op het punt om dit symbooldossier door het strot van miljoenen Vlamingen te jagen. Burgers die hebben aangetoond tegen het stemrecht te zijn (GVA en Belang Van Limburg) worden als onbelangrijke sujetten weggehoond, met luidruchtige collaboratie van de media in dit land. Meteen wordt duidelijk dat ons huidige politieke stelsel niet zo democratisch is zoals het beweerd te zijn.

Velen voelen zich onmachtig tegen het grote monster dat de Staat genoemd wordt. Een referendum zal er onder het mom van de meest hilarische drogredenen niet komen, maar daarom hoeven we nog niet hopeloos te blijven navelstaren. Waarom niet zelf het recht in eigen handen nemen en een Mars Op Brussel organiseren? Het idee nam vorm op het forum van Politics.Be en kent onder heel wat bezoekers bijval. Het vreemdelingenstemrecht leeft onder deze bevolking net omdat het zo'n principiële kwestie is.

Indien één enkele politieke partij dit zou organiseren krijg je ongetwijfeld belangenvermenging en zouden heel wat mensen niet geneigd zijn mee op te stappen. Daarom dacht ik aan de VVB om de touwtjes in handen te nemen. Als overkoepelende flamingantische organisatie met een rijke geschiedenis en traditie weet zij als geen enkele beweging verschillende levensbeschouwelijke gezindten te verbinden over de partijgrenzen heen.

Indien jullie zich in mijn voorstel kunnen terugvinden, gelieve dan een mailtje naar bovenstaand adres terug te sturen.

Dank bij voorbaat.
Zeer goeie tekst!
Oké, nu het antwoord afwachten.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 22:49   #142
Renilde
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Als we de VVB willen inschakelen zal het tijd vragen. Ik weet nog wat een enorme organistatie er achter die Lambermontbetoging zat.
Laat ons hopen dat we tijd hebben, want ik ga niet betogen, als het stemrecht voor migranten al reeds door ons strot geramd is!
Dat zouden pas vijgen na pasen zijn!

Zoiets kan op een maand georganiseerd worden. Maar het moet dan deze week beslist worden, en liefst een a- politieke betoging, dus NV-A ers, CN&Vers, Vl Blokkers, Lib Appelers, BUB ers , wie ben ik vergeten? allen bij wijze van spreken arm in arm, zonder partijvlaggen.
Renilde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 22:49   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geachte,

de laatste weken is het woord 'migrantenstemrecht' niet meer van de beeldbuis weg te denken. De meest anti-Vlaamse regering staat op het punt om dit symbooldossier door het strot van miljoenen Vlamingen te jagen. Burgers die hebben aangetoond tegen het stemrecht te zijn (GVA en Belang Van Limburg) worden als onbelangrijke sujetten weggehoond, met luidruchtige collaboratie van de media in dit land. Meteen wordt duidelijk dat ons huidige politieke stelsel niet zo democratisch is zoals het beweerd te zijn.

Velen voelen zich onmachtig tegen het grote monster dat de Staat genoemd wordt. Een referendum zal er onder het mom van de meest hilarische drogredenen niet komen, maar daarom hoeven we nog niet hopeloos te blijven navelstaren. Waarom niet zelf het recht in eigen handen nemen en een Mars Op Brussel organiseren? Het idee nam vorm op het forum van Politics.Be en kent onder heel wat bezoekers bijval. Het vreemdelingenstemrecht leeft onder deze bevolking net omdat het zo'n principiële kwestie is.

Indien één enkele politieke partij dit zou organiseren krijg je ongetwijfeld belangenvermenging en zouden heel wat mensen niet geneigd zijn mee op te stappen. Daarom dacht ik aan de VVB om de touwtjes in handen te nemen. Als overkoepelende flamingantische organisatie met een rijke geschiedenis en traditie weet zij als geen enkele beweging verschillende levensbeschouwelijke gezindten te verbinden over de partijgrenzen heen.

Indien jullie zich in mijn voorstel kunnen terugvinden, gelieve dan een mailtje naar bovenstaand adres terug te sturen.

Dank bij voorbaat.
Prachtig!
Oud 26 oktober 2003, 22:52   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik hoop morgen mijn oude telefoonboekje te bemachtigen (ben sinds kort verhuisd) waar al de telefoonnummers instaan van de mensen die ik ken. Dan bel ik ze meteen en laat iets weten.
Oud 26 oktober 2003, 22:52   #145
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geachte,

Dank bij voorbaat.
Ik zeg het niet vaak maar dit had ik niet beter kunnen zeggen; proficiat!
En nu zoals Rudy zegt afwachten
Oud 26 oktober 2003, 22:53   #146
Dirk
Banneling

Dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Als we de VVB willen inschakelen zal het tijd vragen. Ik weet nog wat een enorme organistatie er achter die Lambermontbetoging zat.
Laat ons hopen dat we tijd hebben, want ik ga niet betogen, als het stemrecht voor migranten al reeds door ons strot geramd is!
Dat zouden pas vijgen na pasen zijn!

Geachte Mijnheer Van Nespen,u stuurt een fax of een brief naar het college van burgemeester en schepenen,doch men heeft daar een enorme hoop aanvragen,terwijl uw aanvraag daar ergens tussen ligt.

Zorg ervoor dat u de aanvraag verstuurt,en contacteer de lokale politie waar u de betoging wil houden.

Deze contacteren automatisch het college,en men gaat automatisch op zoek naar uw aanvraag.

U ligt plots bovenaan de stapel met aanvragen.

Ik spreek uit ondervinding Rudy.
Dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 22:53   #147
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Effe een terloopse opmerking.

Ik ben heel erg verheugd om te zien dat er toch nog constructieve ideeën uitgewerkt kunnen worden op dit forum.
Allemaal nu reeds: Bedankt!
Laat ons in deze geest deze manifestatie tot een goed einde brengen.
Het zou een enorme opsteker voor ons en het forum betekenen!

Oud 26 oktober 2003, 22:56   #148
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk
Geachte Mijnheer Van Nespen,u stuurt een fax of een brief naar het college van burgemeester en schepenen,doch men heeft daar een enorme hoop aanvragen,terwijl uw aanvraag daar ergens tussen ligt.

Zorg ervoor dat u de aanvraag verstuurt,en contacteer de lokale politie waar u de betoging wil houden.

Deze contacteren automatisch het college,en men gaat automatisch op zoek naar uw aanvraag.

U ligt plots bovenaan de stapel met aanvragen.

Ik spreek uit ondervinding Rudy.
Thanks, Peter

Ik hou het in het achterhoofd.

Oud 26 oktober 2003, 22:56   #149
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Intussen ook op het bevriende forum de brief gepost. Misschien zitten daar ook enkele leden van de VVB.

In elk geval hoop ik binnen enkele dagen antwoord te krijgen. Indien niet kunnen ofwel Knuppel ofwel ikzelf enkele leden contacteren.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 22:57   #150
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Intussen ook op het bevriende forum de brief gepost. Misschien zitten daar ook enkele leden van de VVB.

In elk geval hoop ik binnen enkele dagen antwoord te krijgen. Indien niet kunnen ofwel Knuppel ofwel ikzelf enkele leden contacteren.
Goed!
Nu zullen we effe niet anders kunnen dan afwachten en onze achterban contacteren, vrees ik.

Oud 26 oktober 2003, 22:58   #151
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Zouden er ook andere bewegingen, groepen of organisaties bestaan die voor dit idee gewonnen zijn?
Oud 26 oktober 2003, 22:59   #152
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Zouden er ook andere bewegingen, groepen of organisaties bestaan die voor dit idee gewonnen zijn?
De Bub?
Oud 26 oktober 2003, 23:00   #153
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Ik denk maar luidop:

BPlus,
Die vereniging waar Jos Verhulst deel van uitmaakt (BROV-groep),
VLD,
CD&V
N-VA
...

Oud 26 oktober 2003, 23:02   #154
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je het niet onder de vlag van de Vlaamse Volksbeweging laten organiseren? Maar dan zal het wsl enkel een Vlaamse betoging zijn. Deze beweging staat bekend als behoorlijk ruim. Daar kan CD&V zich ook in terug vinden.
Het mag niet een uitsluitend Vlaamse Mars zijn. Ook Walen en Brusselaars die tegen deze ondemocratische gang van zaken zijn moeten kunnen meestappen.

Heeft iemand al een voorstel van parcours?

Ik zou bijvoorbeeld suggereren twee stoeten, één vanuit het zuiden, die vertrekt aan de Zuidstatie voor de Franstaligen en één vanuit het Noorden voor de Vlamingen. Beide stoeten treken dan richting parlement, waar het hem allemaal om te doen is.

Wat voor een dag is het beste? Een zaterdag of een zondag?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 23:03   #155
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Kun je het niet onder de vlag van de Vlaamse Volksbeweging laten organiseren? Maar dan zal het wsl enkel een Vlaamse betoging zijn. Deze beweging staat bekend als behoorlijk ruim. Daar kan CD&V zich ook in terug vinden.
Het mag niet een uitsluitend Vlaamse Mars zijn. Ook Walen en Brusselaars die tegen deze ondemocratische gang van zaken zijn moeten kunnen meestappen.

Ik zou bijvoorbeeld suggereren twee stoeten, één vanuit het zuiden, die vertrekt aan de Zuidstatie voor de Franstaligen en één vanuit het Noorden voor de Vlamingen. Beide stoeten treken dan richting parlement, waar het hem allemaal om te doen is.

Mij lijkt een zondag de beste dag?

Oud 26 oktober 2003, 23:04   #156
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Correctie: beter zaterdag: dan kan er op zondag in de politieke programma's over gediscussieerd worden!

Oud 26 oktober 2003, 23:04   #157
Dirk
Banneling

Dirk's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad Mijnheer Van Nespen,u moet het parcour vermelden op uw brief aan het college van burgemeester en schepenen.
Dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 23:05   #158
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

Daar heb je eigenlijk gelijk in Darwin. Maar als de VVB (die zowel radicalen als gematigden overvleugeld) nu ook eens Franstalige pamfletten zou schrijven dan bereik je ook die doelgroep.
Persoonlijk denk ik dat een zondag beter is. Ten eerste is er minder nieuws op een zondag en bereik je dan makkelijker de media, ten tweede kunnen heel wat mensen er een familie-uitstap van maken.
Oud 26 oktober 2003, 23:06   #159
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk
Inderdaad Mijnheer Van Nespen,u moet het parcour vermelden op uw brief aan het college van burgemeester en schepenen.
Dju da's inderdaad ook waar!
Kunnen we binnenkort eens niet met een aantal forumleden en VVB'ers samenkomen om dit allemaal te organiseren?

Oud 26 oktober 2003, 23:08   #160
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Een zondag is de beste dag om zoveel mogelijk volk op straat te krijgen.
Voor de één is het dan eens een uitstapje om mee in de 'stoet' te wandelen voor de andere is 100% uit overtuiging én de meeste mensen werken niet op een zondag waardoor dit de populatie enkel maar kan bevorderen.
En de meeste mensen hebben op een zondag niet veel te doen, op een zaterdag moeten ze dan gaann werken of er zijn er ook die dan in de tuin gaan werken of die inkopen gaan doen, etc.

neenee, een zondag is dé beste dag..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be