![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DannyS : 23 februari 2007 om 02:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (vreemd wel dat in een periode van hoog opgehemeldevrije markteconomie die mensen zich "gevers" noemen...zouden ze Orwell gelezen hebben ? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2007 om 02:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet ook niet dat de grootste aandeelhouders soms ook gewoon financiële instellingen zijn die op hun beurt duizenden aandeelhouders tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Staatssecretaris
|
![]() Dus geen 30 eenheden voor de op één na 19 rijkste en geen 50 eenheden voor de rijkste familie. Dat van die tien rijke families is een fabel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek ![]() In ieder geval (we zijn nu al een tijdje later) bepaal ik mijn eigen uren. Gekend fenomeen: je mag beginnen wanneer je wil en stoppen wanneer je maar wil, als -je maar door je berg geraakt en -door de berg van je afwezige collega (en er is er altijd wel een op cursus, ziek of met verlof ![]() ![]() ![]() als 't tegenvalt zijn er twee afwezig...) -en nog even kan inspringen om dit of dat op te lossen... -en voorrang geven aan dat éne probleem dat absoluut nog voor het einde van de week opgelost moet zijn... (en daarna drie weken bij de directie blift liggen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom denk jij dat -de schoolplicht werd opgetrokken? -de legerdienst werd afgeschaft? -er een half miljoen werklozen zijn, er arbeidskrachten worden ingevoerd -de EU moest uitbreiden?? Om een groot aanbod van op staatskosten geschoolde werkkrachten te creëren, zodat de markteconomie kan toegepast worden op de lonen, in het voordeel van de werk"gevers". Of dacht jij dat dat allemaal "per toeval" gebeurde? Internationaal concurren op loonpeil? ![]() ![]() ![]() Neem nu dit voorbeeld van GM-dochter Suzuki: die hadden een fabriek in India, waar een Alto werd gemonteerd. Nu zou je aannemen dat Indische loonnormen voldoende laag zijn, of niet? Voor een kop rijst met een sausje... Enkele jaren geleden ontdekten de HH. Aandeelhouders van General Motors dat er in China mensen die voor een halve kop rijst of zo, zonder sausje(!) wel wilden werken en de Indische Suzukifabriek werd gedelocalizeerd naar China... Zolang de lonen hier niet op Ethiopisch of Soedanees niveau liggen ben je NIET veilig voor een volgende inlevering...(BTW China investeert in Afrika op dit moment: waarom denk je?) Zolang er op de wereld nog mensen zijn die minder verdienen dan jij, die hun kinderen meebrengen naar de fabriek om te helpen, is je loon NIET concurrentiëel genoeg. en met 6.5 Mia mensen op de wereld (and rising!) kan dat nog wel enkele eeuwen duren... ![]() Have fun... Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2007 om 03:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE ![]() En zelfstandigen hebben helemaal geen pensioen. Die verdienen soms minder dan een arbeider of ambtenaar die voor de staat werkt. Mensen die voor de staat werken met hun pensoentjes, pfffff... Slappe zakken. Was uitgesteld loon: daar komt verandering in: de staat betaalt voor een hele reeks diplomas méér dan de privésector! |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Hij zal wel iets gemakkelijker een baan vinden als hij toevallig het gevraagde diploma heeft en gezien hij meer kent komt hij gemakkelijker in aanmerking voor zijn eerste bevorderingen. Die meerkennis behoudt hij wel als asset voor latere bevorderingen. Het diploma"voordeel" slijt. De universitair-met-relaties, d�*t is natuurlijk een gans ander geval... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2007 om 03:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten ![]() Als men aan jongeren uit het middelbaar onderwijs met rijke ouders (gezien hun afkomst voorbestemd voor hogere studies) zou vragen of zij zich een relatie konden voorstellen met een laaggeschoolde wat zouden zij dan antwoorden? Zouden die ook als racistisch bestempeld worden als een groot percentage "nee" zou antwoorden? Citaat:
Ik kén idd. mannen ![]() ![]() BTW, waarover spreken die nog samen, eens 't nieuwe eraf is? Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2007 om 04:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Staatssecretaris
|
![]() Die 19% zouden dus gemiddeld 8 maal meer hebben dan ik. Ik geef toe dat dit vrij hoog is gechat, maar dan moet ik toch nog aan 1 % het equivalent van 200 maal mijn salaris geven. Als ik dan aanneem dat 50 maal mijn salaris korter is bij dat van manager, en ik geef dat bedrag aan een half procent, dan staat de resterende half procent er 350 keer beter voor dan ik. Dat zou dan echter nog maar gewoon zo rijk zijn als een paar mensen in mijn straat. Wat me doet besluiten dat een heel grote minderheid vrijwel alles binnenrijft. Maak ik hier een denkfout? Moet ik dan overuren kloppen in mijn aandeelhouderschap?
Laatst gewijzigd door DannyS : 23 februari 2007 om 04:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja, als je een topjob hebt wil je misschien niet 's avonds nog 's in de clinch gaan, dat is wat mijn ervaring is als ik zo rond mij kijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat bepaalde studentjes dat nog niet weten, is natuurlijk vergeeflijk... Laatst gewijzigd door Chipie : 23 februari 2007 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2007 om 11:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() zeg slumme, wat is uw punt in feite?
Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 februari 2007 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() De genenen die d�*t doen krijgen als eerste hun C-4 bij de volgende herstructurering, zijn er héél verwonderd en verontwaardigd over en geven dan de schuld aan de vakbond uiteraard!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() ik hoop dat het een schriftelijke cursus filosofie was. Enfin ik ga ervan uit.
|
![]() |
![]() |