![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() Wat heeft dat met minimaliseren te maken? Als men springstoffen vindt, wie belt men dan als eerste op? Wat bij deze dus niet gebeurd was..
Van paintballen trainingskampen maken; dat noemen we maximaliseren ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 9 november 2006 om 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, er zou een bom zijn gevonden en men belt de ontmijningsdienst niet op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast ga ik er van uit dat er vele parallellen zijn tussen moslimterroristen en terroristen van bij ons. Ik ga er van uit dat ze wel eens vanuit dezelfde motieven kunnen handelen. Beide voelen zich hier blijkbaar niet in onze maatschappij begrepen. Beide zijn meestal jongeren, lagere sociale klasse en ga zo verder. Lees eens mijn topic "In hetzelfde bedje ziek" die ik geschreven heb na de moordpartij aangericht door Hans Van Themsche. Volgens mij zijn er universele signalen die een persoon kan uitsturen, die we als een ernstige voorbode mogen beschouwen, ongeacht cultuur, afkomst, religie of ideologie van een persoon. Ik vind dat we ons daar eens op moeten toespitsen en niet meteen op wat iemand zou zeggen. Het is niet omdat iemand zegt iets te zullen doen, dat die het doet. Als je boos bent, zegt iedereen wel eens iets en maak je wel een plannen, waarvan je weet dat ze fout zijn en die je als bijgevolg nooit zal uitvoeren. De meeste mensen hebben een rem, die hen wel van gruwelijke daden behoedt. Gelukkig, trouwens. Echter zijn er die door het lint gaan en er zijn factoren die dat kunnen uitlokken. Laat ik het zo stellen. Iemand krijgt zijn ontslag, is hier niet blij mee en snauwt dat hij zijn baas wel eens wil afknallen. Dat lijkt me niet onredelijk, als je plots kan gaan, omdat deze man meer winst wil maken, ook al deed je die job graag en was hij tevreden over je prestatie. Nu zal een normaal mens als het er uit is, naar huis gaan en tot rust komen. Enkel een uitzonderlijk individu zou daadwerkelijk teruggaan met een wapen zijn baas vermoorden. Daar moeten we ook rekening mee houden in ons oordeel over een persoon. Het is niet omdat ik niemand veroordeel voor zijn/haar ideeën dat ik ze persee deel. Als we heksenjachten gaan houden, zoals hier in de brief gesuggereerd wordt, gebaseerd op niet altijd even objectieve gegevens, moet ik dat afkeuren. Sla om terug te komen op mijn voorbeeld, niemand meteen in de boeien, omdat die gedreigt heeft zijn baas te vermoorden en toevallig over wapens beschikt, maar stop hem wel als hij er inderdaad mee wil vertrekken in de richting van zijn werk. Die neonazi's waar in deze brief sprake over is, zijn misschien niet meteen de liefste jongens op aarde, maar tot zover geweten hebben ze nog geen moord gepleegd. Ze dreigen wel en ze moeten zeker in de gaten gehouden worden. Dolgedraaide moslimjongeren dreigen ook en men moet ze niet altijd ernstig nemen, maar ik denk dat er meerdere met een moord op hun geweten in de gevangenis zitten, dan extreem rechtsen, tot zover ik weet. Moest deze brief door een moslim geschreven zijn, zou ik deze man even goed gelijk geven. Daarnaast is het begrip wapen relatief. Ja, die jongens beschikten over vuurwapens, maar tot zover geweten, hebben ze er nog niemand mee vermoord. De overvallers van Joe Van Holsbeeck hadden slechts 1 mes en hebben hem er wel mee vermoord. Als je dus over moordwapens spreekt, interpreteer ik dat ruimer. Daar komen meerdere dingen dan wat je als wapen zou omschrijven voor in aanmerking. Een geweer waar nog niemand mee vermoord is, is geen moordwapen, juridisch gezien. Het is er potentiëel wel één. Een kandelaar waar iemand het hoofd mee ingeslagen is, is wel een moordwapen, al wordt het als gebruiksvoorwerp gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
nog niet. De plannen en de wapens lagen wel klaar. Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die anderen, dat zouden die "hoog opgeleide" moslim-terorristen kunnen zijn.Nog al de moeite om zo lang naar school te gaan,als het is om je in het midden van je jeugd te laten ontploffen...zelfs met al die boeken kennis zijn ze er dan niet slimmer op geworden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister
|
![]() carlgustaaf is in zijn jeugd gepest door marokanen en opgesloten in een lokaal. garlgustaaf geeft dan ook marokannen de schuld van alles dat met hem is misgegaan in zijn leven en dat is een pakske. carlgustaaf moet je dan ook vergeven. tis beter dat hem hier zijne gang gaat dan dat hem straks de zoveelste geflipte extreem rechtse pipo is waar het belang zeker niet verantwoordelijk is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Schepen
|
![]() Ik vind het zeker een goeie brief.
Maar ben ik nu achterlijk of is die brief door zijn advocaat geschreven en niet door hemzelf? Verder vind ik de vergelijking met zogenaamde moslim"terroristen" zeer relevant. Als je islamitische "terroristen" zo hard wil aanpakken, dan moet je dat bij extreem-rechtse "terroristen" ook doen. En ik zet die term "terroristen" bewust tussen aanhalingstekens. Als je het er niet mee eens bent dat het hebben van uitgebreide plannen gelijk staat aan een veroordeling, dan had Trabelsi ook nooit veroordeeld mogen worden. Nee, dan hadden zelfs de moslims uit Maaseik nooit veroordeeld mogen worden. Ook al blijkt dat ze banden hadden met de terroristen uit Madrid. Gelijke monniken, gelijke kappen...
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Dan is nog altijd de vraag waarom de meeste ondertussen zijn vrijgelaten?
Dit bewijst toch dat ze niet staatsgevaarlijk zijn. Vooral omdat ze 2 jaar in het oog werden gehouden. Ik denk niet dat het parket en het gerecht potiëntele terroristen laten gaan indien er een kans bestaat dat ze ergens een aanslag kunnen plegen. Dat men terroristen moet aanpakken is normaal maar bij dit geval zijn er teveel twijfels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat een afknapper voor de Fruitvlieg en consoorten. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De terroristme verdachten zijn overigens niet vrij, ze moeten zich nog altijd voor de rechter verantwoorden. Ze worden niet langer vastgehouden omdat er geen vluchtrisico is of dergelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik paars? ![]() Nee nee, ik probeer enkel het genuanceerde denken in acht te nemen, zo broodnodig in een complexe maatschappij die aaneenhangt met details en nuances. Ik ga uit van het bestaande wettelijke en gerechtelijke kader om een bepaalde werkelijkheid te benaderen en te oordelen of er conform dat kader wordt gehandeld. U mag mij daarom geconditioneerd noemen, ik beschouw het alleszins als een intellectueel veel eerlijker manier om dingen aan de kaak te stellen dan de strategie die door velen op dit forum wordt gevolgd, met name uitgaan van het kader zoals dat in hun gedachten en fantasieën zou moeten bestaan, om daar dan een feit uit de actualiteit aan te toetsen. Als U in mijn uitleg diverse maten en gewichten ziet, dan is dat omdat er strafrechtelijk inderdaad een verschil in behandeling bestaat tussen meerderjarigen en minderjarigen. De wetgeving die in dat verschil voorziet, is uiteraard van Belgische makelij, maar je vindt dat verschil terug in heel wat landen, dus voorzover je opmerking zou gelden als anti-Belgisch argument, schiet het tekort. En nogmaals, hoe ken jij het gerechtelijke verleden van die Mariusz? Zeker dat je het over de juiste persoon hebt? Of denk ik nu weer te geconditioneerd? En ik blijf het vreemd vinden hoe mensen het in overeenstemming kunnen blijven brengen met het respect voor het eigen denkvermogen wanneer men enerzijds cijfers citeert omtrent de samenstelling van onze gevangenispopulatie om te wijzen op een hogere betrokkenheid in criminaliteit van allochtonen, en men anderzijds allerlei nonsens de ether instuurt waarin wordt gesuggereerd dat er een multi-institutioneel complot zou bestaan om diezelfde criminele allochtoon met een fluwelen handschoen aan te pakken en als het ware een feitelijke straffeloosheid te organiseren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Iedereen die ook maar IETS over BBET wist vóór die hele mediahetze, weet gewoon dat dit niet meer dan een electoraal spelletje is om "extreem rechts" weet eens goed in de zwarte verf te zetten. Het enige waar die mannen zich mee bezighielden (als organisatie), was artikeltjes schrijven en boeken/DVDs verkopen. Nu kan de inhoud van die artikeltjes, die boeken en die DVDs misschien controversieel geweest zijn, in een echte democratie is dat geen reden om mensen zo aan te pakken.
Whatever happened to free speech?!? Het huidige regime ligt maar af te geven op de zogenaamd anti-democratische en repressieve aard van "extreem-rechts", maar in haar eigen houding toont ze zichzelf net als anti-democratisch en repressief. Ik ken trouwens amper iemand (noch links, noch rechts) die het huidige democratische systeem ook nog maar in enige mate vertrouwt. De ene wil een bredere volksdemocratie terwijl de ander net niet gelooft in democratie. BBET hoort tot deze laatste groep. Waarom mag deze mening niet gehoord worden? Heeft dan niet iedereen het recht zijn mening te laten horen? Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 12 november 2006 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||||
|
![]() Citaat:
Geen favoritisme. Enkel moet iemand die er afwijkende gedachten, die niet voldoen aan de regels van de cutluur waarbinnen hij zich bevindt, er tegen kunnen dat hij er kritiek op krijgt. Zo mag een imam wat mij betreft oproepen om homo's te vermoorden en vrouwen zonder hoofddoek te verkrachten, zolang hij zich er van bewust is dat dit misschien wel regel is volgens zijn koraninterpretatie, maar niet de regel in het Westen. Deze man mag deze dingen van mij zeggen en denken, maar hij mag het niet doen en zijn volgelingen evenmin, want dan moeten ze gestraft worden voor hun daden. Citaat:
Dat Al-Quaida terroristen dikwijls hoger opgeleid zijn, bewijst volgens mij eerder de stelling dat in vele moslimlanden de haat op scholen gepreekt wordt. Bedenkt dat velen daar niet eens de middelen hebben om naar school te gaan en men moet er al hoger opgeleid zijn om het inkomen te verwerven, om over de technologie te beschikken, die Al-Quaida gebruikt. Daarnaast is dat eerder een ideologisch dan een nationalistisch terrorisme en beoogt het wereldheerschappij. Dat maakt het gevaarlijker dan het nationalistische, territoriale terrorisme. Met een nationalist kan men eventueel nog onderhandelen. De manier waarop het ETA en het IRA ondertussen tot het verleden behoren, kan als voorbeeld dienen. Dat bv Hamas actief blijft, ligt volgens mij eerder aan het feit dat Israël maar de helft van zijn beloften houdt en gesteund door de USA zijn gang kan blijven gaan. Met een ideoloog onderhandelen is moeilijker. Daarmee onderhandelen kan juist tegengesteld effect hebben. Probeer hem van zijn ongelijk te overtuigen en hij ziet dit juist als zijn grote gelijk. Daarnaast vallen ze minder op in de maatschappij. Citaat:
Citaat:
Ho ja, en wapenverzamelaars, jagers en sportschutters dan? Die kopen hun wapens met andere redenen. Als iemand een vuurwapen koopt om wedstrijden mee te schieten, is deze dan volgens jou meer een moordenaar dan iemand die een keukenmes koopt, doelbewust om er iemand de keel mee over te snijden? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Het is toch opvallend hoeveel linkiewinkies juist het topic proberen af te leiden. Eigenlijk is dat wel meer in het voordeel van rechts. Tot nu toe wordt ik hier langs alle kanten aangevallen door linkse prietpraters, die even weinig kennis hebben van de feiten als ik, maar die op geen enkele zinnige wijze mijn argumenten kunnen ontkrachten. Wie zoekt zich beter een andere hobby? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad een sterke brief!
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Op basis van de huidige terrorismewetgeving is dat misschien voldoende voor een nieuwe heksenjacht? ![]()
![]() |