![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Om te beginnen zijn gerecht en politie onderdelen van dezelfde overheid. Het waterdichte schot tussen die onderdelen is imho onbestaande of zeer lek. De overheid treedt doorgaans als een eenheid op. Wat dat gezag betreft, daar is imho niets mis mee. Alleen kan een soeverein burger onmogelijk zomaar welk gezag dan ook aanvaarden zonder dat dat gezag die aanvaarding verdiend heeft. Voor een overmacht kan hij moeilijk anders dan buigen maar daarom moet hij het nog niet erkennen. Staatsgezag kan dus alleen maar op een uitdrukkelijke, telkens hernieuwde instemming van een meerderheid van burgers gebaseerd zijn. Die instemming is op elk moment intrekbaar en ze ontslaat het betreffende gezag niet van kritiek, controle en eventuele bijsturing. Niet de overheid maar de burger is de baas. Laatst gewijzigd door baarle : 14 november 2006 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen, u poneert een officiële waarheid (propaganda eigenlijk): "wij leven in een democratie". U moet dat vanzelfsprekend niet aantonen, maar dan zal u ook niemand overtuigen. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij wou die man gewoon zijn hebben en zijn houden beschermen. Antwoord: Welke bezittingen had dat hoogbejaard mannetje: een versleten stoel en een tafeltje waar de poten ervan afvielen?, maar die hij toch koesterde. Al eens in een rusthuis geweest, wel, probeer daar maar eens de chacosse van een hoogbejaard dametje af te pakken, een chacosse, haar enige eigendom die haar nog rest, een scacosse waarin enkel een met stront bevuilde onderbroek zal inzitten, maar, die chacosse is voor dat dametje heilig en zal het beschermen tot ze erbij valt. Ander punt: 1. Wanneer de bejaarde man toch het vermogen had om die 3000 euro te betalen waarom werd er dan geen blokkade opgelegd op zijn ( spaar ) rekeningen en waarom werd het geld dan langs deze weg niet gerecupereerd. 2. wat dan met de wet op loonbeslag / inhouding van het pensioen Politie: Zou die schietende agent(e) ooit al eens gehoord hebben van peperspray? Zal de deurwaarder nu het geld kunnen recuperen en wie zal de kosten dragen van de uitvaart van de neergeschoten bejaarde? Wie faalde hier in deze zaak: • het gerecht • De sociale dienst • De wijkagent(e) |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kan mij niet herinneren gescholden te hebben. Citaat: Oorspronkelijk bericht door Metal Tom uw verzuurde houding Jongen toch, als dat al onder de categorie schelden valt ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De sociale dienst had hier niets te zoeken, aangezien de man niet onvermogend was. Hij weigerde halsstarrig toe te geven dat hij desb. sommen verschuldigd was. Zelfs na het vonnis heeft hij nagelaten om de zaak in rechte verder uit te klaren (een impliciete bekentenis? wie zal het zeggen...) Hoe dan ook was hij in staat om de verschuldigde som + kosten en interesten te betalen. Een beslag op de bankrekening of pensioen is evt. een optie, maar niet de meest voor de hand liggende. De schuldeiser kon er redelijkerwijs van uitgaan dat de man wel zou toegeven. Zoals gebeurt in 99% van de gevallen trouwens. Of de wijkagent een fout gemaakt heeft, moet het onderzoek uitwijzen. Volgens de eerste berichten was er sprake van een bedreiging met een vuurwapen en een soortgelijk incident ligt nog vers in het geheugen. Daar kunnen we voorts niets rond concluderen. Afwachten dus...
![]() |
![]() |
#147 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat wel geloofwaardig is, is dat ge geen justificatie vindt waarom een burger politie-agenten onder schot zou mogen houden, en dat niet wilt toegeven omdat de fout dan toch bij bompa komt te liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar veel belangrijker is dat het een oneigenlijk argument is: het zegt namelijk niets, je kan je er niet tegen verdedigen en het is dus bedoeld om de opponent te doen zwijgen. Waardeloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En misschien is dat ook wel zo. We weten het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook rechters zijn bekleed met gezag om uitspraak te doen in individuele geschillen en die uitspraak jegens allen bindend te verklaren binnen een afgebakend territorium. Omdat conflicten nu eenmaal moeten beslecht worden. De enige oplossingen met echt democratisch gehalte die ik zie zijn dan: ofwel het privaatrechtelijk strafrecht terug invoeren, ofwel de rechtbanken privatiseren, ofwel alle rechters elk jaar opnieuw laten verkiezen (en zelfs bij eenvoudige petitie afzetbaar maken), ofwel voor elke procedure, rechtsgeding of geschil -hoe nietig ook- een jury voorzien. En dan nog ga je geen oplossing hebben voor de keikoppen die desnoods tegen de hele wereld ingaan om hun gelijk te halen. Want conflicten tussen burgers los je niet persé op met een vonnis of arrest, ook al komt die van een democratisch gelegitimeerd orgaan.
![]() |
![]() |
#152 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 14 november 2006 om 17:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() Gaat hier eigenlijk iedereen voorbij aan het principe dat een schuldenaar zijn schuldeiser zijn rechtmatig deel dient te geven...
hij zou nog leven... Laatst gewijzigd door job : 14 november 2006 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gaat hier eigenlijk iedereen als een stelletje achterlijke en afgestompte werkezels voorbij aan het feit dat er schuldenaars kunnen zijn die wel willen maar niet KUNNEN betalen ?
of moest die ouwe mss op zijn vijfentachtig maar gaan werken ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 november 2006 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() als ik de berichtgeving hierover in de media lees die volledig armenfoob is
waarbij het hele debat draait rond de veiligheid van die arme deurwaarder ![]() de kant van de arme oude man wordt door geen enkele krant belicht dan krijg ik zin om een van de dagen vws eens op te roepen om één of andere redactie te gaan bezetten en wat de achterlijke vlaamse leeuwkes betreft ik zou bijna zeggen, jammer dat het geen allochtoon was er zou dan tenminste verzet en rel geweest zijn naar aanleiding hiervan in st niklaas
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Vreemdeling
|
![]() Zo zijn er niet veel zenne, zolang ge meubels hebt die aangeslagen mogen worden, kunt ge betalen. Als ge niks nimeer hebt (en dus dan pas niet kunt betalen) dan kan de deurwaarder ook niks meer komen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() Vind je het normaal dat je een dienst/product aankoopt en het dan weigert te betalen ?
Wat moet die schuldeiser dan doen ? De schuld maar effe kwijtschelden omdat zijn klant de financiële middelen niet heeft ? (Trouwens dan kan je niet van klant spreken, maar van een oplichter...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
1. het ging over een gepensioneerde ( die dus niet anders kan dan leven enkel en alleen leven van het pensioen dat hij ontvangt ) 2. niet alle dingen koop je vrijwillig aan - sommige dingen hebben we immers nodig - één van die dingen is nutsvoorzieningen (het betrof een schuld voor electriciteit en water ) 3. dat al wie beweert dat de man weigerde te betalen ( terwijl hier geen bewijzen van zijn ) daarmee smaad pleegt, net zoals de media dat doet. In alle waarschijnlijkheid gaat het over één van de vele tienduizenden gepensioneerden die in dit land leven in diepe armoede domme vlamingskes toch ![]() brullen en grommen dat kunnen ze denken echter ...
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 november 2006 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. al ging het over een vlaamsnationalist, een neger, een hollander of een vierde wereld-figuur, maakt me niks uit. 2. iedereen heeft recht om dingen wel of niet aan te kopen. Niemand wordt GEDWONGEN om iets aan te kopen. Dat doe je uit vrije wil. 3. uiteraard weigerde hij te betalen anders zou de deurwaarder niet langskomen. De deurwaarder kwam niet zomaar op-de-koffie of wat dacht je. Als je het niet inhoudelijk kan halen, ga je maar persoonlijk worden... Zwak, zwak...
![]() |