Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2006, 11:44   #141
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik wil u geen minderwaardigheidscomplex aanpraten, mijn beste amateur-Freud, maar het voltooid deelwoord van behandelen is "behandeld"...

Vooraleer de studie van de psycho-analyse aan te vatten, raad ik u bijgevolg aan een cursus Nederlands te volgen.
ik ben geen aanhanger van freud's theoriën, en u kunt uw raad stoppen daar waar nooit daglicht komt...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 11:50   #142
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Oww ze wist dus vooraf dat ze hier ging geciteerd worden?? Heeft ze een glazen bol of wat??
Nee, ik ken Samrah al iets langer en had haar hiervan op de hoogte gebracht.. had ik geweten dat ze al die shit hier over zich heen ging krijgen, ik had het niet gedaan...
Nouja, velen zetten iemand graag 'op zijn paard'... proficiat guys, het is gelukt, ik hoop dat jullie het fijn vinden.
En wat betreft dat sommigen hier vinden dat zij het land moet verlaten... ik zou niet weten waarom, ze werkt, heeft zich aangepast en betaalt net zoals wij belastingen... dat ze es beginnen met de oproerkraaiers buiten te zetten, zoals dat schorem dat graag relletjes veroorzaakt of mensen terroriseren in de grootsteden, ambulanciers en brandweerlui aanvalt, beroeps OCMW-trekkers... dat is al meer dan genoeg, niet?
Samrah is niet perfect, ik ook niet, jullie wel? Dan hebben jullie nog niet het recht om over haar te oordelen of zijn jullie God?

Samrah zit met de mensen hier te lachen, en heeft lak aan de Belgen, dat is wel duidelijk dacht ik...voor de relschoppers heeft ze geen enkele kritiek, en zeker meer sympatie als voor de gemiddelde oorspronkelijke inwoner.Naar eigen zeggen komt ze hier juist om te profiteren , en om geld naar haar thuisland te sturen...Ik zie niet in waarom ze hier zou moeten blijven? Zo een schepsel ben je toch beter kwijt dan rijk zeker?
Oud 22 november 2006, 11:53   #143
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

'Velen'... 'Sommigen hier'... is dat veralgemenen Esperanza? Eerst een beetje aandachtiger lezen eer je op je achterpootjes gaat staan please? Ik zal wel beslissen wat ik voor mezelf houd en wat niet.

die Esperanza heeft gelijk. Niemand verdient het om met haar veralgemeent te worden.Laat dit voor u duidelijk zijn
Oud 22 november 2006, 11:55   #144
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
volgens mij is Samrah fake ...
het lief van Raven
Oud 22 november 2006, 12:38   #145
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Samrah zit met de mensen hier te lachen, en heeft lak aan de Belgen, dat is wel duidelijk dacht ik...voor de relschoppers heeft ze geen enkele kritiek, en zeker meer sympatie als voor de gemiddelde oorspronkelijke inwoner.Naar eigen zeggen komt ze hier juist om te profiteren , en om geld naar haar thuisland te sturen...Ik zie niet in waarom ze hier zou moeten blijven? Zo een schepsel ben je toch beter kwijt dan rijk zeker?
Scroll es terug naar toen Samrah hier verschenen is... zij heeft gewoon op een deftige manier haar mening gezegd... Samrah is beginnen flippen wanneer ze al die shit over haar heen kreeg, ze heeft gereageerd als een in het nauw gedreven dier.
Ik heb me even in haar schoenen verplaatst, het was hard wat ze hier te slikken kreeg, ze heeft daar op haar manier op gereageerd, niet zo verstandig natuurlijk want ze heeft enkel olie op het vuur gegooid.
Samrah is een toffe meid, heeft gestudeerd, heeft een leuke job... ik heb haar onder gewone omstandigheden leren kennen en ze krijgt nog steeds mijn sympathie. Wat niet wil zeggen dat ik het eens ben met alles wat ze zegt maar dat hoeft voor mij ook niet, anders zou het maar saai zijn, voor mij mag ieder zijn mening hebben.

Ze heeft kritiek geuit op terroristen die de Islam misbruiken, heb je dat niet gelezen? Ik heb nergens zien staan dat ze sympatiseert met relschoppers, met mij praat ze daar zeker anders over.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 12:39   #146
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
volgens mij is Samrah fake ...
Geloof me op mijn woord, dat is ze zeker niet.
Oud 22 november 2006, 12:41   #147
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oww ze wist dus vooraf dat ze hier ging geciteerd worden?? Heeft ze een glazen bol of wat??
Nee, ik ken Samrah al iets langer en had haar hiervan op de hoogte gebracht.. had ik geweten dat ze al die shit hier over zich heen ging krijgen, ik had het niet gedaan...
Nouja, velen zetten iemand graag 'op zijn paard'... proficiat guys, het is gelukt, ik hoop dat jullie het fijn vinden.
En wat betreft dat sommigen hier vinden dat zij het land moet verlaten... ik zou niet weten waarom, ze werkt, heeft zich aangepast en betaalt net zoals wij belastingen... dat ze es beginnen met de oproerkraaiers buiten te zetten, zoals dat schorem dat graag relletjes veroorzaakt of mensen terroriseren in de grootsteden, ambulanciers en brandweerlui aanvalt, beroeps OCMW-trekkers... dat is al meer dan genoeg, niet?
Samrah is niet perfect, ik ook niet, jullie wel? Dan hebben jullie nog niet het recht om over haar te oordelen of zijn jullie God?
Ze heeft het wel zelf gezocht vrees ik.
Wie provoceert kan zich daaraan verwachten natuurlijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 12:41   #148
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloof me op mijn woord, dat is ze zeker niet.
"geloof me op mijn woord" ... zomaar ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 12:46   #149
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ze heeft het wel zelf gezocht vrees ik.
Wie provoceert kan zich daaraan verwachten natuurlijk.
Je hebt gedeeltelijk gelijk, ze heeft verkeerd gereageerd maar de provocatie is niet van haar kant gekomen.
Oud 22 november 2006, 12:47   #150
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
"geloof me op mijn woord" ... zomaar ?
Ja Anna, zomaar... maar ik kan je niet verplichten natuurlijk he. Je kent me toch al een beetje, niet?
Oud 22 november 2006, 13:02   #151
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja Anna, zomaar... maar ik kan je niet verplichten natuurlijk he. Je kent me toch al een beetje, niet?
ach in hoeverre kan je iemand leren kennen op politics hé ... maar ja, je lijkt mij best wel eerlijk hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 13:24   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gedeeltelijk gelijk, ze heeft verkeerd gereageerd maar de provocatie is niet van haar kant gekomen.
In de openingspost staat:

Citaat:
, ik zou mijn geloof dagelijks sterker beleven en veel Moslimbroeders in arme landen helpen..
Als ze nu had gezegd: "ik zou veel mensen in arme landen helpen...." dan was dat op algemeen gejuich onthaald geweest.

De manier waarop Samrah quasi automatisch een onderscheid maakt tussen de verschillende "arme" mensen is een duidelijke provocatie.

Want als men de lijn doortrekt, dan zou het - volgens Samrah's gedachtengang - doodnormaal zijn dat het "rijke westen" enkel ontwikkelingshulp biedt aan "christenbroeders" uit arme landen. Dan hadden we hier géén moslimbroeders als arme migranten/gastarbeiders moeten binnenlaten maar hadden we dit privilege enkel moeten voorbehouden aan "christenbroeders" die naar hier wilden emigreren.

Als we bovendien Samrah's reactie op het "belgzijn" verder bekijken (en ze moet niet achteraf afkomen met "ahmadinejad is geen moslim" want daar doelde ze helemaal niet op toen ze stelde:

Citaat:
Ik heb zoveel belgische vrienden en zij geven dat allemaal toe.. Dat betekent niet dat ik Moslims altijd gelijk geef hé maar indien het zou gaan over leven of dood en ik moet kiezen tussen een Moslim en een Niet Moslim, dan zal ik kiezen voor een Moslim..
en verder:

Citaat:
Wel weet ik: stel dat er een "oorlog" of een "gevecht" of "kampen" ontstaan (laten we aub hopen van niet) , dan zal ik zowizo aan de kant staan van mijn moslimbroeders, ook al ken ik hen volledig niet en zijn de "andere kant" allemaal vrienden van mij..
Moet ik het verder als "provocatie" beschouwen als ze dan vervolgt met:

Citaat:
iK ben net een procedure gestart om mijn twee tantes en hun gezinnen naar hier te halen.. Dus we blijven met zijn allen
--------------------------------------

Ik denk niet dat Samrah alleenstaat met haar gedachtengang. Het is volledig in regel met de bepalingen opgelegd door haar islamitische ideologie.

Ik zou zelfs Samrah gelijk kunnen geven als ze deze gedachtengang in haar eigen islamitische dar-al-islam (waar die ook moge wezen) ging beleven. Daar is die in wetten gegoten en mogen niet-moslims in een ondergeschikte tweederangsstatus leven.

Maar met zulke mensen kan men geen westerse samenleving opbouwen!
Zij zitten volgens mij in de categorie "Wie is de Mol" of om het in stakingstermen te zeggen: "wie is de rat".

Ik zie geen enkele reden waarom ik de helft van mijn inkomen moet afstaan om "SOLIDAIR" te zijn met mensen die dit gedachtengoed aanhangen.

Bovendien - en dit is reeds langzaam tot uiting aan het komen in verschillende Europese landen - lijkt het me nogal moeilijk deze mensen mee te vertrouwen en in te zetten in verdedigingsfuncties in het leger! (Nederland, oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk kampen allen met problemen omdat bepaalde legereenheden of islamitische elementen daarin géén opdrachten kunnen uitvoeren vermits ze meeheulen met islamitische (eventueel) terroristische organizaties.)

Madam Samrah "is niet tegen vreemdelingen"! Over wie heeft ze het? Over de arme niet-moslim Belgen met wie ze zelfs geen greintje van haar weelde zou willen delen?
Over "mijn belgische vrienden" die ze als puntje bij paaltje komt liever zelf de nek zal oversnijden dan dit land mee te verdedigen tegen haar moslimbroeders?

Over haar importfamilie die ze liefst op kosten van de belgische belastingbetalers toch maar willen binnenloodsen (zodat ze in de meerderheid geraken en de niet-moslims kunnen buitenbonjouren?)

WIE provoceert er hier in feite?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 14:50   #153
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Scroll es terug naar toen Samrah hier verschenen is... zij heeft gewoon op een deftige manier haar mening gezegd... Samrah is beginnen flippen wanneer ze al die shit over haar heen kreeg, ze heeft gereageerd als een in het nauw gedreven dier.
Ik heb me even in haar schoenen verplaatst, het was hard wat ze hier te slikken kreeg, ze heeft daar op haar manier op gereageerd, niet zo verstandig natuurlijk want ze heeft enkel olie op het vuur gegooid.
Samrah is een toffe meid, heeft gestudeerd, heeft een leuke job... ik heb haar onder gewone omstandigheden leren kennen en ze krijgt nog steeds mijn sympathie. Wat niet wil zeggen dat ik het eens ben met alles wat ze zegt maar dat hoeft voor mij ook niet, anders zou het maar saai zijn, voor mij mag ieder zijn mening hebben.

Ze heeft kritiek geuit op terroristen die de Islam misbruiken, heb je dat niet gelezen? Ik heb nergens zien staan dat ze sympatiseert met relschoppers, met mij praat ze daar zeker anders over.
de meeste (intelligente) mensen zijn vriendelijk, op de eerste indruk...maar als ge dan wat krabt, komt er wat blinkend vernis los, en dan ziet ge wat er daar onder steekt...Soms minder aantrekkelijk...
Dat is er met uw vriendin gebeurt: die komt hier doodleuk vriendelijk een praatje doen, maar als ge haar een beetje pikt, komt haar échte inborst boven:ze zou zonder aarzelen , zich tegen haar Belgische "vrienden" keren , om aan de zijde van haar moslim-broeders te vechten tegen ons, en het enige dat haar interesseert, is ons geld komen aftroggelen om naar marokko te sturen, en zoveel mogelijk familie naar hier laten komen, om op onze zak te leven! En dan komt gij, en vertelt dat het een brave, leuke meid is wat zou dat wezen, moest het géén braaf meiske zijn dan! Met zulke "vrienden" hebt ge geen vijanden nodig...
Trouwens, zijt gij niet een beetje bevooroordeeld? Ik wil zeggen, ik heb willen verstaan dat ge zelf met een magrebijn leeft?
Oud 22 november 2006, 15:31   #154
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
de meeste (intelligente) mensen zijn vriendelijk, op de eerste indruk...maar als ge dan wat krabt, komt er wat blinkend vernis los, en dan ziet ge wat er daar onder steekt...Soms minder aantrekkelijk...
Dat is er met uw vriendin gebeurt: die komt hier doodleuk vriendelijk een praatje doen, maar als ge haar een beetje pikt, komt haar échte inborst boven:ze zou zonder aarzelen , zich tegen haar Belgische "vrienden" keren , om aan de zijde van haar moslim-broeders te vechten tegen ons, en het enige dat haar interesseert, is ons geld komen aftroggelen om naar marokko te sturen, en zoveel mogelijk familie naar hier laten komen, om op onze zak te leven! En dan komt gij, en vertelt dat het een brave, leuke meid is wat zou dat wezen, moest het géén braaf meiske zijn dan! Met zulke "vrienden" hebt ge geen vijanden nodig...
Trouwens, zijt gij niet een beetje bevooroordeeld? Ik wil zeggen, ik heb willen verstaan dat ge zelf met een magrebijn leeft?
Al 6595 berichten gepost en dat kan niet eens deftig nederlands, om maar te zwijgen van de inhoud.

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 15:50   #155
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
leg het mij dan eens uit? Wie weet kan ik nog iets bijleren
Dat je nog héél veel moet bijleren staat buiten kijf.

Is dit een schoolforum?
Oud 22 november 2006, 15:52   #156
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als je iets wist over de Islam, dan wist je dat "de mohammedaanse ideologie" niet bestaat... Er zijn bestaan geen "mohammedanen" op deze wereld, dat is altijd een christelijk misverstand geweest.
De mohammedaanse ideologie is de ideologie die door Mohammed en zijn opvolgers werd in het leven geroepen.

De "mohammedanen" zijn de volgelingen van Mohammed.
Oud 22 november 2006, 16:09   #157
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Nee ik leef niet met een Noordafrikaan (dat is toch wat een Magrebijn is, niet?) maar met iemand van het midden-oosten, de twee zijn in het algemeen niet te vergelijken... of had je het over een moslim? Hij is moslim ja en daarvoor heb je al es op mijn kop gesch... dus dat hoeft je nu niet weer te doen. En nee ik ben niet bevooroordeeld, ik heb hier al in het lang en het breed laten weten dat het mijn mening is dat het meeste allochtone uitschot hier in ons land 'Magrebijn' is, Circe heeft (vergeef me als ik me vergis he Circe) mijn partner zelfs van racisme beschuldigd toen ik zei dat hij ook niet van Noordafrikanen moet weten omdat ik wou aantonen dat 'de moslims' niet bestaan.
Toen ik Samrah leerde kennen wist ik niet dat ze Marokkaanse was, het klikte en ik ben niet van het type dat dan de mensen de rug gaat toekeren voor hun afkomst. Ik heb haar steeds met respect behandeld (en ben van plan dat nog te doen), zij mij ook en wij kunnen gewoon heel lang discussiëren over onze verschillende manier van denken (en koetjes en kalfjes) zonder dat het ene woord hoger gaat dan het andere. Ik blijf er dus bij dat ik Samrah een leuke meid vind, iedereen heeft een duivel in zich en bij haar komt die naar boven als aan haar religie wordt geraakt, bij mij wanneer iemand iets zegt over mijn kind of mijn partner dat onterecht is. Wanneer bij jou carlgustaaf?
Oud 22 november 2006, 16:19   #158
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In de openingspost staat:

Als ze nu had gezegd: "ik zou veel mensen in arme landen helpen...." dan was dat op algemeen gejuich onthaald geweest.

De manier waarop Samrah quasi automatisch een onderscheid maakt tussen de verschillende "arme" mensen is een duidelijke provocatie.

Want als men de lijn doortrekt, dan zou het - volgens Samrah's gedachtengang - doodnormaal zijn dat het "rijke westen" enkel ontwikkelingshulp biedt aan "christenbroeders" uit arme landen. Dan hadden we hier géén moslimbroeders als arme migranten/gastarbeiders moeten binnenlaten maar hadden we dit privilege enkel moeten voorbehouden aan "christenbroeders" die naar hier wilden emigreren.

Als we bovendien Samrah's reactie op het "belgzijn" verder bekijken (en ze moet niet achteraf afkomen met "ahmadinejad is geen moslim" want daar doelde ze helemaal niet op toen ze stelde:

en verder:

Moet ik het verder als "provocatie" beschouwen als ze dan vervolgt met:

--------------------------------------

Ik denk niet dat Samrah alleenstaat met haar gedachtengang. Het is volledig in regel met de bepalingen opgelegd door haar islamitische ideologie.

Ik zou zelfs Samrah gelijk kunnen geven als ze deze gedachtengang in haar eigen islamitische dar-al-islam (waar die ook moge wezen) ging beleven. Daar is die in wetten gegoten en mogen niet-moslims in een ondergeschikte tweederangsstatus leven.

Maar met zulke mensen kan men geen westerse samenleving opbouwen!
Zij zitten volgens mij in de categorie "Wie is de Mol" of om het in stakingstermen te zeggen: "wie is de rat".

Ik zie geen enkele reden waarom ik de helft van mijn inkomen moet afstaan om "SOLIDAIR" te zijn met mensen die dit gedachtengoed aanhangen.

Bovendien - en dit is reeds langzaam tot uiting aan het komen in verschillende Europese landen - lijkt het me nogal moeilijk deze mensen mee te vertrouwen en in te zetten in verdedigingsfuncties in het leger! (Nederland, oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk kampen allen met problemen omdat bepaalde legereenheden of islamitische elementen daarin géén opdrachten kunnen uitvoeren vermits ze meeheulen met islamitische (eventueel) terroristische organizaties.)

Madam Samrah "is niet tegen vreemdelingen"! Over wie heeft ze het? Over de arme niet-moslim Belgen met wie ze zelfs geen greintje van haar weelde zou willen delen?
Over "mijn belgische vrienden" die ze als puntje bij paaltje komt liever zelf de nek zal oversnijden dan dit land mee te verdedigen tegen haar moslimbroeders?

Over haar importfamilie die ze liefst op kosten van de belgische belastingbetalers toch maar willen binnenloodsen (zodat ze in de meerderheid geraken en de niet-moslims kunnen buitenbonjouren?)

WIE provoceert er hier in feite?
Circe je hebt gelijk, ze is hier uit de bocht gegaan... maar ze is gewoon eerlijk geweest in haar geciteerde post, ik noem het zelfs moedig.. als zij er zo over denkt is dat haar zaak maar ze spreekt voor zich (en een deel van de moslimgemeenschap waarschijnlijk).. niet voor de moslimgemeenschap tout court.
Mensen die zich uitgedaagd voelen door wat ze zegt kunnen dat toch op een andere manier laten blijken vind ik, het ene heeft gewoon het andere uitgelokt...
Ze heeft uitspraken gedaan die niet echt in haar aard liggen, ze heeft in een franse colère laten uitschijnen dat ze profiteren van de staat gerechtvaardigd vind maar aan de andere kant gaat ze wel elke dag gaan werken (de helft van je centen gaan dus zeker niet naar haar, ze draagt zelf haar steentje bij) en toen ik haar raad vroeg over het laten afkomen van mijn partner zijn moeder (op bezoek uiteraard) waarschuwde ze me ervoor om voorzichtig te zijn opdat ze niet zou willen blijven. Nogal tegenstrijdig met haar tantes die ze zou willen laten permanent immigreren he?
Ik geef haar enig krediet.
Oud 22 november 2006, 16:19   #159
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Ik blijf er dus bij dat ik Samrah een leuke meid vind, iedereen heeft een duivel in zich en bij haar komt die naar boven als aan haar religie wordt geraakt, bij mij wanneer iemand iets zegt over mijn kind of mijn partner dat onterecht is. Wanneer bij jou carlgustaaf?
Het beest zou niet wakker mogen worden wanneer een overtuiging aangevallen wordt...

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 22 november 2006 om 16:20.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 16:26   #160
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Het beest zou niet wakker mogen worden wanneer een overtuiging aangevallen wordt...
Maar werd ze niet aangevallen omdat ze had gezegd dat als ze de LOTTO zou winnen, ze een groot deel van het geld zou gebruiken om moslims in arme landen te helpen? Ik bedoel dat is toch haar zaak. Ik ga je toch ook niet aanvallen als jij zou zeggen dat je arme Vlamingen zou helpen met het geld?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be