![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is wat elke flik moet doen wanneer hij een arabier ziet. Je weet immers maar nooit. Honderden geroosterde arabieren elke dag van het jaar. Zou niks mis mee zijn in jullie wereldbeeld. 'De vijand' ligt immers op de loer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou je hetzelfde hebben gezegd wanneer je 5x werd getazered? Ook nadat de agenten al bovenop jou zaten en je al was geboeid? De student in kwestie was bovendien niet weerspanning. Integendeel, hij had zichzelf al op de grond gesmeten voordat hij werd getazered.
Laatst gewijzigd door Edina : 23 november 2006 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Dacht je? Dit verhaal en de beelden gaan nu wel de wereld rond hé!!! En het is niet alsof de Amerikaanse politie zo'n goed imago heeft... er komt bovendien nog een proces van. Dus nee, ik vrees dat vooral de politie pech heeft in deze zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Als dat herhaaldelijk gebeurt, dan is het niet meer dan normaal dat het je wel eens teveel wordt, me dunkt. Overigens zijn er genoeg getuigen die zijn verhaal bevestigen. De politieman in kwestie zal het nog lastig krijgen, vrees ik (zeker omdat het verre van de eerste keer was dat hij onnodig geweld gebruikte).
Laatst gewijzigd door Edina : 23 november 2006 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() En waar ligt de grens dan??? Ik ben ook wel eens opgepakt tijdens een protest omdat ik niet uit de weg wilde gaan. Nogal logisch, want ik wou door mijn overigens vreedzaam protest iets verhinderen. Nu, ik had geluk en werd relatief zachthandig gearresteerd. Maar ik heb al massa's vreedzame actievoerders heel wat geweldadiger zien gearresteerd worden hoor!!! Hun enige misdaad was dat ze weigerden uit de weg te gaan. Van een gevaar voor de politie is er op zo'n momenten geen sprake. Geweld is dus onnodig. Maar in jouw ogen zou er dan zelfs getazered worden want je weigert iets te doen dat ze je vragen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Jean Charles de Menezes had zelfs geen rugzak aan en is ook helemaal niet weggelopen. Hij is gewoon op een metrotoestel gestapt en daar door de agenten die hem volgden geëxecuteerd. Ze volgden hem al van het moment dat hij zijn flat verliet en dus ook op de bus die hem naar het metrostation bracht. Als ik als agent dan al meende dat het een zelfmoordterrorist was, dan zou ik hem in ieder geval niet op een bus laten stappen of de metro laten ingaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() In een ander topic postte ik een artikel uit Le Mode Diplomatique waarin melding werd gemaakt van niet onbesproken agenten en cipiers uit de VS die hun harde praktijken in Iraakse gevangenissen mochten gaan toepassen.
Misschien wordt de verantwoordelijke flik in deze ook zo weggepromoveerd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn een aantal factoren verantwoordelijk voor het gebruik van fysiek geweld van politie...bvb. beperking van schade aan de omgeving, beperking op mogelijke letsels van de agenten zelf, bescherming van de aanwezige onschuldige toeschouwers,...enz. Die kerel was in overtreding, en moest het pand dus verlaten. Vervolgens was hij allerminst gewillig(sommige forummers beweren dit nochtans ![]() Die flikken hadden groot gelijk om hun tijd niet te verdoen aan zo'n idiootje. Hij vroeg er eigenlijk om. Nogmaals, ik vond ze nog veel geduld met hem hebben eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik gaf m'n anekdote enkel om het verschil aan te tonen tussen een arrestatie met fysiek geweld en een arrestatie met een tazer......Op de vraag welke methode het meest 'menselijk' was. Begrijp jij dit niet, of doe je maar alsof? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je tot een strekking behoort die verantwoordelijk is voor een meerderheid(is eufemisme) van de terroristische aanslagen in het westen, en je verblijft in het westen, dan moet je er maar mee kunnen leven leven dat je meer gecontroleerd wordt dan iemand anders....da's de logica zelve. Als je (als islamiet) in orde bent, is er toch geen enkel probleem! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw argumenten(in vorige posts....zeker niet deze) overtuigen mij allerminst. Dat u daar dan niet mee kan leven is uw zaak, niet de mijne. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt geen oplossing en daarom draai je nu maar wat rond de pot. Dit is de realiteit van voorvallen ok. Je zit te klagen over wat agenten doen maar zelf heb je geen oplossing. Tja, beetje gemakelijk é. Ondertussen met je geklaag, opnieuw een bom ontploft in de metro, weer 10-talle doden. Opnieuw, er loopt iemand weg van de politie met een rugzak richting ...voetbalstadion bv...wat doe je?
![]() |
![]() |