Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2006, 13:10   #141
bk232214
Gouverneur

Standaard Juist Of Niet Juist

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Volkswagen en eigen volk eerst!

In Brussel zegt men dat de beslissing nog niet is genomen.
In Duitsland weet men beter!
Ondertussen laat de premier geloven dat er met zijn bemiddeling er nog kans is.
Terwijl dat bij Volkswagen alles beslist is.
De druk van de vakbonden om het werk in eigen land te brengen/houden is te groot.
Dat is precies waar onze Overheid gefaald hebben.
De Belgische ondernemingen die ontstaan zijn na de tweede wereldoorlog waren goud waard.
Men had alles moeten doen voor deze NV, KMO enz…
Alleen wat Belgisch en in Belgische handen is geeft ons voldoende zekerheid.
Het gewicht van de grote Belgische industriële stijgt daarmee in waarde.
Zij hebben vanaf nu meer gewicht dan het is eender wat.
Er moet terug een eenheid komen “eendracht maakt macht” moet terug herleven.
Aangezien dat het nu stilaan een waarheid wordt voor iedereen de Europese landen gaan voor “eigen volk eerst”.
Het beste bewijs hiervan krijgen wij van Engeland die nog steeds met sterling mag betalen.
O Belgen wat zijn wij slecht bestuurd en naïef!
Nu hoeven wij alleen maar te vernemen wanneer de politie massief opgeroepen wordt in de volgende dagen zal er met Volkswagen iets ernstig gebeuren.

Ik wens die mensen veel moed en hoop dat de Overheid de volgende keer vooraleer zij een sector gaan steunen eerst zorgen voor de nodige waarborgen.

Bij verkiezingen zeggen zij telkens “wij hebben het signaal begrepen”.
Zij hebben nochtans de sluiting gehad van “Renault” en wat hebben zij onthouden?
Eerst de famillie en dan de rest ,eigen volk eerst dat vinden de vakbonden normaal in duitsland waar heb ik dat nog eens gehoord ik geloof in vlaanderen kan dat
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 13:13   #142
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Loonkosten vormen minder dan 7% uit van de totale productiekosten van een wagen in Vorst. Mochten we in uw "realteit" leven dan leefden we nog altijd in een feodaal stelsel.

Weet ge wat 7 % betekend per unit, en wat dat betekend als ge dat naar 5 % kunt brengen, ...

2 % per geproduceerd golfken, ik denk dat ze u in Wolfsburg graag zullen horen afkomen met uw voorstel.

Ik denk zelf dat er ne gratis Porshe of Toareg zal afkunnen met zo'n idee...

Alleen, hebben ze dat idee zelf ook al gevonden, ... breng heel de klotezooi naar het oosten en ge bespaard op arbeidskost

en transportkost, want een groot deel van die markt gaat verschuiven naar het oosten, nog niet direct, maar binnen een jaar of 5 kunnen die Polen , Tsjechen, Esten en Litauwers zich ook een nieuwe golf permiteren, zie eens wat een groeimarkt, er in de achtertuin van Wolfsburg ligt. ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 13:16   #143
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Loonkosten vormen minder dan 7% uit van de totale productiekosten van een wagen in Vorst. Mochten we in uw "realteit" leven dan leefden we nog altijd in een feodaal stelsel.
Dat is dan ook nog de enige 7% waar nog op bespaard kan worden.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 13:16   #144
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Het gaat erover dat de vakbonden in tempore non suspecto totaal onredelijke eisen stellen, de baas nog altijd als de vijand beschouwen, ze moeien zich met alles en nog wat op het maatschappelijke vlak en nú ze eens echt hun macht moeten laten zien , horen we niks buiten wat obligaat geblaat.
Maar als men vraagt ze rechtspersoonlijkheid te nemen dan zijn ze niet thuis, ze zitten nochtans in de nationale bank en zouden beter moeten weten.
Kortom vakbond , blijf bij uw leest, stel reële eisen en doe waarom de mensen u betalen.
De vakbonden zijn gewoon nationale instituties geworden net als het koningshuis en graaiend in de nationale vetpot.
Hoe meer vakbonden zich afscheiden van de politieke partijen hoe beter voor ons.
Anders is het weeral een pot nat!
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 13:16   #145
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Op punt 1 is het antwoord , dat men inderdaad wat meer speed zou kunnen zetten in het antwoorden op een aantal vragen, Maar , stel nu dat er inderdaad nog een soort beraad is, dat men nog een paar opties aan het afgaan is, ? kan best, VW Vorst is een groot bedrijf, en ze hebben het al een paar keer opengehouden, dus er moet wel potentieel liggen, of in elk geval toch een aantal afdelingen zijn die heel lucratief, of functioneel zijn. Anders was het zaakje al lang opgedoekt. (idem voor Volvo, Ford en GM) Fout is van de directie dat ze heel die meeting hebben laten lekken. en dan getreuzeld hebben.

Nu ja, had die CEO morgen out of the blue komen zeggen, 75 % van't fabriek gaat dicht, overmorgen, dan waren de reacties er ook naar geweest...

Trouwens als ik zo'n fabriek moet toedoen, dan ga ik een jaar of 3 op voorhand geen investeringen meer doen, en begin ik met machines, etc te verhuizen, andere toeleveranciers te zoeken of de logistiek daarvoor te regelen, kwestie ge weet dat ze gaan staken, dus dat ge nie in uw eigen vlees snijd.

Wat 2 betreft, een staking komt inderdaad goedkoper uit, maar het bewijst wel dat een deel van uw arbeiders, hoe zou ik het zeggen, onbetrouwbaar, zijn, niet loyaal, ? Misschien zijn ze dat wel, maar stakingen zijn te vermijden, probeer eerst op een deftige manier een oplosing te zoeken.

Neem nu dien bedrijfsspion bij Ford, ze hadden daar ook den band weer een uur of 2 kunnen platleggen, voor dat ontslag, gelukkig dat ze hun verstand gebruikt, hebben... en het niet gedaan hebben.

Pas op, ge hebt het recht om te staken, en soms kan dat inderdaad noodzakkelijk zijn, ik heb dat argument zelf ook al gebruikt, zonder ne vakbond achter mij tenandere. De personeelschef, rechtstreeks duidelijk gemaakt dat het probleem moest opgelost worden, of... Soms moet ge inderdaad eens chanteren, maar het heeft meer effect als ze dat niet gewoon zijn.

Vakbonden in de autoindustrie hebben al een decennium alleen maar toegevingen gedaan en geprobeerd op een georganiseerde manier de aftocht te blazen. Toch worden ze in de media afgeschilderd als een stel terroristen die telkens overantwoorde beslissingen nemen terwijl ondanks de zogenaamde "crisis" in de autoindustrie de miljarden vlot blijven binnenkomen. De ironie is wel dat de burgerlijke politici stellen dat IG Metall hun verantwoordelijkheid niet heeft genomen door niet te staken en geen actie te voeren. De omgekeerde wereld! Vakbonden in België zijn onverantwoordelijk als ze stalen en vakbonden in Duitsland zijn overantwoordelijk als ze niet staken.

Stakingen te vermijden? Bandwerk is een aaneenschakeling van knooppuntens. Als één van die punten wegvalt dan ligt direct heel de productie stil. Het is veel voordeliger om te beslissen om de productie niet te starten dan om die telkens opnieuw te starten en stil te leggen. Misschien kunt ge iedere délégé een taser-gun geven en achter bandwerkers zetten om ze in het gareel te houden maar waar ben je dan mee bezig hé.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 november 2006 om 13:17.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 13:20   #146
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
kom niet af met die verworven rechten, ...

uw rechten bevinden zich in een economisch systeem, als het slecht gaat met dat economisch systeem kan dat ook uw "rechten" niet meer financieren en dan hebben we 2 keuzes, ofwel worden uw "rechten" aangepast, ofwel sluiten we den boel of gooien we u buiten.

Dat is de realiteit, tov, van de "realiteit" van de vakbonden.

Wat het grote probleem is, dat de werknemer flexibel moet zijn, de klant flexibel moet zijn (hij krijgt al die kosten doorgerekend) maar dat de staat wel mag blijven voortdoen de mensen uit te persen, en daar ligt het probleem.

Om al die prestigeprojectjes, sociale profiteurs, snoepreisjes etc te betalen, is er geld van doen, en dat geld halen ze bij u en mij, taxen op auto's, inschrijvingstaxen, belastingen, btw , belastingen op arbeid, dan gaan ze zich ook nog eens moeien, met het al of niet aannemen van allochtonen, quota's voor madammen, en allochtonen, regels van hier en van ginder. ...

en dan verschiete gij ervan dat dien Duits zegt, met ons kloten hebben ze lang genoeg gespeeld, ...

Zegt dat ze Vorst nog lang opengehouden hebben en dat zal inderdaad voor een groot deel aan de werkwillige bekwame arbeiders gelegen hebben. Die net zoals in GM en Volvo en vroeger Renault kwaliteitsproducten afleverden.

Maar nu met open grenzen, dalende productie en verschuiving van de markt naar het oosten, ... bye bye belziek, ... en 't zullen de eerste nie zijn en zeker ook nie de laatste.

En hopelijk voor die mensen willen die Duitsers nog een deel van 't fabriek openhouden, dat er toch nog een deel aan het werk kunnen blijven, maar arbeid is te duur gemaakt in den belziek.

Als je niet als persoon, extreem veel geld kunt omzetten in een dag, of als support dient voor iemand die zoiets doet, dan is uw jobke bedreigt naar een lage loonland, of ge moet te doen hebben met een brave baas of een job hebben die onmisbaar is.

Laat ons voor de Benelux dan maar doen zoals in Spanje in de tijd van Franco.
De eigen productie aan lage kosten en al wat van ingevoerd wordt uit het buitenland belasten aan 40%
Eigen volk eerst was dat toen in Spanje!
Oud 20 november 2006, 13:21   #147
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet ge wat 7 % betekend per unit, en wat dat betekend als ge dat naar 5 % kunt brengen, ...

2 % per geproduceerd golfken, ik denk dat ze u in Wolfsburg graag zullen horen afkomen met uw voorstel.

Ik denk zelf dat er ne gratis Porshe of Toareg zal afkunnen met zo'n idee...

Alleen, hebben ze dat idee zelf ook al gevonden, ... breng heel de klotezooi naar het oosten en ge bespaard op arbeidskost

en transportkost, want een groot deel van die markt gaat verschuiven naar het oosten, nog niet direct, maar binnen een jaar of 5 kunnen die Polen , Tsjechen, Esten en Litauwers zich ook een nieuwe golf permiteren, zie eens wat een groeimarkt, er in de achtertuin van Wolfsburg ligt. ...
Ik twijfel er niet aan dat ze in Wolfsburg open staan voor alle ideeën om hun personeel te naaien. Dat is misschien de reden waarom Porsche de enige constructeur is in Duitsland die op volle toeren draait.
Oud 20 november 2006, 13:21   #148
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ons voor de Benelux dan maar doen zoals in Spanje in de tijd van Franco.
De eigen productie aan lage kosten en al wat van ingevoerd wordt uit het buitenland belasten aan 40%
Eigen volk eerst was dat toen in Spanje!
Spanje was dan ook een ontwikkelingsland toen Franco zijn C4 kreeg. Vergeet niet dat België veel meer van export afhankelijk is dan de meeste andere landen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 november 2006 om 13:22.
Oud 20 november 2006, 13:23   #149
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Moeten we Anders Gaan Leven En Vrijen?
Wij hebben het hier beste, niet over vrijetijdbesteding of wel?
Oud 20 november 2006, 13:27   #150
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Solidarnosh, ze gaan daar allemaal roboten zetten jong, en voorts wat halve geschoolde die weten hoe ze nen bout moeten vastdraaien,

en op 't einde nekeer testen of dat alles min of meer marcheert,

Dien auto wordt toch geleverd in een Garage waar ze hem nog eens controleren voor hij bij de klant komt.

De garagist die hem moet verkopen, is content, want die krijgt een goeiekoper geproduceerd modelke binnen dat hij makkelijker kan verkopen en uiteindelijk betaald die klant toch als na 3 jaar zijn versnellingsbak op 't straat donderd omdat de bouten gelost zijn.

Als de Chinezen Rover opkopen en spotgoedkoop wagens op de europese markt gaan dumpen, gaat ge zien, dat ze nie anders meer gaan kunnen dan zo werken.

Ja de rijke kaptialistische smeerlappen die zich een Jag, of BMW kunnen permiteren, die semi ambachtelijk in mekaar is gezet, gaan het niet laten en zich daar geen zorgen over maken natuurlijk.

Nu uiteindelijk in de jaren 70 / 80 werden we overspoeld door Japaners, uiteindelijk heeft die markt zich gestabiliseerd, dus zal het met de chinezen ook wel zo gaan,

maar niet zonder dat een paar sukkelaars het gelach gaan moeten betalen, dat is nu eenmaal de realiteit. En wij leven in een land waar de arbeidskost, vrij groot is, , dus zijn wij een minder interessant productiegebied aan het worden voor arbeidsintsieve bedrijven. Bovendien krijgen bedrijven voor die hoge loonkost nauwelijks iets terug.

Ja goed geschoolde arbeiders, maar een arbeider moet geen Engels, Duits en Frans spreken om een dashbord in een auto te vijzen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 13:32   #151
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
productiegebied aan het worden voor arbeidsintsieve bedrijven. Bovendien krijgen bedrijven voor die hoge loonkost nauwelijks iets terug.
Belgische bedrijven halen het hoogste rendement per eenheid kapitaal dat ze investeren ter wereld. De voorzitter van de nationale bank zegt dat ze daar wel eens iets tegenover mogen stellen. Ik neem best aan dat dit nog niet voldoende is maar het argument dat ze niets krijgen voor hun investeringen is niet correct. Daarnaast behoren Belgische werknemers tot de productiefste ter wereld en is de loonkost per eenheid produkt dan helemaal niet meer zo hoog.
Oud 20 november 2006, 13:46   #152
bk232214
Gouverneur

Standaard alles zeggen

Citaat:
Het managment in Vorst vliegt ook buiten hoor als Vorst sluit of is dat nog te min voor u?
Maar de delegees van de vakbonden is al voor gezorgd die verhuizen naar waar niemand weet het.
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 13:48   #153
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Maar de delegees van de vakbonden is al voor gezorgd die verhuizen naar waar niemand weet het.
Dan weet jij meer dan ik.
Oud 20 november 2006, 14:08   #154
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rond deze magische 7% werd reeds geantwoord op kanaal Z.
Met 7 % bedoelde de schrijver (Heylen)de kost van ontwikkeling model tot levering model aan de klant. Daar zit ook v.b. het loon van de verkoper in.
Een niche in dit geheel is de produktie en daar is de loonkost van de werknemer een zeer belangrijke factor (2/3 van de toegevoegde waarde). Cijfers zie kanaal Z.
Wat betreft de vakbond heb ik het moeilijk met het dubbele gezicht.
In het maatschappelijke veld stellen zij zoveel financiële onredelijke eisen (werkloosheidsvergoedingen onbeperkt in de tijd, alle jobs zullen "zware"arbeid zijn voor het generatiepact, minimumlonen,....) dat dit moet gecompenseerd worden door torenhoge lasten op de andere arbeid waardoor de brutolonen in ons land onevenredig hoog zijn.
Als de werkgevers pleiten voor enkel indexatie van de netto-lonen, is het kot te klein.
Dan moet je uiteraard aan de andere kant staan klagen dat de werkgelegenheid hier verdwijnt .
Ik heb de vakbond nog nooit weten staken om pakweg de fiscale/sociale fraude aan te pakken.
Ik heb nog nooit geweten dat de vakbond acties ondernam om vermogensbelasting te introduceren.
Ik heb de vakbond nog nooit weten staken voor een efficiënt staatsapparaat.
Ik heb de vakbond nog nooit weten staken tegen het feit dat men soms minder overhoudt met te werken dan niet te werken , is dat geen vakbondsprincipe ?
Maar er is ook goed nieuws : uit dit drama (vergeet niet de toeleveringsbedrijven) zal weer een of andere vakbonder wat staan uithuilen en zich onrechtvaardig (samen met den arbeider/arbeidster) behandeld voelen (rode en groene plastic zakken) en dit zal een mooie start zijn voor een politieke carriére.
Dit alles onder voorbehoud dat er jobs bij VW gaan sneuvelen, maar ik denk het wel, ik heb samen met zovelen gedacht in het verleden : staken die nu wééral ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 20 november 2006 om 14:32.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 14:17   #155
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De reële lonen dalen in ons land zowel als aandeel van het BNP en als aandeel van de produktiekosten. De koopkracht daalt ook ondanks de toenemde productiviteit. Ten andere. Niemand zal u tegenhouden om uw "verantwoordelijkheid" te nemen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 november 2006 om 14:19.
Oud 20 november 2006, 14:26   #156
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgische bedrijven halen het hoogste rendement per eenheid kapitaal dat ze investeren ter wereld. De voorzitter van de nationale bank zegt dat ze daar wel eens iets tegenover mogen stellen. Ik neem best aan dat dit nog niet voldoende is maar het argument dat ze niets krijgen voor hun investeringen is niet correct. Daarnaast behoren Belgische werknemers tot de productiefste ter wereld en is de loonkost per eenheid produkt dan helemaal niet meer zo hoog.
De belgische werknemers zijn de produktiefste ter wereld ,maar zijn ook "burn-out" op hun vijftigste en soms depressief.
Ook hier heeft de regering (met medeweten vakbond) niet goed nagedacht en geen spaarpot voor deze werknemer opzij gelegd tijdens zijn "produktieve" levensfase.
Bruno Tobback steekt zijn kop in het zand en geeft eenieder op zijn/haar 55 wat zijn pensioen zal zijn en dat behoort, ondanks torenhoge lasten tijdens de produktieve fase, tot de laagste.
Die arme uitgebluste man/vrouw terug aan het werk , hoe hij/zij het daar moet uithouden tot zijn 60,62,67....daar hebben de sossen geen antwoord op. Liefst geen moeilijke vragen hé.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 20 november 2006 om 14:27.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 14:29   #157
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
De belgische werknemers zijn de produktiefste ter wereld ,maar zijn ook "burn-out" op hun vijftigste en soms depressief.
Ook hier heeft de regering (met medeweten vakbond) niet goed nagedacht en geen spaarpot voor deze werknemer opzij gelegd tijdens zijn "produktieve" levensfase.
Bruno Tobback steekt zijn kop in het zand en geeft eenieder op zijn/haar 55 wat zijn pensioen zal zijn en dat behoort, ondanks torenhoge lasten tijdens de produktieve fase, tot de laagste.
Die arme uitgebluste man/vrouw terug aan het werk , hoe hij/zij het daar moet uithouden tot zijn 60,62,67....daar hebben de sossen geen antwoord op. Liefst geen moeilijke vragen hé.
Klopt volledig wat u zegt.
Oud 20 november 2006, 15:02   #158
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Volkswagen en eigen volk eerst!

In Brussel zegt men dat de beslissing nog niet is genomen.
In Duitsland weet men beter!
Ondertussen laat de premier geloven dat er met zijn bemiddeling er nog kans is.
Terwijl dat bij Volkswagen alles beslist is.
De druk van de vakbonden om het werk in eigen land te brengen/houden is te groot.
Dat is precies waar onze Overheid gefaald hebben.
De Belgische ondernemingen die ontstaan zijn na de tweede wereldoorlog waren goud waard.
Men had alles moeten doen voor deze NV, KMO enz…
Alleen wat Belgisch en in Belgische handen is geeft ons voldoende zekerheid.
Het gewicht van de grote Belgische industriële stijgt daarmee in waarde.
Zij hebben vanaf nu meer gewicht dan het is eender wat.
Er moet terug een eenheid komen “eendracht maakt macht” moet terug herleven.
Aangezien dat het nu stilaan een waarheid wordt voor iedereen de Europese landen gaan voor “eigen volk eerst”.
Het beste bewijs hiervan krijgen wij van Engeland die nog steeds met sterling mag betalen.
O Belgen wat zijn wij slecht bestuurd en naïef!
Nu hoeven wij alleen maar te vernemen wanneer de politie massief opgeroepen wordt in de volgende dagen zal er met Volkswagen iets ernstig gebeuren.

Ik wens die mensen veel moed en hoop dat de Overheid de volgende keer vooraleer zij een sector gaan steunen eerst zorgen voor de nodige waarborgen.

Bij verkiezingen zeggen zij telkens “wij hebben het signaal begrepen”.
Zij hebben nochtans de sluiting gehad van “Renault” en wat hebben zij onthouden?
En weet dat er mensen zijn die nu bij vw werken die van renault komen...

ik mag er niet aan denken...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 23:15   #159
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

op de energiekosten kan ook bespaart worden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Dat is dan ook nog de enige 7% waar nog op bespaard kan worden.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 00:30   #160
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
op de energiekosten kan ook bespaart worden
Toch niet door kerncentrales te sluiten, of door alternatieve energie te voorzien. Er is nu eenmaal niets zo duur als groene energie. Ook het weggeven van gratis kwh moet ergens betaald worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be