![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door largo_w : 21 december 2006 om 13:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij zijn europeanen : we moeten ons niets anders laten aansmeren. Talrijke andere volkeren op deze planeet hebben de verschrikking van "Den Totalen Krieg" nooit zo meegemaakt als wij : misschien hebben de "jongere generaties" lak aan die oorlogen & nostalgie naar de tijd van de elkaar bekampende legers van diverse naties. Ik kan het me moeilijk voorstellen : ook de jongere generaties van die meer oostelijk gelegen landen beseffen wat tyrannie en nationalisme inhoudt en hebben zich vastbesloten op een solidaire samenwerking in een streven naar eenheid gewend.
Dat de culturele erfenis een groot goed is, daaraan twijfelt niemand. Dat de eigenheden van taal e.d. gekoesterd en gevrijwaard moet worden : dat is onze individuele zeer eigen europese identiteit. Noem het voor mijn part "gezond nationalisme" nl. die soort nationalisme dat zich gastvrij tot de "andere" richt en zich niet achter metershoge muren tracht op te sluiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen enkele flamingant wil metershoge muren bouwen, geen enkele flamingant wil ten oorlog trekken - integendeel nooit meer oorlog was dé vlaamse frontleuze bij uitstek. Zolang de huidige burgerlijke staten blijven bestaan en het zelfbeschikkingsrecht van volkeren geschonden blijft zal oorlog een optie blijven. Enige oplossing: geef elk volk zijn onafhankelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, dit is bitter weinig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
![]() misvatting zeker... ![]() oooh en btw de schrijver is deze man: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ant%C3%...iveira_Salazar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moeten de zwartzakjes eerst een "volksbegrip" ontwaren (vangen dus) om over "eigen volk eerst" te kunnen spreken. Reden waarom ze niet kunnen antwoorden op mijn vraag: definieer het Vlaamsche Volk (en toon de verschillen aan met andere zogenaamde "volkeren")? Zij beginnen dan over mijn warrigheid, dronkenschap (ook al verzonnen begrippen) om toch maar te kunnen gaan "volkeren". Wie een beetje nadenkt ziet in dat die fascistoïde pummeltjes eigenlijk kleine gefrustreerde zeveraartjes zijn met een kleuterfilosofie gebaseerd op totale zever en vangerij... ![]() Plezant om eens mee te lachen. En dus nogmaals koteren: definieer het VLaamse VOlk of zwijg liever voor je je oeverloos ridiculiseert.. ![]() Het grote besef dat de Vlamen koesteren is allicht dat nationalisme een nefaste invloed heeft op Vlaanderen gehad: dat van de Fransen, Oostenrijkers, Vlaamse (maar franssprekende) bourgeoisie nationalisme (belgicisme), Duitsers die ons om beurten in naam van hun nationalisme kwamen veroveren en/of bezetten. Maar een aantal zotten die in het Galimero denken: "wij zijn klein, jullie zijn groot: wij willen een regio zijn die GERUST GELATEN WORDT" geen voldoening vinden gaan nu een eigen volk bedenken om er een eigen nationalisme rond te cultiveren: allooooo-oooo? Het grote identiteitsbesef van VLamen is: we willen van die zever van af: van buitenlandse zever en van eigen zever eerst! Maar inderdaad: zo'n dertig procent van de Vlamen blijft raaskallen. En daar ben ik niet fier op ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 december 2006 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Indien dit de nieuwe rechtse stijl is dan gaan we naar het debilisme... Natuurlijk: dit is een eigenschap van nationalisme: simplistisch domdenken. Ik zal het derhalve uitleggen: Nationalisme staat voor "ik ben groot en sterk en wens alleen te blijven, als het moet wil ik "Lebensraum" en in elk geval verfoei ik vreemde inwijking, want ik ben superieur" (Galimero) regionalisme staat voor: Iedereen heeft recht op een eigen bestuur dat zo dicht mogelijk bij de mensen staat. We eisen een bepaalde hoeveelheid culturele, politieke en economische rechten op voor een regio omdat deze daardoor optimaal bestuurbaar is. We wensen ook niet gedomineerd te worden door nationalistische staten, mogendheden enz... Dit laatste is wat Vlaanderen het beste uitkomt: door te gaan de grote nationalist uit hangen komen we over als negentiende eeuwse achterlijken en vangen we overal bot. Maar blijf maar doorzeiken: de pislucht past bij je bruin kleurtje zeker? Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 december 2006 om 12:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Het "gevoel" van de Belgen, dat pas is een ware tragedie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Spanje hebben dieren al grondwettelijke rechten gekregen. We zijn nu al allemaal evenwaardige zoogdieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() Wie zou er met die lieve jongen niet in gesprek willen gaan?
Laatst gewijzigd door luc broes : 22 december 2006 om 13:34. |
![]() |
![]() |