Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de politieke rol van de koning omgezet worden in een protocolaire rol of niet?
JA 83 85,57%
NEE 14 14,43%
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2002, 11:56   #141
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
En een republiek, tja, dat klinkt zo Vlaams Blokkerig hé. En nogal mensen schrikken daarvoor!!!
Dat de NVA niet ophoudt met haar leugens is een feit:

Het woord republiek Vlaanderen heb ik zelden of nooit in het Vlaams Blok gehoord. Een [size=6]Onafhankelijk Vlaanderen [/size]daarentegen wel, mijn arm doet nog pijn van het pamflettenplakken waarop deze eis staat. Maar dat terzijde.

Gisteren kreeg ik zo'n flutpapiertje in de bus van de NVA. Ik lees:

We zetten al het goede van de Volksunie voort, gekoppeld aan een toekomstgerichte visie. Dat klinkt mooi. Maar waar ligt het verschil met de andere partijen? Brepoels: de klassieke partijen zeggen allemaal hetzelfde. Voor hen telt enkel nog de verpakking. Voor ons gaat het om de inhoud van het NVA programma.......

En zo wordt dat bladje volgezeverd. Trouwens klassieke partijen, wat is dat voor een beest??? Maar... op bladzijde 2 wordt er dan nog eens hatelijk gelogen:

Zonder het Vlaams Blok te noemen zou deze 'extremistisch partij' alle migranten misdadigers noemen, tevens zou het Vlaams blok alle migranten terug naar huis willen sturen.
Ik ben geen jurist, maar indien wel, had de NVA een proces aan hun been wegens laster en het uiten van valse en zwaarwichtige beschuldigingen.

Zielige NVA
NV-A NV-A NV-A NV-A NV-A
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2002, 12:25   #142
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Och och och.

Moest ik de elementen uit het plaatselijk Vlaams-Blok-krantje halen die vatbaar zijn voor een laster-en eerroof-proces, dan stond er nog bitter weinig in!!! Elke keer opnieuw is het een afbrekend en met vuil smijtend gedoe. Constructief? Vergeet het!

Uw gal is blijkbaar onuitputtelijk!

VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2002, 12:32   #143
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och och och.

Moest ik de elementen uit het plaatselijk Vlaams-Blok-krantje halen die vatbaar zijn voor een laster-en eerroof-proces, dan stond er nog bitter weinig in!!! Elke keer opnieuw is het een afbrekend en met vuil smijtend gedoe. Constructief? Vergeet het!

Uw gal is blijkbaar onuitputtelijk!
Processen wegens laster en eerroof zijn inderdaad in de politiek onzinnig, en zeker voor de meest belasterde partij van Vlaanderen.
Bedenk echter dat met uitspraken, alzou het Vlaams Blok zeggen dat alle migranten misdadigers zijn, je de migrantengemeenschap opzet tegen zo' 600.000 mensen.

[size=6]Dat de NVA aanzet tot geweld, staat nu zwart op wit. Ik denk dat daar minder hard mee gelachen zal worden.[/size]

NV-A NV-A NV-A NV-A NV-A NV-A
Oud 23 november 2002, 12:47   #144
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

U reageert als een emotioneel kind.
Denk eens rustig na.
Redeneer eens deftig.
En bedenk dan wie het meeste kwaad doet!
Het zal de N-VA niet zijn.
U verdraait woorden en interpreteert dingen zoals je zelf wil dat ze geïnterpreteerd worden.

VL

Oud 23 november 2002, 12:59   #145
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U reageert als een emotioneel kind.
Denk eens rustig na.
Redeneer eens deftig.
En bedenk dan wie het meeste kwaad doet!
Het zal de N-VA niet zijn.
U verdraait woorden en interpreteert dingen zoals je zelf wil dat ze geïnterpreteerd worden.

VL
Ik hoef zelfs niet te denken en te redeneren, ik hoef enkel te lezen. Maar maak je geen zorgen, ik ben niet de enige die kan lezen.

[size=6]Heb je dan de moed om te zeggen dat die uitspraak niet voor het Vlaams Blok opgaat?[/size] Zo ja, dan bied ik mijn verontschuldigingen aan.
Oud 23 november 2002, 13:05   #146
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

De moed? Het is een veralgemening (als het zo is tenminste, maar je citeert wel niet hé, dus weet ik de juiste context ook niet) zoals het Blok er vele maakt.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Geef toe dat het van toepassing is.

Oud 23 november 2002, 14:30   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En een republiek, tja, dat klinkt zo Vlaams Blokkerig hé. En nogal mensen schrikken daarvoor!!!
Dit is dan de fameuze uitspraak waardoor de herrie weer begon....

Voor Vlaams Blokkerig had er beter gestaan: doordrammerig of iets in die aard. Daar schrikken de mensen inderdaad van.
Er werd echter alweer een negatieve connotatie met het Vlaams Blok opgeroepen. En dat (ook alweer!) door een andere Vlaams-nationalist.
Ik vind het Vlaams Blok zelf ook vaak doordrammerig, zij het eerder over het migrantenthema. Daarom begrijp ik best dat VL die uitdrukking gebruikte. Wetende echter dat het de geijkte wijze is om het Vlaams Blok in de hoek te duwen begrijp ik ook zeer goed dat Duym hier furieus op reageert. Het Vlaams Blok spreekt immers niet over de "republiek Vlaanderen" maar precies eender als de N-VA over een "onafhankelijk Vlaanderen" of in een boek van hun mandatarissen over de "Vlaamse Staatswording".

Het zou je sieren moest je je hiervoor verontschuldigen, VL.

Duym kan ik alleen maar zeggen dat zijn brakende emoticon over de N-VA minstens zo kwetsend overkomt als de uitdrukking " Vlaams-Blokkerig" van VL. De afkorting(en) die Duym gebruikt voor de N-VA zijn evenmin erg vriendelijk.

Ik zeg maar mijn gedacht, jongens. Doe ermee wat jullie willen.
Ik ben trouwens niet van plan om de Vlaams-nationalisten om de haverklap tot betere gevoelens voor elkaar te bewegen.

Superstaaf lijkt daar blijkbaar beter in te slagen...
Oud 23 november 2002, 15:38   #148
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Voor Vlaams Blokkerig had er beter gestaan: doordrammerig of iets in die aard. Daar schrikken de mensen inderdaad van.
Er werd echter alweer een negatieve connotatie met het Vlaams Blok opgeroepen. En dat (ook alweer!) door een andere Vlaams-nationalist.
Ik vind het Vlaams Blok zelf ook vaak doordrammerig, zij het eerder over het migrantenthema. Daarom begrijp ik best dat VL die uitdrukking gebruikte. Wetende echter dat het de geijkte wijze is om het Vlaams Blok in de hoek te duwen begrijp ik ook zeer goed dat Duym hier furieus op reageert. Het Vlaams Blok spreekt immers niet over de "republiek Vlaanderen" maar precies eender als de N-VA over een "onafhankelijk Vlaanderen" of in een boek van hun mandatarissen over de "Vlaamse Staatswording".

Duym kan ik alleen maar zeggen dat zijn brakende emoticon over de N-VA minstens zo kwetsend overkomt als de uitdrukking " Vlaams-Blokkerig" van VL. De afkorting(en) die Duym gebruikt voor de N-VA zijn evenmin erg vriendelijk.

Ik ben trouwens niet van plan om de Vlaams-nationalisten om de haverklap tot betere gevoelens voor elkaar te bewegen.

Je hebt gelijk knuppel, maar zeg nu zelf. De storm was geluwd. Ik heb doelbewust niets verkeerd meer willen zeggen over de NVA. Maar vandaag krijg ik dan opnieuw mijn trog vol gekapt.

Vooreerst: in hun blaadje wordt gezegd dat er mensen in het debat zijn die alle migranten misdadigers vinden, met een duidelijke toespeling op het Vlaams Blok (wie anders?) en tevens wordt er de belachelijke bewering aan toegevoegd dat wij alle migranten terug naar huis willen. Alsof wij niet alleen zogezegde racisten zouden zijn, maar ook achterlijke dromers.

Vervolgens: VL beweert dat de term 'Republiek' meer Vlaams Blok klinkt dan 'Onafhakelijk Vlaanderen'.
Als militant en 'plakker' ondervind ik telkenmale dat de NVA plakt over onze affiches (wat hun volste recht is) waarop de roep staat naar een Onafhankelijk Vlaanderen.
Maar weet je wat er dan op hun affiche staat? Slechts één ding: Nieuwe Vlaams Alliantie (een kwestie van naambekendheid geven nietwaar.)

Als ik me dan na dit alles niet bescheten mag voelen, en ik de NVA zou moeten sparen, dan weet ik het ook niet meer.

Maar alvast bedankt voor je tussenkomst.
Oud 23 november 2002, 17:50   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zal ik je eens een leuk wetenswaardigheidje vertellen betreffende affiches overplakken, Duym?

Voor de verkiezingen, waarop Bert Anciaux minister werd, kwam het plakploegje (twee mannen) die zijn affiche overal in Limburg gingen aanplakken, (op hun eigen borden) al eens bij mij eten. Ze ergerden zich groen en geel omdat hun affiches telkens opnieuw overplakt werden met die van....Frieda Brepoels.
Oud 23 november 2002, 17:56   #150
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

't Is nooit mijn bedoeling om hun neuzen in dezelfde richting te laten wijzen. Soms zeggen ze wel eens dat één kwiet van mijn allooi daartoe volstaat, maar eens mijn rug gekeerd, worden ze bozer op mekaar dan ik ooit op hen zou vermogen te worden. En geloof me vrij, het is ook zo op andere fora.
Ik voel me met de dag geruster.
Oud 23 november 2002, 18:24   #151
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:

't Is nooit mijn bedoeling om hun neuzen in dezelfde richting te laten wijzen. Soms zeggen ze wel eens dat één kwiet van mijn allooi daartoe volstaat, maar eens mijn rug gekeerd, worden ze bozer op mekaar dan ik ooit op hen zou vermogen te worden. En geloof me vrij, het is ook zo op andere fora.
Ik voel me met de dag geruster.
Och Staafje, het zullen niet de Vlaams-nationalisten zijn die je vorst, vrijheid en recht zullen ontnemen.
Laat de VLD nog maar een tijdje de pest voor Vlaanderen spelen (en nóg geen goed kunnen doen voor die mannen waar Elio Di Rupo het van voor het zeggen krijgt) en dit corrupte koninkrijkje valt wel door andere partijen dan die van de Vlaams-nationalisten op zijn gat.
Oud 23 november 2002, 21:33   #152
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Knuppel en anderen, je verstaat me mis. Wat ik wilde bedoelen is dat het woord republiek niet echt vertrouwd klinkt bij de gewone mens. Ook al gebruikt het Blok dat woord nauwelijks, toch associëren mensen dat met het Blok. Wat ik bedoelde met Vlaams-Blokkerig. Ik heb het over mensen die, van zodra je Vlaams Blok uitspreekt, enkel denken aan die wat extremere standpunten, aan "de boze man Filip Dewinter". De gewone mens wel te verstaan.

Ik wilde daarmee helemaal het Blok niet door het slijk halen. Ik wilde enkel aantonen dat mensen nogal schrikken van die termen (ook 'Onafhankelijk Vlaanderen') omdat die vroeger alleen met het Blok verbonden waren.

Niets meer en niets minder. Of hoe polyinterpretabel woorden kunnen zijn.

Ik ben geen ruziestoker. Godsvrede. Nooit meer oorlog.

Vlaandern onafhankelijk!

Oud 23 november 2002, 22:29   #153
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Knuppel en anderen, je verstaat me mis. Wat ik wilde bedoelen is dat het woord republiek niet echt vertrouwd klinkt bij de gewone mens. Ook al gebruikt het Blok dat woord nauwelijks, toch associëren mensen dat met het Blok. Wat ik bedoelde met Vlaams-Blokkerig. Ik heb het over mensen die, van zodra je Vlaams Blok uitspreekt, enkel denken aan die wat extremere standpunten, aan "de boze man Filip Dewinter". De gewone mens wel te verstaan.

Ik wilde daarmee helemaal het Blok niet door het slijk halen. Ik wilde enkel aantonen dat mensen nogal schrikken van die termen (ook 'Onafhankelijk Vlaanderen') omdat die vroeger alleen met het Blok verbonden waren.

Niets meer en niets minder. Of hoe polyinterpretabel woorden kunnen zijn.

Ik ben geen ruziestoker. Godsvrede. Nooit meer oorlog.

Vlaandern onafhankelijk!

VL, weet je wat mij altijd opvalt wanneer jij in de hoek wordt gezet? Je slaat dan eensklaps een totaal andere toon aan. Poeslief, maar helaas wartaal. Van jouw uitleg versta ik geen fluit, noch inhoudelijk, noch wat de samenhang betreft.
Het is net of jouw geheugen het dan laat afweten en jouw IQ een flinke aderlating heeft gehad.
Wanneer je je laatste bericht vergelijkt met al wat je tot hiertoe geschreven hebt, lijkt het me wel dat jij een tactiek toepast of dat er inderdaad iets mis met je is.
Ik vraag me dat alles af, en ik zweer het je, ik schrijf dat zonder haat of zonder de bedoeling jou belachelijk te willen maken, maar tegen zo'n gewauwel kan ik echt niet op.

Je lijkt me zelfs zo sterk van streek dat je Vlaanderen nog niet meer juist schrijft. Ik weet het een typefout is vlug gemaakt, maar niet in ons allerheiligste woord [size=6]Vlaanderen. [/size]
Oud 23 november 2002, 22:32   #154
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Vlaanderen, zijn dat niet die twee agrarische provincies aan de noordzee?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2002, 22:37   #155
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Nee, die economisch sterke streek, met een goed onderwijs, mooi loandschap en met Vlamingen. Die streek die niet mag beslissen over wat ze doet. Die streek waar de Walen macht hebben.

Oud 23 november 2002, 22:38   #156
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Nee, die economisch sterke streek, met een goed onderwijs, mooi loandschap en met Vlamingen. Die streek die niet mag beslissen over wat ze doet. Die streek waar de Walen macht hebben.

Oud 23 november 2002, 22:55   #157
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Vlaanderen, zijn dat niet die twee agrarische provincies aan de noordzee?
[size=6]Vlaanderen of Vlaamse, is het woord dat toevallig als eerste in jullie partijnaam staat.
Met jouw opmerking toon je aan hoe schijnheilig de partij van Veraad Leugens en Demagogie wel is, en dat met Verafstoot op kop.[/size]
Oud 23 november 2002, 23:02   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaanderen grenst aan Wallonië dat ooit economisch meer dan een stapje voorhad op Vlaanderen. Vandaag is een deel van Wallonië een aftakelende industriele puinhoop. Wallonië is ook wereldberucht voor zijn Dutroux-held en een fameus werkend gerecht. Er worden ook wapens gemaakt die, tegen alle wetten in, naar een land in burgeroorlog worden uitgevoerd.
Voor de rest lijkt het een liefelijk agrarisch gebied met veel koeien en kalveren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be