Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2007, 22:02   #141
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Dat een nieuwe godsdienst zijn gebruiken komt presenteren, is voor mij geen enkel probleem, behalve dan dat die godsdienst in het heden en het verleden bewees en bewijst zich nergens aan te passen aan de bestaande wetten. In tegendeel: die hun eigen wetten willen toegepast zien, ook al staan ze haaks tegenover de seculiere wetten van het land waar ze (willen) wonen.

En ook al maken ze hun godsdienst niet openbaar, het doet niet af van het feit dat het heel discrimerend is (tegenover anders- en niet-gelovigen, tegenover vrouwen), in het kort tegen de rechten van de mens.
Als een moslim staat de rechten van de mens onderschrijft, dan moet het zich aanpassen. Doet het dan niet dan moet er vanuit de vrije wereld worden opgetreden. Onderschrijft een islam dictatuur (er bestaan immers geen andere staatsvormen onder islam) de rechten van de mens niet, dan nog moet het vrije westen erop aandringen, dat mensen die niet in het land willen blijven wonen, de vrijheid hebben om het te verlaten.

Iets wat het vrije Westen ook niet deed, toen het oostblok zuchtte onder de communistische dictaturen.
Het is idd ook absoluut niet goed dat niet-en andersgelovigen in islamitische landen dikwijls vervolgd worden, dat is eigenlijk ook een grote schending van de rechten van de mens en de godsdienstvrijheid. Naast de islamitische landen zijn het ook vooral de communistische staten waar mensen door hun godsdienst worden vervolgd, zoals nu vooral in Noord-Korea en ook nog in China. Gelukkig zijn er in de Westerse wereld ook organisaties die zich bezighouden met het stoppen van deze vervolgingen.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 22:03   #142
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Christen : Harry S. Truman
No
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 22:24   #143
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
No
Toch wel. Jammer, blijkbaar iemand die de boodschap niet goed begrepen heeft. Geen enkele rechtvaardiging stamt uit het doden van mensen af. Geen enkele.
Oud 29 januari 2007, 22:26   #144
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Toch wel. Jammer, blijkbaar iemand die de boodschap niet goed begrepen heeft. Geen enkele rechtvaardiging stamt uit het doden van mensen af. Geen enkele.

Nee, het zijn niet Christenen die dat gedaan hebben.

Klaar!

Waarom zijn relegies slecht??

wie heeft atoomboom gemaakt en gebruikt?
Oud 29 januari 2007, 22:30   #145
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Klaar!

Ik zeg niet dat religies slecht zijn, en ik ben zelf een christen. In heel dit onderwerp heb ik nog niets anders gedaan dan het éénzijdigheidsbegrip en het veralgemenen aan te klagen.

Natuurlijk zijn het niet "de christenen" die dat gedaan hebben. Maar het waren wel mensen die tot het christelijk geloof behoorden.

Het zou zinloos zijn een spel te gaan afsteken als dat bijvoorbeeld Truman geen baptist zou geweest zijn omdat hij het gebruik van de atoombom heeft goedgekeurd. Wat we moeten concluderen, is dat ofwel de interpretatie van zijn geloof geheel anders was ofwel zijn vermeende legitimering "omwille van omstandigheden" er toe bijgedragen hebben.

Dat is enorm jammer.

Laatst gewijzigd door lombas : 29 januari 2007 om 22:31.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 22:34   #146
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Misschien is de wetenschap in strijd met het Boeddhistische kosmologie. Ooit al aan gedacht Westerling?
Heh, Westerling.

Als de Boeddhistische kosmologie in strijd is met de wetenschap, is bijgevolg ook de wetenschap in strijd met de Boeddhistische kosmologie. Wat is je punt nu?
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 22:45   #147
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Heh, Westerling.

Als de Boeddhistische kosmologie in strijd is met de wetenschap, is bijgevolg ook de wetenschap in strijd met de Boeddhistische kosmologie. Wat is je punt nu?
Mijn punt is dat we altijd het primaatschap geven aan de wetenschap. De wetenschap is steeds de richtsnoer om te zeggen of iets juist is of fout. Waarom eigenlijk?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 22:46   #148
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat religies slecht zijn, en ik ben zelf een christen. In heel dit onderwerp heb ik nog niets anders gedaan dan het éénzijdigheidsbegrip en het veralgemenen aan te klagen.

Natuurlijk zijn het niet "de christenen" die dat gedaan hebben. Maar het waren wel mensen die tot het christelijk geloof behoorden.

Het zou zinloos zijn een spel te gaan afsteken als dat bijvoorbeeld Truman geen baptist zou geweest zijn omdat hij het gebruik van de atoombom heeft goedgekeurd. Wat we moeten concluderen, is dat ofwel de interpretatie van zijn geloof geheel anders was ofwel zijn vermeende legitimering "omwille van omstandigheden" er toe bijgedragen hebben.

Dat is enorm jammer.
soory Lombas,
heb je verkeerd begrepen, maar ik heb niets tegen jou .. ik ben gewoon mijn nederlands aan het oefenen..
maar goed..
volgens mij zijn de daders geen christenen, en diegenen die dat boom hebben gemaakt zijn geen christenen..
Islam, Christendom en Jodendom zijn relegies van PEACE and LOVE.

http://www.harunyahya.com/c_islam_ch...ty_judaism.php

groetjes

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 januari 2007 om 22:47.
Oud 29 januari 2007, 22:52   #149
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Gelukkig zijn er in de Westerse wereld ook organisaties die zich bezighouden met het stoppen van deze vervolgingen.
Maar om den wille van het smeer, likt de kat de kandelaar:
Omwille van de olie, laat het Westen betijen - laat het toe dat islam de rechten van de mens ondergraaft, niet toepast en beknot.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 22:59   #150
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:

Dat is enorm jammer.
Als Truman inderdaad christen was, dan beging hij een zonde en zondigde tegen het vijfde gebod: dood niet, geef geen ergernis.
Zijn religie is niet fout, de persoon is fout.

Dit in tegenstelling tot islam, waar de religie zelf het doden propageert. Of met andere woorden: de moslim die een afvallige moslim, een heiden of wie dan ook doodt (en er zijn een heel pak criteria, waarbij de dood volgt - volgens sharia), volgt zijn godsdienst!!!!
Oud 29 januari 2007, 23:11   #151
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Truman inderdaad christen was, dan beging hij een zonde en zondigde tegen het vijfde gebod: dood niet, geef geen ergernis.

Dit in tegenstelling tot islam, waar de religie zelf het doden propageert. Of met andere woorden: de moslim die een afvallige moslim, een heiden of wie dan ook doodt (en er zijn een heel pak criteria, waarbij de dood volgt - volgens sharia), volgt zijn godsdienst!!!!
Als christen erken ik die geboden niet. Ik erken ze niet omdat ze zijn neergeschreven, noch erken ik dat zoiets tot de "christelijke doctrine" zou behoren, vermits ik geen doctrine erken.

En ik pretendeer al zeker niet waarom iemand zich al dan niet christen zou mogen noemen. Ik denk dat zoiets een zaak van die persoon zelf is.

Tenslotte is het wat je innerlijk zegt, dat telt, niet wat één of ander boek of groep mensen.
Oud 29 januari 2007, 23:22   #152
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij waren de kruisvaarders ook nog niet genoeg geëvolueerd om te beseffen wat ze deden.......
Haat zaaien zal in ieder geval het probleem niet oplossen maar het doen toenemen.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 01:08   #153
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Volgens mij waren de kruisvaarders ook nog niet genoeg geëvolueerd om te beseffen wat ze deden.......
Haat zaaien zal in ieder geval het probleem niet oplossen maar het doen toenemen.
Doen alsof er niets aan de hand is, zal het probleem ook niet oplossen. Integendeel, dat brengt alleen maar stoom op de ketel.
Hopelijk ben ik er niet meer, als die ketel ontploft, want dat gaat hij doen.

Trouwens ik schrijf nergens, dat je moslims moet haten. Ik schrijf wel wat islam en zijn aanhangers, deden en nog steeds doen. En hoe die ideologie onze westerse waarden en vooral onze democratie misbruikt om hun eigen ideologie door te drijven.
Er zijn al genoeg centra bekend, waar de landwet geen wet meer is en de ordehandhavers niet meer kunnen of durven functioneren:
-NO-GO zones in Frankrijk
-sharia wetten in GB
-Molenbeek
-sharia wet in Toronto

Dat zijn losjes uit de mouw geschud in 4 westerse democratisch landen waar de wetten op een zijspoor worden gezet. Maar als je dat durft vertellen, zaai je haat.
Oud 30 januari 2007, 01:11   #154
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Als christen erken ik die geboden niet. Ik erken ze niet omdat ze zijn neergeschreven, noch erken ik dat zoiets tot de "christelijke doctrine" zou behoren, vermits ik geen doctrine erken.

En ik pretendeer al zeker niet waarom iemand zich al dan niet christen zou mogen noemen. Ik denk dat zoiets een zaak van die persoon zelf is.

Tenslotte is het wat je innerlijk zegt, dat telt, niet wat één of ander boek of groep mensen.
Voor het merendeel van de aardbewoners, is het christendom de leer van Jezus Christus, de 10 geboden en aanverwanten. Dus daar hou ik mij aan als ik over christenen spreek of schrijf.

Waarop baseer jij je, als je jezelf christen noemt? (een simpele vraag, zonder bijbedoelingen)
Oud 30 januari 2007, 01:28   #155
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
is goed dat je af en toe een beetje deze forums bezoekt om die mensen een lesje te geven .. ze kijken naar anderen en vergeten henzelf ..
wat erg !!!

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 januari 2007 om 01:29.
Oud 30 januari 2007, 06:56   #156
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor het merendeel van de aardbewoners, is het christendom de leer van Jezus Christus, de 10 geboden en aanverwanten. Dus daar hou ik mij aan als ik over christenen spreek of schrijf.

Waarop baseer jij je, als je jezelf christen noemt? (een simpele vraag, zonder bijbedoelingen)
Ik baseer me zoals de meesten op de leer van het Nieuwe Testament om de persoon van Jezus Christus te proberen te begrijpen, maar dat is voor mij helemaal geen sluitend iets. Integendeel, ik denk dat het juist spreekt van redelijkheid om ook in andere geschriften op zoek te gaan naar waadevolle zaken. Het christen-zijn is iets uitgebreider, meen ik, dan het louter "geloven" of "aanhangen" van de figuur van Christus. Het is vooral de mentaliteit die daarmee gepaard gaat.

Laatst gewijzigd door lombas : 30 januari 2007 om 06:56.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 09:34   #157
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
soory Lombas,
heb je verkeerd begrepen, maar ik heb niets tegen jou .. ik ben gewoon mijn nederlands aan het oefenen..
maar goed..
volgens mij zijn de daders geen christenen, en diegenen die dat boom hebben gemaakt zijn geen christenen..
Islam, Christendom en Jodendom zijn relegies van PEACE and LOVE.

http://www.harunyahya.com/c_islam_ch...ty_judaism.php

groetjes

Yahya
Goed zo..... Nederlands oefenen

Voor het overige worden religies inderdaad vaak misbruikt door allerlei fundamentalisten om hun persoonlijke ambities waar te maken en hun oorlogen en vetes uit te vechten. Om te vechten hebben ze soldaten nodig, mensen die nog niet voldoende geëvolueerd zijn in hun denken.
Religies kunnen en zullen elkaar vredevol de hand reiken in de toekomst als er maar genoeg mensen zijn die zich niet laten meeslepen door enkele oproerkraaiers en over vrede blijven schrijven......

Laatst gewijzigd door labyrinth : 30 januari 2007 om 09:38.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 09:45   #158
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
is goed dat je af en toe een beetje deze forums bezoekt om die mensen een lesje te geven .. ze kijken naar anderen en vergeten henzelf ..
wat erg !!!
Laat ons ook wel niet vergeten dat de kruisvaarders verdedigden tegen hordes moslims die aan het aanvallen waren.

Net zoals karel martel Europa verdedigde tegen moslimlegers.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 10:43   #159
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klaar!

De atoombom is gemaakt in hoofdzaak onder leiding van een "jood, oppenheimer". Gebruikt is ze door de brenger van "democratie" die dan ook de jood "oppenheimer" de financiele middelen ter beschikking heeft gesteld deze bom te maken. Dus deze bom is een product van het het volk dat door jan en alleman eeuwen wordt vervolgd zonder "reden" zegt men toch. En door de "Good USofA" die zich geroepen voelen om over de wereld "democratie"te brengen maar vergeten dat ze op hun eigen continent de "oorspronkelijke" bewoners in reservaten hebben onder gebracht en behandelen als zijnde tweederangsburgers.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 10:54   #160
tomcpp
Banneling

Standaard

Wat was dat ook alweer dat de linksen zeiden over individuen versus het geloof.

De positie van het Jodendom op de atoombom is meer dan duidelijk : absoluut verboden.

Vergeet ook niet dat bij de start van het manhattan project helemaal niet duidelijk was wat de kracht van de atoombom was. De oorpronkelijke opdracht van het manhattan project was uit te zoeken wat de Duitsers konden bereiken met dat Uranium.

Zowel Einstein als Oppenheimer, inderdaad 2 Joden, hebben zich ingezet voor de vernietiging van hun onderzoek.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be