![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest: goed geprobeerd. Tegen wie zeg je het. Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 januari 2007 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://aps.vlaanderen.be/statistiek/..._syndicaat.htm En nu aan mij : Toon jij nu aan dat vakbonden gesubsidieerd worden volgens ledenaantal, want dat was uw bewering. Laatst gewijzigd door spherelike : 25 januari 2007 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar soit, dat neemt niet weg dat het weldegelijk verboden is om te discrimineren op grond van politieke overtuiging. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 januari 2007 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En zeggen dat het nonsens is te stellen dat financiele belangen de morele bekommernis overstijgt, verbaast mij enorm. Heb jij eigenlijk al in de financiele wereld gewerkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn tal van voorbeelden, waar privé verenigingen taken van de overheid overnemen, tegen vergoeding. Daarmee worden die bedrijven geen overheidsinstellingen, nog publieke verenigingen. Volgens mij weet de juridische dienst van het VB maar al te goed, dat ze in een direkte aanval geen poot hebben om op te staan, vandaar de omweg, waar ze waarschijnlijk wel een gaatje gevonden hebben om in de aanval te kunnen gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() ik ken weinig prive verenigingen die enkele decennia lang de premier mogen leveren.
't moet zijn dat de overheid het leiden van de regering ook "uitbesteedt" Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 januari 2007 om 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
efkes googelen zou u leren dat er een afzonderlijke boekhouding is voor de werloosheid, los van die van de rest van de vakbond, dat er een onderscheid gemmaakt wordt tussen uitbetalingen en werlkingskosten. He tis dus bekend hoeveel de vakbonden hiervoor krijgen. U zou ook kunnen vinden dat die boekhouding (uiteraard) gecontroleerd wordt door RVA en rekenhof. U zou dan niet meer klakkeloos achter de VB leugen lopen, dat er geen openheid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen niet zeggen dat de vakbond behoort tot het publieke domein, maar net zo min dat ze een privéorganisatie zou zijn. Zoals je weet, heeft ze geen rechtspersoonlijkheid. Daarom is ze noch het één noch het ander. Maar ze discrimineert wel op grond van politieke overtuiging. Dat moet je erkennen. De vakbond is een organisatie die discrimineert op grond van politieke overtuiging. Of ze dat nu graag horen of niet; de vakbond is niet langer voor iedereen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 januari 2007 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja , via het aanstellen van een formateur, wordt het uitbesteed aan een politieke partij, qua statuut en structuur, zeer sterk lijkend op een vakbond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() de staat is de partij (vakbond)
waar hebben we dat nog gehoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat het me ook niet om, het gaat me om de intentie. Ik vind dat vakbonden mensen moeten kunnen weigeren, de vrijheid van vereniging is primordiaal. Maar eigendom is dat ook. Ik zie niet in hoe je consequent voor het één en tegen het ander kunt ageren.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou als VB het goede voorbeeld geven, en het initiatief op veruimde lijsten van Verstrepen als prioriteit stellen, en ook andersdenkenden naar het parlement sturen. En ook snel rechtspersoonlijkheid aannemen, zodat ze dat NA het goede voorbeeld gegeven te hebben, dit kunnen eisen van andere gelijkaardige verenigingen. Uit de recente evoluties blijkt het echter bij opleggen aan anderen te blijven, en zelf niets doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Geeuw.
Welke politieke partijen keren er werkloosheidsuitkeringen uit en krijgen daar geld voor toegestopt? Wat wil u nu in feite zeggen? is een "partij" een synoniem voor "vakbond" en vice versa? Een vakbond is geen politieke partij want anders zouden we ze politieke partij noemen. Snap je het zo een beetje. Ik denk dat je de draad een beetje kwijt bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat ze geen wetten moeten maken om ze daarna zelf met voeten te treden. En als ik zeg dat ik niet moet weten waar de klepel hangt is omdat ik er geen uitgesproken mening over heb,en ga nu wat in de zandbak spelen,klein kind.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 25 januari 2007 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vakbonden zijn zoals algemeen geweten zo machtig dat ze mensen kunnen maken of breken...
Ook is het algemeen geweten dat een traditionele machtspartij als de dood is om de vakbonden tegen de haren in te strijken. Nog niet zo heel lang geleden heeft Cortebeek in een debat op de zeverende dag letterlijk gezegd: het zal zijn zoals wij het willen of het land ligt plat. Ikzelf heb De Vits iets dergelijks horen zeggen toen ze zelf nog de machtigste vrouw van het land werd beschouwd door zelfs de meest extreme linkse pers. Zulk een staat binnen de staat is supergevaarlijk voor de democratie...voor zover we hier nog van democratie kunnen van spreken uiteraard... Een discussies die hier rond vakbonden worden gevoerd verwateren immer in een nietszeggende mantra van diegenen die er belang bij hebben versus diegenen die door hun almacht dreigen te worden verpletterd.
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij politieke partijen is het nog erger, die krijgen echt subsidies, gemeenschaps geld zonder dat er iets voor teruggedaan hoeft te wxorden. Kijk nu naar het VB zelf, die gebruiken hun door de staat betaalde medewerkers om de partij te runnen, ipv zoals bij andere partijen studies uit te voeren, en wetten voor te bereiden. Een partij is qua juridisch statuut, structuur, financiering, .... sterk gelijkend op een vakbond. Wat ik snap, is dat je dat liever niet wil zien. Het verhaal van de pot en de ketel gaat hier perfekt op. Snap je een beetje de grote lijnen ? Ik denk dat je je paardebril eens moet afzetten, en eens wat ruimer moet kijken Laatst gewijzigd door spherelike : 25 januari 2007 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() nog steeds blijkt zelfs de EFFECTIEVE wetgeving té hoog gegrepen voor sommigen. maar ja, sinds google/internet is IEDEREEN plotsklaps een juridisch expert, politicoloog, sociioloog, criminoloog, econoom, islamoloog en geschiedkundige geworden. en ik vergeet er nog wel een paar Ben altijd voor zoveel mogelijk verspreiding en democratisering van kennis geweest, maar nu krijg je steeds meer en meer "vervuiling" en mensen die zelf ingebeelde zekerheden verkondigen over wat ze DENKEN te weten waarom eigenlijk nog naar de univ gaan en vele jaren studeren ? had ik het maar geweten! : Ge googelt gewoon en voil�* ! ![]() Ik weet uit interesse en enthousiasme iets van motoren ... geen haar op mijn hoofd dat er nog maar aan denkt om te gaan googelen en dan mezelf een moto mechanicus/electronicus/technieker te beschouwen en "waarheden" te gaan verkondigen . of zelfs nog maar uitspraken daarover te doen met basis : dat is het want ik heb dat opgezocht op het net, wikipedia nog wel....
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 januari 2007 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of mag dat niet gezegt worden? ![]() Corrupte bende die mannen maar kom VB gaat et es gaan oplossen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laat me raden...ook de schuld van het Vlaams Belang, just he? yep. Allez gij. Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 januari 2007 om 10:45. |
||
![]() |
![]() |