Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2007, 11:44   #141
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Bobke;2407708]...
Maar toen zowat iedereen rookte waren er toch minder zieken dan nu.
...quote]

u heeft daar ongetwijfeld de nodige statistieken en cijfers voor bij de hand ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 12:37   #142
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

[quote=Anna List;2407731]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
...
...quote]

u heeft daar ongetwijfeld de nodige statistieken en cijfers voor bij de hand ...
Jij ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 16:18   #143
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een ongelooflijke larie.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 01:51   #144
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat een ongelooflijke larie.
Sterk argument.
Oud 7 februari 2007, 05:01   #145
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Excuseer ? Rokers zijn de bron van het vergif, want hoe je het ook draait of keert, zij zijn degene die schuldig zijn, en degene waar alle problemen met beginnen.

Als er één type van iemand is die buiten mag staan, zijn het de rokers. Het is al erg genoeg dat die tabaksrook ongevraagd in je kleren, ogen en longen zit, maar nu moet je als niet-roker nog je stamcafé verlaten ook.

De schuldige - een roker - moet zijn verantwoordelijkheid opnemen en stoppen met klagen. Zo simpel is het. De rollen proberen om te draaien getuigt eens te meer van een compleet gebrek van verantwoordelijkheid en inzicht in de situatie.

Rokers mogen eens beginnen stoppen met klagen en hun hand in eigen boezem steken : indien zij niet begonnen waren met roken, waren er nu geen problemen en was iedereen een stuk gezonder.
Je blijft rond de pot draaien. Als een bepaalde gelegenheid, cafe of restaurant of een ander prive, openbaar toegankelijk etablissement, buiten zou posten: 'Hier wordt gerookt!'.
Dan is dat duidelijk: dan ga je er als niet roker niet binnen. Niemand verplicht je op cafe of restaurant te gaan.
Dus nogmaals: ik heb het hier over vrij en publiek toegankelijke prive gebouwen. Ik probeer de term zo algemeen mogelijk te houden, met de nadruk op PRIVE. Het cafe of restaurant is geen eigendom van de staat.
Dus heeft de staat ook geen recht om een wettelijk toegestaan en verkocht product (in case tabak) te verbieden.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 05:03   #146
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
De vraag is waarom ge een rokerscafé als stamcafé uitkiest natuurlijk.
Je bent ofwel een idioot ofwel een onverdraagzame, die zijn eigen willetje wil doordrukken.

Zoals gesteld, zijn er twee mogelijkheden:
-Je praat met de eigenaar en laat hem bvb. weten, dat ie jouw clandizie verliest omdat hij toelaat om te roken.
-Je zoekt een rookvrij cafe. En als je geen rookvrij cafe vindt, begin er dan zelf een. Daar moet je gegarandeerd klanten voor hebben, als je ziet hoevelen er zo tevreden zijn wegens die onterechte wet.
Oud 7 februari 2007, 05:06   #147
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Sterk argument.
Als men geen argumenten meer kan vinden, en niet tegen zijn verlies kan, dan begint men te schelden. Typisch.
Oud 7 februari 2007, 19:06   #148
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is mogelijk.
Sommige uitspraken zijn zo idioot, dat je eventjes niet kan reageren.

Blijkbaar is er ooit een tijd geweest "waarin zowat iedereen rookte, en toch waren er minder zieken dan nu."

Er zijn twee mogelijkheden:

- Ofwel heb je voor deze buitengewone sterke uitspraak keiharde bewijzen, statistische gegevens en wetenschappelijke rapporten, gegevens die je ongetwijfeld met ons en de rest van de wereld wil delen.

- Ofwel klets je maar wat uit je nek...

Ik wacht.
Oud 7 februari 2007, 21:45   #149
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige uitspraken zijn zo idioot, dat je eventjes niet kan reageren.

Blijkbaar is er ooit een tijd geweest "waarin zowat iedereen rookte, en toch waren er minder zieken dan nu."

Er zijn twee mogelijkheden:

- Ofwel heb je voor deze buitengewone sterke uitspraak keiharde bewijzen, statistische gegevens en wetenschappelijke rapporten, gegevens die je ongetwijfeld met ons en de rest van de wereld wil delen.

- Ofwel klets je maar wat uit je nek...

Ik wacht.
Het staat u ook vrij keiharde bewijzen, statistische gegevens en wetenschappelijke rapporten die het tegendeel bewijzen op tafel te gooien. Het werkverzuim in de jaren ’60 tot op heden bijvoorbeeld.
Als het bewezen was dat roken voor een overmaat van ziekteverzuim zorgde, waarom verboden de werkgevers niet zelf het roken op de werkvloer?
Ik stel vast dat men toen naast roken ook nog eens kolenstof, de rook van het hout- of kolenvuur plus ongezonde werkomstandigheden te slikken kreeg.
Toch herinner ik mij geen buitensporige afwezigheden wegens ziekte.
Of zijn we mietjes geworden die massaal ziek worden na het drinken van een cola ?
Oud 8 februari 2007, 11:27   #150
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
2500 slachtoffers te veel. Zo simpel is het.
Tja,ik zeg dat van in het verkeer ook telkens er enen die teveel gedronken heeft iemand omver heeft gereden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 11:31   #151
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik zeg nogmaals;mensen die EEN EIGEN ZAAK HEBBEN kiezen zelf wat ze willen.Ze moeten zelf maar beslissen wat ze willen.
Kun je zoiets nog een eigen zaak noemen als je zelf gewoonweg niets meer mag beslissen wat je doet in je eigen cafe?I don't think so.
Ik begin allesins nooit mee een eigen zaak en zeker nu niet.
Oud 8 februari 2007, 15:59   #152
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik zeg nogmaals;mensen die EEN EIGEN ZAAK HEBBEN kiezen zelf wat ze willen.Ze moeten zelf maar beslissen wat ze willen.
Kun je zoiets nog een eigen zaak noemen als je zelf gewoonweg niets meer mag beslissen wat je doet in je eigen cafe?I don't think so.
Ik begin allesins nooit mee een eigen zaak en zeker nu niet.
Ik ben het (bijna) volledig met je eens. Je kan inderdaad niet alles doen wat je wilt in je eigen cafe. Er is nu eenmaal de wet.

Die wet stelt nu dus ook (of nog niet niet), dat je niet meer mag roken in een cafe. Die wet is wet, daar is niets aan te doen.

Wat er wel moet gebeuren is een massale aanklacht van de staat, die onrechtvaardig een [heel belangrijk hier] wettelijk toegelaten product verbiedt in prive zaken.
Daar zou de hele horeca als een man, zijn politiekers moeten aanschrijven en duidelijk stellen:
'Dit kan niet! Die wet moet eruit.'

Je kan vanuit de eigen sector (horeca) bvb een soort van gedragscode opstellen, waarbij je je verbint om aan de ingang van je ho(tel)re(staurant)ca(fe) een bordje te hangen met daarop de rokersbepalingen. Je kan dan binnen de eigen sector afspreken om dit bord eenduidig te omschrijven.
Ik zie hierin drie mogelijkheden:
  • rookvrij
  • roken toegelaten
  • afzonderlijke, gescheiden ruimtes
Dus in het kort:
(acties door de horeca sector te nemen)
  1. de wet is fout en moet aangepakt worden
  2. een uniforme, eigen gedragscode (duidelijk voor de klanten)
Oud 8 februari 2007, 17:39   #153
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het staat u ook vrij keiharde bewijzen, statistische gegevens en wetenschappelijke rapporten die het tegendeel bewijzen op tafel te gooien.
Goede poging. Jij was degene met de nogal spectaculaire stelling, dus de bewijslast ligt bij jou.

Een fantastische uitspraak doen en kritische vragen counteren met "bewijs jij maar lekker dat het niet waar is" is een compleet foutieve manier van redeneren.

Dan kan ik perfect beweren dat een gigantische octopus van 6 kilometer lang de geheime poort naar het verzonken Atlantis bewaakt. Ik heb gelijk, en bewijs jij maar eens dat ik ongelijk heb.

Veel geluk.

Citaat:
Als het bewezen was dat roken voor een overmaat van ziekteverzuim zorgde, waarom verboden de werkgevers niet zelf het roken op de werkvloer?
Wie heeft gezegd dat roken zorgde voor een overmaat van ziekteverzuim ? Ik niet. Heb geen flauw idee waarom je dit erbij sleurt.
Citaat:
Ik stel vast dat men toen naast roken ook nog eens kolenstof, de rook van het hout- of kolenvuur plus ongezonde werkomstandigheden te slikken kreeg.
Allemaal goed en wel, ik zie nog altijd geen spatje van bewijs dat men vroeger minder ziek was toen zowat iedereen rookte.
Citaat:
Toch herinner ik mij geen buitensporige afwezigheden wegens ziekte.
Alle, je herinnert het je niet. Tot zover het keiharde bewijs...
Oud 8 februari 2007, 17:44   #154
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets van. Ze hebben zich aan de wet te houden, punt uit.

De wet voorziet trouwens in verschillende regelingen voor verschillende soorten zaken - restaurants, cafés zonder mogelijkheid tot het nuttigen van een maaltijd, cafés met mogelijkheid tot het nuttigen van een maaltijd enz.

Of de desbetreffende zaak je eigendom is of niet, heeft niets met de grond van de kwestie te maken.
Oud 8 februari 2007, 17:51   #155
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

De wet voorziet trouwens in verschillende regelingen voor verschillende soorten zaken - restaurants, cafés zonder mogelijkheid tot het nuttigen van een maaltijd, cafés met mogelijkheid tot het nuttigen van een maaltijd enz.

Of de desbetreffende zaak je eigendom is of niet, heeft niets met de grond van de kwestie te maken.
Dat heeft er juist wel mee te maken.Er zullen heel wat zaken op de fles gaan dus heeft het er zelfs zeer veel mee te maken.
Oud 8 februari 2007, 17:53   #156
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Gij doet mij denken aan zo'n klein lief pupieke;altijd braaf,doet nooit iets verkeerds,zeg nooit iets verkeerds,houd zich altijd aan de regeltjes ect...
Oud 8 februari 2007, 17:56   #157
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij doet mij denken aan zo'n klein lief pupieke;altijd braaf,doet nooit iets verkeerds,zeg nooit iets verkeerds,houd zich altijd aan de regeltjes ect...
Als je klaar bent met je derderangs psycho-analyse, kun je misschien het debat verder zetten ?
Oud 8 februari 2007, 18:31   #158
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat heeft er juist wel mee te maken.Er zullen heel wat zaken op de fles gaan dus heeft het er zelfs zeer veel mee te maken.
DAT zou ik niet als reden geven, dat het feit van eigendom van de zaal er iets mee te maken heeft.
Wat volgens mij WEL een reden is:
Die zaak is iemands eigendom, geen staatseigendom. En de staat mengt zich in prive zaken door er een wettelijk toegelaten en verkoopbaar product te verbieden.

Daar gaat de staat buiten zijn eigen wettelijkheid. Zoals eerder gezegd moet de horeca massaal naar de politiekers stappen om deze wet ongedaan te maken.

Daarenboven denk ik dat ze best een consensus proberen te bekomen, hoe ze hun zaak naar de klanten toe aanbrengen:
Rookvrij, rookverbod of gescheiden ruimtes.
Oud 8 februari 2007, 18:32   #159
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Als je klaar bent met je derderangs psycho-analyse, kun je misschien het debat verder zetten ?
Maar dan wel debateren eh
Oud 8 februari 2007, 22:18   #160
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goede poging. Jij was degene met de nogal spectaculaire stelling, dus de bewijslast ligt bij jou.
Was dat zo, of was het een antwoord op:
Citaat:
Rokers mogen eens beginnen stoppen met klagen en hun hand in eigen boezem steken : indien zij niet begonnen waren met roken, waren er nu geen problemen en was iedereen een stuk gezonder.
Citaat:
Wie heeft gezegd dat roken zorgde voor een overmaat van ziekteverzuim ? Ik niet. Heb geen flauw idee waarom je dit erbij sleurt.
Ziekteverzuim wijst op ongezond zijn dacht ik maar ik kan het echt niet bewijzen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be