Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2007, 19:30   #141
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Marieke schreef :
Het is niet mooi van mij maar soms wens ik dat die hautaine mensen met een goede baan van vandaag op morgen hun job verliezen en ook eens een jaartje moeten gaan zoeken en allerlei toestanden beleven om terug werk te vinden.
---------------
Van die hautaine mensen zijn er massa's die zich enorm ingespannen hebben om een job te hebben... er de nodige bekwaamheden voor verworven hebben.

Velen onder hen hebben ook deksels op hun neus gekregen en stank voor dank gekregen.
Werkloos gevallen en ander werk moeten zoeken.

Bovendien...

Werk hebben vergt een constante inspanning om het te behouden.
Die mensen kunnen niet tot 11 uur in hun bed blijven liggen , als het hun uitkomt.

Welke oen gelooft die verhalen van werkenden die de godganse dag zitten koffie te drinken en te slapen?
Denkt u misschien dat ik aan een dopgeld gekomen ben zonder er iets voor te moeten doen ? De firma waar ik werkte werd geliquideerd ten gevolge van politieke omstandigheden die ik hier niet ga uitleggen, en wij werden niet in de watten gelegd zoals de mensen van Volkswagen of Sabena. 200 mensen die zelf hun plan mochten trekken.
Zwijg me van wat je moet doen om je werk te behouden, ik heb hard genoeg gewerkt !
En daarna was het niet gedaan, ik heb een cursus gevolgd en heb via interims terug gewerkt, alles pakte ik aan : input van cijfertjes, corrigeren van tekstjes, gewone administratie, tonnen klassement heb ik verzet, tot het me lukte om toch wat betere jobs te krijgen. Helaas nooit vast hoewel ik dikwijls meer dan een jaar op dezelfde plaats kon blijven. Als er vast moest aangenomen worden, werd de voorkeur gegeven aan "iemand uit de groep" of aan een jonge stagiaire, in twee gevallen zowaar iemand die ik had opgeleid.
En nu noemen ze me : te oud, te duur, overgekwalificeerd, toch niet tevreden met een lager loon. Die dingen werden me reeds vlakaf gezegd, hoewel de meesten het gooien op : "uw profiel past niet in ons bedrijf".
Daar ik als vele vrouwen van mijn generatie ook enige jaren thuisbleef om zelf voor mijn kinderen te zorgen (crèches waren nog niet uitgevonden) kom ik nu niet aan een volledige loopbaan dus zal ik slechts een klein pensioen krijgen.
Sorry als ik u beledigd heb, maar u weet niets van wat ik allemaal heb moeten doen om mijn kinderen een goede opvoeding te geven en om nu op latere leeftijd een job te krijgen waardoor ik nog wat zou kunnen sparen voor het pensioen eraan komt.
U zou beter wat minder vlug een oordeel vellen.
Oud 23 februari 2007, 15:05   #142
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik begrijp u niet zo goed.
Geld tegen een sollicitatie gooien wil u niet, maar wel geld gooien aan telefoon, brief en desgewenst eens ter plaatse gaan dan weer wel.
Maar als er nu eens een hal is ingericht met 500 aanbieders dan weer niet?
mailen kost eigenlijk niks hoor.
waar heb ik gezegd dat ik geen geld wil investeren in sollicitaties?
lees je weer dingen die er niet zijn?

Citaat:
Nochtans het is veel goedkoper, sneller en veel drempelverlagender voor de meesten.
Dat is het niet als de werkgevers die de kandidaat wenst te bereiken toch niet op die beurzen aanwezig zijn. Dat is het niet als je weet dat je met je profiel niet in aanmerking komt voor de aangeboden jobs. Dan is het puur tijdverlies.

Citaat:
Dat u daar niks vind van uw gading wil niet zeggen dat anderen niks gaan vinden van hun gading.
Er bestaat meer dan enkel wat u aan het zoeken bent.
Natuurlijk, en ik heb ook nooit anders beweerd.
Vandaar ook het belang van een goedfunctionerende databank, zodat de mensen die daar nooit iets zullen vinden tenminste aan een job kunnen geraken.

Citaat:
ps telefacs gezien?
Truckchauffeur die niet kan schrijven zoekt administratief werk en vind geen?
ISS die 1000 mensen zoekt en met een bus het land afdweilt vind 0 personen. (en als er al eens 1 kwam mocht hij niet beginnen vanwege zijn ...klein strafbladje )
ik denk dat die trucker niet bij ISS aan de slag kan. Rugproblemen eh.
Oud 23 februari 2007, 15:08   #143
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand zal 80'000 advertentie beginnen lezen net zoals niemand een telefoonboek begint te lezen.
misschien is het dan toch zo onhandig nog niet dat je zelf kunt selecteren welke van die 80000 je te zien krijgt. Met een databank of zo.

Citaat:
En als u eerlijk bent zal u moeten toegeven dat je werk een beetje wil zien en graag met iemand spreekt ter inleiding daarvan.
Daarvoor vraag je dan ook een afspraak aan voor een sollicitatiegesprek. Meestal weigeren ze dat, natuurlijk.

Maar nogmaals: waarom zou je niet investeren in een goedfunctionerende databank? Zonder valse vacatures, zonder vacatures die al lang ingevuld zijn, zonder dubbele vacatures, met voldoende informatie (soms weet je bijv. niet eens of het om een voltijdse of deeltijdse job gaat, en als het om een deeltijdse job gaat, weet je ook graag of ze je 10 of 32 uur willen),...

Daarnaast kunnen er zoveel jobbeurzen geörganiseerd worden als men maar wenst.

Misschien kun je daar eens op antwoorden.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 23 februari 2007 om 15:11.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 17:32   #144
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
misschien is het dan toch zo onhandig nog niet dat je zelf kunt selecteren welke van die 80000 je te zien krijgt. Met een databank of zo.

Daarvoor vraag je dan ook een afspraak aan voor een sollicitatiegesprek. Meestal weigeren ze dat, natuurlijk.

Maar nogmaals: waarom zou je niet investeren in een goedfunctionerende databank? Zonder valse vacatures, zonder vacatures die al lang ingevuld zijn, zonder dubbele vacatures, met voldoende informatie (soms weet je bijv. niet eens of het om een voltijdse of deeltijdse job gaat, en als het om een deeltijdse job gaat, weet je ook graag of ze je 10 of 32 uur willen),...

Daarnaast kunnen er zoveel jobbeurzen geörganiseerd worden als men maar wenst.

Misschien kun je daar eens op antwoorden.
Tja omdat het langs geen kanten werkt natuurlijk.

Hoeveel lijstjes gaat men nog opstellen?
Het zijn allemaal goede lijstjes (databanken) en nog nooit is de werkloosheid zo aan het stijgen sedert ze niet meer naar het bedrijf moeten gaan maar een totaal onpersoonlijke email sturen.

Ga er eens een keertje naartoe en spreek eens met de mensen, dat zal al veel beter werken.
Probeer eens, ze bijten niet.

Ik solliciteer (prospecteer) zo dikwijls voor nieuwe klanten, email werkt langs geen kanten.
Tenzij je al een goede verhouding hebt daar met iemand.

Oogcontact, handjes geven...dat zijn nuttige instrumenten.

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 februari 2007 om 17:36.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 13:21   #145

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja omdat het langs geen kanten werkt natuurlijk.

Hoeveel lijstjes gaat men nog opstellen?
Het zijn allemaal goede lijstjes (databanken) en nog nooit is de werkloosheid zo aan het stijgen sedert ze niet meer naar het bedrijf moeten gaan maar een totaal onpersoonlijke email sturen.

Ga er eens een keertje naartoe en spreek eens met de mensen, dat zal al veel beter werken.
Probeer eens, ze bijten niet.

Ik solliciteer (prospecteer) zo dikwijls voor nieuwe klanten, email werkt langs geen kanten.
Tenzij je al een goede verhouding hebt daar met iemand.

Oogcontact, handjes geven...dat zijn nuttige instrumenten.
Inderdaad, eigenlijk bestaat die databank al jaren onder de vorm van de WIS-toestellen. Vroeger (zo'n 25 tot 30 jaren geleden) moest men naar de rva als werkloze en kreeg men daar een bediende voor zijn neus. Die bediende had al lang geselecteerd voor welke beroepen men in aanmerking komt. Het feit dat men daar een mens voor zijn neus krijgt die helpt ipv een toestel doet veel meer (probeer met die machines maar eens rustig te overleggen).
Ik geloof ook wel in zo'n "werkbeurzen" waar men rustig wat kan rondlopen en met mensen kan praten waarbij men eigenlijk rustig op een ongedwongen manier automatisch solliciteert.

Hetzelfde gevoel geldt eigenlijk als ik naar de bank ga, daar is het ook allemaal met machines te doen in plaats van met bediendes (en als ik dan die bediendes hoor promotie maken voor het electronisch bankieren denk ik er altijd aan dat ze de opdracht krijgen zichzelf op straat te promoten).
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2009, 18:48   #146
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
praktijktests uitvoeren.
valse vacature = zware boete.
100 % akkoord. IK stel mijn kandidatuur voor deze job, want het begint mijn keel uit te hangen. En dan nog s die f*cking interimkantoren.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 2 april 2009 om 18:48.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be