Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2007, 22:00   #141
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Maar het staat in de koran en ahadit - doodt de joden waar je hen ook vindt en dan iets in de aard van zelfs vanachter de laatste boom.

Die jodenhaat wordt er nog altijd ingepompt.
En wij maar knikken en niet willen zien.

Trouwens een van de besluiten uit de film, was dat arabie (als ik dat mag gebruiken) 'judenfrei ist'
Zeg dat eens tegen de nazibestrijders op dit forum. Deze preken haat over mensen die ruim 60 jaar geleden iets tegen Joden hadden, maar zeg niets verkeerd over een moslim, want dan ben je volgens hen meteen een nazi. Blijkbaar snappen ze hun eigen contradictie niet eens.
Oud 14 februari 2007, 22:31   #142
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Ik meen mij nochtans te herinneren, dat het toen voornamelijk om jongere vrouwen (of zelfs meisjes) ging. Die moslim bendes wouden wel, maar mochten niet verkrachten. Totdat de iman gevonden werd, die de huwelijken afsloot... dat is volgens mij verkrachting.

Dat het als dekmantel voor prostitutie wordt misbruikt in veel islam landen, is vrij duidelijk als je een beetje hedendaagse geschiedenis wil leren.

Het bewijst alleen dat de vrouw in islam nul en generlei waarde heeft als persoon, enkel als een lustobject en gebruiksvoorwerp.
Je hebt uiteraard helemaal gelijk voor de situatie(s)/evenementen die je hier aanhaalt.
Ook in "beschaafde" landen vindt prostitutie, voorzichtig uitgedrukt, niet in alle gevallen echt vrijwillig plaats.

Tot zover over "menselijke" akeligheden die, wisselend gelegaliseerd, helaas overal ter wereld plaatsgrijpen.
====

Iets anders: die film over Joden ("verwant" doch anders denkende "volkeren van Het Boek", dhimmi) onder de islam.
http://ajm.ch/wordpress/?p=495

Die Joden kan hooguit worden verweten, dat zij waarschijnlijk de inhoud van de koran (die veel parallellen vertoont met Joodse Boeken) al wel tamelijk kenden en doorzagen voordat zij zich in griezelige buitenlanden gingen vestigen.

Veel alternatief was niet voorhanden, want in weinig bijvoorbeeld Europese landen hadden ze het echt heel veel beter, hoewel in sommige minder direct gevaar voor lijf en leden.

Vanaf de eerste inzage zie ik geen reden om de koran niet serieus te nemen, aangezien ik in die filosofie niet eens zou vallen onder de "bevoorrechte" dhimmi (zie als eerste snelle instap: 5:51, discriminatie-gebod) maar eerder in aanmerking zou komen voor hoofdstuk 9.

Ik kan het lezen van de koran voor (anders)Denkenden alleen maar aanbevelen; de gruwelijkheid is geen excuus voor twijfel aan de oprechtheid.

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 februari 2007 om 22:41.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 00:14   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Joden kan hooguit worden verweten, dat zij waarschijnlijk de inhoud van de koran (die veel parallellen vertoont met Joodse Boeken) al wel tamelijk kenden en doorzagen voordat zij zich in griezelige buitenlanden gingen vestigen.
Volgens mij WOONDEN die mensen daar reeds VOORALEER de islamieten die gebieden hebben gekoloniseerd hoor. Ik denk niet dat ze naar ginder emigreerden.

Er woonden (volgens diezelfde koran) dus ook joden en christenen in Saoudi Arabie dat reeds vroeger "Judenfrei" (en "christenfrei") werd gemaakt. Hetzelfde geldt voor heel het midden-oosten en noord-afrika.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 01:10   #144
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volgens mij WOONDEN die mensen daar reeds VOORALEER de islamieten die gebieden hebben gekoloniseerd hoor. Ik denk niet dat ze naar ginder emigreerden.

Er woonden (volgens diezelfde koran) dus ook joden en christenen in Saoudi Arabie dat reeds vroeger "Judenfrei" (en "christenfrei") werd gemaakt. Hetzelfde geldt voor heel het midden-oosten en noord-afrika.
De NOODZAAK tot emigratie uit Israël/Palestina kwam, vermoed ik, omstreeks of vlak na de Romeinen en Moh dook enige honderden jaren later op; ja, op dat punt kun je best gelijk hebben.

Evengoed wil ik mijn sympathie voor wat ik als Joodse Cultuur beschouw, niet overdreven benadrukken want ik ben door mijn ervaringen in Werk, veel bedrijven en (handels-gerelateerde) jobs, niet meer "neutraal" te noemen; Joden waren zowel als collega's en als chefs de Besten die ik vakmatig ontmoette en indien niet zelf, zoals ik, verslaafd aan top-werk-snelheid (daarbij desnoods "regels" aan de laars of erger lappend) dan toch in ieder geval nooit tégen zulks.

Mwa, over and out, ik stopte onder "gunstig bod" ca. 6 jaar geleden met werken en verveel me nog geen seconde. Nouja, toch al met al ongeveer 45 jaren heftig bezig geweest, sinds mijn 16e (1956). Mensen duren kort, veel van mijn "lichting" zijn al verdwenen; doodmaken is in het gunstigste geval een zinloze overhaasting.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 februari 2007 om 01:11. Reden: typo
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 01:25   #145
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Dat dacht ik ook, en dat christenen en joden werden weggemoord en/of weggepest in het beloofde land evenzeer. Dus al dat geweeklaag en gesakker over de joden en de imperialisten, die de islaamse gronden bezetten: allemaal dikke bullshit.

Daarnet nog een artikel gelezen over een moslim, die van zijnen tak aan het maken was omdat een zekere brit IN GROOT-BRITTANIE geen recht van spreke had op islam grond - de NOGO zones breiden zich uit.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be