Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2004, 16:39   #141
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Durf je die consequentie doortrekken en te pleiten voor een unitaire Heel-Nederlandse staat? Ik ben vreselijk benieuwd.
Wat bedoel je met Heel-Nederlandse staat?
Vlaanderen onafhankelijk of Vlaanderen bij Nederland?

Nee: Ik ben BELG en kies voor BELGIE.
En weerom een belgicist die zijn maskertje van "voorstander van het beste staatsniveau" laat vallen.
Nog kandidaten?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 16:40   #142
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat bedoel je met Heel-Nederlandse staat?
Vlaanderen onafhankelijk of Vlaanderen bij Nederland?
B+NL+LUX

Citaat:
Nee: Ik ben BELG en kies voor BELGIE.
Voila, smijt heel uw drogredenering dus maar op de mestvaalt, want u gelooft er zelf niet in. U wil helemaal geen administratieve vereenvoudiging en het afschaffen van "overbodige" instellingen, u wilt gewoon uw eigen fetisj spijzen: België unitair. Anders had u volmondig ja gezegd aan die Heel-Nederlandse unitaire staat. Zo simpel zijn uw schijnargumenten te ontmaskeren.
Unitaristen zijn toch zo goed als allemaal verdwenen? En als er nog zijn, dan alleen in de BUB?

Goed dat U inziet dat het niet zo is.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 16:41   #143
nico
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar nico
Standaard

Ik vindt het raar dat jullie denken in termen van inlijven. waarom zouden we niet samen werken als gelijke partners, doe samen wat je samen wilt doen doe alleen wat je alleen wilt doen. Vlaanderen heeft heeft alles om een staat te worden. Dus als we willen samen werken met Walen op gebied van ik weet niet wat is dat goed. En als we willen samen werken mett de Nederlanders op ik weet niet wat is dat ook goed. Maar waarom dingen op dringen die duidelijk niet werken. Maak belgie een unitair land. En het wordt een land geregeerdt door vlamingen als een mens een stem is komen de Walen er niet aan te pas. Daar wil ik niet aan mee doen. Ik wil niet dat ik maar ook iets beslist dat tegen de zin is van een ander volk.
nico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 16:41   #144
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Hij bedoelt: België ingelijfd door Holland.
Neen Dank u, daar hebben we in 1830 al mee afgerekend!
Oui, les rattachistes comme Gendebien, Lebeau et Rogier ont fait ça. Echte revolutionairen als Louis De Potter hebben nadien hun fout toegegeven en hebben gepleit voor de hereniging van België en Nederland op federale basis. Knap hoor Rudy!
Oud 25 januari 2004, 16:41   #145
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Hij bedoelt: België ingelijfd door Holland.
Nu wordt het helemaal dolle pret. "We"? Heb je persoonlijk mee op de barricaden gestaan in 1830?

Ach ja, "we" hebben natuurlijk in 1302 ook afgerekend met de Fransen en in 1288 met de Luxemburgers en Duitsers...
Oud 25 januari 2004, 16:44   #146
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
En weerom een belgicist die zijn maskertje van "voorstander van het beste staatsniveau" laat vallen.
Nog kandidaten?
Zwak hoor.

Ik ben altijd voor een efficienter BELGIE geweest.
Ik ben geen flamingant en zal dat nooit worden.
Niet omdat ik niet van Vlaanderen hou, maar omdat ik niet geloof in kunstmatig opgeklopt nationalisme, hetgeen de Vlaamse kwestie de laatste drie decennia is verworden!
Ik ben voor een Belgie met een goedwerkend staatsapparaat.
Ik ben tegen het Belgie van de gewesten, dat al langer hoe minder goed of efficient werkt!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 16:48   #147
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

B+NL+LUX

Voila, smijt heel uw drogredenering dus maar op de mestvaalt, want u gelooft er zelf niet in. U wil helemaal geen administratieve vereenvoudiging en het afschaffen van "overbodige" instellingen, u wilt gewoon uw eigen fetisj spijzen: België unitair. Anders had u volmondig ja gezegd aan die Heel-Nederlandse unitaire staat. Zo simpel zijn uw schijnargumenten te ontmaskeren.
Kijk,

Wat jij voorstelt is onzin.
We gaan naar een Verenigde STATEN van Europa.
Ik wil dat de staat Belgie daar in opgaat (op termijn).
Wat is het nut van jouw (nutteloze) staatsvorm BE+NL+LU?
Niks, nul komma nul.

Waarom zouden we naar jouw staatsvorm moeten gaan? Wat brengt dat dan voor verbetering?

Wat jij stelt is echter de onzin, Rudy. Ik zal het nog eventjes uitleggen:

Europa --> Benelux --> VL/WA/NL/LUX. Ik raadt u van harte aan eens verder te kijken bij Communautaire discussies en de debatclub voor verdere argumentatie, want ik heb geen zin om steeds dezelfde discussies weer over te doen (traagheid en relaps, weet u wel).

De staat moet Groot-Nederland of Heel-Nederland zijn, waarin de regio's VL, NL, WA, en LUX veel meer te zeggen hebben dan rechtstreeks op het Europese niveau. Of denk je echt dat met meer dan 25 landen onze huidige staat steeds een ECommissaris zal krijgen?

Groot-Nederland zijn 22 miljoen mensen, Heel-Nederland 27 miljoen. Deze middelgrote natie zal echter het verschil kunnen maken. Wat zal dat zijn met het kleine België met zijn 10 miljoen inwoners? Nada, rien du tout, niks, nichts, zero, nul komma nul. Uw Belgisch nationalisme vertroebelt uw geest als u dat niet ziet.
Oud 25 januari 2004, 16:50   #148
Tantist

Standaard

Citaat:
Unitaristen zijn toch zo goed als allemaal verdwenen? En als er nog zijn, dan alleen in de BUB?

Goed dat U inziet dat het niet zo is.
Heb ik ooit gezegd dat die alleen maar in de BUB zitten? Nee dus: afgang Patriot. Nummer 32401
Oud 25 januari 2004, 16:50   #149
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Kijk,

Wat jij voorstelt is onzin.
We gaan naar een Verenigde STATEN van Europa.
Ik wil dat de staat Belgie daar in opgaat (op termijn).
Wat is het nut van jouw (nutteloze) staatsvorm BE+NL+LU?
Niks, nul komma nul.

Waarom zouden we naar jouw staatsvorm moeten gaan? Wat brengt dat dan voor verbetering?

Wat jij stelt is echter de onzin, Rudy. Ik zal het nog eventjes uitleggen:

Europa --> Benelux --> VL/WA/NL/LUX. Ik raadt u van harte aan eens verder te kijken bij Communautaire discussies en de debatclub voor verdere argumentatie, want ik heb geen zin om steeds dezelfde discussies weer over te doen (traagheid en relaps, weet u wel).

De staat moet Groot-Nederland of Heel-Nederland zijn, waarin de regio's VL, NL, WA, en LUX veel meer te zeggen hebben dan rechtstreeks op het Europese niveau. Of denk je echt dat met meer dan 25 landen onze huidige staat steeds een ECommissaris zal krijgen?

Groot-Nederland zijn 22 miljoen mensen, Heel-Nederland 27 miljoen. Deze middelgrote natie zal echter het verschil kunnen maken. Wat zal dat zijn met het kleine België met zijn 10 miljoen inwoners? Nada, rien du tout, niks, nichts, zero, nul komma nul. Uw Belgisch nationalisme vertroebelt uw geest als u dat niet ziet.

En wie zegt dat wij enkel met die Hollanders kunnen samenwerken? Of dat we dat überhaupt wel willen? (1999: 1 procent voor Heel/grootnederland)

Waarvoor is dat niveau trouwens nodig? De overgrote meerderheid voelt zich goed in België, en een hoger niveau is de Europese Unie.
Oud 25 januari 2004, 16:51   #150
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nu wordt het helemaal dolle pret. "We"? Heb je persoonlijk mee op de barricaden gestaan in 1830?

Ach ja, "we" hebben natuurlijk in 1302 ook afgerekend met de Fransen en in 1288 met de Luxemburgers en Duitsers...
We, beste vriend, dat zijn tot nader order alle Belgen.
En of U dat graag hoort of niet: daar hoort U ook bij.
Of hebt gij ne Vlaamse Pas?
Stop met onzin te verkondigen, omdat ik op jouw pijnlijke flamingante tenen trap.

Oud 25 januari 2004, 16:52   #151
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pellie
Ik vindt het raar dat jullie denken in termen van inlijven.
Demoniseren heet zo iets. De pastoors deden dat vroeger ook zo als ge iets zei dat meneer de burgemeester, meneer pastoor en meneer den dokter niet aanstond.

Citaat:
waarom zouden we niet samen werken als gelijke partners, doe samen wat je samen wilt doen doe alleen wat je alleen wilt doen. Vlaanderen heeft heeft alles om een staat te worden. Dus als we willen samen werken met Walen op gebied van ik weet niet wat is dat goed. En als we willen samen werken mett de Nederlanders op ik weet niet wat is dat ook goed. Maar waarom dingen op dringen die duidelijk niet werken. Maak belgie een unitair land. En het wordt een land geregeerdt door vlamingen als een mens een stem is komen de Walen er niet aan te pas. Daar wil ik niet aan mee doen. Ik wil niet dat ik maar ook iets beslist dat tegen de zin is van een ander volk.
Mooi gezegd.
Oud 25 januari 2004, 16:53   #152
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

We, beste vriend, dat zijn tot nader order alle Belgen.
En of U dat graag hoort of niet: daar hoort U ook bij.
Of hebt gij ne Vlaamse Pas?
Stop met onzin te verkondigen, omdat ik op jouw pijnlijke flamingante tenen trap.

(zielig he )
Oud 25 januari 2004, 16:59   #153
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Ik vind die herenigings-, verenigings-, annexatiebullshit compleet irrelevant.

Laat het ons bij de realiteit houden:

We leven in het federale Belgie, dat kampt met grote economische en financiele problemen.

Eén van de hoofdoorzaken van die problemen is het feit dat de ingewikkelde en overbodige staatsapparaten handenvol geld kosten.

Als we naar een vereenvoudiging van het staatsapparaat willen gaan, dan moet men de keuze durven maken tussen onafhankelijke gewesten of een unitaire staat Belgie.
Al bij al denk ik dat de unitaire staat Belgie werkbaar is, maar dat vraagt opofferingen van de politici. En dat is de brug te ver...

Dus gaan we pech hebben en gaat de boel uiteindelijk wel springen en wie wordt de dupe? U en ik, de gewone mensen.
Want geloof mijn woorden: Het gaat u niet minder maar zeker wel meer kosten!

Oud 25 januari 2004, 17:00   #154
Tantist

Standaard

Citaat:
En wie zegt dat wij enkel met die Hollanders kunnen samenwerken?
Wie zegt dat wij wel met die Walen kunnen samenwerken?

Citaat:
Of dat we dat überhaupt wel willen? (1999: 1 procent voor Heel/grootnederland)
Of we dat wel überhaupt wel willen: 6% voor unitarisme

Enne, uw 1% klopt niet: dit ging over de hereniging van Vlaanderen en Nederland, dus enkel Groot-Nederland. Heel-Nederland werd niet achter gevraagd.

Als we niet met de Nederlanders (Hollanders zijn de mensen die in Noord- en Zuid-Holland wonen) kunnen samenwerken, welke zin heeft het dan om te willen samenwerken met Frankrijk, Duitsland, Engeland,... in de Europese unie? Maar als onze samenwerking met de Walen verhinderd dat we samen werken met de Nederlanders, dan zeg ik gerust: bye bye Belgium, we'll meet again in the EU.

Vergeet niet dat de EU het grootste gevaar is voor België.

Citaat:
Waarvoor is dat niveau trouwens nodig? De overgrote meerderheid voelt zich goed in België, en een hoger niveau is de Europese Unie.
Zucht... Traagheid en relaps. Moet ik weer dezelfde argumenten boven halen. Kijk maar eens in de debatclub over staatshervorming naar Groot-/Heel-Nederland toe. Waarom lezen jullie dat eens niet?
Oud 25 januari 2004, 17:10   #155
Tantist

Standaard

Citaat:
Ik vind die herenigings-, verenigings-, annexatiebullshit compleet irrelevant.
Daar geloof ik niets van dat u dat vindt, lees verder.

Citaat:
Laat het ons bij de realiteit houden:
Die huidige realteit is het federale België

Citaat:
We leven in het federale Belgie
voila, we zijn goed bezig, tot nu klopt uw zever nog

Citaat:
Eén van de hoofdoorzaken van die problemen is het feit dat de ingewikkelde en overbodige staatsapparaten handenvol geld kosten.
Ingewikkeld zeker, overbodig: waarom zijn ze anders ingevoerd? Om postjes te maken? Waarom heeft men dan in 1993 175 federale parlementsleden minder gezet? Dat houdt geen steek!

Citaat:
Als we naar een vereenvoudiging van het staatsapparaat willen gaan, dan moet men de keuze durven maken tussen onafhankelijke gewesten of een unitaire staat Belgie.
Dus ons niet houden aan de realiteit. Voila, ik zei u al dat ik er niets van geloofde. De hereniging van Vlaanderen en Wallonië tot een unitaire staat is ook een hereniging. Man toch, u bent veel te makkelijk

Citaat:
Al bij al denk ik dat de unitaire staat Belgie werkbaar is, maar dat vraagt opofferingen van de politici. En dat is de brug te ver...
163 jaar... Zegt dat niet genoeg?

Citaat:
Dus gaan we pech hebben en gaat de boel uiteindelijk wel springen en wie wordt de dupe? U en ik, de gewone mensen.
Want geloof mijn woorden: Het gaat u niet minder maar zeker wel meer kosten!
Dat is zeker dat! Dus komt het er niet op aan de boel te laten springen door uit een soort paardenkleppenconservatisme aan verouderde, irrelevante structuren als België (wegens veel te klein om economisch significant te zijn en toch te heterogeen om unitair bestuurbaar te zijn) vast te houden en niet te zoeken naar een goed maatschappelijk debat.

Gaston Eyskens zei reeds in 1970 dat de unitaire staat voorbijgestreefd was.

Of gaat u die redenering weer niet doortrekken (omdat ze in feite een schijnredenering was)?
Oud 25 januari 2004, 17:13   #156
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Tantist, wat is uw nationaliteit?
En als U er één heeft, bent U er dan fier op?
Zo niet, waarom bent U dan nog niet van nationaliteit veranderd?

Oud 25 januari 2004, 17:28   #157
Tantist

Standaard

Citaat:
Voor de wet ben ik Belg, ik beschouw mezelf echter verbonden met Gent, Vlaanderen, de Nederlanden en Europa (en dat is niet beperkt tot de EU). De Nederlanden is echter het niveau waar ik mezelf het meeste mee asocieer

Citaat:
Nee. Ik kan niet fier zijn op iets waar ik geen verdienste aan heb, enkel mijn ouders kunnen fier zijn op hun neukprestatie.

Citaat:
Omdat dit niet mogelijk is tiens!!! Wat een stomme vraag, Einstein.

Ik kan geen Gentse nationaliteit aanvragen, net zo min als een Vlaamse. En aangezien ik in Vlaanderen woon en het Groot-/Heel-Nederlandse niveau nog niet bestaat, kan ik ook geen Heel-Nederlandse nationaliteit aanvragen, net zo min als een Europese. Dus ik weet niet waarom u zo'n domme vraag stelt, ma bon, u bent belgicist, dat verklaart veel.

(en nu gaan ik een stukske eten)
Oud 25 januari 2004, 17:35   #158
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Voor de wet ben ik Belg, ik beschouw mezelf echter verbonden met Gent, Vlaanderen, de Nederlanden en Europa (en dat is niet beperkt tot de EU). De Nederlanden is echter het niveau waar ik mezelf het meeste mee asocieer

Citaat:
Nee. Ik kan niet fier zijn op iets waar ik geen verdienste aan heb, enkel mijn ouders kunnen fier zijn op hun neukprestatie.

Citaat:
Omdat dit niet mogelijk is tiens!!! Wat een stomme vraag, Einstein.

Ik kan geen Gentse nationaliteit aanvragen, net zo min als een Vlaamse. En aangezien ik in Vlaanderen woon en het Groot-/Heel-Nederlandse niveau nog niet bestaat, kan ik ook geen Heel-Nederlandse nationaliteit aanvragen, net zo min als een Europese. Dus ik weet niet waarom u zo'n domme vraag stelt, ma bon, u bent belgicist, dat verklaart veel.

(en nu gaan ik een stukske eten)
Wel, Tantist,

Ik heb medelijden met U.
U bent Belg, maar voelt zich duidelijk niet goed in die hoedanigheid.
Waarom? Omdat U zich blijkbaar vooreerst Nederlander voelt.
Mag ik U een raad geven?
Ga naar Nederland.

Ik ben Belg en ben daar fier op.
Ik ben het ook niet eens met alles wat hier gebeurd, maar probeer dan ook als Belg daar iets aan te doen, in zoverre ik zoiets kan.

En dat, beste Tantist, is het grote verschil tussen U en mij:

Ik beleef mijn Belg-zijn door mee te werken aan de verbetering van onze staat. U blijft aan de zijlijn staan en droomt van beter, zonder er iets aan te doen.

Goede raad: de daad zegt meer dan veel geblaat!

Oud 25 januari 2004, 19:02   #159
nico
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar nico
Standaard

[quote="Rudy Van Nespen"]
Citaat:

Wel, Tantist,

Ik heb medelijden met U.
U bent Belg, maar voelt zich duidelijk niet goed in die hoedanigheid.
Waarom? Omdat U zich blijkbaar vooreerst Nederlander voelt.
Mag ik U een raad geven?
Ga naar Nederland.

Ik ben Belg en ben daar fier op.
Ik ben het ook niet eens met alles wat hier gebeurd, maar probeer dan ook als Belg daar iets aan te doen, in zoverre ik zoiets kan.

En dat, beste Tantist, is het grote verschil tussen U en mij:

Ik beleef mijn Belg-zijn door mee te werken aan de verbetering van onze staat. U blijft aan de zijlijn staan en droomt van beter, zonder er iets aan te doen.

Goede raad: de daad zegt meer dan veel geblaat!
Ik beleef mijn Vlaming zijn net op de zelfde manier mee werken aan de verbetering van Vlaanderen. Werken we dan samen of elkaar tegen?
Ik denk dat Belgie op zijn laaste benen loopt net als alle landen waar ze centralistisch denken en waar de zaken niet correct verlopen zal altijd weerstand zijn van uit een bepaalt deel van de bevolking.
nico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 19:07   #160
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nog kandidaten?
Zwak hoor.

Ik ben altijd voor een efficienter BELGIE geweest.
Ik ben geen flamingant en zal dat nooit worden.
Niet omdat ik niet van Vlaanderen hou, maar omdat ik niet geloof in kunstmatig opgeklopt nationalisme, hetgeen de Vlaamse kwestie de laatste drie decennia is verworden!
Ik ben voor een Belgie met een goedwerkend staatsapparaat.
Ik ben tegen het Belgie van de gewesten, dat al langer hoe minder goed of efficient werkt!
U bent dus voor België, punt. Probeer ons dan niet wijs te maken dat je bereid bent buiten dat staatkundige kader te denken, want je ontkracht dat voortdurend. Zelfs als het Vlaamse kader betere resultaten zou genereren, zou je ertegen zijn. (Want: "Ik ben Belg en dus voor België!")
Je gaat zelfs zover om het falen van het Belgische kader op de gewesten af te schuiven, blind voor het inherent falende kader van de Belgische constructie. En net als de BUB'ers, Patriot en Tacitus ben je voor een "efficiënt België", terwijl je hoegenaamd niet kan vertellen hoe je dat zou definiëren.
Omdat je alleen redeneert vanuit België. Dat moet efficiënt worden, een andere optie weiger je te aanvaarden.

Ik ben altijd bereid geweest buiten mijn Vlaamse kader te redeneren en ook de voordelen van een Heel-Nederland of een Europese federatie te erkennen. Nooit hebt u me erop betrapt te redeneren zoals u doet: Ik ben Belg, dus redeneer ik alleen in een Belgisch kader.

Een zoveelste belgicist, dat ben je dus en meer niet...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be