![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen de kaart van Verroken en Van Crombrugghe was dat Verroken Houtem (Komen-Waasten) & Komen-Ten-Brielen & Spiere als Vlaams beschouwt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik wel niet wist is dat er zo geklopt werd op de pers toen (en voor de rtbf is dat "tout égal") Ik vraag me eigenlijk af wat u, Jan, die rotsvast gelooft in VB, daarvan denkt.
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie geen reactie van Dhr. van den Berghe misschien zit hij nu te vloeken dat de waarheid aan het licht komt en daarmee niet kan leven. VB is toch ook voor dat deze ontstolen gebieden terug naar Vlaanderen gaan; het staat immers in de partijbeginselen (een keer goed lezen Dhr. van den Berghe)! Er zijn zelfs videomateriaal waar de VB-top meeloopt in een betoging in Moeskroen met het thema:"Moeskroen & Komen-Waasten bij Vlaanderen" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Hebt U nu al die tweede kaart bekeken of hoe zit dat? niet vergeten Moeskroen & Komen-Waasten waren VOOR 476 Romaans net zoals Waregem! Daarna Germaans tot de gemeenten (Waregem niet) verfranst werden in de 17de eeuw en teug vervlaamsten in de 19de eeuw en weer verfransten vanaf 1963.
Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 10 april 2007 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....77#post2599277 En terwijl Jan zijn best doet om duidelijk te maken dat VB dat idee heeft laten varen.... ![]()
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta achter een partij in zoverre die de ethische en morele standpunten van mijn geloof verdedigt alsook een daadwerkelijke vertaling geeft van de nationalistische standpunten die ik aanhang. Geweld tijdens een betoging beschouw ik steeds als een jammerlijke zaak die meer schaadt dan goed bijbrengt. Rekening houdend met sommige provocaties (die ik trouwens ook al zelf aan den lijve heb ondervonden tijdens bepaalde betogingen) kunnen sommige zaken wel enigszins geduid. Niet iedereen is de kalmte zelf, en sommigen hebben wel eens een stevig pintje gedronken voor de betoging begon... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 10 april 2007 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De taal is een wezenskenmerk van de culturele identiteit en van het volk. De partij wil respect voor het Nederlands afdwingen. Zij doet dit waar nodig en waar mogelijk ook aan de taalgrens en in de internationale instellingen. De partij zal steeds de bijzondere politieke aandacht van Vlaanderen bevorderen voor een zo nauw mogelijke band met Nederland en Zuid-Vlaanderen. Bron: http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=16 Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 10 april 2007 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Dat hele 'gebiedsgedoe' is trouwens achterhaald. Niet meer over onderhandelen, vastgelegd is vastgelegd. Het is weer 'reageren' op de agenda die Di Rupo heeft vastgesteld. De onderhandelingen zouden eigenlijk moeten gaan over de federale verhoudingen en de bevoegdheden van de individuele deelstaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet alles in z'n context zien en zich niet blind staren op een enkele gebeurtenis. Bijvoorbeeld het verzet van bepaalde gemeentebesturen tegen de overheveling. Men kan aanhalen dat ze in Waasten tegen waren en daarop besluiten ze men zich Vlaming voelde. Slechts het eerste is waar, het tweede niet. Dat verzet beperkte zich immers niet tot die gemeente, maar was bijna overal hoor- en voelbaar. Orroir bijvoorbeeld, een door en door Franstalige gemeente, stuurde een brief naar het provinciebestuur waarin ze fel van leer trokken tegen de overheveling. Er werd zelfs een volksraadpleging gehouden die een overweldigende meerderheid gaf voor behoud bij Oost-Vlaanderen. Hetzelfde gebeurde in zoveel andere gemeenten (slechts de Landense gemeenten waren een uitzondering). Er speelden dus niet zozeer identitaire of taalkundige elementen een rol in dit verzet, maar wel politieke. Veel politici in die gemeenten hadden immers hun contacten in de overeenkomstige provincie. Die verloren ze nu, wat betekende dat ze een heel nieuw netwerk hoorden uit te bouwen. Tegelijkertijd strooide men allerlei leugens rond (bijvoorbeeld, zo werd in Voeren verteld dat de boeren na de overheveling geen koeien meer zouden mogen gaan kopen op de veemarkt van Wezet, enz.).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. Waregems een overgangsdialect is van de West-Vlaamse groep opde Oost-Vlaamse. 2.Moeskroen & Komen-Waasten en alle andere ontstolen gebieden + Zuid-Vlaanderen Germaans zijn. 3.VB is voor punt 2 Hebt U al gekeken naar de tweede taalgrenskaart of zijn De BO & Pée volgens U twee onozelaars of Groot-Germanen of imperialisten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Moeskroen is Romaans. Ik heb nergens toegegeven dat het een Dietstalige stad zou zijn. 3. Het Vlaams Belang stelt helemaal niet wat u ervan maakt. Ik heb al geantwoord op uw beweringen over de taalkaarten. U zit volledig en grandioos fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten tweede moet ik gewoon de partijbeginselen niet lezen omdat er een grote fout in staat want de partijbeginselen zijn een samenvatting van de kijk van VB (hoop ik toch). Ten derde over heel de taalgrens werden er leugens verteld. Ten vierde zijn Komen-Ten-Brielen, Houtem & Spiere volgens U Romaans of Germaans. (Tip volgens Verroken zijn ze Germaans) Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 10 april 2007 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 10 april 2007 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |