![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Je schijnt niet de beseffen dat een ongewenste zwangerschap puur om biologische redenen nu eenmaal verschillende consequenties voor vrouwen en mannen met zich meebrengt. Een vrouw heeft de keuze tussen abortus en zwangerschap. Beiden met de nodige consequenties. Als de vrouw beslist om het kind te houden, heeft de man de keuze tussen er daadwerkelijk voor zorgen of er alleen financiëel voor opdraaien.
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat ik van dat onderzoek kan afleiden is dat deze moorden gebeuren uit egoisme...om toch maar geen boterhammekes met confituur te moeten eten enz. Echt zielig dat we in zulke maatschappij leven en mensen dit nog verdedigen ook |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Minister
|
Citaat:
Je bent je bewust dat veel zwangerschappen zonder dat de moeder ooit wist dat ze zwanger was worden afgebroken? Een embryo is een niet lichaamseigen. De moeder stoot de vrucht dus vaak af. Pittig sporten kan er ook voor zorgen dat een zwangerschap wordt afgebroken. Abortussen komen zovaak voor. Het enige wat de wetgeving doet is bewust gekozen abortus regelen. Abortus is niet iets wat je heel graag moet willen, maar zolang het heel grote problemen oplost voor moeder en kind is het nog altijd beter dan het verbieden. Want dan zal het gewoon illegaal gebeuren. Als je kijkt naar alle ellende die ontstaat door het ontbreken van dergelijke wetgeving, dan zou je kunnen concluderen dat je principiële bezwaar niet opweegt tegen die ellende.
|
|
|
|
#146 |
|
Banneling
|
Als de vrucht een paar weken ouder is gaan jullie het dan weer wel als moord beschouwen.
Je moet consequent zijn in dit...het is en blijft het ontzeggen en dus ook vermoorden van een toekomstig menselijk wezen. Dan moeten jullie ook maar pleiten dat levensvatbare menselijke wezens tot voor de bevalling verwijderd mogen worden als er ineens iemand zonder werk moest vallen ofzo en ze op confituur moet overschakelen. Speelt toch geen rol volgens jullie...het is en blijft de vrouw die beslist |
|
|
|
|
|
#147 | |
|
|
Citaat:
Ook de man heeft een keuze, maar die is anders: hij kan kiezen tussen daadwerkelijk zorgen voor het kind of er alleen financiëel voor opdraaien. Laatst gewijzigd door Edina : 29 maart 2007 om 23:26. |
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De discussie gaat hier over het opzettelijk beeindigen van de ontwikkeling van een mens. |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Btw, woordje opgepikt uit een ander topic Edina? Laatst gewijzigd door jurgen79 : 29 maart 2007 om 23:30. |
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Banneling
|
jaja , recht op foetus-moord.Het recht daarop verdedigen is volgens mij er publiciteit voor maken: de mensen die daaraan denken moreel steunen.
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
|
Ben ik het mee eens. Trouwens: als voorbehoudsmiddel is het dan wel zijn doel voorbijgeschoten, niet?
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
|
Oké, Edina, op deze topic ben ik het 100% met jou eens.
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En die mensen die met deze gedachten spelen vergoeilijken zich aan zulke statistieken/studies omdat anderen het ook doen. Zieke maatschappij als je het mij vraagt, totale normenvervaging. |
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#156 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
leve de Vlaamse cultuur!
|
|
|
#157 | |
|
|
Citaat:
Het moet in mijn ogen een vrije keuze zijn, die men ook aanbied aan iemand die ongewenst zwanger is. Men mag het zeker niet als de enige optie voorstellen en men mag niemand onder druk zetten om er voor te kiezen. |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
So be it. Benieuwd of je ook nog zo zal piepen als je 15-jarige dochter thuiskomt en je vertelt : papa , ik ben zwanger.
|
|
|
#159 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja jong, het einde der tijden is in zicht.
|