Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2007, 18:34   #141
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Sttt. Subiet isoleren ze Kwatrecht als broeinest voor staatsgevaarlijken.
Te laat! Ik ben er al 44 jaar weg.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 18:38   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens bedankt mijn geliefd Kwatrecht nog even te vermelden, ik ben er opgegroeid tot staatsgevaarlijk individu.
Hoe is het mogelijk dat dit nog maar zeer recent werd ontdekt!
Oud 18 april 2007, 18:39   #143
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Te laat! Ik ben er al 44 jaar weg.
Bwa, ze zouden er dan nog altijd snel bij zijn, hun arbeidsvreugde kennende.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 18:42   #144
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe is het mogelijk dat dit nog maar zeer recent werd ontdekt!
Klein radertje in een groot geheel zeker. En wees gerust, er lopen gevaarlijker mannekes rond dan ik.
Oud 18 april 2007, 18:45   #145
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Bwa, ze zouden er dan nog altijd snel bij zijn, hun arbeidsvreugde kennende.
Oud 18 april 2007, 18:49   #146
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
De meerderheid der aandeelhouders, of de meerderheid van de bevolking (zijnde tachtig procent loonwerkenden)?
De PS als partij en alle kiezers die de politiek van de PS goedkeuren en aan de macht houden
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 19:07   #147
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik denk dat dit voor iedereen moeilijk te vatten is.
Je bent separatist omdat je als Vlaming zelfbestuur wil in een eigen staat. Dat is toch juist nationalisme. Of ben ik verkeerd?
Ja je bent verkeert.
Je kunt separatist zijn louter omdat je vindt dat het Belgisch niveau niet werkt. Je kunt overtuigt zijn dat een aangepast beleid aan de regio een beter beleid is. Dit is puur een beleidskwestie.

Maar ik voel me absoluut niet beter omdat ik Vlaming ben dan andere volken, waardoor ik me absoluut wil vestigen op mijn Vlaamse identiteit.
Dat laatste is Nationalisme. Dat daaruit separatisme als norm voortvloeit is normaal in een samengesteld land.

Je kan maar separatist zijn in een samengesteld land zoals België. Dit kan je niet in vb Nederland. Maar je kan daar wel nationalist zijn en de Nederlandse nationaliteit boven andere nationaliteiten stellen. Dat is nationalisme.
Volgens het woordenboek staat er:
1 voorliefde voor het eigen nationale => chauvinisme
En pas als tweede standpunt.
2 het streven naar nationale zelfstandigheid
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 19:40   #148
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ja je bent verkeert.
Je kunt separatist zijn louter omdat je vindt dat het Belgisch niveau niet werkt. Je kunt overtuigt zijn dat een aangepast beleid aan de regio een beter beleid is. Dit is puur een beleidskwestie.

Maar ik voel me absoluut niet beter omdat ik Vlaming ben dan andere volken, waardoor ik me absoluut wil vestigen op mijn Vlaamse identiteit.
Dat laatste is Nationalisme. Dat daaruit separatisme als norm voortvloeit is normaal in een samengesteld land.

Je kan maar separatist zijn in een samengesteld land zoals België. Dit kan je niet in vb Nederland. Maar je kan daar wel nationalist zijn en de Nederlandse nationaliteit boven andere nationaliteiten stellen. Dat is nationalisme.
Giserke nationalisme impliceert niet dat men zich verheven voelt boven anderen, wel dat men het eigene verkiest.
'Voorliefde voor het eigene' is van alle tijden en volkeren, en daar is niets verkeerd mee!
Chauvinisme overdrijft met die voorliefde en ontaardt in zich superieur voelen.
Trouwens je bent lid van NVA, een Vlaamsnationale partij.
Ik meen dat dit niet impliceert dat je je beter voelt dan anderen;

Laatst gewijzigd door luc broes : 18 april 2007 om 19:43.
Oud 18 april 2007, 20:31   #149
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja je bent verkeert.

Een principiële separatist beperkt zich niet tot één niveau. Ik voel me ook niet beter dan een ander, maar ik voel me wel anders en dat komt door mijn eigenheid als Vlaming waaruit ik besluit dat ik deel uitmaak van de culturele diversiteit op mondiaal vlak en daar ook als zodanig mijn stem wil horen.

Nationalisme is het politiek instrumentaliseren van het geloof in de noodzaak dat een volksgemeenschap, die gedefinieerd wordt door een aantal gemeenschappelijke kenmerken, zichzelf bestuurt. En natuurlijk is dat dan een voorliefde voor die eigenheid, maar goh, ik zie mijn familie ook liever dan mijn buren. Van Dale redeneert vanuit Nederlands perspectief hé.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 00:25   #150
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Mijn vraag was:

Citaat:
De meerderheid der aandeelhouders, of de meerderheid van de bevolking (zijnde tachtig procent loonwerkenden)?
uw antwoord:

Citaat:
De PS als partij en alle kiezers die de politiek van de PS goedkeuren en aan de macht houden
is geen antwoord op mijn vraag.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 08:53   #151
luc broes

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Bepaalde donkerblauwe sujetten zijn ook separatist, maar zij zijn enkel separatist omdat zij geloven dat in een onafhankelijk Vlaanderen de neoliberalisering harder kan doorgevoerd worden, of anders gezegd: een onafhankelijk Vlaanderen kan gemakkelijker op een presenteerblaadje aangeboden worden als koloniegewest voor het grootkapitaal. Met andere woorden, er kunnen zelfs anti-vlaamse separatisten zijn.
Ik als overtuigde nationalist wens dat het Vlaamse (werk)volk volledig zelfstandig een beleid kan voeren, zonder bemoeienissen van het buitenlands grootkapitaal en vreemde machten zoals België. Nationalisme gaat dus véél verder dan louter separatisme.
Wij zijn dus beiden nationalisten, dat is al heel wat.
Wij zijn denk ik ook beiden democraten en aanvaarden dat de meerderheid beslist met de nodige bijdrage van de minderheid.
Hopelijk zijn we ook realist en zien we in dat Vlaanderen geen eiland is in de wereld en dus nooit volledig onafhankelijk kan zijn van het grootkapitaal hoewel we dat natuurlijk wel in de mate van het mogelijke willen inperken.
Oud 19 april 2007, 11:42   #152
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht

begin maar met de vuilspuiterij!
Ik wil uw werk niet afpakken...
Oud 19 april 2007, 12:59   #153
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja je bent verkeert.

QED
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 13:04   #154
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Om die onzin te verstaan moet je een beetje vertrouwd zijn met de zeden en gewoonten van dit forum. Er zijn hier namelijk een paar mensen aanwezig die een historische missie denken te hebben, nl. het nauwelijks bestaand verschil tussen beide nationalistische partijen extra in de verf te zetten. In plaats zich te wenden tot de echte vijanden van de Vlaams-nationalisten, nl. het Belgicistisch establishment doen ze niets liever dan elkaar de meest hatelijke verwijten naar het hoofd te slingeren, ze dragen echter niets bij tot de Vlaamse ontvoogding, integendeel ze vertragen ze alleen maar. Dit is niet de eerste maal dat vermeld wordt op het forum, maar ze horen maar van één kant.
Robert, je zal mij ongetwijfeld tot die paar mensen rekenen. Maar de feiten bewijzen dat je verkeerd bent:

De aanwezige forum-niveanen zeggen duidelijk dat zij geen nationalisten zijn. Dat is voor mij al een teken aan de wand dat het "Vlaams nationale" van de nva waar zij allen militant lid van zijn met een grote schep zout moet genomen worden. Op deze contradictie wijzen is niet de Vlaamse ontvoogding vertragen maar het kaf van het koren scheiden.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 april 2007 om 13:05.
Oud 19 april 2007, 13:06   #155
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Ik wil uw werk niet afpakken...
De honden huilen, de karavaan trekt voorbij.
Oud 19 april 2007, 13:38   #156
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Robert, je zal mij ongetwijfeld tot die paar mensen rekenen. Maar de feiten bewijzen dat je verkeerd bent:

De aanwezige forum-niveanen zeggen duidelijk dat zij geen nationalisten zijn. Dat is voor mij al een teken aan de wand dat het "Vlaams nationale" van de nva waar zij allen militant lid van zijn met een grote schep zout moet genomen worden. Op deze contradictie wijzen is niet de Vlaamse ontvoogding vertragen maar het kaf van het koren scheiden.
Hebben zij dat allem�*�*l gezegd dan?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 14:29   #157
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hebben zij dat allem�*�*l gezegd dan?
Welaan, dat de hier aanwezige niveanen de maskers afsmijten:
wie is lid van de nva en noemt zich Vlaams nationalist? En misschien er direct bijzeggen wat men onder Vlaams nationalisme verstaat.
Oud 19 april 2007, 16:16   #158
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wij zijn dus beiden nationalisten, dat is al heel wat.
Wij zijn denk ik ook beiden democraten en aanvaarden dat de meerderheid beslist met de nodige bijdrage van de minderheid.
Hopelijk zijn we ook realist en zien we in dat Vlaanderen geen eiland is in de wereld en dus nooit volledig onafhankelijk kan zijn van het grootkapitaal hoewel we dat natuurlijk wel in de mate van het mogelijke willen inperken.

Waarom zou dat niet kunnen? Als we het grootkapitaal zelf verwijderen zijn we er ook niet meer afhankelijk van.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 16:36   #159
luc broes

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat niet kunnen? Als we het grootkapitaal zelf verwijderen zijn we er ook niet meer afhankelijk van.
Hoe verwijderen we het grootkapitaal?
En we zijn in iedergeval ook afhankelijk van de buurlanden die ook afhankelijk zijn van het grootkapitaal. En hoe voorzie je arbeidsplaatsen en fabrieken zonder het grootkapitaal. Het wordt niet eenvoudig!
Als je een plan hebt, laat het dan weten!
Oud 19 april 2007, 16:39   #160
luc broes

Standaard

Citaat:
Welaan, dat de hier aanwezige niveanen de maskers afsmijten:
wie is lid van de nva en noemt zich Vlaams nationalist? En misschien er direct bijzeggen wat men onder Vlaams nationalisme verstaat.
jan hyoens trekt maar steeds ten strijde tegen NVA alsof daar de vijand zit!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be