![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kunt separatist zijn louter omdat je vindt dat het Belgisch niveau niet werkt. Je kunt overtuigt zijn dat een aangepast beleid aan de regio een beter beleid is. Dit is puur een beleidskwestie. Maar ik voel me absoluut niet beter omdat ik Vlaming ben dan andere volken, waardoor ik me absoluut wil vestigen op mijn Vlaamse identiteit. Dat laatste is Nationalisme. Dat daaruit separatisme als norm voortvloeit is normaal in een samengesteld land. Je kan maar separatist zijn in een samengesteld land zoals België. Dit kan je niet in vb Nederland. Maar je kan daar wel nationalist zijn en de Nederlandse nationaliteit boven andere nationaliteiten stellen. Dat is nationalisme. Volgens het woordenboek staat er: 1 voorliefde voor het eigen nationale => chauvinisme En pas als tweede standpunt. 2 het streven naar nationale zelfstandigheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
'Voorliefde voor het eigene' is van alle tijden en volkeren, en daar is niets verkeerd mee! Chauvinisme overdrijft met die voorliefde en ontaardt in zich superieur voelen. Trouwens je bent lid van NVA, een Vlaamsnationale partij. Ik meen dat dit niet impliceert dat je je beter voelt dan anderen; Laatst gewijzigd door luc broes : 18 april 2007 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nationalisme is het politiek instrumentaliseren van het geloof in de noodzaak dat een volksgemeenschap, die gedefinieerd wordt door een aantal gemeenschappelijke kenmerken, zichzelf bestuurt. En natuurlijk is dat dan een voorliefde voor die eigenheid, maar goh, ik zie mijn familie ook liever dan mijn buren. Van Dale redeneert vanuit Nederlands perspectief hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementslid
|
![]() Mijn vraag was:
Citaat:
is geen antwoord op mijn vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Wij zijn denk ik ook beiden democraten en aanvaarden dat de meerderheid beslist met de nodige bijdrage van de minderheid. Hopelijk zijn we ook realist en zien we in dat Vlaanderen geen eiland is in de wereld en dus nooit volledig onafhankelijk kan zijn van het grootkapitaal hoewel we dat natuurlijk wel in de mate van het mogelijke willen inperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Ik wil uw werk niet afpakken...
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
De aanwezige forum-niveanen zeggen duidelijk dat zij geen nationalisten zijn. Dat is voor mij al een teken aan de wand dat het "Vlaams nationale" van de nva waar zij allen militant lid van zijn met een grote schep zout moet genomen worden. Op deze contradictie wijzen is niet de Vlaamse ontvoogding vertragen maar het kaf van het koren scheiden. Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 april 2007 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarom zou dat niet kunnen? Als we het grootkapitaal zelf verwijderen zijn we er ook niet meer afhankelijk van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
En we zijn in iedergeval ook afhankelijk van de buurlanden die ook afhankelijk zijn van het grootkapitaal. En hoe voorzie je arbeidsplaatsen en fabrieken zonder het grootkapitaal. Het wordt niet eenvoudig! Als je een plan hebt, laat het dan weten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() jan hyoens trekt maar steeds ten strijde tegen NVA alsof daar de vijand zit!
|
![]() |
![]() |