Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2007, 16:16   #141
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Kijk laat me zeggen, of u WEET IETS, of niet...
Mensen die aan bovennatuurlijke zaken doen, die beweren meer te weten dan anderen, meer te horen, zien, voelen, ruiken dan anderen zijn toch allemaal onder te brengen onder "waarzeggers", niet? Iemand die naar één van zulke mensen gaat verwacht toch dat hij de waarheid krijgt? niet? Niemand betaald toch voor wat hij geloofd dat een leugen is?

U zegt "verkeerd geinformeerd", ik zeg "niet zo dom om praatjes te geloven"..

Men weet nog welgeteld 0.000000000000000000000000001% van het heelal, maar anderen weten er alles al van want ze kunnen er zelfs dingen in zien die er niet zijn.

En telkens wederom gaat het over echt onbewijsbare zaken die men kan voorspellen... als dat het geval is dan is het geen waarzeggerij, maar gissen. u Kan iets, of u kan het niet... u kan iets, dan kan u het bewijzen... Kan u dat niet, dan verkoopt u praatjes....

Zoals ik al zei, kom naar mij om een voorspelling, Ik kak op uw kop en door de kleur, vorm en temperatuur geef ik u een volledig voorspelling van uw toekomst... ik heb EVENVEEL bewijzen dat ik dat kan, dan u heeft om te veklaren dat astrologie zou werken...

En ongetwijfeld kan u wederom niets concreet bewijzen, enkel zweverige dingen, theorien, verre verbanden zien, en wensen... zweven... En waarom weet ik dat? Wel, die prijzen die OVERAL liggen te wachten op een persoon die iets 'bovennatuurlijk' of speciaal onverklaarbaar KAN en kan BEWIJZEN dat hij dat telkens opnieuw kan, liggen nog steeds waar ze zijn. Ook de astrologen hebben dus niets meer dan wishfull thinking en praatjes, 0,0 bewijzen.

Weet, deze bewijzen worden voorgelegd aan deftige profs, geen door-de-weekse schooljongen... die bewijzen worden voorgelegd aan mensen in wiens handen jij je LEVEN legt als je getroffen word door allerlei onheil. Maar deze zullen dom zijn zeker, ze 'zien' 'het' niet, of zo...

Wat denkt u dat er zou gebeuren indien morgen iemand echt zou kunnen wat zovele altijd pochen te kunnen? Dit zou HET grootste nieuws zijn sinds het onstaan der mensheid... Bigger then finding moses dvd collection...

Dus, wederom, u of iemand anders KAN iets, en dan staat hieronder straks of morgen de juiste lotto-nummers van de eerst volgende lotto-trekking, of u of anderen verkopen L.U.C.H.T.

goed genoeg geinformeerd?
Het boek waarover ik sprak en ook vele andere boeken zeggen net hetzelfde.
Met astrologie kan je geen bovennatuurlijke dingen.
Er zijn mss boeken waarin het omgekeerde beweerd wordt. Hierover neem ik geen standpunt in wegens niet bestudeerd.
Wanneer je astrologie als hulp gebruikt om wat meer inzicht te krijgen hoe mensen in mekaar zitten heeft het volgens mijn ervaring dus wel waarde.

Ik ga geen moeite doen om iets te bewijzen (dat wss niet te bewijzen valt). Bewijs maar eens dat liefde bestaat? kun je dat meten? met wat?

Enfin, ieder zijn zin zeker, is dat niet mooi?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 23:24   #142
duncan
Banneling

Standaard

Er zijn academies en universiteiten voor gemaakt waar men dit uitgebreid bestuderen kan .

Ja das wetenschap en JA das boeren bedrog ....ge moet al eerst weten dat huidige tijden niet juist zijn ...mé al die nieuwe schrikkeljaren enzo .

Dan moetge den juste hemisperiële boek hebben en alsge het studeert en kent al die huizen enz...dan ist NOG fout .

Numerologie was ouder en dus per definitie symbolen ook....oops.

Ja en Ja dus
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 11:26   #143
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
genoeg om te weten dat al die zever alla horocopen en consoorten geldklopperij zijn....

Veel rond de pot draaien, maar nog steeds geen horoscoop van een stier met de bewijzen erbij, een verklaring ware al goed.... Waarom heb ik vandaag geluk? Ik ga iemand 'speciaal' tegenkomen?

en hoe komt dat?

omdat venus, x graden tegenover mars staat, orion in per vergissing in de verkeerde plaats en de grote beer eens heeft gelachen??

en kunt ge dat bewijzen...

nog wat rond de pot draaien...
Je bent dus een stier, en ik rijd met een bmw. Dat zegt je iets, maar als ik zeg dat hij 15 jaar oud is, vol blutsen staat en 240.000 km op de teller staan heeft, zal het eerst gevormde beeld misschien wat bijgestuurd worden.
Zo ook met astrologie, als je zegt dat dat je stier bent betekend dit dat je in april of mei geboren bent.
Dat zegt reeds iets maar natuurlijk niet alles. Mocht dit zo zijn, dan zouden er maar 12 types van mensen rondlopen.
Astrologie gaat er juist van uit dat er geen twee mensen gelijk zijn, wat niet wegneemt dat er soms zeer grote overeenkomsten zijn.
Indien een astroloog over de exacte plaats van geboorte en het exacte tijdstip van geboorte beschikt heeft hij de basis om een complete horoscoop te maken (alle gegevens om mee te werken zijn dan gekend).
Joadoor heeft reeds op deze manier een horoscoop toegelicht.

De resultaten waren wat ze waren. Geen hocus pocus, gewoon wat gegevens op een rijtje.
Zaken die je ook te weten zou kunnen komen door eens met een psycholoog te praten, of gewoon met vrienden zal in vele gevallen reeds volstaan. Als je op een eerlijke manier naar jezelf kan kijken hoeft zelfs dat niet en weet je reeds lang alles wat er aan het licht kan komen.

Waarom dan naar een astroloog; “precies”

Er is een gezegde over een splinter en balk, in verband hiermee kan een doorlichting zijn nut wel hebben. Maar zoals reeds herhaaldelijk gezegd, je leert ook zonder dit wel waar de pijnpunten zitten .

Laatst gewijzigd door satiper : 4 mei 2007 om 11:28.
Oud 4 mei 2007, 11:30   #144
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Eigenaardig dat er nog geen één dat miljoen geclaimd heeft.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:09   #145
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eigenaardig dat er nog geen één dat miljoen geclaimd heeft.
Astrologie is moeilijk (mss onmogelijk te bewijzen), dus niet zo eigenaardig.
Er zijn natuurlijk nog zaken die niet te bewijzen vallen.
Maar we aanvaarden ze nietemin zonder al te veel problemen.
Liefde is zo een term die we allen kennen en waarvan we weten wat het betekend, neemt niet weg dat liefde moeilijk wetenschappelijk te bewijzen valt
Oud 4 mei 2007, 12:16   #146
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Liefde is zo een term die we allen kennen en waarvan we weten wat het betekend, neemt niet weg dat liefde moeilijk wetenschappelijk te bewijzen valt
Is moeilijk zeg je, dus eigenlijk bedoel je dat ze nooit kunnen bewijzen dat ze gelijk hebben omdat ze net zoveel kans hebben om een foute voorspelling te doen als u en ik?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:40   #147
satiper
Minister-President

Standaard

Voor veel zaken zal dit kloppen denk ik (bvb lotto ed).
Oud 7 mei 2007, 07:46   #148
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Liefde IS wetenschappelijk te bewijzen....
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 08:55   #149
cor
Minister

Standaard

Even rondneuzen geeft direct wel wat informatie, echt niet zo moeilijk:

http://www.anth.org.uk/Science/kolisko/gold.htm
http://www.anth.org.uk/Science/kolis...sko_211126.htm
http://www.levity.com/alchemy/kolisko.html
http://metallurgy.iitm.ac.in/metsa/etch/astrology.htm

http://psychicinvestigator.com/demo/AstrTXT.htm
http://www.biomedcentral.com/1471-244X/3/20/index.htm

En nog een leuk citaat ook:
Citaat:
including this one from the Nobel-prize winning physicist Dr. Robert Millikan, who endorsed the principles involved when answering a question as to the validity of astrology: "I do know that if man is not affected in some way by the planets, sun and moon, he is the ONLY THING ON EARTH THAT ISN'T".
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 11:20   #150
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Liefde IS wetenschappelijk te bewijzen....
Goed nieuws voor alle heren die met bewijzen op tafel moeten komen op verjaardagen en valentijn ed.

Vanaf nu volstaat een liefdesmeter, is die ook al in de handel?

Ook een beetje spijtig in feite, mijn favoriete programma temptation island wordt meteen ook overbodig.

Maar goed, alles voor de wetenschap .
Oud 7 mei 2007, 12:25   #151
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Goed nieuws voor alle heren die met bewijzen op tafel moeten komen op verjaardagen en valentijn ed.

Vanaf nu volstaat een liefdesmeter, is die ook al in de handel?

Ook een beetje spijtig in feite, mijn favoriete programma temptation island wordt meteen ook overbodig.

Maar goed, alles voor de wetenschap .
Spijtig genoeg bestaat er geen draagbaar supersnel test apparaat... Blijkbaar zoals u wil bedoelen... Maar idd liefde is 'te meten'...
Zoals alle van onze gevoelens pijn, honger, dorst, etc zit ook liefde tussen de oren. Men weet onderhand wel al hoe de processen grotendeels in elkaar steken, en hoe die op gang worden gebracht. Dus idd de wetenschap kan verliefdheid al een tijd 'bewijzen'... Weliswaar een zeer omslachtig proces als je dat wil praktisch wil toepassen op iemand.

Dat dit niet op 20 seconden kan wil niet zeggen dat dit onjuist zou zijn...

Maar dat veranderd nog niets aan het feit dat er 0,0 bewezen is dat ik vandaag MEER of MINDER 'geluk' zou hebben omdat die of die sterren mooi 'op een lijntje' staan...
Oud 7 mei 2007, 13:51   #152
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Spijtig genoeg bestaat er geen draagbaar supersnel test apparaat... Blijkbaar zoals u wil bedoelen... Maar idd liefde is 'te meten'...
Zoals alle van onze gevoelens pijn, honger, dorst, etc zit ook liefde tussen de oren. Men weet onderhand wel al hoe de processen grotendeels in elkaar steken, en hoe die op gang worden gebracht. Dus idd de wetenschap kan verliefdheid al een tijd 'bewijzen'... Weliswaar een zeer omslachtig proces als je dat wil praktisch wil toepassen op iemand.

Dat dit niet op 20 seconden kan wil niet zeggen dat dit onjuist zou zijn...

Maar dat veranderd nog niets aan het feit dat er 0,0 bewezen is dat ik vandaag MEER of MINDER 'geluk' zou hebben omdat die of die sterren mooi 'op een lijntje' staan...
Dat lijkt me dan een gat in de markt te zijn

Laatst gewijzigd door satiper : 7 mei 2007 om 13:51.
Oud 7 mei 2007, 14:04   #153
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me dan een gat in de markt te zijn
Dat is nog niet voor morgen...

Laatst gewijzigd door Zyp : 7 mei 2007 om 14:05.
Oud 7 mei 2007, 15:25   #154
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is nog niet voor morgen...
Dan maar terug bloemblaadjes plukken, zekerheid gegarandeerd
Oud 7 mei 2007, 19:10   #155
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
En nog een leuk citaat ook:

including this one from the Nobel-prize winning physicist Dr. Robert Millikan, who endorsed the principles involved when answering a question as to the validity of astrology: "I do know that if man is not affected in some way by the planets, sun and moon, he is the ONLY THING ON EARTH THAT ISN'T".
Kan de brave man even toelichten in welke manier we beïnvloed worden door de zon, maan en planeten ?

En Millikan is trouwens er meer dan eens flink naast geweest wat betreft waarnemingen/conclusies in zijn eigen vakgebied (fysica).

Of wil je hierover discuteren misschien ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 07:58   #156
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Kan de brave man even toelichten in welke manier we beïnvloed worden door de zon, maan en planeten ?

En Millikan is trouwens er meer dan eens flink naast geweest wat betreft waarnemingen/conclusies in zijn eigen vakgebied (fysica).

Vraag het hem dan.

Overigens, een medestander proberen af te kraken omdat hij iets zegt dat je niet aanstaat is heel klassiek, maar wel lage politiek.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 08:44   #157
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dan maar terug bloemblaadjes plukken, zekerheid gegarandeerd
Daar is het iedereen om te doen die geloofd of vasthoud aan IMHO zulke onlogische onverklaarbare praktijken als astrologie, kaartleggen, pendelen, en zelfs geloof in het algemeen.... zekerheid en antwoorden...

2 dingen die niemand in het leven echt heeft, er staan altijd vragen open, en wat morgen komt weet niemand, maar iedereen zou willen weten...

die zekerheid he...
Oud 8 mei 2007, 08:57   #158
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Hij heeft idd een punt dat de zon en maan invloed hebben op ons, maar deze is niet in de aard dat men voorspellingen of toekomst kan geven zoals in de horoscopen....

Deze hemellichamen hebben bvb wel een invloed op waterstanden, en dus ook op ons in kleine schaal op ons lichaam, maar niet in de zin dat we plots 'anders' zouden zijn, of ons heel anders zouden gedragen dan 'normaal'.
Andere veel verdere hemellichamen worden gebruikt om allerlei zaken te verklaren of voorspellen, maar hoe DIE link dan gemaakt kan worden weet ik ook niet...
Oud 8 mei 2007, 10:00   #159
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft idd een punt dat de zon en maan invloed hebben op ons, maar deze is niet in de aard dat men voorspellingen of toekomst kan geven zoals in de horoscopen....

Deze hemellichamen hebben bvb wel een invloed op waterstanden, en dus ook op ons in kleine schaal op ons lichaam, maar niet in de zin dat we plots 'anders' zouden zijn, of ons heel anders zouden gedragen dan 'normaal'.
Andere veel verdere hemellichamen worden gebruikt om allerlei zaken te verklaren of voorspellen, maar hoe DIE link dan gemaakt kan worden weet ik ook niet...
Als astrologie (de invloed van zon, sterren, maan en andere planeten) op ons lichaam, in die wijze dat het ons gedrag zou beïnvloeden, al waar zou zijn, dan zouden we het nog niet weten en zeker niet door de huidige Astrologie-methoden.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 11:14   #160
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar is het iedereen om te doen die geloofd of vasthoud aan IMHO zulke onlogische onverklaarbare praktijken als astrologie, kaartleggen, pendelen, en zelfs geloof in het algemeen.... zekerheid en antwoorden...

2 dingen die niemand in het leven echt heeft, er staan altijd vragen open, en wat morgen komt weet niemand, maar iedereen zou willen weten...

die zekerheid he...

Ik denk dat er weinig astrologen zijn die zaken met absolute zekerheid stellen.

Als je twee mensen ziet de één groot en gespierd, de ander klein en tenger
Dan zullen de meeste mensen geneigd zijn te denken dat de grootste de sterkste zal zijn.
Hetgeen je waarneemt doet je bepaalde conclusies maken.
Het betekend niet dat de één alles kan tillen en de ander niets.

Er is enkel een verschil (klein of groot) dat is alles.

Astrologen doen ook waarnemingen en trekken van daaruit hun conclusies.

Een horoscoop is een bron van gegevens waarvan sommige gegevens een bepaalde tendens versterken en andere gegevens mekaar tegenwerken.
Zo staat elk hemellichaam en teken symbool voor bepaalde karakteristieken.

Zes van de 12 tekens neigen naar introvertie, zes naar extravertie.

Van sommige mensen weet je het niet goed of je ze nu als introvert of als extravert moet beschouwen.

Anderen lijken heel duidelijk tot de één of andere groep te behoren.

Zulke mensen zijn interessante testfiguren.

Ken je iemand die duidelijk introvert of extravert is, probeer hiervan zelf eens een horoscoop te maken (beleefd vragen hé) .

Tel de introvert/extravert factoren op en zie of het klopt of niet.
Met andere woorden geloof niet een ander, doe zelf de test.
Je kan natuurlijk nog heel wat meer, maar dit kan een begin zijn.

Hoe doe je dit:
Je geeft elk hemellichaam (buiten zon en maan) 1 punt.
Zon, maan, en ascendant geef je ieder 3 punten (owv hun belang dient hun relatieve gewicht groter te zijn tov de rest vd hemellichamen).

Je maakt de som van de extraverte/introverte delen.

Zie wat het grootst aantal punten haalt.

Klopt de uitslag van je optelling met hetgeen je verwacht had?
Eén keer kan toeval zijn.
Doe het dus meer dan eens (hoe meer hoe beter), is je score beter dan je normaal statistisch zou mogen verwachten.

Rustig blijven, niet achterover vallen.

De reden waarom je nog niet direct klaar moet staan om je premie gaan op te eisen is dat de wetenschap geen zaken als introvertie en extravertie kan opmeten.

Mensen kunnen dit echter wel.

Laatst gewijzigd door satiper : 8 mei 2007 om 11:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be