Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2007, 13:53   #141
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Vrij wapenbezit is geen goede zaak.Zoveel is duidelijk.
Waarom is het een goede zaak ?

En waar/hoe is het "zoveel" duidelijker ?
Oud 17 april 2007, 14:08   #142
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Jij "associeert" dus iedere "Aziatische uitziende Amerikaan" met iemand die in "Huidig (Communistisch) China" woont ? Dat noemt in de literatuur een drogreden.

Ik heb nog geen enkel! Artikel gelezen waar er word geponeerd dat "diene kerel" en "chinese immigrant" of "uitwisselingsstudent" is.

Sociologisch gezien is de daad die "deze kerel" deed en randgeval.
"De schutter die maandag op een universiteitscampus in Virginia 32 studenten doodschoot en zelfmoord pleegde, was een Aziatische student die even voordien ruzie gemaakt had met zijn vriendin. Dat getuigde een Taiwanese student.

Volgens Chen Chia-hao die studeert aan Virginia Tech, begon de jongen na de ruzie te schieten. Dat verklaarde hij aan het Taiwanese televisiestation CTI. De dader zou afkomstig zijn uit China. " (hln)
Oud 17 april 2007, 14:12   #143
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Klopt, en dat schreef ik met in het achterhoofd drama's zoals in de -lange- lijst hieronder :

Maar steek gerust de schuld op de communistische opvoeding hoor.
  • ...
Ik had het over het feit dat jij mij de les spelt, terwijl je zelf snel conclusies nam. Maar dat heb je reeds toegegeven.

En mijn "schuld steken op de communistische opvoeding"is gewoon een antwoord op de snelle reacties die het op de Amerikaanse opvoeding steken, terwijl de dader een Chinees is die vorig jaar in Amerika kwam en die opgevoed is in China. Als hij 20 is, dan liep hij nog school in het communistisch regime.
Hier geef ik toe dat het niet op die zijn opvoeding in een communistische land te steken is, maar opnieuw, het was een antwoord op de imbeciele reactie tegen de Amerikanen.
Oud 17 april 2007, 14:12   #144
Piet Hein
Minister

Standaard

Heeft de dader zelfmoord gepeeld of is hij opgepakt.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 14:13   #145
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Heeft de dader zelfmoord gepeeld of is hij opgepakt.
Hij is dood. Waarschijnlijk zelfmoord, maar neergeschoten door de politie is ook nog niet uitgesloten.
Oud 17 april 2007, 14:15   #146
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hij is dood. Waarschijnlijk zelfmoord, maar neergeschoten door de politie is ook nog niet uitgesloten.
Vind je ook niet dat ze in de VS iets moeten doen aan hun wapenwet. Ik weet zoiets kan nooit voor de volledige 100% uitsluiten maar toch beperken.
Oud 17 april 2007, 14:16   #147
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een van de slachtoffers mag opgenomen worden in de rij der echte helden:

Citaat:
.
Docent offerde zijn leven voor studenten Virginia

Een Israëlische docent die bij de schietpartij op de Technische Universiteit van Virginia in de Verenigde Staten om het leven kwam heeft de levens van een aantal studenten gered. "Toen de schutter naderde, bleef hij in de deuropening van zijn klaslokaal staan zodat zijn studenten konden vluchten", zei zijn zoon.

Via e-mail
Het slachtoffer, de 75-jarige Liviu Librescu, doceerde al twintig jaar technische wetenschappen en wiskunde aan de universiteit in Virginia. Enkele van zijn studenten vertelden zijn vrouw Marlena per e-mail hoe haar man hun levens redde door in de deuropening te gaan staan, zegt zoon Joe.

Lichaamblokkade
"Mijn vader blokkeerde de deuropening met zijn lichaam en zei tegen de studenten dat ze moesten vluchten", vertelt Joe Librescu vanuit zijn huis bij Tel Aviv in een telefoongesprek met het persbureau Associated Press. "De studenten deden de ramen open en sprongen naar buiten."

Motief onbekend
Liviu en Marlena Librescu emigreerden in 1978 uit Roemenië naar Israël. In 1975 nam Liviu een sabbatical en ging het echtpaar naar Virginia, waar het nooit meer is weggegaan. Joe zelf studeerde van 1989 tot 1994 aan de TU van Virginia. Bij de schietpartij kwamen 33 mensen om en raakten zeker 15 mensen gewond. Over het motief van de dader is nog niets bekend. (novum)
Oud 17 april 2007, 14:18   #148
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind je ook niet dat ze in de VS iets moeten doen aan hun wapenwet. Ik weet zoiets kan nooit voor de volledige 100% uitsluiten maar toch beperken.
Was Hans Van Themse een school binnengestapt, dan had hij ook 30 doden gemaakt. En wij hebben waarschijnlijk een van de strengste wapenwetten ter wereld.
Oud 17 april 2007, 14:22   #149
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Was Hans Van Themse een school binnengestapt, dan had hij ook 30 doden gemaakt. En wij hebben waarschijnlijk een van de strengste wapenwetten ter wereld.
Ik zeg dat je zoiets niet kan uitsluiten. Maar je hebt hebt gelijk. Trouwens in Duitsland is wapenwet nog strenger dan hier en daar zijn er toch ook van zo'n drama's gebeurd.
Oud 17 april 2007, 14:24   #150
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat je zoiets niet kan uitsluiten. Maar je hebt hebt gelijk. Trouwens in Duitsland is wapenwet nog strenger dan hier en daar zijn er toch ook van zo'n drama's gebeurd.
Er zijn altijd al mensen geweest die door het lint gingen. Alleen is het zo dat in onze tijden zowel de middelen om pijn te doen als de communicatie over de drama's efficiënter zijn.

Niets aan te doen, spijtig genoeg.
Oud 17 april 2007, 14:28   #151
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook nog even de woorden van de President over het drama weergeven:

Citaat:
.
President Bush Shocked, Saddened by Shootings at Virginia Tech
Diplomatic Reception Room

THE PRESIDENT: Our nation is shocked and saddened by the news of the shootings at Virginia Tech today. The exact total has not yet been confirmed, but it appears that more than 30 people were killed and many more were wounded.

I've spoken with Governor Tim Kaine and Virginia Tech President Charles Steger. I told them that Laura and I and many across our nation are praying for the victims and their families and all the members of the university community who have been devastated by this terrible tragedy. I told them that my administration would do everything possible to assist with the investigation, and that I pledged that we would stand ready to help local law enforcement and the local community in any way we can during this time of sorrow.

Schools should be places of safety and sanctuary and learning. When that sanctuary is violated, the impact is felt in every American classroom and every American community.

Today, our nation grieves with those who have lost loved ones at Virginia Tech. We hold the victims in our hearts, we lift them up in our prayers, and we ask a loving God to comfort those who are suffering today.

Thank you.
Oud 17 april 2007, 14:34   #152
Piet Hein
Minister

Standaard

Zo'n mensen die zoiets doen zijn mensen met psychische problemen of gewoon goed gek of ze doen het uit racistische overweging (denk maar aan neo-nazi's). De schuld steken op gewelddadige videospelletjes vind ik zever. Mensen die zoiets dan toch doen kunnen het onderscheid niet maken tussen echt en fictie. Ik speel ook graag COD 2 en 3 op mijn xbox. Maar ik heb nog nooit in mijn hoofd gehaald om zoiets in het echt te doen.
Oud 17 april 2007, 14:36   #153
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Waarom is het een goede zaak ?

En waar/hoe is het "zoveel" duidelijker ?
Er stond Geen goede zaak.
Oud 17 april 2007, 14:48   #154
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Nieuws van ABC-News:

Dader schietpartij Virginia geïdentificeerd

De dader van de schietpartij op de technische universiteit van Virginia is geïdentificeerd. Bij de schietpartij vonden 33 mensen, waaronder de schutter zelf, de dood. De schutter is de 23-jarige Seung Hui Cho, een Koreaan die permanent in de Verenigde Staten woonde. De man is geïdentificeerd aan de hand van vingerafdrukken op de wapens die werden gebruikt.

In de rugzak van de schutter werd een bonnetje gevonden voor de aankoop van een Glock 9mm pistool. Cho had de deuren van de school op slot gedaan met kettingen en sloten. Kettingen van hetzelfde type werden gevonden bij een huiszoeking in zijn appartement.
Oud 17 april 2007, 15:02   #155
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De schutter die maandag op een universiteitscampus in Virginia 32 studenten doodschoot en zelfmoord pleegde, was een Aziatische student die even voordien ruzie gemaakt had met zijn vriendin. Dat getuigde een Taiwanese student.

Volgens Chen Chia-hao die studeert aan Virginia Tech, begon de jongen na de ruzie te schieten. Dat verklaarde hij aan het Taiwanese televisiestation CTI. De dader zou afkomstig zijn uit China. " (hln)
De dader is volgens CNN een Zuid-Koreaan, dus je kan de schuld ook al niet meer in de schoenen van Mao schuiven...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 15:03   #156
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Uit maoïstisch Zuid-Korea zeker?
Oud 17 april 2007, 15:04   #157
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
De dader is volgens CNN een Zuid-Koreaan, dus je kan de schuld ook al niet meer in de schoenen van Mao schuiven...
You've beaten me to it, Djiezes.
Oud 17 april 2007, 15:10   #158
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

En gisteren maar weer afgeven op de Amerikanen en hun cultuur, mannekes. 't was een geboren en getogen Koreaan. C2C is ook weer goed op zijn bakkes gegaan met zijn verdwenen topic dat het een blanke Angelsaks was.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 15:13   #159
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
En gisteren maar weer afgeven op de Amerikanen en hun cultuur, mannekes. 't was een geboren en getogen Koreaan. C2C is ook weer goed op zijn bakkes gegaan met zijn verdwenen topic dat het een blanke Angelsaks was.
Dat is wat ik en vele anderen hier al maanden
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 15:15   #160
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
De blinde haat tenopzichte van de amerikanen é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be