Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2007, 16:03   #141
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dit is een hele slechte zaak voor het Vlaams Belang. Een slechte zaak die ze ook zelf gezocht hebben. Mensen als Verstrepen vertegenwoordigden hun claim als 'brede volkspartij', een claim die ze dankzij zulke mensen ook konden bewijzen met hun 24% van de stemmen bij de Vlaamse verkiezingen in 2004.

Ik vond het in dat licht al raar dat de hardliners die nochtans in 2004 nog stonden te roepen dat het Belang een brede volkspartij was, sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen ineens het concept van die brede volkspartij zelf zijn gaan aanvallen met een verbetenheid die vragen oproept omtrent wat ze nu eigenlijk willen.

In mijn ogen wil het Vlaams Belang haar ambities niet langer waarmaken maar gewoon een zweeppartijtje worden die nooit meer verantwoordelijkheid moet nemen. Een vrij trieste zaak in mijn ogen. Misschien dat Dedecker op termijn toch de rol van "bedreiging" van het Vlaams Belang zal overnemen. Een rol waarin het Vlaams Belang niet langer geinteresseerd lijkt.

Op de partijhoofdkwartieren van Paars knallen vandaag de champagnekurken en dat omwille van iets dat men bij het Vlaams Belang zelf nagestreefd heeft. Intriest.
hm één van de betere analyses die ik al in deze draad gelezen heb
Oud 17 april 2007, 16:09   #142
Supervlaming
Gouverneur

Supervlaming's schermafbeelding

Standaard

Het is één van de keuzen die gemaakt kan worden in de enquête over het VB die ik op dit forum gestart ben (en waar heftig op gereageerd wordt), zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=87857&page=1
Oud 17 april 2007, 16:12   #143
Piet Hein
Minister

Standaard

Wat ik mij afvraag gaat Lijst dedecker niet zoiets worden als Van rossem destijds. Want dat was ook een one man partij en haalde ook bij de eerst keer dat hij opkwam genoeg stemmen voor 3 zetels en daarna niets meer. Een one man show haalt mss op toneel veel kijkers maar als partij?????
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:13   #144
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Wat ik mij afvraag gaat Lijst dedecker niet zoiets worden als Van rossem destijds. Want dat was ook een one man partij en haalde ook bij de eerst keer dat hij opkwam genoeg stemmen voor 3 zetels en daarna niets meer. Een one man show haalt mss op toneel veel kijkers maar als partij?????
Met 3 zetels zou ik content zijn, de rest zien we later wel...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:17   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Waarom zou verstrepen niet rechts zijn, alleen omdat hij niet tegen holebi's is misschien?

Het programma van LDD wordt toch wel veelal ervaren als rechts voor de belgische politiek. Het milieu programma noemt zelfs groenrechts

http://www.ldd-groenrechts.be/
Tussen etiketten en inhoud is er vaak een heel groot verschil. Indien u de ethische standpunten van Jurgen Verstrepen (o.a. dus over homo- en biseksualiteit) als "rechts" aanziet, mag ik dan eens vragen hoe u dan wel "rechts" definieert. Ik zie immers geen verschil tussen zijn standpunten over dat onderwerp en pakweg de standpunten van de SP.a.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:19   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan u mij verduidelijken wat u verstaat onder rechts JVDB?
In het Vlaams Belang staat rechts voor ethisch conservatief, volksnationalistisch en een vrije markt gemilderd door een corporatistische correctie.

Allemaal zaken die niet terug vindt bij Jurgen Verstrepen noch bij LDD.
Oud 17 april 2007, 16:23   #147
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
van rossem was duidelijk een één manspartij waar alleen van rossem zelf stemmen haalde. LDD is dat duidelijk niet al had dit project nooit het licht gezien zonder JMDD.
Oud 17 april 2007, 16:24   #148
ilfalco
Minister-President

Standaard

@ jazeker=

uw analyse is fout. het is verstrepen die vanaf het begin steeds gezegd heeft dat hij eigenlijk even goed bij de VLD zou kunne zitten. Die altijd gezegd heeft dat hij zich kniet kan vinden in de grondbeginselen van het VB.

Wat verwacht u dan van het VB? Dat het een progressief liberale partij wordt om één opportunist die enkel maar meezeild met het Vb om financiele redenen een plezier te doen.

verstrepen dat is politieke leegte. Zijn weblog dat zijn blote vrouwen en gestoef met wat hij kan kopen van zijn parlementaire wedde. En verder kritiek op echte vlaams-nationalisten.

Verstrepen is nooit VB'er geweest. hij wou enkel een parlementsztel via het VB. Ik vraag me af inwelke andere partij men zoveel geduld zou gehad hebben. hier kreeg hij nog een zichtbare plaats terwijl hij eigenlijk NOOIt oppositie gevoerd heeft tegen paars ... neen enkel tegen het VB.

De champagnekurke knallen zeer zeker bij links; Maar dat was dan ook heel het opzet van de LDD. rechtse stemmen verkwanselen . Dedecker heeft niets anders gedaan in zijn carriere en zal niets anders doen.

verstrepen is in het beste geval een libertarier( in hoeverre dat hij zelf dat begrip kent) en dat hij dan eerlijk is. Hij hoort gewoon meer thuis bij een paarse windhaan en progressieve liberaal alla dedecker dan bij het rechts-nationale VB.

Daar is niets oneerlijk aan. Wel de manier waarop.
geef dan gewoon toe dat je enkel en alleen bij het Vb gegaan bent omwille van dat postje. Want de inhoud daar meost hij niet van weten. Van vlaams-nationalisten evenmin.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:25   #149
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met 3 zetels zou ik content zijn, de rest zien we later wel
En wat gaat hij daarmee doen? paars nog wat steunen zoals hij altijd al gedaan heeft... Ze lachen zich een breuk daar.

JP Van Rossem had nog meer geloofwaardigehid dan die paarse windhaan.
Oud 17 april 2007, 16:28   #150
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In het Vlaams Belang staat rechts voor ethisch conservatief, volksnationalistisch en een vrije markt gemilderd door een corporatistische correctie.

Allemaal zaken die niet terug vindt bij Jurgen Verstrepen noch bij LDD.
dus ethisch conservatief = rechts voor u? ik benoem dat gewoon als conservatief of progressief. Voor mij is het duidelijk dat LDD in het vlaamse politieke landschap socio-economisch rechts is.
Oud 17 april 2007, 16:30   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus ethisch conservatief = rechts voor u? ik benoem dat gewoon als conservatief of progressief. Voor mij is het duidelijk dat LDD in het vlaamse politieke landschap socio-economisch rechts is.
Sociaal is LDD helemaal liberaal. Ook economisch. Liberaal is evenwel geen synoniem voor "rechts".

Ik heb trouwens meer dan alleen maar "ethisch conservatief" aangestipt.

U blijft in deze het antwoord schuldig op de vraag door mij gesteld: de standpunten over holebi's van Jurgen Verstrepen zijn bijna dezelfde als die van de SP.a. Indien Jurgen Verstrepen "rechts" is, dan is de SP.a dat ook op dat vlak.
Oud 17 april 2007, 16:32   #152
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
En wat gaat hij daarmee doen? paars nog wat steunen zoals hij altijd al gedaan heeft... Ze lachen zich een breuk daar.

JP Van Rossem had nog meer geloofwaardigehid dan die paarse windhaan.
Tja als u het zegt, u bent door al het nva bashen samen met JH en andere ook wel niet echt geloofwaardig als vlaams nationalist. maar alé ieder zijn mening
Oud 17 april 2007, 16:32   #153
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik vind het een goeie zaak dat verstrepen weg is.
Waarom is voor mij persoonlijk heel simpel;deze zou het vb veel te soft maken en als dat gebeurt dan ben je al even slecht als de andere partijen.
Dat'em maar bij boelzoekerke JM gaat,soort zoekt soort.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:33   #154
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
De discussie is al veel te lang bezig om hem helemaal te lezen maar toch even zeggen dat dit schitterend nieuws!!!
Tja nu zijn de belangers van die lastigaard van af maar blij zijn ze nie echt hé!
Dit gaat hun stemmen kosten en veel!!! Nee zeg liever, dit gaat LDD stemmen winnen!!!
neen, ik heb er enkele ontmoet deze middag, ze begonnen te dansen van plezier. En droevig dat ze zijn. Mijn beste, dit is voor mij de mooiste dag van 't jaar. De liberalen van het VB staan schaakmat.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:34   #155
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of dit veel stemmen gaat kosten, valt af te wachten. Daarnaast stelt zich de vraag wat dit daadwerkelijk zal opleveren voor de LDD.

Als VB'er sedert vele jaren ben ik evenwel WEL blij dat Jurgen Verstrepen er niet meer bij is. Ik beschouw dat als goed nieuws en ook een teken naar velen dat de partijlijn van het Vlaams Belang gehandhaafd blijft en niet onderhevig zal zijn aan de druk van deze laatstgekomen "vernieuwers".
Zonet op Radio 1 een 'analyse' van onze paarse regimelakei Marc VD Looverbosch. Vertrek van Verstrepen werd uiteraard op -omfloerst - gejuich onthaald. VDL ziet zijn wensen blijkbaar in elk geval al voor waarheid omtrent stemmenverlies voor het VB. Al valt natuurlijk nog te bezien hoeveel stemmers JV daadwerkelijk zullen volgen...

Ook blijkt dat Verstrepen nog verre van zeker is van een kamerzetel, aangezien de kiesdrempel in Antwerpen ongeveer 50.000 stemmen vooropstelt, terwijl JV er in 2004 net geen 30.000 haalde...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:35   #156
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sociaal is LDD helemaal liberaal. Ook economisch. Liberaal is evenwel geen synoniem voor "rechts".

U blijft in deze het antwoord schuldig op de vraag door mij gesteld: de standpunten over holebi's van Jurgen Verstrepen zijn bijna dezelfde als die van de SP.a. Indien Jurgen Verstrepen "rechts" is, dan is de SP.a dat ook op dat vlak.
Op dat vlak vind ik hem progressief net zoals de sp.a blijkbaar want die hebben volgens u hetzelfde standpunt. Indien u dat standpunt links (of rechts) vindt dan doet u maar.
Oud 17 april 2007, 16:36   #157
ilfalco
Minister-President

Standaard

En dat moet je weten dat zelfs ik toen verstrepen gestemd heb... hoe idioot kon ik wel niet zijn...

Maar hij zit nog wel tot in 2009 op die parlementszetelte niksen. Hij zit er enkel met zijn fotocamera te spelen.

pff ik heb al spijt dat ik die idoot mijn stem gegeven heb toen.
maar ja toen had ik zijn belachelijke weblog enzo nog niet gelezen en dacht ik dat hij oppositie ging voeren ipv vlaams-nationalisten aanvallen binnen het VB.
Oud 17 april 2007, 16:37   #158
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik percipieer de vrije markt en het individu als rechts, overheid en collectief zie ik als links
Oud 17 april 2007, 16:39   #159
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van rossem was duidelijk een één manspartij waar alleen van rossem zelf stemmen haalde. LDD is dat duidelijk niet al had dit project nooit het licht gezien zonder JMDD.
Goh, zo'n gigantisch verschil is er dan toch niet hoor. 't Is iets serieuzer, maar 't is de vraag als sommige media Dedecker gaan dumpen wat die partij nog zal worden.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:41   #160
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:

ik dacht dat er ook linkse volknationalisten waren? En de solidaristen van het vb percipieer ik ook niet echt als rechts hoor.

Laatst gewijzigd door maarte : 17 april 2007 om 16:46.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be