![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Serieus blijven. Ik ken genoeg mensen die cannabis gebruikten, en dat was niet om 'hun problemen te vergeten'. Daarvoor draagt alcohol de voorkeur |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
In naam van het Algemeen Belang, wordt de vrijheid beperkt. Vertoont nogal wat analogie met 'In naam van uw veiligheid, wordt uw vrijheid beperkt'. Zie je, je vertoont wel erg veel gelijkenissen met De Grote Vijand USofA. Same shit, andere vlag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik wilde enkel mijn mening over het gevaar van cannabis illustreren. Ik zeg dat het gevaarlijk is omdat het zo gemakkelijk onderschat kan worden. En volgens mij wordt het overgins evenzeer, al dan niet bewust, gebruikt om problemen te vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Een filosofenstel heeft dat mooi beschreven: Gilles Deleuze en Felix Guattari en hun duizenden alter-egos, in hun beruchte Mille Plateaux. Let wel, er is een verschil tussen de logica van enerijds de meute, de horde, de galopperende mongool; en anderzijds de collectivistische, militaristische logica van de moderne totalitaire staat. De een is dynamisch, tactisch, georganiseerde multipliciteit waarin individualiteit en singulariteit mogelijk zijn; de andere doelt op het doodmeppen van elke singulariteit en promoot slaafse gehoorzaamheid, discipline, strategie en binariteit. Het verschil tussen go en schaken - naar het bekende voorbeeld uit het legendarisch hoofdstuk "La machine de guerre". In zijn revolutionaire periode en tijdens den Tweede Wereldoorlog gebruikte Stalin de tactiek van de massa-meute, van de verschrikkelijke steppen-horden, - tégen de nazi-strategieën geleest op de militaire discipline van de Staat. Vandaar ook de prachtige overwinning en de totale vernietiging van den duisteren Duits. Voor en na den Oorlog benutte Stalin vooral den techniek van de totalitaire staatsordening. Dat was minder leuk, maar toch ook effectief. Dus nee, Aldous Huxley is geen goede denker wanneer het aankomt op de logica der meuten. Laatst gewijzigd door C2C : 30 juni 2007 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je bent een leuk typetje, maar niet consequent genoeg om geloofwaardig te zijn.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 30 juni 2007 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat beide punten a fortiori opgaan voor alcohol.
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je ooit overwogen om jezelf vrijwillig in handen van de psychiatrie te geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Nee bedankt. Daarentegen kan ik u wel een boekje aanbevelen dat over u gaat; over mensen die in de bourgeois-psychiatrie geloven, en dus zeer zwaar geïndoctrineerd en onvrij zijn. Ziehier, het wereldberoemde boek over u, en over de Westerse psychiatrie als afspiegeling van het kapitalisme: Deleuze & Guattari: Anti-Oedipus: Schizophrenia and Capitalism. http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Oedipus Wellicht is de Anti-Oedipus de scherpste kritiek ooit geschreven op de bourgeois-psychiatrie. Maar het boekje gaat natuurlijk veel verder. Het gaat ook over zulke zaken als: waarom een typetje als Jazeker zich zo conformeert aan de bestaande orde, enz. Veel leesgenot. |
|
![]() |
![]() |