Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 14:16   #141
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polb Bekijk bericht
Ik las net dat de vlaamse regering de besluivorming rond ecologische subsidies met terugwerkende kracht heeft afgeschaft.

Da's wel straf.
Ecopower heeft een pak investeringen gedaan door die subsidies en nu worden ze niet uitbetaald omdat ze met terugwerkende kracht afgeschaft worden tot 1 augustus 2006 alsjeblief, en nu zitten ze met de problemen.

Blijkbaar willen de huidige regeringsleiders niet dat het monopolie van electrabel doorbroken wordt, en zitten ze toch niet zoveel met het milieu in.

En diene Leterme maar tussen de geiten staan en zeggen hoe hun pelske moet blinken.

Na de uitzending van panorama de 3de ( http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...theek/1.134812
) stel ik me toch de vraag of die regeringen niet gestuurd worden door de éne of andere macht.
Hihihi, hoe minder subsidies, hoe beter
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:28   #142
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
even vergeten dat er geen enkel beschaving langer dan 2000 jaar is blijven bestaan en dat alle kennis van de oude beschavingen verloren is gegaan.

Dus als we geluk hebben blijft onze kennis nog een kleine 1500 jaar meegaan, maar evengoed is al onze kennis binnen een kleine 150 jaar verdwenen en weten onze nakomelingen niets meer over onze kernafval.
En worden onze kerncentrales en afvalbunkers binnen en kleine 1500 jaar zonder nadenken en zonder de nodige kennis gewoon opengedaan, zoals wij nu de piramides opendoen en onderzoeken.

We hebben dus gewoon tijdbommen gebouwd voor onze nakomelingen.

Onze CO² voetafdruk zal zich idd ook tegen ons keren en ons er voor laten boeten, maar na een paar 10talle jaren zullen deze die de wraak van moeder natuur hebben overleefd er geen last meer van hebben, omdat moeder natuur dat probleem zelf op een eenvoudige manier kan oplossen.
Radioactiviteit lost zichzelf ook vanzelf en op een natuurlijke manier op...

En welke wetenschappelijke kennis uit de oudheid is dan vergeten? Bijgesteld misschien, maar vergeten?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:55   #143
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik gisteren onze politici goed begrepen heb, word het hoog radioactief afval zelfs niet in Mol opgeslagen, maar ligt dit nog steeds onder de centrales zelf. En weet men na 40 jaar kernenergiegebruik nog steeds niet wat men er mee moet doen en hoe het veilig kan worden opgeborgen en verwerkt.
Je hebt hen goed begrepen, maar daarom is het nog niet waar wat ze zeggen (zeker een Vandelanotte is niet vies van een leugen hier of ginder). Ik heb me dan ook beperkt tot je openingsparagraaf, want de volgende paragrafen waren zo van de pot gerukt, dat ze enkel maar aantoonden wat een fantasierijke geest je hebt

België heeft twee soorten hoogradioactief afval: afval dat is opgewerkt door COGEMA, dit ligt in Mol opgeslagen (zie heisa over laatste nucleair transport nog dit jaar). Afval dat niet is opgewerkt, dit ligt in de centrales zelf opgeslagen.

Berging van zulk afval is stillekesaan geen fictie meer: Finland is begonnen; Frankrijk en Zweden zitten in de laatste fase voor een reële uitbating.
Oud 8 juni 2007, 14:56   #144
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik wil er wel op wijzen dat die eerste 3 landen 'net' iets meer geld hebben dan wij.

OK, het is warm.
Oud 8 juni 2007, 14:58   #145
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Want zoals sommige politici zeiden, moesten de Neanderthalers met kernenergie gewerkt hebben, zouden wij nu nog bezig zijn met hun kernafval te bewaken en te beschermen.
Grappige vergelijking. Zeker als je weet dat onze aarde in feite één grote dumpsite is van radioactieve isotopen.
Oud 8 juni 2007, 15:17   #146
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Radioactiviteit lost zichzelf ook vanzelf en op een natuurlijke manier op...

En welke wetenschappelijke kennis uit de oudheid is dan vergeten? Bijgesteld misschien, maar vergeten?
Het duurd alleen wat langer zekers!!!!!

Hoe bouw ik een piramide.

Als bouwvakker kan ik je dus verzekeren dat zelfs wij met al onze huidige technieken niet in staat zijn om zulke bouwwerken uit massief gesteente te bouwen.

Wat zijn de hunnebedden?? En wie heeft ze echt gebouwd??

Hoe zijn de oude volkeren er in geslaagd om binnen in gebouwen licht te maken zonder sporen van rook en verbranding na te laten.

Hoe werden de mummies behandeld en met wat???

Hoe kon men tekeningen maken die enkel vanuit de lucht te zien en herkennen zijn???

Er is dus veel meer technische kennis van de oude volkeren verloren gegaan dan je denkt.

Veel van deze zaken worden nu nog onderzocht en van sommige is het zelfs zo erg, dat men er wetenschappelijk heel veel problemen mee heeft om ze op te lossen, of te aanvaarden dat deze kennis toen moet bestaan hebben en verloren is gegaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 15:25   #147
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Het duurd alleen wat langer zekers!!!!!
Het duurt wat langer ja, maar daarom is dat niet per definitie slecht. Het is nogal irrationeel en egocentrisch om schrik te hebben van alles wat langer "leeft" dan wijzelf.

Citaat:
Hoe bouw ik een piramide.

Als bouwvakker kan ik je dus verzekeren dat zelfs wij met al onze huidige technieken niet in staat zijn om zulke bouwwerken uit massief gesteente te bouwen.
Voor zover ik weet zijn de bouwtechnieken gekend (anders maakte onze leraars geschiedenis ons blazen wijs).

Citaat:
Wat zijn de hunnebedden?? En wie heeft ze echt gebouwd??
Dat is geen vraag naar de techniek erachter.

Citaat:
Hoe zijn de oude volkeren er in geslaagd om binnen in gebouwen licht te maken zonder sporen van rook en verbranding na te laten.
Door de venster open te zetten misschien?

Citaat:
Hoe werden de mummies behandeld en met wat???
Dat is gekend.
Ga eens naar het mausoleum in Moskou... Daar wisten ze het blijkbaar ook.

Citaat:
Hoe kon men tekeningen maken die enkel vanuit de lucht te zien en herkennen zijn???
Op dezelfde manier als ze graancirkels maken...

Citaat:
Er is dus veel meer technische kennis van de oude volkeren verloren gegaan dan je denkt.
Er zijn ongetwijfeld technische details verloren gegaan, maar de fundamenten zijn er nog steeds. Combineer dat met het feit dat we nu in een informatiemaatschappij leven, en je hebt weinig reden om te geloven dat iets futiel als "radioactiviteit" een onbekend gegeven zou worden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 15:28   #148
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
e

Onze CO² voetafdruk zal zich idd ook tegen ons keren en ons er voor laten boeten, maar na een paar 10talle jaren zullen deze die de wraak van moeder natuur hebben overleefd er geen last meer van hebben, omdat moeder natuur dat probleem zelf op een eenvoudige manier kan oplossen.

ja ik zie het beeld van het vagevuur al komen, de aarde wordt een kokende massa, alle methaanreservers in de oceanen gaan ineens verdampen en een flaspunt bereiken waar de aarde een paar honder jaar in superhéat mode gaat. Het enige die dat overleeft is gewoon de thermofiele bacterien.
Alde reste moet eraan.
Na 100jaar komt er dan een explosie van plantengroei die lekker gaat woekeren met dino's erin, en de cyclus kan herbeginnen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be