![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom niet? Er is toch ook een Duitse norm die opgaat buiten Duitsland, in Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Luxemburg en nog enkele andere Duitssprekende streken? Er is toch ook een norm voor het Frans die wordt toegepast onder de Franstalige Zwitsers? Enz. Waarom zou dat niet kunnen voor het Nederlands?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verwart overduidelijk "leenwoord" met "gallicisme, germanisme, anglicisme"... Die laatste groep zijn immers onjuist constructies of woordvormen die niet overeenkomen met ons taaleigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Billijke prijzen (Duitse woord Billig, betekent goedkoop) Vroeger of later (sooner or later, Engels) Duur kosten (Coûter cher) Allemaal fouten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Embarras : verlegenheid of verwarring Embarrassé : verlegen
![]() |
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nederlanders die in Duitsland wonen, kijken dus allemaal illegaal tv (de adresregel is alleen te omzeilen door een adres van familie of vrienden in NL op te geven, wat iedereen dan ook doet) en moeten daar nog zelf voor betalen ook! Dubbel zelfs, want in Duitsland moet je ook nog kijk- en luistergeld betalen. En degenen die in Nederland werken betalen zelfs driedubbel, want het kijk- en luistergeld van NL is in de belastingen verrekend. Drie keer betalen en nog illegaal bezig zijn: leve de Europese eenheid! ![]() Laatst gewijzigd door Dimitri : 16 juni 2007 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
![]() En hoe zou ik al die coole zenders als rtl4, rtl5,...kunnen ontvangen. ![]()
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Net zo mag iemand die in België woont niet naar RTL4, 5, 7, Net 5, SBS 6, Veronica en Tien kijken. Alleen als je deze regels omzeilt door een adres op te geven in het betreffende land, kun je kijken. Nu weet ik uit ervaring dat er geen correspondentie naar het opgegeven adres gestuurd wordt, dus je zou bij wijze van spreken een willekeurig adres kunnen nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
woord voor u MERCI ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() ![]() LOL....potvolkoffeu dedju é....als da hier zo verder gaat KAN ik binnen een paar jaar NIET meer schrijven of zeggen da politiek ni sociaal is zekerst als men mé dialekten gaat beginnen pffff t'is ni fair ....moh wel correct lol |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetzelfde overkwam mij tijdens een cursus animator en monitor in kortrijk waar men mij s'morgens vroeg ' ahey gef mich es a stutteu ' ![]() Mijn punt is de deze : Gooi en leef is tussen het volk of ze nu kortrijks is of Beiers ofzo doet er even ni toe ...snappie ![]() En toegegeven het beiers duurde bij mij ook even eer ik DA soort taal verstein kundeu pfff taal hé ...dan zegt men da nederlands of vlaams simpel is of waals , parijse taal pfff nix is simpel zenne ECHT ni . OF alles da Beiers is uitsluiten, vervolgen....ect ....mor dan herhalen we wel de geschiedenis ....weeral :-/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() wa is da neder land S ?!
De neder gelegen lagere landen die S / dwaas zijn ?! Achja men kan zoveel interpreteren als men wenst of weet of denkt te weten ...eender welke taal/vorm . |
![]() |
![]() |