![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Electrabel rekend de kost van die boetes gewoon door , vrees daar maar niet voor.
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet mij idd echt de waarde van paars of groen niet meer leren kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Jantje;2744592]
. Laatst gewijzigd door Bob : 21 juni 2007 om 03:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Jantje;2744592]
. Laatst gewijzigd door Bob : 21 juni 2007 om 03:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar wat zijn koelwater opslagtanks, vol water nu weer. Laatst gewijzigd door Bob : 21 juni 2007 om 03:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
BTW de veiligheid van een kerncentrale wordt wel door andere kringen gewaarborgd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/w...rch&~cookies=1 Ok, het is niet spotgoedkoop. Maar het geeft je wel de duidelijke indicatie dat het niet goed is. Bij een autosnelweg, mag je nog de beste flitspaal staan hebben, 500 verkeersborden en een combi, als je over moet steken ben je Russische roulette aan het spelen met een verstrooide bestuurder. Zelfs al rijden de wagens op milieuvriendelijk gewonnen electriciteit. Citaat:
Alleen hoe verwerk je een stukje rare natuur? Hoe maak je bijvoorbeeld arsenicum ongevaarlijk?
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel Bob, mijn zusters wonen vlak tegen de snelweg met een HST-lijn naast. Ik zelf woon in een afgelegen gehucht. En geloof mij vrij, mijn zusters hebben minder hinder van lawaai dan ik in de weekends en zij hebben tenminste iets kunnen doen tegen de hinder van de snelweg en HST. Ik sta gewoon machteloos tegen de hinder van de groene wandelaars en fietsers. Maar langs de andere kant weet je dus wel zeer weinig over kernenergie, als je niet weet welke tanks ze gehebben en gebruiken. Je kan mss eens les gaan volgen bij Maddox, Illwill en Sfax, deze jongens weten tenminste wat een kerncentrale is. En goed ik ben een zeer groot tegenstander van deze manier van energiewinning, maar weet ook dat we de kerncentrales gewoon niet kunnen sluiten voor we voldoende betrouwbare en economisch verantwoorden vervangers hebben gebouwd. En geloof mij vrij, ik ben ook heel goed op de hoogte dat er ook andere zaken zijn die een mens zijn leven kunnen vernielen. Ik ben reeds verschillende mensen uit de medische wereld ten grave gedragen, die daar ziektes hadden opgelopen waaraan ze zijn gestorven. Sommige zelfs aan stralingskanker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb al gezegt dat als 1 bedrijf "massaal" zonnepanelen produceert dit nog niet wil zeggen dat er aan massaproductie word gedaan. Misschien dus wel in dat bedrijf, maar dat is nog een groot verschil met wereldwijd vollop in de markt aanwezig zijn. ![]() Maar goed, jij zegt van wel...mij goed. Ik wacht op de dag dat je de prijzen zult zien instorten door de echte massaproductie. Citaat:
In studies krijg je op alle vlakken de basis mee en gaat men dieper in op bepaalde vlakken. Je krijgt mee wat je moet weten maar hoe specifiek bepaalde theorien worden gebruikt in de praktijk kun je pas in het bedrijf zelf leren. Zoals je zelf al zegt, je hebt de studies nodig om bepaalde dingen later te doen, niet om PERCé DIE machines te ontwerpen, bepaalde toepassingen in die machines ja. Je kan misschien veel van nanatechnologie afweten maar dat wil niet zeggen dat je weet hoe hun toepassingen zijn van bv de lenzen. Ga me niet zeggen dat je dat kunt weten alvorens dat je er bij hun de opleiding voor gekregen hebt. Hun technieken zijn nm geheim. Maar ook dat wist je wel veronderstel ik. Blijkbaar denk je dat ik je wil afbreken of iets dergelijks, verre van, maar je zult moeten kunnen toegeven dat ook jou studies niet alles bevatten ![]() Citaat:
Ik heb nooit gezegt dat jij niet weet wat asml doet en dat je niet weet hoe hun machines werken. Ik zeg dat je niet heel de machine kent. Niemand weet hoe elk onderdeel van dergelijke machines werkt. Dit beweren is gewoonweg belachelijk. Nogmaals, als dat wel zo zou zijn zat je nu op je privé eilandje te genieten en te rentenieren mijn beste. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de mensen van bv Zaventem heb ik geen medeleiden. Toch niet voor degene die er gingen wonen nadat de luchthaven er al lag é. Als ik ga bouwen naast een autostrade die er al ligt...tja sorry, dan hoef ik ook niet af te komen met geluidsoverlast é.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een energiewinning waarvoor zulke zware maatregelen en kosten voor de veiligheid moeten gemaakt worden, verklaren als milieuvriendelijk en goedkoop is voor mij gewoon een stapte ver. Citaat:
Je speelt vaak ook Russische roulette als je een N-weg oversteekt en daar mag je dan als voetganger lopen. Citaat:
Ik wilde het bedrag dat er zou moeten opzij staan voor behandeling en bewaking van dit afval niet te hoog laten komen. Men heeft idd de gevaren van de energiewinning leren kennen, maar nog dit gevonden hoe ze uitschakelen. En idd er zijn ook nog wel een paar andere speeltjes in de natuur die zeer gevaarlijk zijn en waar men nog geen oplossingen voor heeft. Zo weet men ook nog altijd niet hoe men een springkanen plaag moet bestrijden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben wel akkoord met het standpunt dat er nu wel genoeg wegen en spoorlijnen liggen in Belgie en dat men deze gewoon eens wat beter moet gaan onderhouden en aanpassen. En de meeste wegen, luchthavens en spoorlijnen liggen er idd al veel langer dan dat de klagers er wonen, zij moeten dus idd maar zwijgen en zelf hun voorzorgen nemen. Maar deze zaken vergelijken met kernenergie vind ik wel heel grof. Want voor het transport bestaan er geen alternatieven die dezelfde snelheden en afstanden kunnen doen. Of willen onze pro-kernenergie mensen soms wel die energiewinning behouden, maar ons voor het transport terug naar de ossenwagens laten overgaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk dat hij een beetje vast zat met zijn verdediging voor tijdbomenergie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Veilig. Per gewonnen Kw/u de veiligste methode tot nu toe. Zelfs met de USSR idioterien erbij. Citaat:
Citaat:
Een betonnen hangaar, een paar geigertellers en een kontrakt met securitas, of nog goedkoper, een paar halve zolen van het Belgische leger. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ander punt in dit idee is het ontwikkelen van duurzame producten. Zoals bijvoorbeeld communicatiemedia die niet na een paar maand verouderd zijn. Met andere woorden, de huidige consumatiedrang gewoon stoppen. De computer van Bompa doet de taak prima...
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoewel hij misschien een punt heeft...maja, dan moet hij maar een topic openen.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk dat je problemen gaat krijgen met de liberalen en kapitalisten en modefreaks. Maar als we echt iets willen doen voor het milieu, moeten we idd af van de overconsumtiedrang. Maar het probleem is wel dat we dankzij al onze moderne middelen nu met een overbevolking zitten op deze aardbol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is er ook weinig tegen een amoniakvergifftiging te beginnen als deze te ver is. Citaat:
Maar we hadden deze energiewinningen gewoon nooit nodig, ze zijn ons opgedrongen geweest uit winstbejag van een paar enkelingen. De alternatieve energiewinningen waren voor hen niet intressant, omdat iedereen deze kon toepassen. Citaat:
Citaat:
En je mag die zolen van het leger niet gebruiken, zij worden immers ook daar andere mensen dan de kernenergiegebruikers betaald. Citaat:
En tegen dat het in lood veranderd is, is ben ik allang in meststoffen veranderd. Trouwens, eigenaardig he, het beste beschermingsmiddel tegen uranium is dus gewoon zijn volgende natuurlijke vorm. Citaat:
Brandnetels zijn ook uiterst giftig en ook daar bestaat geen bescherming tegen. Toch zijn ze eetbaar en worden er zelfs zusterplanten dagelijks gegeten door de mens. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch zou ik willen terugkomen op jou "fysisch onmogelijk" verhaal.
Vroeger zei men over vanalles en nog wat..."onmogelijk". Veel te vroeg om dat te zeggen. Omdat het nu nog niet kan wil het niet zeggen dat het nooit zal kunnen. Een zwart gat bv...kan theoretisch ook niet...Wat de mens begrijpt of wat wij wetenschappelijk kunnen aantonen is volgens mij nog gewoonweg niets. Wij denken dat we ver staan omdat we niet beter weten maar...
Laatst gewijzigd door illwill : 21 juni 2007 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |