Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2007, 12:42   #141
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Jaja pas op wij maakten ook biologische wapens he, alle geen ABC wapens, maar wapens van biologische oorsprong, ...

Een klein boompke uitdoen of wa takken loshakken of snijden en de schors eraf en we hadden een sabel, of een speer , ... We sloopten het een of ander en dan vonden we veren, dus ja wa kunde doen met veren, ...

ah, nen ouwe kapstok en wa hout en ge hebt ne kruisboog he mits wat handigheid, ... eigenlijk als ik daar op terugkijk waren wij wel behoorlijk gevaarlijke gastjes soms, ...

Pas op wij schoten nooit naar mensen of dieren of zo enkel op doelen van karton of zo, maar wij hebben wel inventief geweest om wapens in elkaar te zetten, en daar was behoorlijk gevaarlijk spul bij,...

ik denk dat we een jaar of 14 / 15 waren als we een looikespistool hadden gekocht, ... en maar schieten, op zolder hadden we een schietstand nagebouwd, op een gegevn moment viel dat ding gewoon uit elkaar omdat we er teveel mee geschoten hadden, ... dan repareren en verder doen ... een vezelplaat gewoon aan gort geschoten, ... (daar moete serieus uw best voor doen zulle met zo`n proppeschieter,...)

Dus ouders als uwe kleine wat wil schieten met zijne Wi , Playstation of XXX box , niet te rap ongerust worden, het kan nog altijd veel erger,...
we hadden hier bijna nen bin laden op het forum.... LOL...

Wij schoten ook graag met klakkebuizen en zelfgemaakte pijltjes uit de boekskes van den Unigro gescheurd (die waren wat harder en daar konde ne scherpere punt van draaien......)

en wij schoten wel naar mekaar..... nu denk ik : gelukkig dat we niemand zijn oog hebben uitgeschoten.....

Die klakkebuizen moesten we dan nog eerst gaan vinden (pikken eigenlijk he...) op een of andere bouwwerf.... (maar wij hadden geluk want achter onzen hoek was een klein magazijntje van een bouwfirma en als die deur openstond dan liepen wij daar al eens binnen he... tja en dan kon het gebeuren dat daar al eens een einde lag he....

Zou die diefstal al verjaard zijn.... ?

Ja wadde....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 13:32   #142
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja als ge de clint eastwood bezig ziet in Dirty Harry bv, of in een van zijn eerste films Where Eagles Dare, (een verfilming van een boek van McClean, nee eigenlijk hebben ze rap rap een filmscript geschreven en er dan ook een boek van gemaakt... )

Kortom het boek is veel minder geweldadig dan de film en de film is voor de normen van die tijd een van de meest geweldadige oorlogsfilms van dat moment, ... alleen Dirty Dozen doet misschien nog beter in de slotscenes (waar ze gevangengenomen duitse officieren met hun vrouwen, worden opgeblazen... )

en er zijn er zo nog wel een paar uit de jaren 60 begin 70 die voor de normen van die tijd behoorlijk schokkend waren, maak daar remakes van met de huidige technieken en je hebt pure blood and gore toestanden, ...

Vergelijk de beach scenes van saving private ryan maar eens met die van the longest day met John Wayne, ... Dat is van theathraal acteerwerk naar spitstechnologie die de darmen en ingewanden gewoon tegen uw scherm doet spatten.
het realisme is idd pakken groter geworden... slechte zaak?

Zoals je zei, zijn de ouderwetse films die bvb de landing in normandie laten zien, eigenlijk HEEEEEL romantisch... in vergelijking met de realiteit is dat echt 'a-team' romantisme... in de serie the a-team werd er nooit iemad bloederig neergeschoten, enkel als het voor het verhaal echt moest, en dan nog.

Nu heet men de technieken om het pakken realistischer en dus ook confronterender te maken. Bij games niet anders...

Donkey kong gooide je nog zonder een druppel bloed in 2d plat met een vat... Nu zou hij je kop eraf bijten met fonteinen tot gevolg... Men kan meer, moeilijkere, en visueel 'mooiere' dingen on the fly renderen dan ooit. De films van schrek, die qualiteit on the fly renderen is voor binnen een paar luttele jaren... imagine...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 13:39   #143
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
we hadden hier bijna nen bin laden op het forum.... LOL...

Wij schoten ook graag met klakkebuizen en zelfgemaakte pijltjes uit de boekskes van den Unigro gescheurd (die waren wat harder en daar konde ne scherpere punt van draaien......)

en wij schoten wel naar mekaar..... nu denk ik : gelukkig dat we niemand zijn oog hebben uitgeschoten.....

Die klakkebuizen moesten we dan nog eerst gaan vinden (pikken eigenlijk he...) op een of andere bouwwerf.... (maar wij hadden geluk want achter onzen hoek was een klein magazijntje van een bouwfirma en als die deur openstond dan liepen wij daar al eens binnen he... tja en dan kon het gebeuren dat daar al eens een einde lag he....

Zou die diefstal al verjaard zijn.... ?

Ja wadde....
Wij gebruikten libelle, of humo... da was 'goei papier'...
Wij schoten vooral naar de vliegenramen... die bleven daat mooi insteken, maar na een belegering van een aantal dagen ging dat gaas wel eens kapot... en die mens dan maar vloeken...

Ook herriner ik mij rode, rood-witte bessen... niet volledig rond, meer 'zeppelin'-achtig van vorm, die paste net in onze 'klakkebuizen'...en die vlamde verdorie goe...

Och al bij al...

't ware een schone tijd...

En dan maar met 'tape' een handvat, of twee aan uw buis bevestigen... Een kort stukje buis nemen en 2 nageltjes doorslaan voor een 'vizier' en dat erbovenop plakken... Of de varianten met 2, 3 ,4 enz, buizen met een stukje hout ertussen, zodat je meer dan een keer rap na elkaar kan 'schieten'...

lol lol lol

die tijd.... waar is dien tijd....
Oud 28 juni 2007, 14:23   #144
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

ach, als computerspelletjes echt invloed zouden hebben op ons, dan had je nu een ganse generatie die door obscure gangen op repetitieve electronische muziek bolletjes zouden eten
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 14:24   #145
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Bijna volledig mee akkoord. Alles geweldadiger...ik weet het niet, men heeft misschien meer mogelijkheden om sensationele beelden te maken maar meer geweld dan vroeger? Al de westerns en oorlogsfilms vroeger. Zwart/wit ok maar geweld...ook ok.
Toch lijkt het wel zo...

geweldadiger doordat men beter in staat is om geweld en zijn gevolgen te truckeren...

men moest vroeger niet denken aan cgi (Computer Generated Images), op gebied van realisme zowat de grootste sprong voorwaarts... Nu kan ogenschijnlijk alles...

Bekijk het verschil tussen de oude batman serie afleveringetjes eens met de meest recente batman film... Kijk naar de eerte superman film en naar de laatste... De verschillen zijn duidelijk... Geweld kwam er overal in voor... maar vroeger was het meer geweld zoals in de vlaamse serie 'de kat'... hollen, strompelen, gaten in de in de slaan... lachwekkend als je het nu bekijkt...

Laatst gewijzigd door Zyp : 28 juni 2007 om 14:26.
Oud 28 juni 2007, 14:25   #146
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
ach, als computerspelletjes echt invloed zouden hebben op ons, dan had je nu een ganse generatie die door obscure gangen op repetitieve electronische muziek bolletjes zouden eten
er zullen er wel zijn hoor... maar de uitzondering maakt de regel niet he...
Oud 28 juni 2007, 14:33   #147
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Wij gebruikten libelle, of humo... da was 'goei papier'...
Wij schoten vooral naar de vliegenramen... die bleven daat mooi insteken, maar na een belegering van een aantal dagen ging dat gaas wel eens kapot... en die mens dan maar vloeken...

Ook herriner ik mij rode, rood-witte bessen... niet volledig rond, meer 'zeppelin'-achtig van vorm, die paste net in onze 'klakkebuizen'...en die vlamde verdorie goe...

Och al bij al...

't ware een schone tijd...

En dan maar met 'tape' een handvat, of twee aan uw buis bevestigen... Een kort stukje buis nemen en 2 nageltjes doorslaan voor een 'vizier' en dat erbovenop plakken... Of de varianten met 2, 3 ,4 enz, buizen met een stukje hout ertussen, zodat je meer dan een keer rap na elkaar kan 'schieten'...

lol lol lol

die tijd.... waar is dien tijd....
voorbij gegaan zyp, voorbij gegaan....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 28 juni 2007, 15:06   #148
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
voorbij gegaan zyp, voorbij gegaan....
Toch voelt ne mens het toch nog eens kriebelen om terug naar dien tijd te gaan hoor... en zeker als je toen al moest weten wat je nu allemaal weet...
Oud 28 juni 2007, 15:20   #149
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Toch voelt ne mens het toch nog eens kriebelen om terug naar dien tijd te gaan hoor... en zeker als je toen al moest weten wat je nu allemaal weet...
Zoals we ons de jeugd in ons hoofd herinneren, is ze mooier dan ze ooit in werkelijkheid was he....

(ene om in te kaderen ... al zeg ik het zelf.....)

Oud 28 juni 2007, 15:24   #150
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zoals we ons de jeugd in ons hoofd herinneren, is ze mooier dan ze ooit in werkelijkheid was he....

(ene om in te kaderen ... al zeg ik het zelf.....)
bwa, ik weet nog zo nie... we (ik toch allesinds) miste niets... we hadden nie teveel, maar ook niets tekort... en school, sja... je beseft altijd maar eens je werkt hoe goed en gemakkelijk die tijd wel is...

Achteraf kan je wel over de dingen lachen waar je toen voor moest huilen of schrik van had...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be