![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van de nieuwe "grondwet"? | |||
Ik vind het een goede zaak |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
Ik vind het een twijfelachtige zaak |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,67% |
Ik vind het een slechte zaak |
![]() ![]() ![]() |
22 | 52,38% |
Ik weet niet wat ik er van moet vinden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() Men mag de argumenten en beweringen gebruiken die men wil maar men mag daar ook vraagtekens bij zetten, of niet?
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanzelfsprekend, maar als men die overwegingen gaat gebruiken om de volksuitspraak af te zwakken of zelfs tegen een referendum te gaan pleiten, wordt het verdacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 25 juni 2007 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Nederland is dat anders. Kijk maar eens goed wat een grondwet is van een Natie-staat. Verdragen tussen Staten zijn verdragen en geen grondwet. Natuurlijk is de Begische Staat een lappen deken ,waarin geen verschil bestaat tussen grondwet ,verdragen en politieke praktijk. Zelfs verkiezingen verlopen ongrondwettelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Toch vind ik de term grondwet ,zoals Belgie perse wilt ,een term die in dit geval niet gebruikt kan worden. Dus in feite is dit een draadje met een onzin- enquette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister
|
![]() Dat kan, maar dan moeten men meteen de hele grondwet herschrijven zodat de EU-regelgeving wel grondwettelijk is, of men moet uit de EU stappen en de regelgeving afschaffen. Beide opties vindt men momenteel de moeite niet waard en dat toont weer mooi aan hoe onbelangrijk de grondwet hier is.
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu kan men zich afvragen waar deze overschatting vandaan komt; persoonlijk zou ik gokken op Amerikaanse films en series waar men regelmatig met de "constitutional rights" aankomt, maar dat is natuurlijk puur giswerk. Het is trouwens een veilige gok, want Amerika de schuld geven schijnt tegenwoordig vaak te werken. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarschijnlijk 18 referenda te weinig gehouden, dan. Trouwens, welke landen eigenlijk en: hoe arm?
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Directe Democratie MOET.
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Het uniek-Nederlandse verkeerstreiterbord C9 zal hopelijk eens moeten verdwijnen; het geldt tegen kruipverkeer, fietsers, brommers èn 45km-voertuigen en mag lukraak door minstens 3 "instanties" worden geplant en uitgezaaid, maar vooral voor de 45km-voertuigen is dan vaak geen uitwijkroute voorhanden of aangegeven en niet zelden moet men dan (levensgevaarlijk) rechtsomkeert maken. Zulke dommiteiten zijn voor niemand goed en daarom verder in geen ander land bestaand.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 juni 2007 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Lord Vader op theekransje bij de Queen "To all you Vader-haters out there, we'll blow your planet up!" - Darth Sidious Laatst gewijzigd door Lord Vader : 25 juni 2007 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? De grondwet belicht misschien meerdere onderwerpen, maar het is toch zeker één onderwerp. Net zoals bijvoorbeeld een wetsvoorstel. Dat mensen objectief kunnen oordelen over zaken waarvoor ze geraadpleegd worden, zonder daarbij een heleboel lostaande zaken daarbij te halen, moet ik nog zien. In veel andere landen, waar geregeld refereda worden gehouden, is het een succes. Aangezien we in Nederland referenda niet echt gewend zijn, denk ik dat de meeste Nederlanders maar al te graag gebruik maakten van hun democratisch recht om die grondwet, die overigens geen grondwet is, de grond in te boren.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 25 juni 2007 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() Angie heeft tijdens de onderhandelingen, die door toedoen van de Oosterbuur Polen terug naar "Af" dreigde te evolueren een zeer wijze beslissing genomen : de pers inschakelen en klaar en duidelijk laten verstaan dat men best zonder Polen kan verdergaan. Hou in 's hemelsnaam een referendum in Nederland :
-Moet Nederland lid zijn van de EU 2 mogelijke antwoorden : Ja / Nee. Noorwegen is ook geen lid van de club en is een welvarend land, ik zie geen enkel bezwaar om de EU met Nederland te "verkleinen" we zijn al uitgebreid genoeg. Dat Nederland voor zijn export zeer afhankelijk is van de grote europese binnenmarkt is misschien een bijzaak, de produkten van de Eu lidstaten zullen dan op termijn wel at bevoordeeld geraken - maar ja dat is bepaald niet waar de rest van de EU over wakker moet liggen. Zo lang de Noorse Olie maar geleverd wordt !
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De EU lijdt wel degelijk aan "belgische ziekte" voortdurend bezig met navelstaarderij en vorming, hervorming en vervorming van de instellingen.. Noem voor mijn part "De President" "Le grand manitou presque bleu" de commissievoorzitter : "Der Klownesque Kanzler" & de commissieleden : "Los picadores Especiales" maar laat die mensen gewoon verkiezen door het EP of de "Grand Manitou bleu" door het EU volk & geef die mensen een EU nationaliteit & dat diegenen die dat niet zien zitten ons clubje verlaten. Het VK is overigens alleen maar lid om ervoor zorg te dragen dat het continent voldoende engelstalige cultuurproducten zou blijven afnemen- van zodra ze lid-af zijn beginnen ze die markt opnieuw te verliezen (zoals dat het geval was in de periode dat ze geen lid waren)
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 25 juni 2007 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |