![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() O, vind jij dat iedereen het "recht" moet hebben om in mijn huis binnen te dringen?
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je bang bent, schiet gerust. Maar als je dat niet bent. Leven van een inbreker > jouw persoonlijke eigendom. (Schiet in de voet?)
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg dat het leven van die inbreker mij meer waard is dan jouw eigendom.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Heb je ook vrouw en kinderen?
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 4 juli 2007 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Ginder is het natuurlijk eigendom > inbreker en ik geef hun gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Jij geeft dus liever de indringer "carte blanche"?
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Conclusie van deze thread: de eerste huurbaas die om achterstallige huurgelden komt vragen schiet ik neer wegens huisvredebreuk.
![]() |
#148 |
|
![]() Hoezo? Die komt toch niet binnendringen maar belt normaal aan?
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 juli 2007 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me tot nu toe gedekt gehouden wat betreft de inhoudelijke vraag. Ik heb enkel gereageerd op het feit dat Raf een open deur als niet illegaal betreden van een woning beschouwde, wat natuurlijk gezien de openingspost belachelijk is.
Voor zover ik weet hebben heel wat staten in de VS redelijk wat vrijheid toegekend aan de eigenaar of huurder van een pand tov. iemand die niet door uitnodiging of uitlokking het pand betreedt. Deze wet gaat er mijns inziens een beetje over. Het compleet vrij laten te schieten op wie zich in je pand bevindt is er over. Trigger happy people kunnen zo iemand omver leggen die een huis invlucht omdat hij of zij wordt achtervolgt. In de grote steden in de US zijn de deuren vast op slot maar op het platteland en in de voorsteden niet per definitie. Het zal niet de eerste keer zijn daar dat een vrouw een huis kan invluchten op de vlucht voor een stalker of potentieel verkrachter. Maar... op zich is die wet wel slecht, maar voor mij mag het eerder in de richting van verzachtende omstandigheden. Als iemand illegaal in je huis is, dan zijn er serieus verzachtende omstandigheden als je hen neerhaalt voor ze jou iets doen. Hoe dat moet, en onder welke omstandigheden... daar kan je over discussieren. Maar een onstaat als belgique toont dagelijks dat het zijn burgers niet wil beschermen. Dus de burger moet het zelf maar doen. Maar een wet die toelaat om iedereen neer te leggen die het huis binnenkomt, komt neer op een crimineel die het huis gewapend binnenkomt klaar om elke bewoner neer te leggen voordat die bewoner het doet.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 juli 2007 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Vreemdeling
|
![]() ALS hij/zij al binnengeraakt en voorbij mijn woef is zal ik niet twijfelen...
de inbreker/insluiper WEET welk risico hij neemt, als hij dan nog willens nillens inbreekt/insluipt/met de deur in huis valt is hij volgens mij ook bereid te doden
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoek jij maar andere woordjes hoor, mij niet gelaten. Het blijft voor de modale mens en politie gewoonweg inbreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan staan ze gelijk met de schurkenstaten die jullie toch steunen dus...
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat als het gaat om een inbreker die zijn slachtoffers afmaakt om zeker geen getuigen achter te laten? Dat weet je nm niet vooraf é. Pech voor het slachtoffer?
Laatst gewijzigd door illwill : 5 juli 2007 om 06:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een huurbaas hoort niet in te breken punt.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Ik begrijp u logica niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er volgens mij gaat gebeuren is dat er minder aanbraken zullen zijn. De drempel wordt toch duidelijk iets hoger, ik denk dat dit niet te ontkennen valt. Langs de andere kant zullen de inbraken die wel nog gebeuren gewelddadiger worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel dat eens je zo een wet hebt, je voor inbraken een ander soort crimineel - eentje dat geen probleem heeft met een vuurgevecht - gaat aantrekken.
|
![]() |
![]() |