Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2007, 10:31   #141
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Protest?
Er vallen afdankingen dus tracht de vakbond zoveel mogelijk te bereiken. (Punt)
Geweldig hoor! Herlees nu even de idiote opmerking van de spitsmuis die jij zo geweldig vond en waar ik op reageerde en misschien dringt het wel door dat die op geen bal sloeg. Tenzij één van de doelstellingen van de vakbond "auto's bannen" is en/of dat het eisen van een goede ontslagregeling synoniem staat met "furieus zijn".
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:36   #142
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Auto kost jaarlijks 2.458 euro aan belastingen
Als je daarover wil discussiëren, dan moet je misschien eens beginnen met daarover je mening te geven. Het enige wat je daarover tot nog toe hebt gezegd is dat de "staat al goed verdient aan het wagenpark" en dat je nergens hebt gezegd dat dit een probleem vormt. Het is mij dus nog altijd niet duidelijk waarover je dan precies wil discussiëren mbt die belasting.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:40   #143
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geweldig hoor! Herlees nu even de idiote opmerking van de spitsmuis die jij zo geweldig vond en waar ik op reageerde en misschien dringt het wel door dat die op geen bal sloeg. Tenzij één van de doelstellingen van de vakbond "auto's bannen" is en/of dat het eisen van een goede ontslagregeling synoniem staat met "furieus zijn".
De vakbonden hebben idd geen problemen met het verhuizen van economische activiteiten, als zijn er maar goed uitkomen bij het sluiten van de bedrijven.

Je trouwens ook beseffen dat de enorme ontslagpremies ook onze SZ ten goede komt.

En Edina, je moet maar zo denken, elk bedrijf dat hier sluit is een ruimte waar men woningen voor de economische vluchtelingen uit Afrika kan bouwen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:45   #144
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Vertel het eens.
Er was eens....
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:49   #145
eno2
Banneling

Standaard

.... een subsidiemachine voor de rijken, die een machinatie was om via de politiek water naar zee te dragen...en die tweehonderd jaar na de industriële revolutie nog steeds stand hield.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 11:11   #146
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je daarover wil discussiëren, dan moet je misschien eens beginnen met daarover je mening te geven. Het enige wat je daarover tot nog toe hebt gezegd is dat de "staat al goed verdient aan het wagenpark" en dat je nergens hebt gezegd dat dit een probleem vormt. Het is mij dus nog altijd niet duidelijk waarover je dan precies wil discussiëren mbt die belasting.
Juist
Oud 10 juli 2007, 13:32   #147
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist...

De madame Yves Desmet van dit forum heeft altijd gelijk...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 11:13   #148
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Staat CAP niet voor solidariteit met de kansarmen?
natuurlijk, en waar in mijn betoog heb ik ooit het tegendeel beweerd?
Citaat:
En een Ford fiestake van 97 zou dat niet enorm vervuilen?
Dat valt heel goed mee. ik verbruik gemiddeld een goeie 6l/100km en tis een nafteke. Daar kunnen veel moderne auto's nog een puntje aan zuigen. Nu het heeft denk ik ook wel te maken met mijn rijstijl. Anticiperen en niet te geweldig op trekken (is ook redelijk belachelijk met een fiesta ). ik denk dat dat 1.5l/100km scheelt.

Maar de topic ging dus over belastingen op de voiture. Je hebt die dus voor een groot stuk zelf in de hand. mijn wegentaks is laag, mijn verbruik ook. en dan nog een zeer lage verzekering (weinig pk's, geen ongevallen,...). voor de rest zou je al een stuk minder betalen als je de auto wat vaker thuis laat. Fiets, openbaarvervoer en liften bieden echt wel een valabel alternatief.

Als je een dure slee wil hebben, tja dan gaat 21% naar de staat (zijnde u en ik). ik maak daar geen probleem van, want ik geniet daar harder van dan ik ervoor betaal.
Oud 11 juli 2007, 13:05   #149
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
Dat valt heel goed mee. ik verbruik gemiddeld een goeie 6l/100km en tis een nafteke. Daar kunnen veel moderne auto's nog een puntje aan zuigen. Nu het heeft denk ik ook wel te maken met mijn rijstijl. Anticiperen en niet te geweldig op trekken (is ook redelijk belachelijk met een fiesta ). ik denk dat dat 1.5l/100km scheelt.
maak U geen illusies, jouw 6 literkes zijn wel veel vervuilender dan een recente wagen die 8 liter verbruikt wegens onvolledige verbranding, ontbreken van catalysator, ...
Citaat:
Maar de topic ging dus over belastingen op de voiture. Je hebt die dus voor een groot stuk zelf in de hand. mijn wegentaks is laag, mijn verbruik ook. en dan nog een zeer lage verzekering (weinig pk's, geen ongevallen,...). voor de rest zou je al een stuk minder betalen als je de auto wat vaker thuis laat. Fiets, openbaarvervoer en liften bieden echt wel een valabel alternatief.
Openbaar vervoer is voor een doordeweekse arbeider en bediende niet gratis en moet dus bovenop de wagenkost bijgeteld worden in jouw verplaatsingskost
Oud 11 juli 2007, 13:45   #150
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
natuurlijk, en waar in mijn betoog heb ik ooit het tegendeel beweerd
Schreef U niet dat de rest de pot op mocht?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
Mensen die mij kennen schatten mij naar waarde en de rest kan eerlijk gezegd de pot op.
Citaat:

Als je een dure slee wil hebben, tja dan gaat 21% naar de staat (zijnde u en ik). ik maak daar geen probleem van, want ik geniet daar harder van dan ik ervoor betaal.
U begrijpt toch dat U bijdraagt tot de werkloosheid in de automobielsector?
En dat de leden van CAP de eerste zijn om te protesteren tegen afdankingen... zelfs de fabriek platleggen?...

Laatst gewijzigd door Chipie : 11 juli 2007 om 13:52.
Oud 12 juli 2007, 10:26   #151
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Schreef U niet dat de rest de pot op mocht?
Als mensen mij beoordelen op wat ik heb en niet op wie ik ben, dan mogen ze van mijn part de pot op. Juist daarmee dat ik kansarmen niet beoordeel op wat ze hebben (want dat is niet veel), maar op hun persoonlijkheid en hun capaciteiten. Dat vraagt iets meer moeite maar is zo veel waardevoller. Associaal?? ik dacht het niet.
Citaat:
U begrijpt toch dat U bijdraagt tot de werkloosheid in de automobielsector?
En dat de leden van CAP de eerste zijn om te protesteren tegen afdankingen... zelfs de fabriek platleggen?...
In de automobielsector misschien wel, maar mijn bestedingspatroon ligt gewoon anders. Echt veel sparen doe/kan ik niet, dus mijn geld komt weldegelijk terug in de economie, zij het in andere sectoren.
Trouwens, ik weiger nog steeds met een Renault te rijden...
Oud 12 juli 2007, 10:34   #152
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Als mensen mij beoordelen op wat ik heb en niet op wie ik ben, dan mogen ze van mijn part de pot op. Juist daarmee dat ik kansarmen niet beoordeel op wat ze hebben (want dat is niet veel), maar op hun persoonlijkheid en hun capaciteiten. Dat vraagt iets meer moeite maar is zo veel waardevoller. Associaal?? ik dacht het niet.

In de automobielsector misschien wel, maar mijn bestedingspatroon ligt gewoon anders. Echt veel sparen doe/kan ik niet, dus mijn geld komt weldegelijk terug in de economie, zij het in andere sectoren.
Trouwens, ik weiger nog steeds met een Renault te rijden...
Dikwijls is het hebben = het zien...

Of niet?
Oud 12 juli 2007, 10:36   #153
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
maak U geen illusies, jouw 6 literkes zijn wel veel vervuilender dan een recente wagen die 8 liter verbruikt wegens onvolledige verbranding, ontbreken van catalysator, ...
ik dacht dat dat probleem zich vooral stelde bij oude diezels. maar ik ben geen expert, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt
Citaat:
Openbaar vervoer is voor een doordeweekse arbeider en bediende niet gratis en moet dus bovenop de wagenkost bijgeteld worden in jouw verplaatsingskost
niet noodzakelijk. een voorbeeld: Ik wil naar de stad (in mijn geval Leuven). ik betaal daarvoor 1.60€ (op en af). die bus zet mij in het hartje van de stad (fochplein, aan de grote markt).
Nu de auto: 12km= 0.75 liter naft= +- 1€ En dan komt er nog het parkeergeld, slijtage aan mijn auto en het risico op beschadiging bij. En bovendien staat mijn auto nooit zo dicht bij het centrum als de bus mij kan afzetten. ik win dus wandeltijd.

ik heb dan toch rap gekozen
Oud 12 juli 2007, 10:37   #154
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Dikwijls is het hebben = het zien...

Of niet?
dat is waar, maar is dat geen tieste vaststelling?
Oud 12 juli 2007, 11:53   #155
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iniet noodzakelijk. een voorbeeld: Ik wil naar de stad (in mijn geval Leuven). ik betaal daarvoor 1.60€ (op en af). die bus zet mij in het hartje van de stad (fochplein, aan de grote markt).
Nu de auto: 12km= 0.75 liter naft= +- 1€ En dan komt er nog het parkeergeld, slijtage aan mijn auto en het risico op beschadiging bij. En bovendien staat mijn auto nooit zo dicht bij het centrum als de bus mij kan afzetten. ik win dus wandeltijd.

ik heb dan toch rap gekozen
Bij dit soort uitstappen hebt u een punt maar wanneer ik bij familie of vrienden op bezoek ga moet ik geen parkeermeter betalen.
Oud 12 juli 2007, 11:55   #156
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Jij betaalt per jaar 2458 euro belastingen.

Ik betaal 150 euro + 2 go-passen.

Als het even kan, wissel ik liever niet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 12:01   #157
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Jij betaalt per jaar 2458 euro belastingen.

Ik betaal 150 euro + 2 go-passen.

Als het even kan, wissel ik liever niet.
Toen ik student was had ik ook geen auto, reisde ik heel frequent al liftend (of zwart op het openbaar vervoer)
Oud 12 juli 2007, 12:02   #158
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik student was had ik ook geen auto, reisde ik heel frequent al liftend (of zwart op het openbaar vervoer)
Ge zou u moeten schamen.

Ik lift ook regelmatig. Niets is leuker.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be