Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2007, 21:38   #141
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Dit, mijn beste mensen, is een voorbeeld van een semantische discussie.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 21:45   #142
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Neen, dat is een voorbeeld van tot wat politieke taalvervuiling kan leiden.
Oud 12 juli 2007, 21:47   #143
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beroep mij op het woordenboek om woorden te verklaren terwijl Raf zegt dat de vraag niet relevant is en er dus nogal onhandig omheen fietst.

Een beetje sereen blijven hé AdrianHealey? De feiten zijn nu eenmaal wat ze zijn! En bij mijn weten is Vandale tien keer meer expert in het verklaren van woorden dan jij Raf of ikzelf. Laten we dan ook zo eerlijk zijn om de betekenis die het woordenboek eraan geeft te aanvaarden als 'neutraal'.

Maar als zelfs d�*t teveel gevraagd is, is het voor mij wel duidelijk wie hier onredelijk is. En niet voor mij alleen me dunkt.

Er wordt in de kwestie waarover het gaat in Mechelen, weldegelijk een onderscheid gemaakt op basis van niet objectief te rechtvaardigen criteria, met name de afkomst, in het voor en nadeel van deze of gene groep mensen.

Het woordje discriminatie is hier weldegelijk op zijn plaats en zo wordt het ook gebruikt.

Woordenspelletjes, dat is wat anders hoor. Dat gaat over de bedoeling van woorden, maar nooit over hun betekenis, want deze staat vast in diverse woordenboeken. Einde discussie.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juli 2007 om 21:49.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 21:49   #144
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik beroep mij op het woordenboek om woorden te verklaren terwijl Raf zegt dat de vraag niet relavant is.

Een beetje sereen blijven hé AdrianHealey? De feiten zijn nu eenmaal wat ze zijn! En bij mijn weten is Vandele tien keer meer expert in het verklaren van woorden dan jij Raf of ikzelf. Laten we dan ook zo eerlijk zijn om de betekenis die het woordenboek eraan geeft te aanvaarden als neutraal.
Da's waar.

Maar als zelfs d�*t teveel gevraagd is, is het voor mij wel duidelijk wie hier onredelijk is. En niet voor mij alleen me dunkt.

Er wordt in de kwestie weldegelijk een onderscheid gemaakt op basis van niet objectief te rechtvaardigen criteria, met name de afkomst, in het voor en nadeel van deze of gene groep mensen.

Het woordje discriminatie is hier weldegelijk op zijn plaats en zo wordt het ook gebruikt.

Woordenspelletjes, dat is wat anders hoor. Dat gaat over de bedoeling van woorden, maar nooit over hun betekenis, want deze staat vast in diverse woordenboeken.

Paulus.[/quote]

Da's allemaal waar.
Maar het blijft een semantische discussie.
Want het gaat hier niét om discrimiantie, maar om 'positieve discriminatie'.
Je vindt dat woord niet echt relevant en beschouwt discriminatier in beide richtingen als discriminatie.

Raf vindt echter dat door de toevoeging van dat woord je de zaken omdraait. Wrlsk had het voor hem even goed 'anti-discriminatie' kunnen heten.

Semantiek ftw.
Maar nu ga ik me er buiten houden. Geen zin om aan jullie beide hetzelfde 10keer uit te leggen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 12 juli 2007, 22:04   #145
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's allemaal waar.
Maar het blijft een semantische discussie.
Want het gaat hier niét om discrimiantie, maar om 'positieve discriminatie'.
Je vindt dat woord niet echt relevant en beschouwt discriminatier in beide richtingen als discriminatie.

Raf vindt echter dat door de toevoeging van dat woord je de zaken omdraait. Wrlsk had het voor hem even goed 'anti-discriminatie' kunnen heten.

Semantiek ftw.
Maar nu ga ik me er buiten houden. Geen zin om aan jullie beide hetzelfde 10keer uit te leggen.
Het noemt geen anti-discriminatie, maar positieve discriminatie. En dat is iets helemaal anders.

En natuurlijk vind Raf weeral eens van niet. Maar hij kan net zo goed vinden dat water niet nat is uiteraard.

Nogmaals, als woorden veranderen van betekenis naar het adjectief dat erbij geplaatst wordt, is geen enkel woordenboek nog verklarend en dat kan toch niet?

Nochtans is dit wat Raf beweert. Raf zegt dat door het gebruik van het adjectief 'positief' er juist geen discriminatie bedoeld wordt.

Ik ken geen enkel voorbeeld in de Nederlandse taal die dit zou kunnen bevestigen.

Is een positieve leugen dan geen leugen?
Is een positieve moord dan geen moord?
Is een positieve gedachte dan geen gedachte?
Is een positieve negatie geen dan negatie meer?
is een positieve minachting dan geen minachting meer?

En ga zo maar door....

Wees nu ook eerlijk met jezelf door te stellen dat ook met positieve discriminatie, weldegelijk ook discriminatie bedoeld wordt.

Dit is geen semantisch spelletje, dit is gewoon de betekenis van wat er gezegd wordt.

Als ik onredelijk ben, zeg me dan waar en ik zal je trachten tegemoet te komen. Maar als Raf onredelijk is, dan moet je dat ook durven zeggen. Anders loop je het gevaar om zelf als onredelijk over te komen door de beweringen van iemand anders.

Van Raf zelf verwacht ik geen toegevingen, hij is algemeen bekend als een onredelijk iemand hier op het forum.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 22:07   #146
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik onredelijk ben
Dat ben je niet...je hebt 100% gelijk in deze...maar ja, iedereen kent het fenomeen Raf.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 00:43   #147
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het noemt geen anti-discriminatie, maar positieve discriminatie. En dat is iets helemaal anders.

En natuurlijk vind Raf weeral eens van niet. Maar hij kan net zo goed vinden dat water niet nat is uiteraard.

Nogmaals, als woorden veranderen van betekenis naar het adjectief dat erbij geplaatst wordt, is geen enkel woordenboek nog verklarend en dat kan toch niet?

Nochtans is dit wat Raf beweert. Raf zegt dat door het gebruik van het adjectief 'positief' er juist geen discriminatie bedoeld wordt.

Ik ken geen enkel voorbeeld in de Nederlandse taal die dit zou kunnen bevestigen.

Is een positieve leugen dan geen leugen?
Is een positieve moord dan geen moord?
Is een positieve gedachte dan geen gedachte?
Is een positieve negatie geen dan negatie meer?
is een positieve minachting dan geen minachting meer?

Volgens de idiote stelling van Raf niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 00:46   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van Raf zelf verwacht ik geen toegevingen, hij is algemeen bekend als een onredelijk iemand hier op het forum.
Amen.
Oud 13 juli 2007, 00:51   #149
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Dat ben je niet...je hebt 100% gelijk in deze...maar ja, iedereen kent het fenomeen Raf.
Och en blijkbaar niet alleen Raf...

Straks moeten wij nog een nieuwe discussie beginnen MET peiling: Wie heeft er gelijk?
0 Raf
0 Paulus

Maar mijn stem heb je Paulus; dat is wel zeker.
Ik vind die discussie alles behalve semantisch, niet alleen door de speling met de woorden, maar ook en vooral door het reële karakter van het Mechelse standpunt.
Deze zgn. positieve discriminatie wordt te dikwijls en te veelvuldig gebruikt.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 08:03   #150
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Lol jullie zijn hier al gans de tijd bezig of positieve discriminatie wel discriminatie is enzo .. wat het natuurlijk is.. Maar vergeten wel wat Ali Salmi is de kerel die overal liefst hoofddoekjes ziet. Keer op keer als hij in de media komt is er een hetse, hij begint me wat te doen denken aan abu jhajha. Voor zo'n politieke volksmenner bestaat er echter maar één oplossing en da's de doos in ermee!
Oud 13 juli 2007, 08:18   #151
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Lol jullie zijn hier al gans de tijd bezig of positieve discriminatie wel discriminatie is enzo .. wat het natuurlijk is.. Maar vergeten wel wat Ali Salmi is de kerel die overal liefst hoofddoekjes ziet. Keer op keer als hij in de media komt is er een hetse, hij begint me wat te doen denken aan abu jhajha. Voor zo'n politieke volksmenner bestaat er echter maar één oplossing en da's de doos in ermee!
"one way ticket to the moon" naar Libanon kan hij samen met Abou Jahjah daar wat gaan aan politiek doen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 08:20   #152
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Volgens de idiote stelling van Raf niet.
die heeft dit weekend geen tijd... is gaan "sporten" in Antwerpen...

atletiek of zoiets, lachen en giechelen verzekerd...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 08:22   #153
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
die heeft dit weekend geen tijd... is gaan "sporten" in Antwerpen...

atletiek of zoiets, lachen en giechelen verzekerd...
goh zeg, stel u voor, sporten met mensen waarmee je een band hebt, azo schandalig!
laten we maar de sportdag voor ambtenaren ook afschaffen!
Oud 13 juli 2007, 08:22   #154
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
... Of zullen we voor het gemak maar houden op "positieve discriminatie", waarbij het bijvoeglijk naamwoord "positief" aanduid dat het niet om discriminatie gaat, maar juist om het teniet doen van de gevolgen van jarenlange discriminatie.
Nonsens. Je haalt het doel en de middelen door mekaar. Het "teniet doen van de gevolgen van jarenlange discriminatie" is het doel, positieve discriminatie is het middel. Het doel is misschien om discriminatie uit het verleden recht te zetten, maar het middel dat men daarvoor gebruikt is nog steeds discriminatie.

Of nog:
Bepaalde jobs mogen slechts enomen worden door autochtonen. Allochtonen worden geweigerd. Dit is duideljk discriminatie. Verwissel X jaar later autochtonen en allochtonen en het is nog steeds discriminatie maar dan in omgekeerde richting, zelfs al dient het om die X jaar goed te maken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 08:31   #155
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ach, in de topic over het Cordon Sanitaire komt hij ook beweren dat "Ik ben van mening dat de Rwanda-moorden nooit hebben plaatsgevonden" (waarbij je Rwanda-moorden vervangt door een gebeurtenis uit WOII die deze zin negationistisch maakt) helemaal geen mening is.

Blijkbaar gebruikt Raf de Dikke Van Dale wanneer hij een forum-tegenstander kan terechtwijzen op een spellingsfout, maar haalt hij de Dikke Van Raf van de plank wanneer hij de discussie verliest.

Citaat:
Raf is onfeilbaar en staat verheven boven de rest van dit forum. En hij gelooft het zelf nog ook, volgens mij.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 13 juli 2007, 08:35   #156
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vroeger deed men blijkbaar ook aan positieve discriminatie, maar dan ten voordele van de kinderen van het stadspersoneel. Alleen hield men het dan (zeer) stil. Nu gebruikt men de gesubsidieerde omroep om zijn positieve discriminatie tov allochtonen (of negatieve discriminatie tov autochtonen) aan al wie het horen wil, te verkondigen. Niet moeilijk dat men reactie krijgt.
Maar het grote probleem blijft. Hooguit 1/3 van de allochtonen werkt. Maar twijfel er wel aan of dit de goede manier is om het op te lossen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 10:27   #157
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Positieve dicriminatie is discriminatie. De enige reden waarom het woord positief ervoor wordt geplaatst, is omwille van het feit dat middels discriminatie een positief resultaat kan bereikt worden in de zin van de middelen heiligen het doel (in dit geval integratie en arbeidsbemiddeling voor allochtonen).
Mijn vraag is: aangezien men 50 % wenst voor te behouden aan allochtonen, impliceert dit dat de andere 50 % is voorbehouden aan autochtonen ? Het hypocriete in dit geval zou dan zijn dat dit niet mogelijk is daar 50 % voorbehouden aan autochtonen zou getuigen van gewone discriminatie.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 11:19   #158
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Of nog leuker. Dat de 50% voorbehouden voor autochtonen, bestemd zijn voor kinderen van het stadspersoneel. Zodat, de autochtonen, die geen kinderen van het stadspersoneel zijn, dubbel negatief gediscrimineerd zijn.
Zij hebben dan gewoon geen enkele kans.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 11:26   #159
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Positieve dicriminatie is discriminatie. De enige reden waarom het woord positief ervoor wordt geplaatst, is omwille van het feit dat middels discriminatie een positief resultaat kan bereikt worden in de zin van de middelen heiligen het doel (in dit geval integratie en arbeidsbemiddeling voor allochtonen).
Mijn vraag is: aangezien men 50 % wenst voor te behouden aan allochtonen, impliceert dit dat de andere 50 % is voorbehouden aan autochtonen ? Het hypocriete in dit geval zou dan zijn dat dit niet mogelijk is daar 50 % voorbehouden aan autochtonen zou getuigen van gewone discriminatie.
Wanneer een percentage - hoe klein ook - wordt voorbehouden aan een bepaalde groep mensen, discrimineert men.
Oud 13 juli 2007, 11:29   #160
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We houden een bepaald deel van onze winsten voor het uitbetalen van onze werknemers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be