![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard is het inhumaan om ze eerst te laten inburgeren en ze dan jaren later terug te sturen, maar dat maakt ze meteen terugsturen nog niet humaan. U zegt volgens mij: er vanuitgaande dat men sommigen niet welkom acht (wat volgens mij al inhumaan is), is het humaner ze meteen terug te sturen? Tja, net zoals Edina maak ik liever geen gradaties in humaniteit.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 18 juli 2007 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() @ Edina.
Het punt is, dat je, als je een officieel mandaat waarneemt, je dan geacht bent de vigerende wetten te implementeren en niet je partijprogramma, toch? Voor Groen is het niet moeilijk, zowat overal gewetensbezwaren tegen te hebben: wapenhandel, immigratie en asiel, sociale woningbouw, werkloosheidsval. Ik wou alleen dat ze rond die laatste twee punten wat meer heisa maakten, en gewetensbezwaren bij bestuursdeelname... |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is vooral fucked-up omdat het een VERHOLEN ARMOEDEPROBLEEM is. Ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat voornamelijk zij, die zich van geen hout pijlen meer weten te maken (onopgeleid, laaggeschoold, de taal niet sprekend, over geen ressources beschikkend), geviseerd worden. Voor de anderen worden er speciale brain-drain en geld-drain buizen gelegd... Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2007 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Ook goed. Als ze gewetensbezwaard is, moet ze opstappen, politiek en grondwettelijk gezien.
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2007 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind ook dat Groen! zich doorgaans te makkelijk over haar programma zet om aan het bestuur te kunnen deelnemen. Maar ontslag voor dit? Nee, dat gaat me te ver... Laatst gewijzigd door Edina : 18 juli 2007 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook begrip voor de situatie van de Burgemeesters...
Stel je voor,je MOET mensen ontvangen in je gemeente die verondersteld zijn "gepasseerd" te zijn via "hogere" instanties en jaaaaaren later blijken dat dan illegalen te zijn...... Zelfs voor iemand als mezelf,die strakke immigratieregels wil,is zoiets on- aan-vaard-baar,temeer omdat er tegen dan gewoonlijk al kinderen,nieuwe Vlamingen,zijn..... Het past niet dat de lagere overheid dan voor "executeur-generaal" moet spelen omdat een hogere overheid hun werk niet doen...(om het over het menselijk aspect maar niet te hebben) 48 uur onderzoeksprocedure voor kandidaat-asielzoekers of inwijkelingen ZONDER beroepsmogelijkheid,dat zou de norm moeten zijn.Je krijgt dan uw "statuut" of je wordt verwijderd van het grondgebied! Dat zou rechtvaardig zijn voor de kandidaat,en voor de Vlaamse bevolking...... Het zou een spijtige zaak zijn voor advocaatjes....en gesubsidieerde "poco's",maar dit soort mensen hebben nu al genoeg drama's veroorzaakt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Parlementslid
|
![]() Consequent zijn is nu eenmaal geen sterkte van Groen! Pira organiseerde zo ook in haar verkeersellendig dorp een massale kerstboomverbranding, net toen haar partij een campagne voerde tegen 'vuurtje stoken in open lucht'. Ze doen bij Groen! maar wat hen op het moment zelf goed uitkomt, niet gehinderd door enige kennis terzake, en zonder enige samenhang of logica. Met catastrofale gevolgen voor hun geloofwaardigheid, natuurlijk. Spijtig dat de opgeklopte hype rond de zogezegde opwarmling van onze planeet nu weer in hun kaart heeft gespeeld. Moeten we weer vier jaar gezwam in de ruimte aanhoren.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 18 juli 2007 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft recht op een beter leven hier. Maar om op jouw theorie voort te borduren, waar steek je die 1.3 miljard Chinezen? Hoeveel van die paar miljard sukkelaars op deze wereld kunnen er volgens jouw berekeningen nog bij Edina? Stevennr1 mag ook antwoorden, met zijn humane gradaties.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister
|
![]() Dat verstaat gij wel, gij wordt ook moe. Pira zal nooit worden uitgewezen dus is het normaal dat ze dat niet verstaat.
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pira zou uitgewezen moeten worden. Dan zou ze pas weten wat een voorrecht het is om hier te leven. Dan zou ze boefjes niet meer goedpraten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het is natuurlijk inhumaan als je weet dat er in een ver land mensen in nood zijn, in zo'n grote nood, dat ze willen vluchten naar hier, dat wij die mensen niet zelf gaan halen. Wat doen wij nu? Wij wachten op diegenen die het geld en de fisiek hebben om tot hier te geraken. Zovelen sterven onderweg, zovelen worden uitgebuit door mensenhandelaren, zovelen worden onderweg verkracht .... neen, het zou pas echt humaan zijn, mochten we onze para's en onze sociale assistenten over de ganse wereld kunnen uitsturen om iedereen die in grote nood is, naar hier te halen om hem veiligheid en humaniteit te garanderen. Ik hoop dat ge begrijpt wat ik bedoel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inhumaan om dat onder controle te willen houden... waar halen ze het! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 19 juli 2007 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Asielbeleid kwetst Vermeersch
De Gentse hoogleraar emeritus Etienne Vermeersch kan het weinig smaken dat de Vlaamse minister van Cultuur Bert Anciaux (Spirit) en de burgemeesters Ingrid Pira (Groen!), Stefaan De Clerck (CD&V) en Luc Martens (CD&V) het asielbeleid in zijn geheel aanvallen door uitwijsbevelen voor uitgeprocedeerde vreemdelingen niet meer uit te voeren. Vermeersch zegt begrip te hebben -voor burgemeesters die ontroerd zijn door schrijnende individuele gevallen in hun gemeente. Dat is echter nog een heel ander verhaal dan het onderuit halen van het asielbeleid, wat volgens Vermeersch in het parlement moet gebeuren met wetswijzigingen. De oproep van Anciaux tot burgerlijke ongehoorzaamheid geniet daarom bij hem veel minder respect en de minister negeert volgens hem zelfs een wet waarvoor zijn partij mee verantwoordelijk is. (belga) http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...ron=kaaalArt16 --------------------------------------------------
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 19 juli 2007 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zie dat helemaal niet over het hoofd. Mijn verhaal over inhumaan zijn was uitsluitend bedoeld om die gasten die zwaar zweven even terug naar beneden te halen. Iemand terugsturen die werkelijk politiek vluchteling is, dat moet helemaal niet gebeuren (ik ben geen blokker, ik ben nva-stemmer hé) Maar tegelijk blijft de grond van mijn verhaal daar staan: jij zegt dat de dienst vreemdelingenzakken objektieve maatstaven gebruikt. Ja tarara, vooraleer iemand zich kan aanbieden bij die dienst, heeft hij de centen moeten bijeenkrijgen om te kunnen vluchten, de fisiek om dat allemaal te kunnen doen, en veel sjanse hebben met iedereen die hem daarbij geholpen heeft (genre mensensmokkelaars). Voor iedere kandidaat vluchteling die het geluk heeft om onze grens te bereiken, zijn er duizenden van zijn landgenoten die ginder moeten blijven in dezelfde miserie als waarvoor wij hem niet zouden terugsturen. Rare objektieve kriteria: bemiddeld zijn, fisiek aankunnen, leven riskeren onderweg en dan beginnen wij met ons onderzoek .... en ondertussen blijven we Oost-Indisch doof voor hen die achterblijven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Economische vluchtelingen zijn evengoed politieke vluchtelingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() En wat u zegt, De Schoofzak, klopt niet als je zoals mij pleit voor open grenzen, dan moeten mensen namelijk geen zotte toeren meer gaan uithalen om in Fort Europa te geraken (er blijft wel een financiële drempel waarschijnlijk maar in België kan ook niet iedereen zomaar gaan emigreren dus mja.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementslid