Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2007, 18:01   #141
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Vechtersbaasjes; hier wat 'termen'
http://www.islamic-bank.com/islamicb...ome/1/Home.jsp

en hier 'hoe' ze er een mouw aan gepast hebben:
http://www.islamic-bank.com/islamicb...ome/1/Home.jsp

Laatst gewijzigd door Gorefest : 29 juli 2007 om 18:03.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 18:32   #142
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
  • Op verzekeringsgebied moeten de risico’s gedeeld worden en kunnen ze niet op derden overgedragen worden. Wat grote problemen op het gebied van herverzekering meebrengt.
Alle commerciële verzekeringen zijn taboe; omdat ze een onzekere toekomst hebben. Maar omdat men zich in bepaalde gevallen (zoals autoverzekering) kan beroepen op overmacht (darura) hoeven de moslims zich niet aan dit 'verbod' te houden. Het zou wat geven denk ik moesten ze zich er wel aan houden

Laatst gewijzigd door Gorefest : 29 juli 2007 om 18:33.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 18:54   #143
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste system, gelukkig bestaat Google:

De islamitische sharia-wetgeving legt strenge beperkingen op aan het aanrekenen van intresten. Een nieuwe generatie islamitische banken heeft echter een manier gevonden om toch gelijkaardige diensten aan te bieden als westerse banken en grote winsten te boeken.

Het voorbije decennium is islamitisch banken gegroeid van een kleine, dikwijls controversiële sector tot een pijler van de wereldfinanciën, zeker nu westerse banken vechten voor de enorme inkomsten van de Arabische petroleumsector.
De Saudische dochter van Citigroup kan volgens The Wall Street Journal beschouwd worden als de grootste islambank. “Er worden nu voor zes miljard dollar transacties afgewerkt volgens de de islamitische wetgeving,” aldus de krant. “Ook HSBC Holdings, Deutsche Bank, ABN Amro, Société Générale, BNP Paribas en Standard Chartered hebben dergelijke services uitgebouwd.”

At your service!
U bedoelt dat de Arabische banken een passend kapitalistisch antwoord hebben gevonden? Wat had u gedacht misschien, dat ze verlies gingen lijden?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 19:39   #144
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De Sharia verbiedt rentes op geleend kapitaal. De turkse en westerse banken vegen daar hun gat aan. Welcome to the real world.
Ik heb op Dit Forum, misschien zelfs in deze draad ook een keer, vaak genoeg uitgelegd hoe dat "procedureel" sinds mensenheugenis wordt opgelost: een bedrag wordt (vaak middels een aparte nota) extra berekend op een koopsom volgens exact de gangbare rente-berekeningen en dan gefactureerd als (enige uitdrukking die ik steeds zag gebruiken) AANDEEL IN DE WINST.
Oud 29 juli 2007, 20:25   #145
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat de Arabische banken een passend kapitalistisch antwoord hebben gevonden? Wat had u gedacht misschien, dat ze verlies gingen lijden?
De banken in de mohammedaanse landen die het bankieren volgens de sharia invoerden zijn alle failliet of worden drijvend gehouden door de staat.

De werkende systemen werden ontwikkeld door westerse banken. Een van de belangrijke aspecten hierbij is dat men een mohammedaans schriftgeleerde in dienst moet nemen die zijn fiat aan het door de bank ontworpen product geeft. Dat fiat bestaat uit een fatwah.

Als mijn geheugen me niet in de steek laat was een Britse bank de eerste die een zo goedgekeurd product op de markt bracht.

(Het zal er weer op lijken alsof ik van oordeel ben dat er niets goed is aan die ideologie, maar ik haal nochtans enkel feiten aan.)
Oud 29 juli 2007, 21:06   #146
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
(Het zal er weer op lijken alsof ik van oordeel ben dat er niets goed is aan die ideologie, maar ik haal nochtans enkel feiten aan.)
Foei
Oud 29 juli 2007, 21:59   #147
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
De banken in de mohammedaanse landen die het bankieren volgens de sharia invoerden zijn alle failliet of worden drijvend gehouden door de staat.

De werkende systemen werden ontwikkeld door westerse banken. Een van de belangrijke aspecten hierbij is dat men een mohammedaans schriftgeleerde in dienst moet nemen die zijn fiat aan het door de bank ontworpen product geeft. Dat fiat bestaat uit een fatwah.

Als mijn geheugen me niet in de steek laat was een Britse bank de eerste die een zo goedgekeurd product op de markt bracht.

De succesvolle banken in Turkije zijn westerse banken en die werken niet volgens de Sharia, die werken zoals hier en niemand in de Turkse regering die er graten in ziet.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 29 juli 2007 om 21:59.
Oud 29 juli 2007, 22:34   #148
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel helemaal niets. Ik haal aan wat op internet te vinden is.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 22:37   #149
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik bedoel helemaal niets. Ik haal aan wat op internet te vinden is.
Het is in de knuffe sofas in afgelegen luxeoorden dat je de realiteit zal vinden, niet op het internet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be