Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 12:50   #141
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Kan iemand me vertellen hoe een illegaal hier legaal kan overleven ?
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 13:02   #142
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Dat is een van de best bewaarde geheimen tot nu toe.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 13:04   #143
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die wordt bijgestaan door het ocmw.
Dus hebben hun eigen advocaat en sociale zekerheid is ook hetzelfde als dat van ons(eigenlijk beter). Moeten met de onkosten bonnetje gewoon naar ocmw)
Verder gaan ze in het zwart werken. Er is een heel netwerk van marokkanen zowel als 'nanny's, horeca, enz....
En gaan bvb ook op zoek naar eenzame ouderen die tevreden zijn met iemand die de helft van hun leeftijd is en zoveel 'aandacht' aan hen geeft.
Vaak zijn deze ouderen slachtoffer van dit schijnheilig gedoe.
Ze komen dan met vrienden,nonkels(legaal/belg), broers, enz...om het autootje dat die oudere niet meer gebruikt op te kopen voor een prikje. Ook proberen ze soms een bod te doen op de woning, baat het niet het schaadt...
Velen hebben familie in andere europese landen.

Dit is dan weer grappiger

Laatst gewijzigd door colargo : 9 augustus 2007 om 13:25.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 14:40   #144
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
waarom geen gedoogbeleid tegen verkeerd parkeren of tegen niet betalen van de parkeerplaats ?
Waarom kreeg die tolk geen parking?
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 14:57   #145
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
het gerecht in ons land en cosequentie en efficientie ? nooit onze sterkste kant geweest.

een illegaal die werkt voor het gerecht .....

je zou vr minder zeggen : tussen de tanden van de leeuw zit je het veiligst .
Lijkt me gevaarlijk. Maar inderdaad, in plaats van dat beroep een beetje te beschermen zie je dat zelfs de richtlijnen van de EU op alle mogelijke beroepen betrekking hebben, niet echter op dat van tolk of vertaler, terwijl die voor de wereldreiziger die we ondertussen allemaal zijn, van belang is.
Antwerpen is bovendien een havenstad. Daar zouden tolken een apparte parkeerplaats moeten krijgen, ongeacht hun nationaliteit.
Oud 9 augustus 2007, 14:58   #146
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Parking Parking Parking !
Oud 9 augustus 2007, 15:05   #147
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote=colargo;2841251]Die wordt bijgestaan door het ocmw.
Dus hebben hun eigen advocaat en sociale zekerheid is ook hetzelfde als dat van ons(eigenlijk beter). Moeten met de onkosten bonnetje gewoon naar ocmw)
Verder gaan ze in het zwart werken. Er is een heel netwerk van marokkanen zowel als 'nanny's, horeca, enz....
En gaan bvb ook op zoek naar eenzame ouderen die tevreden zijn met iemand die de helft van hun leeftijd is en zoveel 'aandacht' aan hen geeft.
Ze komen dan met vrienden,nonkels(legaal/belg), broers, enz...om het autootje dat die oudere niet meer gebruikt op te kopen voor een prikje. Ook proberen ze soms een bod te doen op de woning, baat het niet het schaadt...

Dus die kunnen OCMW ontvangen ? Dus kan men heel gemakkelijk de illegalen oppakken bij het OCMW, dat moet politiewerk besparen !
Oud 9 augustus 2007, 15:23   #148
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Overleven is sowieso legaal. In dit geval ging het om een tolk die nog leeft. Hoe? Awel, door te tolken voor de rechtbank. Zo zie je dat vaderlandsliefde echt betaalt. Hoe anderszijds een seperatist daar legaal kan overleven? Ik veronderstel dat ie er tegen de Koning over zwijgt!
Oud 9 augustus 2007, 15:35   #149
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Illegaal zijn is niet eens strafbaar! En dan wil je zo'n bewijsje dat je achterdochtige werkgever vraagt, en waar terecht geen details op staan vermeld? Schreef ik niet net door wie en zelfs in hoeverre je gedrag en zeden wordt onderzocht. Zelfs geen accademische titel in een taalspecialiteit maakt dat overbodig, terwijl ze die ook evalueren, met hun kennis van zaken.
De rechtbank is géén achterdochtige werkgever. De vereiste van goed gedrag en zeden is een minimum vereiste ter beveiliging van alle partijen. De juiste vertaling alleen is niet voldoende. Ook het juiste woord gebruik om de juiste nuances weer te geven telt hier mee. Dit kan van doorslaggevend belang zijn in de rechtszaal. Daarom vraag men hulp van een onbesproken iemand. In de hoop dat die onbevooroordeeld zijn taak volbrengt.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 15:49   #150
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
De rechtbank is géén achterdochtige werkgever. De vereiste van goed gedrag en zeden is een minimum vereiste ter beveiliging van alle partijen. De juiste vertaling alleen is niet voldoende. Ook het juiste woord gebruik om de juiste nuances weer te geven telt hier mee. Dit kan van doorslaggevend belang zijn in de rechtszaal. Daarom vraag men hulp van een onbesproken iemand. In de hoop dat die onbevooroordeeld zijn taak volbrengt.
Volgens mij is die man in dit forum eerder beklad dan besproken.

Verander dus "En dan wil je zo'n bewijsje dat je achterdochtige werkgever vraagt" in "En dan wil je eenzelfde bewijsje dan je achterdochtige werkgever vraagt". De rechtbank was namelijk zijn werkgever niet.

Laatst gewijzigd door DannyS : 9 augustus 2007 om 15:58.
Oud 9 augustus 2007, 18:16   #151
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

[quote=m.r.;2841517]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Die wordt bijgestaan door het ocmw.

Dus die kunnen OCMW ontvangen ? Dus kan men heel gemakkelijk de illegalen oppakken bij het OCMW, dat moet politiewerk besparen !
Nee is schending van privacy.
Artsen in ziekenhuizen die ilegalen behandelen mogen dit ook niet.

http://www.vvsg.be/nl/welzijn/welzij...delingen.shtml

Illegaal verblijven vreemdelingen
Illegaal verblijvende vreemdelingen zijn een groeiende groep binnen het OCMW-cliënteel. De hulpverlening aan deze groep is moeilijk en delicaat.
Hiernaast vindt u enkele documenten die ingaan op deze problematiek.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 19:04   #152
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
"Waar in 't bronsgroen eikenhout 't nachtegaaltje zingt, waar de ho......"

Snoterkop!!!
Ben je nu Limburgs of Vloms nazionalist?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 19:50   #153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Wetten zelfs? Noem er eens één!

WET 15 DECEMBER 1980 BETREFFENDE DE TOEGANG TOT HET GRONDGEBIED, HET VERBLIJF, DE VESTIGING EN DE VERWIJDERING VAN VREEMDELINGEN
TITEL IV. - Strafbepalingen
Art. 75 Onder voorbehoud van artikel 79, wordt de vreemdeling die onwettig het Rijk binnenkomt of er verblijft, gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van zesentwintig frank tot tweehonderd frank of met een van die straffen alleen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 augustus 2007 om 19:52.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 20:02   #154
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Vroeger moest je om OCMW te genieten Belg zijn ! Heb ik ooit geleerd !

We waren zo idealistisch : pro politiek asiel, pro opvang door OCMW, pro voor zoveel ...

Ik wens dat die idealen nog kunnen verder bestaan en alle uitbuiters ervan zonder enig pardon aangepakt zouden worden.
Oud 9 augustus 2007, 20:35   #155
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vroeger moest je om OCMW te genieten Belg zijn ! Heb ik ooit geleerd ! .
Tijden veranderen, nu mag je geen Belg meer zijn.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 20:49   #156
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
WET 15 DECEMBER 1980 BETREFFENDE DE TOEGANG TOT HET GRONDGEBIED, HET VERBLIJF, DE VESTIGING EN DE VERWIJDERING VAN VREEMDELINGEN
Art. 75 Onder voorbehoud van artikel 79, wordt de vreemdeling die onwettig het Rijk binnenkomt of er verblijft, gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van zesentwintig frank tot tweehonderd frank of met een van die straffen alleen.
Ja, zo dacht ik dat het was. Waarom wordt nu een verkeerd parkeren hoger beboet dan het verblijven als illegaal. Waarom kunnen deze nu bij het OCMW terecht ? Waarom moeten wij ook nog eens opdraaien voor hun kosten van repatriëring ?
Oud 9 augustus 2007, 20:56   #157
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, zo dacht ik dat het was. Waarom wordt nu een verkeerd parkeren hoger beboet dan het verblijven als illegaal. Waarom kunnen deze nu bij het OCMW terecht ? Waarom moeten wij ook nog eens opdraaien voor hun kosten van repatriëring ?
Omdat een illegalen nu eenmaal beschermde en bevoordeelde parasi pardon, personen zijn.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:10   #158
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan zou ik ook kunnen zeggen dat de Nederlander die zich zonder identiteitsdocument op de Belgische openbare weg bevind, gestraft wordt met een geldboete tot zelfs 500 frank.
Een misdaad?
Vogens het strafwetboek is een
MISDRIJF.
Artikel 1. Het misdrijf, naar de wetten strafbaar met een criminele straf, is een misdaad.
Het misdrijf, naar de wetten strafbaar met een correctionele straf, is een wanbedrijf.
Het misdrijf, naar de wetten strafbaar met een politiestraf, is een overtreding.

Laatst gewijzigd door DannyS : 9 augustus 2007 om 21:22.
Oud 9 augustus 2007, 21:22   #159
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Een Nederlander dus een boete van 500 frank en een Marokkaan ?
Oud 9 augustus 2007, 21:23   #160
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een Nederlander dus een boete van 500 frank en een Marokkaan ?
De Marokkaan kan tot drie maanden, hangt van de rechter af.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be