Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2007, 08:45   #141
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Of dat de werkgevers gewoon slavendrijvers en mensenuitbuiters zijn.

Het is gewoon schandalig dat men mensen doet werken tegen een loon dat te hoog is om van honger om te komen en te laag om deftig te kunnen leven.

Een minimumloon van 1400€ voor een voltijdse job is geen overbodige luxe in deze tijden hoor.
Maar veel mensen werken dankzij de rijker uitbuiters zelfs tegen een kleiner bruto loon.

Voor een gezin met 2 kinderen en 1 ouder is den dop zelfs nog niet voldoende om enkel hun strikte noodzaken te betalen.

Prijzen van 500€ per maand voor een gewoon huurhuis vind jij blijkbaar normaal, maar dat mensen dan ook voldoende geld krijgen om dit te kunnen betalen vind jij een misdaad.

Schandalig.
Inderdaad.Werken, waarom niet? Hard werken, OK. Maar dan wél Loon Naar Werken. Mensen uitbuiten zet hun kinderen aan tot stelen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 08:52   #142
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
als dat gebeurd, de uitkeringen verlagen, dan ben ik het wel eens dat de lonen niet danig naar omhoog moeten.
Immers kan men dan meer overhouden door te gaan werken, en dat is mijns inziens hetgene (onder andere) dat mensen doet werken.
Gij zijt zeker baas?Zo heb ik er nog gehoord: ge moet arbeid interressanter maken als niksdoen, dus schaf de dop enz af...Dan keren we een paar honderd jaar terug in de tijd, dan worden het Derde Wereld-land toestanden.De uitkeringen zijn reeds het minimum, als ge daarmee moet leven, moet je verplicht wat bijklussen in het één of ander, al dan niet eerlijk werk, om de kop uit het water te houden, juffrouwtje!
Wat gedaan moet worden, is de aandeelhouders wat minder verwennen, en het werkvolk beter betalen.En niet alleen in de Horeca trouwens.OVERAL!
Oud 5 augustus 2007, 08:57   #143
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik vind dat wel vrij hoge kosten voor 1 persoon die moet leven van een uitkering. Het kan ongetwijfeld goedkoper.

Tja, de staat moet er tenminste niet systematisch geld pikken van werkende mensen onder het mom van sociale zekerheidsbijdragen.
het kan altijd goedkoper: ge kunt ook in een kartonnen doos gaan wonen, op een braak liggend terrein ergens, juist naast de fabriek waar ge uw nikkel afdraait van s'morgens tot s'avonds, juist om genoeg te verdienen om je eten, en een fles goedkope alkool te kopen in de supermarkt die toevallig ook aan je baas toebehoort...
Oud 5 augustus 2007, 09:04   #144
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Ik neem aan dat je dan uitzicht hebt op werk in de States? Je hebt vast werk, en dus ook een werkvergunning, nodig om de States in te geraken. Bovendien moet je van onbesproken gedrag zijn om daar binnen te geraken en moet je er minimum vijf jaar werken en wonen vooraleer je hun nationaliteit kunt krijgen.
Bovendien kan je hopen dat je niks aan de hand krijgt. Daar wordt eerst gekeken in je portefeuille welke medic-card je hebt. Indien je niet de juiste hebt kan je enkel in de public-hospitals terecht en die laten iets langer op zich wachten. Natuurlijk moet ik je erbij vermelden dat als modale middenklasser het al best moeilijk is om een "goede" medic-card te krijgen. Deze kosten zo'n 2000 euro per jaar...
Ik wens je veel succes daarginder in het beloofde land. Ben benieuwd of je daar kunt slagen en wat er met je gaat gebeuren als dat niet gebeurt...
hij kan daar steeds nog aan prostitutie doen, dat marsjeert daar goed...hardcore fistfucking Dat brengt op! De "American Dream"!
Oud 5 augustus 2007, 09:06   #145
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Amai zeg, dat komt hier niet voor in ons Europees aards paradijs

Dat is net wat ik van plan ben in de toekomst

Ver weg verhuizen van deze pamperstaat.
have a nice day!(new-yorkse uitdrukking...Moet ge tegen een agent van politie zeggen de eerste keer dat ze u iets vragen )...En verder: de wind vanachter!
Oud 5 augustus 2007, 09:14   #146
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand is verplicht om in de horeca tegen die lonen te gaan werken.
En morgen ga jij zeggen dat werklozen elke job moeten aanvaarden die zich aandient hé?
De wet stelt trouwens het laatste.
Je hebt dus wettelijk ongelijk.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 09:32   #147
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Hurycane ... :

Citaat:
Hilarisch natuurlijk. Want met U 400 geldeneenheden zal U dus een eigen ziekteverzekering moeten betalen, een eigen pensioen moeten voorzien, etc...

Ik ken persoonlijk enkele Amerikanen, zelfs iemand met een serieus trust fund. Een vriend en vriendin van mij met drie kinderen betaald maar liefst 10.000 dollar voor een jaar aan zijn ziekteverzekering.

Weet je trouwens ook dat ouders kinderen tussen bepaalde leeftijdsgrenzen minder of niet verzekerd in de great US of A omdat ze dan statistisch gezien minder kans op ziekte hebben ?

België is een paradijs voor mensen met veel geld, zo simpel is het.
Het waren dus 940 geldeenheden die ik overhad. Zich vergissen is menselijk ...

Over de US of A ken in ik natuurlijk "niets ... of weinig".

Inderdaad, de tijdspanne van 1973 tot 2003 is 30 jaar. Daarvan heb ik er 7 1/2 in de states gewoond (verbleven eigenlijk want het was zwerven tussen den "belziek" en de US of A - reden : 2 "belzieke" jobs voor het leven geef je niet op); mijn oudste dochter is nochtans amerikaanse geworden; mijn oudste zoon is nochtans amerikaan geworden ; ... nu verblijf ik er uiteraard minder : gepensioneerd. Alhoewel ... niet voor alle aktiviteiten.

.....stoppen....oeverloze discussie ...
Oud 5 augustus 2007, 10:10   #148
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Hurycane ... :

Inderdaad, de tijdspanne van 1973 tot 2003 is 30 jaar. Daarvan heb ik er 7 1/2 in de states gewoond (verbleven eigenlijk want het was zwerven tussen den "belziek" en de US of A - reden : 2 "belzieke" jobs voor het leven geef je niet op); mijn oudste dochter is nochtans amerikaanse geworden; mijn oudste zoon is nochtans amerikaan geworden ; ... nu verblijf ik er uiteraard minder : gepensioneerd. Alhoewel ... niet voor alle aktiviteiten.

Het verschil tussen 940 en 530 is 400 geldeenheden en met dat verschil moet U dus alles betalen wat je hier wel krijgt. Ik geloof er ook geen snras van dat als U kinderen in U natte droom wonen en U er zelf zoveel hebt gezeten U hier nog steeds bent.

Ga en vervolg U droom, nog liever vandaag dan morgen zou ik zo zeggen...
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 10:27   #149
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

http://en.wikipedia.org/wiki/Health_..._United_States
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 10:28   #150
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Hurycane ... :

Het is idd als reeds werkende Belg dwaas je reeds betaalde SZ op te geven.

Maar voor jonge mensen liggen de kaarten anders.
Zij hebben hier nog niets opgebouwd en verliezen dus eigenlijk niets.
Maar de USA is nu net niet het meest ideale land om heen te gaan.
Er zijn landen waar je bruto meer verdiend en netto nog veel meer overhoud. En waar het leven nog veel mooier is op de koop toe.

Als ik nu opnieuw zou kunnen beginnen als jonge gast, wel dan (hoewel ik Belgie zijn SZ zal blijven verdedigen) was ik ook het land uit en ging naar Nieuw zeelanof zuid afrika.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 10:34   #151
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Het verschil tussen 940 en 530 is 400 geldeenheden en met dat verschil moet U dus alles betalen wat je hier wel krijgt. Ik geloof er ook geen snras van dat als U kinderen in U natte droom wonen en U er zelf zoveel hebt gezeten U hier nog steeds bent.

Ga en vervolg U droom, nog liever vandaag dan morgen zou ik zo zeggen...
Ik geloof hem wel.
Ik ken namelijk verschillende mensen waarvan de kids in het buitenland zijn gaan wonen en omgekeerd.

Eén van mijn zusters woont in het buitenland terwijl haar 3kids nog hier zijn en de broer van mijn schoonbroer zit in Canada terwijl zijn ouders hier zijn gebleven.

Het is niet omdat een familielid verhuist dat de hele familie verhuis he.

Hij zal wel reden hebben om hier te blijven, net als ik.
Oud 5 augustus 2007, 12:08   #152
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En morgen ga jij zeggen dat werklozen elke job moeten aanvaarden die zich aandient hé?
Neen.

Citaat:
De wet stelt trouwens het laatste.
Fout.

Citaat:
Je hebt dus wettelijk ongelijk.
Nogmaals fout.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 12:22   #153
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Increased use of catastrophic care
Uninsured Americans are less likely to have regular health care and use preventive services. They are more likely to delay seeking needed care, resulting in more medical crises and emergency hospitalizations, which are more expensive than ongoing treatment for such conditions as diabetes and high blood pressure. Uninsured patients are twice as likely to visit hospital emergency rooms as those with insurance; burdening a system meant for true emergencies with less-urgent care needs.[25]

[edit] Shared costs of the uninsured
The costs of treating the uninsured must often be absorbed by providers as free care, passed on to the insured via cost shifting and higher health insurance premiums, or paid by taxpayers through higher taxes
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 15:43   #154
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof hem wel.
Ik ken namelijk verschillende mensen waarvan de kids in het buitenland zijn gaan wonen en omgekeerd.

Eén van mijn zusters woont in het buitenland terwijl haar 3kids nog hier zijn en de broer van mijn schoonbroer zit in Canada terwijl zijn ouders hier zijn gebleven.

Het is niet omdat een familielid verhuist dat de hele familie verhuis he.

Hij zal wel reden hebben om hier te blijven, net als ik.
Als hier niets is dan ergernis, en ge hebt zelf meer dan zeven jaar in het beloofde land verbleven en U vlees en bloed loopt daar rond wat kan je dan in hemelsnaam nog tegenhouden ?!

Ben er van overtuigd dat er vele uit hun nek liggen te lullen. Als je weet wat mensen daar betalen voor ziektezorg, en hoe ze daar behandeld worden dan praat je anders, zo simpel is dat !

The great US of A is voor niemand een toonbeeld aangaande sociale zekerheid en al helemaal niet aangaande gezondheidszorg.

En in België is iemand met veel geld nog altijd een pak beter af dan in the great US of A !

Laatst gewijzigd door hurycane : 5 augustus 2007 om 15:43.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 16:06   #155
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hier niets is dan ergernis, en ge hebt zelf meer dan zeven jaar in het beloofde land verbleven en U vlees en bloed loopt daar rond wat kan je dan in hemelsnaam nog tegenhouden ?!

Ben er van overtuigd dat er vele uit hun nek liggen te lullen. Als je weet wat mensen daar betalen voor ziektezorg, en hoe ze daar behandeld worden dan praat je anders, zo simpel is dat !

The great US of A is voor niemand een toonbeeld aangaande sociale zekerheid en al helemaal niet aangaande gezondheidszorg.

En in België is iemand met veel geld nog altijd een pak beter af dan in the great US of A !
Heb zelf ook regelmatig in de USA verbleven en weet dus prefect hoe het er daar aan toe gaat.

En geloof mij maar, dat beloofde land is een fabel, maar als ikzelf kan, dan blijf ik toch ook niet langer meer dan nodig hier in Belgie en nog minder lang in Vlaanderen.
En dit niet vanwegge de belastingen, maar vanwegge de mentaliteit van de mensen hier.

Maar ik wil wel mijn SZ van hier kunnen meenemen.
Oud 5 augustus 2007, 16:30   #156
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 5 augustus 2007, 16:34   #157
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik wil wel mijn SZ van hier kunnen meenemen.
Kan ik inkomen.
Oud 6 augustus 2007, 10:41   #158
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage

Ver weg verhuizen van deze pamperstaat.
Als je uitwijkt, dan zal dat voor iedereen die de constitutie en de mensenrechten eerbiedigt in dit land een 'good riddance' zijn. Veel succes.
Bedenk wel, dat je dat dan beter niet doet naar de VS.

Want binnen de kortste keren beschikt dit rijkste land ter wereld over een sociale zekerheid die met zijn status van modern ontwikkeld land overeen komt.

Je kan beter naar Egypte op de vlucht gaan voor de pamperstaat.
Daar zijn de arm-rijk tegenstellingen voor jou ongetwijfeld wél gegarandeerd en voldoende ten top gedreven.
Negentig procent is arm en gepamper nul.

Daarheen vluchten dus!

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 augustus 2007 om 10:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 14:26   #159
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als je uitwijkt, dan zal dat voor iedereen die de constitutie en de mensenrechten eerbiedigt in dit land een 'good riddance' zijn. Veel succes.
Bedenk wel, dat je dat dan beter niet doet naar de VS.
Nou als jij emigreert dan zal dat voor onze sociale zekerheidsdienst alvast een "good riddance" zijn

Citaat:
Je kan beter naar Egypte op de vlucht gaan voor de pamperstaat.
Daar zijn de arm-rijk tegenstellingen voor jou ongetwijfeld wél gegarandeerd en voldoende ten top gedreven.
Negentig procent is arm en gepamper nul.

Daarheen vluchten dus!
Het klimaat en de cultuur spreekt me daar wel aan, maar die strenge islamitische regels moet je dan ook weer volgen .
Oud 6 augustus 2007, 15:09   #160
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Nou als jij emigreert dan zal dat voor onze sociale zekerheidsdienst alvast een "good riddance" zijn
Dat is helemaal niet zeker, want mijn pensioen moeten ze me toch nasturen, waar ook ter wereld..

Citaat:
Het klimaat en de cultuur spreekt me daar wel aan, maar die strenge islamitische regels moet je dan ook weer volgen .
Je kan niet alles hebben, je struikelt er tenminste in de komende decennia gegarandeerd niet over overdreven overheidspampers voor de armen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 augustus 2007 om 15:11.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be