![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat gedaan moet worden, is de aandeelhouders wat minder verwennen, en het werkvolk beter betalen.En niet alleen in de Horeca trouwens.OVERAL! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() het kan altijd goedkoper: ge kunt ook in een kartonnen doos gaan wonen, op een braak liggend terrein ergens, juist naast de fabriek waar ge uw nikkel afdraait van s'morgens tot s'avonds, juist om genoeg te verdienen om je eten, en een fles goedkope alkool te kopen in de supermarkt die toevallig ook aan je baas toebehoort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De wet stelt trouwens het laatste. Je hebt dus wettelijk ongelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Parlementslid
|
![]() Hurycane ... :
Citaat:
Over de US of A ken in ik natuurlijk "niets ... of weinig". Inderdaad, de tijdspanne van 1973 tot 2003 is 30 jaar. Daarvan heb ik er 7 1/2 in de states gewoond (verbleven eigenlijk want het was zwerven tussen den "belziek" en de US of A - reden : 2 "belzieke" jobs voor het leven geef je niet op); mijn oudste dochter is nochtans amerikaanse geworden; mijn oudste zoon is nochtans amerikaan geworden ; ... nu verblijf ik er uiteraard minder : gepensioneerd. Alhoewel ... niet voor alle aktiviteiten. .....stoppen....oeverloze discussie ...
![]() |
![]() |
#148 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ga en vervolg U droom, nog liever vandaag dan morgen zou ik zo zeggen...
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is idd als reeds werkende Belg dwaas je reeds betaalde SZ op te geven. Maar voor jonge mensen liggen de kaarten anders. Zij hebben hier nog niets opgebouwd en verliezen dus eigenlijk niets. Maar de USA is nu net niet het meest ideale land om heen te gaan. Er zijn landen waar je bruto meer verdiend en netto nog veel meer overhoud. En waar het leven nog veel mooier is op de koop toe. Als ik nu opnieuw zou kunnen beginnen als jonge gast, wel dan (hoewel ik Belgie zijn SZ zal blijven verdedigen) was ik ook het land uit en ging naar Nieuw zeelanof zuid afrika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken namelijk verschillende mensen waarvan de kids in het buitenland zijn gaan wonen en omgekeerd. Eén van mijn zusters woont in het buitenland terwijl haar 3kids nog hier zijn en de broer van mijn schoonbroer zit in Canada terwijl zijn ouders hier zijn gebleven. Het is niet omdat een familielid verhuist dat de hele familie verhuis he. Hij zal wel reden hebben om hier te blijven, net als ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uninsured Americans are less likely to have regular health care and use preventive services. They are more likely to delay seeking needed care, resulting in more medical crises and emergency hospitalizations, which are more expensive than ongoing treatment for such conditions as diabetes and high blood pressure. Uninsured patients are twice as likely to visit hospital emergency rooms as those with insurance; burdening a system meant for true emergencies with less-urgent care needs.[25] [edit] Shared costs of the uninsured The costs of treating the uninsured must often be absorbed by providers as free care, passed on to the insured via cost shifting and higher health insurance premiums, or paid by taxpayers through higher taxes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ben er van overtuigd dat er vele uit hun nek liggen te lullen. Als je weet wat mensen daar betalen voor ziektezorg, en hoe ze daar behandeld worden dan praat je anders, zo simpel is dat ! The great US of A is voor niemand een toonbeeld aangaande sociale zekerheid en al helemaal niet aangaande gezondheidszorg. En in België is iemand met veel geld nog altijd een pak beter af dan in the great US of A !
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... Laatst gewijzigd door hurycane : 5 augustus 2007 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geloof mij maar, dat beloofde land is een fabel, maar als ikzelf kan, dan blijf ik toch ook niet langer meer dan nodig hier in Belgie en nog minder lang in Vlaanderen. En dit niet vanwegge de belastingen, maar vanwegge de mentaliteit van de mensen hier. Maar ik wil wel mijn SZ van hier kunnen meenemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Als je uitwijkt, dan zal dat voor iedereen die de constitutie en de mensenrechten eerbiedigt in dit land een 'good riddance' zijn. Veel succes.
Bedenk wel, dat je dat dan beter niet doet naar de VS. Want binnen de kortste keren beschikt dit rijkste land ter wereld over een sociale zekerheid die met zijn status van modern ontwikkeld land overeen komt. Je kan beter naar Egypte op de vlucht gaan voor de pamperstaat. Daar zijn de arm-rijk tegenstellingen voor jou ongetwijfeld wél gegarandeerd en voldoende ten top gedreven. Negentig procent is arm en gepamper nul. Daarheen vluchten dus! Laatst gewijzigd door eno2 : 6 augustus 2007 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |