![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hier wordt zeker rust en natuur opgegeven voor geld. De kust is daar nu net het voorbeeld van. Wat vroeger leuk was om wonen, een huisje op een paar kilometer van de kust, waar je vanuit het binnenland vanop verre afstand de zee kon zien, en kon horen. Een immens verschil voor de mensen nu. De huizen zijn er een tijd geleden zodanig duur geworden dat het enkel nog voor de rijken weggelegd is om er permanent te wonen. De andere Vlamingen worden het binnenland ingebonjourd. Het is spijtig, maar om geld op te brengen is de kust omgevormd tot 1 groot hotel / restaurantencomplex. Wallonië heeft in zekere zin luxe. Er is altijd een minimumlevering van electriciteit, gas en water ook al betaal je je rekeningen niet, de huizen zijn er van steen, enkel sommige chalets zijn van hout. Je hebt er winkels op loop / fietsafstand. Er bestaan voedselbanken voor zij die niets hebben om zich te voeden. Er zijn initiatieven zoals hier in sint-niklaas 'de kapstok' waar je gratis kleding kan verkrijgen. In principe (ik zeg wel in principe) hoeft niemand in België erg te lijden te hebben. In de praktijk is het wel vaak anders dat zal je mij niet horen zeggen. Maar als ik Wallonië bekijk en vergelijk met bijvoorbeeld oost-europese landen dan hebben zij toch ook wel luxe. Ze moeten ook op zoek naar manieren om hun luxe te verbeteren als ze luxe willen. Als mijn zuster en ik elk 10euro per week zakgeld krijgen (voorbeeldje). Mijn zus doet haar 10euro op aan snoep en koekjes.. Ik ga er een emmer, spons, zemenlap en kuisproduct mee kopen. Ik ga op de parking van de gb auto's wassen aan 5euro per auto. Ik doe er zo tien die dag. Dan heb ik 40euro winst gemaakt. Ik ben Vlaanderen. Mijn zuster is Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In feite beweert u dat ze tegen walen discrimineren wat ook zever is. Zuid-West vlaamse bedrijven zouden niet liever zien dan dat er waalse werknemers zich zouden aanbieden maar die troosten zich de moeite van de verplaatsing niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Europees Commissaris
|
![]() Die Franstaligen vinden zichzelf echt wel een Herrenvolk, dat is met dit stuk nog maar eens duidelijk.
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de grensarbeidersregeling Tussen België en Frankrijk geldt een aparte fiscale regeling. Wie in een straal van 20 kilometer van de grens woont en werkt aan de andere kant van de grens valt onder het grensarbeidersstatuut. Een grensarbeider betaalt zijn sociale zekerheid in het land waar hij werkt, maar zijn belastingen betaalt hij in het land waar hij woont. Voor de Franse grensarbeiders is dit een gigantisch voordeel. Ten eerste liggen de netto-lonen in België een stuk hoger. Ten tweede zijn de sociale zekerheidsbijdragen in België heel wat lager dan die in Frankrijk. En ten derde zijn de belastingen in Frankrijk een stuk lager.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 23 augustus 2007 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Je wil dan als je correct bent zeggen dat de Fransen worden voorgetrokken op de Walen, en de Nederlanders op de Vlamingen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de Waalse partijen keer op keer speciale regels, die gemaakt zijn om hen als minderheid te beschermen, misbruiken om elke terecht Vlaamse eis ivm taaldossiers af te wijzen, mag je niet verbaasd zijn dat sommige Vlamingen beginnen te denken aan opsplitsing van bevoegdheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem voor de MR: Ze wisten maar al te goed wat ze in huis haalden met het FDF en het komt mij over dat Reynders niet al te veel moeite doet om Mangain in te tomen... integendeel. Blijft over: het argument dat de CDH de hete adem in de nek voelt van de PS. Dat is inderdaad terecht maar zelfs dan zou men zich op zijn minst ietwat soepeler mogen opstellen wat betreft taaldossiers. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 23 augustus 2007 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het stukje is uiteraard volledig ironisch bedoeld. Maar dat heeft het gros van onze forumgenoten helaas niet door.
Dat feit op zich zal wel iets zeggen over het verschil in interpretatievermogen tussen Vlamingen en Walen zeker? ![]() Het bewijst ook dat de Nederlanders wel eens gelijk hebben wanneer ze zeggen dat Vlamingen soms nogal dom zijn. Het bewijs wordt hier overvloedig geleverd.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat een liberaal kiest voor splitsing van, pakweg, de sociale zekerheid uit financiële overwegingen, is niet onlogisch maar neem maar aan dat een volbloed N-VA-er wel andere motieven heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Komkom, niet overdrijven hé. Denk je nu echt dat de Walen alleen op de PS stemmen vanuit hun solidair karakter? De Walen stemmen PS omdat de lagere klasse er gewoon veel groter is. Of dacht je dat een werkloze in pakweg Charleroi van nature liberaal gaat stemmen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een negatief beeld van de Vlamingen? Hij zegt dat ze hardwerkend zijn, dat ze een natie hebben, en dat ze welvarend zijn. Negatief beeld, zei u?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zouden een compensatie krijgen van Frankrijk. In ieder geval doen ze mee aan een soort belastingsontduiking vermits de Franse arbeiders die in Zuid-West Vlaamse bedrijven werken belastingen betalen in Frankrijk en niet in België zoals het normaal zou moeten. Resultaat : minder inkomsten voor België en Walen die aan geen werk geraken en dus Belgische werkloosheidsuitkeringen ontvangen. Geen inkomsten en wel heel veel uitgaven. Die Zuid-West Vlaamse bedrijven met hoofdzakelijk Franse arbeiders zorgen dus voor meer welvaart in Frankrijk maar niet voor meer welvaart in eigen land.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 24 augustus 2007 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 24 augustus 2007 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jaja.... al lachend zegt een zot ferm zijn mening. ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
GELD mijn beste. Pakken en bijpakken... En dan willen ze nog grond van Vlaanderen inpikken ook, hoewel wij al het kleinste stukje hebben... Veel is niet genoeg, en als ze morgen het kunnen uitfineren om Vlaanderen helemaal aan te sleen, dan zullen ze dat ook proberen. Vroegere pogingen zijn gelukkig gekeerd... Nu is het onze tijd om NEEN te zeggen. Neen aan verderzetten van transferts, NEEN aan geld opdoen zonder dat de bevolking er ook maar iets beter van wordt. NEEN aan het onverantwoord gedrag van de politiekers en er nooit verantwoording voor moeten afleggen... Vlamingen zullen het been stijfhouden, en Walen zullen stevig moeten inbinden... En dit, mijn waarde, is nog maar het begin... ![]() A ja, Jullie politiekers hebben géén grondige hekel aan Vlamingen zeker? ![]()
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 24 augustus 2007 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Franstaligen zijn vragende partij voor de vorming van een federale regering. Het is dus aan hen om tot rust te komen en die regering mogelijk te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Minister-President
|
![]() Reynders en Maingain komen dan ook goed met elkaar overeen; Reynders is trouwens ook een groot voorstander van een uitbreiding van het Brussels gewest.
|
![]() |
![]() |