![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Wat moet er nu gebeuren? | |||
Nieuwe verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 24,07% |
Verder onderhandelen zoals we bezig zijn |
![]() ![]() ![]() |
10 | 18,52% |
Nieuwe formateur Verhofstadt |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,26% |
Nieuwe formateur Vandelanotte |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
Nieuwe formateur Reynders |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,11% |
Nieuwe formateur Milquet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,85% |
Andere mogelijkheid (motiveer) |
![]() ![]() ![]() |
17 | 31,48% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie ook deze oude draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=40462
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De politici, zoals gisteren Tobback, zijn toch een belangrijke speler uit het oog verloren......de huidige publieke opinie.
Die is fameus geradicaliseerd aan vlaamse kant. Bovendien is Sint-Yves, de heilige vlaamse martelaar, aan het kruis genageld. De franstalige pers sabelt Yves neer, nochthans heb ik van deze kwaliteitspers nooit artikels gedurende 30 jaar over Carolo_Namur_Liége-toestanden gehoord ondanks dat je daar voor de kleinste job , pismadam, een PS-kaart nodig had. Dat vraagt om wraak bovendien is dat al een stugge west-vlaming, dat zal er niet eenvoudiger op worden. Daar moet wel bloed vloeien. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 24 augustus 2007 om 11:47. |
![]() |
![]() |
#143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat vindt de N-VA, en het gemiddelde N-VA lid, van het afspringen van de formatiepoging door Leterme? Voelen ze zich op hun gemak? Of willen ze ten alleen prijze een regering-Leterme? |
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het lijkt alsof je geput hebt uit een minimumprogramma dat hier ergens in iemand zijn handtekening prijkt. ![]() Alleen die samenvoeging van VT en RTBf zie ik niet zo goed zitten. Waar is dat in godsnaam goed voor? |
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ikzelf zou zeggen: laat ze maar aanmodderen zolang Vlaanderen geen gebied of wezenlijke bevoegdheden verliest. Ondertussen heeft Leterme toch wel enige standvastigheid bewezen tot nu toe. |
|
![]() |
![]() |
#146 |
Vreemdeling
|
![]() Milquet is duidelijk in De Morgen. 'Je kan geen staatshervorming bij tweederdemeerderheid onderhandelen als je maar een gewone meerderheid hebt. Voor mijn part kunnen we die later op de been brengen, maar dus pas na de regeringsvorming. Dat hebben we zo gedaan in 1992 met de regering-dehaene en in 1999 met de regering-Verhofstadt. Dat is toen toch ook gelukt.'
Ik blijf dus zeggen dat je die maximale staatshervorming bij regeringsonderhandelingen niet door de Walen hun strot mag duwen. Regel Brussel-Halle-Vilvoorde en werk voor de rest het programma uit dat je moet uitwerken (sociaal-economisch, milieu -het klimaat weet je wel-, binnenland en buitenland -als Leterme weet dat dat bestaat-). Tegen 2009 regel je de rest. Lukt dat dan niet, dan roep je opnieuw verkiezingen uit. Dan hebben de liberalen eens hun zin en vallen federale en regionale verkiezingen samen. Wat Leterme tot hiertoe deed getuigt van een hoge mate van hybris. Het is alleen verwonderlijk dat iemand zoals De Gucht hem niet tot de orde roept (al kan dat achter de schermen gebeurd zijn en heeft hij dat vooraf in Humo eigenlijk wel gedaan "een grote staatservorming realiseren na de verkiezingen, daar is mijn verstand te klein voor"). |
![]() |
![]() |
#147 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2) Ik zou niet dùrven ! ![]() 3) Eén overheid -> één publieke omroep. Drie belangrijke voordelen : bezuinigingen + ondersteuning van de meertaligheid + bevordering van de onderlinge communicatie tussen de 'opiniemakers' van de verschillende taalgemeenschappen in het land (omdat ze dan gvd wel zullen moeten). Echte nadelen zie ik niet onmiddellijk, maar ik reken op jou om mij op mijn blinde vlekken te wijzen. ![]() Wat privé-zenders of vrije zenders doen, is hun eigen zaak. Wat mij betreft doen de 'nostalgen van de ééntaligheid' daar w�*t ze willen, hoe ze het willen, zo vaak ze het willen. |
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#151 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat niet om Leterme: het kartel en Leterme worden vooruit gestuwd door hun kiezers en een groot deel van de andere Vlamingen. Wat Leterme gedaan heeft is aan de francofonen duidelijk gemaakt welk minimum ze zullen moeten aanvaarden willen ze dat de Vlaamse kiezers nog een Belgische regering aanvaarden. Hij heeft de francofonen een dienst willen bewijzen. Dat dat mislukt is, ligt niet aan hem natuurlijk. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() Een "echt nadeel" zou kunnen zijn dat geen kat, in Noord noch in Zuid, noch naar die veretatiseerde zenders gaat kijken. Een beetje zoals de Oost-Europeanen ten tijde van het communisme.
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad een risico, maar 'de gecombineerde talenten uit Noord en Zuid, Oost en West' zouden er toch best wel een aantrekkelijke zender van kunnen maken, niet? We kunnen ze alvast aanmoedigen hard hun best te doen door de lonen van programmamakers, journalisten en presentatoren gedeeltelijk van kijk- en/of waarderingscijfers te laten afhangen. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze hopen daar bij de N-VA dat België nog wat tijd gegund is om in de Rand wat invloed terug te winnen. En volgens mij moet je naïef zijn om te geloven dat je in het België die de Franstaligen toelaten je invloed kan laten gelden in de Rand, als heb je het recht aan je kant, de Vlamingen krijgen geen gelijk of recht. Laatst gewijzigd door Burry : 24 augustus 2007 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
merkwaardig..... DIRECTE regeling BHV en voor de rest een programma uitwerken dat "je moet uitwerken",dat is nu uitgerekend wat men aan Vlaamse kant vraagt!!!! En wat de Staatshervorming betreft,de enige vraag was om de agenda ervan uit te zetten volgens een aantal sociaal-economische overwegingen.(NIET volgens separatisctische overwegingen!)....In plaats van hiermee constructief bezig te zijn is dit van tafel geveegd......(niet door MR,maar door CdH bestaat de indruk).Een Staatshervorming,nog eens,IS NIET verschillend van sociaal-economische problemen! 1992 en 1999 zijn LANG geleden! de speeltijd is voorbij! Laatst gewijzigd door kelt : 24 augustus 2007 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#158 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel me niet meer of niet minder op mijn gemak bij het afspringen van de formatiepoging. Ik wil niet dat er ten alle prijze een regering Leterme komt. Ik zou na deze verkiezingen alleen maar graag zien dat de afspraken van het kartel nagekomen worden. Tenzij er meer uit de brand gesleept kan worden natuurlijk. Ik heb geen glazen bol, maar de tegenstellingen zijn nog te groot om een oplossing te kunnen vinden voor 6 september. Ik vermoed en ik hoop dat daar de behandeling van het wetsvoorstel BHV verder gezet zal worden; zodat de Walen aan de alarmbel kunnen trekken. Dat, zo hoop ik, zal ofwel een effekt geven dat de Waalse onderhandelaren aan hun achterban gaan uitleggen dat ze "gedwongen waren toe te geven aan de onredelijke eisen, dat ze de meubelen hebben kunnen redden en bla bla bla ..." zodat er een fatsoenlijke staatshervorming van komt. Ofwel dat het helemaal verziekt wordt, dat er grote Waalse marsen op Brussel komen, burgerlijke ongehoorzaamheid van de Walen - ze gaan beweren dat er geen wettelijke gronden meer zijn om belastingen te betalen ... maar natuurlijk wel om nog dopgeld en ziekenkas te trekken ...- dat er nog iets meer van komt dan een fatsoenlijke staatshervorming. Ik heb me dus nog nooit zo goed op mijn gemak gevoeld. Ik voel me eigenlijk zoals destijds voor een schooleksamen, waarvan ik wist dat ik de stof goed opgevolgd had doorheen het schooljaar, goed gewerkt had tijdens den blok, en zelfs eigenlijk al genoeg punten had om zelfs met nul op twintig delibereerbaar te zijn, maar toch strijdvaardig om een goed eksamen af te leggen. En tot slot: ik begin me nu al af te vragen hoe het Vlaams karakter van het Vlaams blok zal geëvolueerd zijn in 2009 of 2011 ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#160 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |