Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 09:59   #141
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Natuurlijk mag dat. Dat zou tegelijkertijd het einde van Borgerhout betekenen, want inwoners van Iran hebben een visum nodig om naar België te mogen komen &c.
En wat met de vlaamse inwoners? Laat jij die verplicht onder de sharia vallen?
Nee, dat gekke ideetje mag je onder je eigen hoed bewaren...

.
Eddy B is offline  
Oud 26 augustus 2007, 10:01   #142
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
En wat met de vlaamse inwoners? Laat jij die verplicht onder de sharia vallen?
Nee, dat gekke ideetje mag je onder je eigen hoed bewaren...
Er zijn 'blanke' wijken in Borgerhout die dan liever bij Deurne of Berchem zullen willen horen.

Vergeet even ook niet wat ik nog zei: "Ik denk ook niet dat Iran dat toe zou laten, zo'n farçe."
Oud 26 augustus 2007, 10:04   #143
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Vlaanderen zal eenzijdig beslissen om er de brui aan te geven, maar als het hen goed uitkomt zulen de Belgische compromis-wetten blijven gelden
De taalgrens wordt gewoon de staatsgrens.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 26 augustus 2007 om 10:05.
stropdrager is offline  
Oud 26 augustus 2007, 10:09   #144
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
De programmas van de Vlaamse Nationalistische partijen stellen nog
altijd dat Brussel integraal gedeelte van Vlaanderen is en zijn hoofdstad
zal blijven.

Ik ben een oude nationalist, letterlijk en figuurlijk,en heb bij de stichting
van de VNP sterk daarop aangedrongen dat dit ook zo in ons programma
zou staan.

Zelf ben ik opgegroeid in Elsene en heb in Brussel en Etterbeek mijn schoolloopbaan doorlopen met een uitzondering van twee jaar in
Sint Genesius Rode in 1946 en 1947 (toen nog volledig Vlaams en
ondenkbaar dat de Franstaligen daar de meerderheid zouden uitmaken).

Brussel (de 19 gemeenten!) heeft de laatste 30 jaar een demografische
revolutie meegemaakt (tot ons groot verdriet!) en ik ben aardig verschoten toen ik verleden jaar in Brussel was. Ter verduidelijking:
Ik woon nu al jaren in het buitenland.

Ik weet dat de oudere nationalisten mij nu een verrader zullen noemen
en mij allerlei scheldwoorden naar het hoofd zullen gooien maar wij moeten
nu het standpunt innemen dat Vlaanderen ook onafhankelijk kan worden
zonder Brussel.

Brussel is een financiele strop rond de nek van Vlaanderen en wij moeten
tot een akkoord komen bij de onafhankelijkheid dat de overblijvende Vlamingen in Brussel (maximum 150000) door Vlaanderen gekoesterd
zullen worden en verzorgd als volwaardige burgers van Vlaanderen. In plaats van financieel solidair te zijn met Brussel moeten wij alleen de verplichting op ons nemen om financieel solidair te zijn met de Vlamingen in Brussel.
Vooral ,maar niet alleen, waar het aankomt op scholen en bepaalde culturele activiteiten.
Een goed voorbeeld is de Ierse toestand waar de Noord-Ieren gerechtigd zijn op het volwaardige burgerschap kiesrecht inbegrepen.

Onze financiele bijdrage aan Brussel moet ALLEEN naar onze eigen mensen
gaan. Veel beter besteed dan nu.

De Vlaamse administratie moet aan Brussel onttrokken worden!!!

Het zal allemaal een werk van jaren worden en er zijn nog veel zaken
die met de Brusselse administratie (en ook met Wallonie) geregeld zullen
moeten worden. Een harde dobber inderdaad maar een MOET.

Want de onafhankelijkheid van Vlaanderen is uiterst noodzakelijk voor
het veiligstellen van de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen.
En voor onszelf de veiligstelling van onze welvaart.

Wij kunnen het nu bekostigen en er moet binnen de volgende paar jaren
DRINGEND werk van gemaakt worden.

Nu is het ook de tijd om aan onze Franstalige broeders (die ons hartstochtelijk haten) te zeggen : ALS HET MOET ZONDER BRUSSEL
MAAR ONAFHANKELIJKHEID NU!!

Er moet dringend een Vlaamse nationalistische conventie komen die
zich moet bezinnen over de toekomst van Brussel en de Brusselse
Vlamingen BUITEN een onafhankelijk Vlaanderen.
Ik geef toe dat ik er zelf nog niet helemaal uit ben wat er met Brussel zou moeten gebeuren.

Persoonlijk hou ik niet van Brussel omdat daar veel te veel niet-Westerse vreemdelingen wonen, waarvan een groot deel zich op kosten van de werkende middenklasse nestelen in de sociale zekerheid of het OCMW, al dan niet in combinatie met wat zwartwerk.

Ik zou er dan ook niets op tegen hebben indien er een onafhankelijk Vlaanderen zou komen zonder de multiculturele etterbuil Brussel.

Een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel zou er in principe vlug kunnen komen.

In een latere fase zou Brussel dan kunnen beslissen of het deel wil blijven uitmaken van het afgeslankte België, dan wel of het zich zou willen aansluiten bij Vlaanderen. In principe zou ook Waals-Brabant zich bij Vlaanderen kunnen aansluiten daar het een rijke provincie is die ingeval van een afgeslankt België compleet dreigt leeggezogen te worden door de rest van Wallonië, terwijl er in Vlaanderen ruimte zou zijn om de belastingen aanzienlijk te verlagen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 26 augustus 2007 om 10:12.
Cynicus is offline  
Oud 26 augustus 2007, 10:10   #145
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Er zijn 'blanke' wijken in Borgerhout die dan liever bij Deurne of Berchem zullen willen horen.

Vergeet even ook niet wat ik nog zei: "Ik denk ook niet dat Iran dat toe zou laten, zo'n farçe."
latere edit zeker?

.
Eddy B is offline  
Oud 26 augustus 2007, 10:33   #146
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Ik geef toe dat ik er zelf nog niet helemaal uit ben wat er met Brussel zou moeten gebeuren.

Persoonlijk hou ik niet van Brussel omdat daar veel te veel niet-Westerse vreemdelingen wonen, waarvan een groot deel zich op kosten van de werkende middenklasse nestelen in de sociale zekerheid of het OCMW, al dan niet in combinatie met wat zwartwerk.

Ik zou er dan ook niets op tegen hebben indien er een onafhankelijk Vlaanderen zou komen zonder de multiculturele etterbuil Brussel.

Een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel zou er in principe vlug kunnen komen.

In een latere fase zou Brussel dan kunnen beslissen of het deel wil blijven uitmaken van het afgeslankte België, dan wel of het zich zou willen aansluiten bij Vlaanderen. In principe zou ook Waals-Brabant zich bij Vlaanderen kunnen aansluiten daar het een rijke provincie is die ingeval van een afgeslankt België compleet dreigt leeggezogen te worden door de rest van Wallonië, terwijl er in Vlaanderen ruimte zou zijn om de belastingen aanzienlijk te verlagen.
Ik vind jouw visie verschrikkelijk! Het uiteindelijke doel van een onafhankelijk Vlaanderen moet een ééntalig gebied vormen. Dat er links en rechts wat anderstaligen rondlopen, bon, als ze maar in't Nederlands converseren met ons. Maar ga je dat opleggen aan een (halve) provincie? Of ga je voor belgische toestanden zorgen opnieuw? De duivel buiten en langs de achterdeur terug binnen? Neen, dank U vriendelijk, maar van die boer géén eieren meer.
Wél zal Vlaanderen beter voor zijn welvaart kunnen zorgen, en kan het zijn vroegere "echtgenote" (La Wallonie)uitdovende steun verzekeren. Dit dan wél op Vlaamse condities. Ze mogen projecten voorstellen, die dan door ONS worden goed of afgekeurd, al naargelang het hun bevolking ten goede kan komen of niet. Zo kunnen ze financiering bekomen.
Ookl stel ik voor om 80% van de staatsschuld naar Vlaanderen over te dragen. Anders zie ik niet in hoe zij ooit uit de put gaan geraken. Door die ontlasting zal er al minder steun naar ginder moeten vloeien. Dit in de context dat Vlaanderen héél blijft, dus mét Brussel. Indien anders, tja, dan gaan we koppen tellen he...
Wat jij voorstelt, neen dus. Dan kunnen we beter België ineens onder Vlaamse curatele stellen, en ons beleid doorvoeren, de verschrikkelijk knoeiende waalse politici buiten spel zetten en Wallonië er bovenop helpen. DAN scheiden (of tegelijkertijd) zonder gemor over grenzen of Brussel... maar dat zullen de waalse politici nooit toestaan. Die zitten aan teveel vetpotten...

.
Eddy B is offline  
Oud 26 augustus 2007, 15:41   #147
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind jouw visie verschrikkelijk! Het uiteindelijke doel van een onafhankelijk Vlaanderen moet een ééntalig gebied vormen. Dat er links en rechts wat anderstaligen rondlopen, bon, als ze maar in't Nederlands converseren met ons. Maar ga je dat opleggen aan een (halve) provincie? Of ga je voor belgische toestanden zorgen opnieuw? De duivel buiten en langs de achterdeur terug binnen? Neen, dank U vriendelijk, maar van die boer géén eieren meer.
Wél zal Vlaanderen beter voor zijn welvaart kunnen zorgen, en kan het zijn vroegere "echtgenote" (La Wallonie)uitdovende steun verzekeren. Dit dan wél op Vlaamse condities. Ze mogen projecten voorstellen, die dan door ONS worden goed of afgekeurd, al naargelang het hun bevolking ten goede kan komen of niet. Zo kunnen ze financiering bekomen.
Ookl stel ik voor om 80% van de staatsschuld naar Vlaanderen over te dragen. Anders zie ik niet in hoe zij ooit uit de put gaan geraken. Door die ontlasting zal er al minder steun naar ginder moeten vloeien. Dit in de context dat Vlaanderen héél blijft, dus mét Brussel. Indien anders, tja, dan gaan we koppen tellen he...
Wat jij voorstelt, neen dus. Dan kunnen we beter België ineens onder Vlaamse curatele stellen, en ons beleid doorvoeren, de verschrikkelijk knoeiende waalse politici buiten spel zetten en Wallonië er bovenop helpen. DAN scheiden (of tegelijkertijd) zonder gemor over grenzen of Brussel... maar dat zullen de waalse politici nooit toestaan. Die zitten aan teveel vetpotten...
Als ik u goed begrijp, dan bent u gewoon voorstander van een onafhankelijk Vlaanden zonder Brussel, dat dan inderdaad een ééntalig gebied zou zijn.
Cynicus is offline  
Oud 26 augustus 2007, 22:24   #148
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Als ik u goed begrijp, dan bent u gewoon voorstander van een onafhankelijk Vlaanden zonder Brussel, dat dan inderdaad een ééntalig gebied zou zijn.
Neen, Brussel is een Vlaamse stad op Vlaams grondgebied. Wat verfranst is, kan wederom vervlaamst worden... Wij hebben die franssprekenden niet verplicht daar te komen wonen he... Het is niet ONZE fout dat zij te dom zijn om nederlands te leren...

.
Eddy B is offline  
Oud 26 augustus 2007, 22:34   #149
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, Brussel is een Vlaamse stad op Vlaams grondgebied. Wat verfranst is, kan wederom vervlaamst worden... Wij hebben die franssprekenden niet verplicht daar te komen wonen he... Het is niet ONZE fout dat zij te dom zijn om nederlands te leren...
Ik moet zeggen dat ik altijd al heb gedacht dat we Brussel kwijt waren. Sommige van uw posts hebben mij daarover recent aan het twijfelen gebracht, u hebt gelijk.

De Walen willen Brussel veel te hard, een serieuze reden eigenlijk om hun dat niet te geven.

Brussel is Vlaams en blijft Vlaams eender welke taal er men spreekt. Faciliteiten niet afbouwen maar in een keer afschaffen. Korte pijn.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 26 augustus 2007, 23:47   #150
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw eigen landgenoten wat gaan uitschelden? Je loopt precies ook wat achter hé. Brussel is niet aan het verfransen, maar aan het ver-internationaliseren. En wat ga je daar aan doen hé?
Te dom.. Tsss... Verplichten Tsss... Klinkt allemaal wel erg verkrompen. Ik vrees dat als het aan u ligt dat we in een verkrompen Vlaanderen gaan mogen leven. Ik kijk er alvast naar uit.
'k Heb het altijd al gezellige mensen gevonden hoor, die Vlaams-nationalisten...
Oud 27 augustus 2007, 05:34   #151
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze financiele bijdrage aan Brussel moet ALLEEN naar onze eigen mensen gaan. Veel beter besteed dan nu. De Vlaamse administratie moet aan Brussel onttrokken worden!!!
Wat een onzin weer: alleen de Vlaamse Brusselaars financieel steunen, kan je je dat al in de praktijk inbeelden?

Ik wel. Een voorbeeld van jouw toepassing: Een flatgebouw van drie etages op den Avenue Josée. Er wonen drie gezinnen. Alle drie is het gezinshoofd ervan werkloos, of ziek of gehandicapt of gepensioneerd. Op het gelijkvloers woont een Vlaamse Brusselaar: die krijgt geld van VL. Op het 2de verdiep woont een Franstalige Brusselaar en die krijgt niks van ons en maar de helft van Wallonië. Op het 3de verdiep wonen migranten van Marokkaanse origine die zich Vlaamse Brusselaar noemen. Die krijgen niks van Wallonië en ook niks van VL, want dat is geen Eigen Volk. Pure apartheidspolitiek. Niet houdbaar, niet leefbaar en niet te verantwoorden. Ik hoop dat je de onzin van separatisme en doorgedreven nationalisme ook inziet.

Pfftt....
Abba Kovner is offline  
Oud 27 augustus 2007, 08:22   #152
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik altijd al heb gedacht dat we Brussel kwijt waren. Sommige van uw posts hebben mij daarover recent aan het twijfelen gebracht, u hebt gelijk.

De Walen willen Brussel veel te hard, een serieuze reden eigenlijk om hun dat niet te geven.

Brussel is Vlaams en blijft Vlaams eender welke taal er men spreekt. Faciliteiten niet afbouwen maar in een keer afschaffen. Korte pijn.
Met deze visie mag je er zeker van zijn dat:
1. de europese instellingen niet in Brussel blijven, (nederlands is in de EU geen werktaal dus eurocraten leren die niet)
2. met de instellingen zullen ook alle satelietinstellingen rond de commisie verdwijnen;
3. zullen de honderden internationale bedrijven die een zetel hebben in Brussel naaar de nieuwe Europese hoofdstad verkassen;
4.zullen tienduizende vetbetaalde mensen hun geld elders gaan uitgeven;
Dan is Brussel een lege doos die de Vlamingen pas heel veel geld zal gaan kosten,...
speurneus is offline  
Oud 27 augustus 2007, 11:27   #153
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Brussel is een financiele strop rond de nek van Vlaanderen en wij moeten
tot een akkoord komen bij de onafhankelijkheid dat de overblijvende Vlamingen in Brussel,....
Van economie heb jij blijkbaar ook niet veel kaas gegeten.
Brussel kan in tegenstelling tot wat jij beweert erg gemakkelijk zelfstandig overleven. Enkele cijfers:
1. in Brussel werken 230.000 vlaamse en 125.000 waalse pendelaars die eens Belgie gesplitst hun belastingen op de plaats van tewerkstelling i.c. Brussel betalen;
2. Het gemiddelde PIB/capita (bron Eurostat 2002) bedraagt:
- in Belgie: 24.717€ /pp
- in Wallonie:17.837€/pp
- in Vlaanderen: 24.472€/pp
- in Brussel:49.631€/pp
Conclusie: het is een illusie dat de Brusselaars zullen komen smeken om bij vlaanderen ingelijft te worden.
speurneus is offline  
Oud 27 augustus 2007, 11:32   #154
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Komt u wel eens in Brussel???

Begin er maar eens aan om die stad te vernederlandsen.

Van taal veranderen is een proces van eeeeuwen.

In Brussel is het toevallig in 1 eeuw gebeurd NL>FR omdat het FR toen toevalig dé wereldtaal was met een enorm prestige.

Het NL heeft helemaal geen prestige.

Eventueel zou het nog mogelijk zijn dat het Engels binnen redelijk korte tijd de lingua franca wordt in Brussel.
straatrue is offline  
Oud 27 augustus 2007, 11:39   #155
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Van economie heb jij blijkbaar ook niet veel kaas gegeten.
Brussel kan in tegenstelling tot wat jij beweert erg gemakkelijk zelfstandig overleven. Enkele cijfers:
1. in Brussel werken 230.000 vlaamse en 125.000 waalse pendelaars die eens Belgie gesplitst hun belastingen op de plaats van tewerkstelling i.c. Brussel betalen;
2. Het gemiddelde PIB/capita (bron Eurostat 2002) bedraagt:
- in Belgie: 24.717€ /pp
- in Wallonie:17.837€/pp
- in Vlaanderen: 24.472€/pp
- in Brussel:49.631€/pp
Conclusie: het is een illusie dat de Brusselaars zullen komen smeken om bij vlaanderen ingelijft te worden.
hoeveel Vlaamse pendelaars werken er nu bij de overheid, zowel Vlaamse als federale? die gaan allemaal weg bij een scenario dat Brussel niet meer bij Vlaanderen hoort.
Oud 27 augustus 2007, 11:47   #156
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoeveel Vlaamse pendelaars werken er nu bij de overheid, zowel Vlaamse als federale? die gaan allemaal weg bij een scenario dat Brussel niet meer bij Vlaanderen hoort.
De cijfers worden ook zwaar opgekrikt door de eurocraten die tot de poetsvrouwen toe belachelijk hoge lonen hebben (en slechts enkele %'tjes belasting betalen hierop waarvan 0% aan de Belgische/Vlaamse/Brusselse staatskas).
DenKempenzoon is offline  
Oud 27 augustus 2007, 13:07   #157
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
De cijfers worden ook zwaar opgekrikt door de eurocraten die tot de poetsvrouwen toe belachelijk hoge lonen hebben (en slechts enkele %'tjes belasting betalen hierop waarvan 0% aan de Belgische/Vlaamse/Brusselse staatskas).
Buiten de eurocraten, heb je nog al die sateliet
correct, maar een groot gedeelte van deze lonen wordt wel in de brusselse economie geinjecteerd.
Het personeel van de internationale bedrijven die in Brussel een zetel hebben, alsook het personeel van de satelietinstellingen rond de commisie betalen hun belastingen wel in Belgie. Momenteel zijn er al meer dan 2000 internationale bedrijven die er hun zetel hebben en de vraag neemt steeds toe.Omdat er momenteel een tekort is aan bureelgebouwen in Brussel kunnen de werknemers van deze bedrijven de, bij splitsing, de burelen van de federale ministeries innemen.
speurneus is offline  
Oud 27 augustus 2007, 17:11   #158
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Omdat we:
1. een periode van instabiliteit tegemoet gaan dan.
2. De politieke leiding zich niet met economie kan bezighouden, maar met grondwetten en dergelijke.
3. Omdat we onze grootste afzetmarkt en inkomstenbron (nl. Wallonie) kwijt zijn aan Frankrijk.
4. Omdat het toerisme een tijd onder het vriespunt zal zakken totdat er zekerheid is.
5. Er gaan meer betogingen zijn, waardoor er meer politie nodig is. Omdat betogingen vooral op zondag doorgaan...
6. Ik kan nog lang doorgaan.
ten eerste : bent u er werkelijk zo zeker van dat frankrijk op wallonie zit te wachten ?

ten tweede: meer betogingen, waarom ? omdat we het beter zullen hebben ?

ten derde : uw fantasie kent dus blijkbaar geen grenzen, .........

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 27 augustus 2007, 17:27   #159
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Waarom zou Wallonië nog Vlaams brood eten, terwijl dat uit Frankrijk lekkerder is, maar met meer liefde gemaakt?

We gaan die mensen wel iets door ulder strot duwen wat ze niet willen, e.
Nl. een staat worden.
Walen voelen zich Belgen, geen Walen.
da's subjectief e. de ene eet graag wit brood de ander volkoren, ......

walen voelen zich idd belgen, en waarom ? omdat de belgische structuur hen onderhoud, of meer bepaald de vlamingen.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be