![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een afrekening 'in het milieu' een familiedrama noemen en het dan prompt situeren in de Vlaamsche fermettewijken compleet met amateuristisch socio-psycho-economisch geleuter errond. (niet dat we zoiets al niet véél langer mochten aanhoren) Kom maar op... Lees misschien de openingspost nog eens rustig; kan je je meteen vergewissen wat het begrip 'vulgair' precies inhoudt.
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En noem het gerust 'amateuristisch', het is gewoon geschreven vanuit de praktijk. Ik hoef geen theorieën neer te schrijven om het lijden van sommige mensen in onze maatschappij naar waarde te schatten. Maar jij was een advocaat zeker eh? Zo'n pipo die geleerd heeft alles in termen van artikeltjes te zien, zonder enige emotie? Ik kan me voorstellen dat dit dan erg amateuristisch moet overkomen, ik ben er zelfs blij om. En vulgair, mijn beste, zijn de mensen die zich superieur voelen en sociaal zwakkeren beschouwen als 'inferieur op nagenoeg alle vlak'. Hoe voelt dat eigenlijk, als je van die 'inferieuren' moet helpen als advocaat? Of ben je te duur voor die 'inferieuren'?
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() In de openingspost zat geen enkele "waardering" voor het lijden van sommige mensen. Enkel verkneukeling.
Zo'n pipo die bij dergelijke gebeurtenissen als de weersomstuit aan het copieren en plakken gaat om zijn fantasie over het gebeuren te delen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb als advocaat nooit 'inferieuren' moeten helpen. Wat jij dan ook onder die term wil persen. Anderzijds zou ik het ook nooit in m'n hersens halen om een losgeslagen gewelddadige crimineel die z'n ex-lief vermoordt en vervolgens koelbloedig z'n sporen wil uitwissen door haar huis af te fikken te kwalificeren als een gezinsdrama. Laat staan dat ik er nog leuke plaatjes bij zou zoeken en een verhaaltje over kleinburgerlijkheid en Vlaamse fermettes over zou verzinnen. D�*t zou pas vulgair zijn, my dear...
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 26 augustus 2007 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je ook uitleggen waar de "verkneukeling" zit? Zonder aan vrije interpretatie te doen?
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het leek helemaal niet zo'n voorbeeldig gezinnetje. Dat en het erbij sleuren van zo'n idiote foto. Hij nam bijgevolg zijn wens voor werkelijkheid. Ge kent dat. Nu mag jij de "waardering voor het lijden" aanstippen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zo van die deskundige analyses over mij en mijn posts, ik lees dat graag. we zijn daar trouwens nog niet helemaal uit dacht ik. ben ik nu grappig, misplaatst, dom, verkneukelig of nog iets anders? ge moet dat eens helemaal in schone theatrale advocatenretoriek vertellen. online savoureert dat graag, en ik ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toen het in het nieuws verscheen, was nog niks gekend over de achtergrond van de dader en slachtoffers. Je kunt Mitgard dus gerust een voorbarige conclusie aanwrijven. Hoewel... het gebeurt helaas ook dikwijls dat mensen al tijden ferm in de problemen zaten en dat anderen gewoon niks opmerken... 'we hadden het niet door, het leek daar wel goed te gaan'. Maar goed, het zijn dus 'inferieuren' hier, geen 'superieuren'. Misschien maakt dat een verschil voor sommigen. Opgeruimd staat netjes, jammer voor de kinderen? Sommigen denken zo. Voor mij maakt het niet uit of het nu 'inferieuren' of 'superieuren' waren. Feit is dat een vrouw en twee kinderen ferm het leven ontnomen zijn, en dat dat ontzettend erg is. Ik weet met 1000% zekerheid dat Mitgard er ook zo over denkt. Wat jij er daarbij nog wil verzinnen, is niet zo interessant.
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() nog éne die aan het fantasmeren is...Bijna klaar gekomen deze keer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Supergrappig was dat. Ik wist dat ook zeer zeker te savoureren.
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ik moet niks bewijzen schat. 't zal allemaal de schuld zijn van uw fascistische leraars, da's mijn conclusie. Het enige wat ik misschien nog zal doen op deze thread is eens op zoek gaan naar die fameuze "waardering voor het lijden" want ik voel aan mijn water dat Nynorsk niet gaat kunnen helpen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanwaar h�*�*l je het idee dat Mitgard zou willen dat een vrouw en twee kinderen vermoord worden? Dat is een interpretatie, een fantasie. Nu een uitleg, graag.
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zegt ge dat nu om uzelf gerust te stellen, vermits je zelf met een allochtoon samen woont, of denk je die zever écht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fout. Dat is geen fantasie, geen interpretatie. Dat is een quote. Objectiever kan ik het niet maken, sorry. Of moet ik zijn quotes ook gaan retoucheren? En wat betreft uw vraag: ik zeg dat hij o zo graag zou hebben dat het mooi uitkomt. En als het niet uitkomt, dan zal hij wel een creatief handje toesteken. Misschien heeft hij dan toch iets meegedragen van die fameuze "fascistische" leraars. Dat is enkel niet te zien als je het niet wil zien. En daar kan ik u niet bij helpen. Wil ik ook niet. Je moet trouwens ook mijn woorden niet verdraaien, 't is een teken dat je aan de wand dat je aan "quotes" niet voldoende hebt blijkbaar om je eruit te draaien. En dan maar balken als ik een exacte quote gebruik. Je zou beter hetzelfde doen. ge moogt altijd nog laten weten waar ik de "waardering voor het lijden" kan vinden trouwens. Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
dank u voor die verduidelijking. Hoe jouw hersenen zich daaropvolgend kortsluiten interesseert me overigens niet in het minst. Citaat:
Citaat:
Sorry, lees wat er staat in plaats van er je eigen waarheden overheen te willen draperen. Je kan je pleidooi gerust opbergen hoor... de lol is er allang af.
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is dat niet hetgeen ik zonet van m'n schoenen liet schrobben?
![]() |