Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2007, 12:33   #141
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat u in Wallonië woont, lijkt me geen bewijs. Er wonen in Vlaanderen bijvoorbeeld ook belgicisten die bij hoog en bij laag beweren dat het grootste deel van de bevolking weer naar het unitarisme wil. Kortom, sommigen nemen hun wensen voor waarheid.

U kan echter niet ontkennen dat de Franstalige politici dezelfde thema's aanhaalden in Wallonië als in Brussel. Milquet pakte uit met forse verklaringen over de Rand en de vrijwaring van de belangen van de Franstaligen.
U bent gewoon blind en wil niets geloven wat van de andere kant van de taalgrens komt. U beweert dus wat de politiekers zeggen meer waarheid heeft dan het woord van een burger. In dat geval bent u een geboren nep politieker die zijn zakken goed kan vullen ongeacht zijn woonplaats.
U bent dus zo iemand die zijn wensen voor waarheid spreekt en negeert alles wat daar tegen in gaat. Ik heb al meerdere discussie gehad met mensen die duidelijk een andere opinie hebben dan mij zelf en toch vinden wij gemeenschappelijke punten.
Het is duidelijk dat u zich vergist in hoe ze zich politiek geprofileerd hebben en u haalt ook maar 1 persoon. Dit bewijst voor mij en waarschijnlijk ook voor andere dat u er volledig langs slaat. U kan dus beter verder in uw hoekje gaan kniezen en morgen de vlaming veroordelen die constructief naar een oplossing zocht.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:38   #142
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
juist, het gaat over de onzin van vandaag;
Misschien is het ironisch bedoeld of begrijp ik je verkeerd.
Maar van wat de huidige problemen zijn zal ik niet rap zeggen dat het onzin is.
Oud 5 september 2007, 12:39   #143
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wat weer eens opvalt, is de verschrikkelijk tendetieuze commentaar van de VRT in de trand van: "Veel meer Vlamingen dan Walen willen België splitsen."

Nee, verdorie, zowel in het noorden als in het zuiden is een duidelijke meerderheid tégen de splitsing.

Mogen we nu ook eens vragen of die mensen een unitair boven een federaal België verkiezen of is dat taboe?

Belgie unitair = sprookje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:47   #144
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
U bent gewoon blind en wil niets geloven wat van de andere kant van de taalgrens komt. U beweert dus wat de politiekers zeggen meer waarheid heeft dan het woord van een burger. In dat geval bent u een geboren nep politieker die zijn zakken goed kan vullen ongeacht zijn woonplaats.
U bent dus zo iemand die zijn wensen voor waarheid spreekt en negeert alles wat daar tegen in gaat. Ik heb al meerdere discussie gehad met mensen die duidelijk een andere opinie hebben dan mij zelf en toch vinden wij gemeenschappelijke punten.
Het is duidelijk dat u zich vergist in hoe ze zich politiek geprofileerd hebben en u haalt ook maar 1 persoon. Dit bewijst voor mij en waarschijnlijk ook voor andere dat u er volledig langs slaat. U kan dus beter verder in uw hoekje gaan kniezen en morgen de vlaming veroordelen die constructief naar een oplossing zocht.
en waarom stemmen jullie dan op die politiekers, santos?
Oud 5 september 2007, 12:48   #145
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Belgie unitair = sprookje

Hans1 en Grietje.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:50   #146
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en waarom stemmen jullie dan op die politiekers, santos?
Jullie? Ik denk dat CDH verre van de grootste partij was.
Ze zitten mee aan tafel omdat uwe Yves Leterme dacht daar steun te vinden.
Dus niet naar mij wijzen aub.
Oud 5 september 2007, 12:54   #147
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Santos, heb jij geen zin om zaterdag naar de forummeeting in Gent te komen? Ik zou het wel fijn vinden om je daar te ontmoeten.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:56   #148
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Zeg Santos, heb jij geen zin om zaterdag naar de forummeeting in Gent te komen? Ik zou het wel fijn vinden om je daar te ontmoeten.
Ik vertrek op vakantie morgenavond
Merci voor de uitnodiging.
Oud 5 september 2007, 13:14   #149
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar het is wel Milquet die duidelijk zegt dat BHV niet mag gesplitst worden omdat anders de rechten van de Franstaligen in de rand geschonden worden. ben jij daar mee akkoord?
Oud 5 september 2007, 13:20   #150
santos
Minister

Standaard

Citaat:
maar het is wel Milquet die duidelijk zegt dat BHV niet mag gesplitst worden omdat anders de rechten van de Franstaligen in de rand geschonden worden. ben jij daar mee akkoord?
Akkoord dat Milquet dat zegt ja.
Maar NON, ik ben niet akkoord met dat standpunt. Ik versta de vlaamse reactie daarover net zoals zovele andere franstaligen. En dan kan u zeggne waarom stemt u dan op zo'n partij? Welke andere keuze had ik dan? Geen inderdaad net zoals een vlaming niet zo gek veel keuze heeft als het op zo zaken aan komt. Ik ben eerder voorstander van de MR maar verre van de FDF. Ben er zeker van dat er ook genoeg cd&v aanhangers zijn die NV-A maar niets vinden.
Oud 5 september 2007, 13:22   #151
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Tsja, dat is altijd het probleem van een kartel. Dat je partij opgescheept zit men een partner waarmee jij het als kiezer eigenlijk niet echt mee kunt vinden... Wat doe je dan: stemmen met je neus dicht en zeker niet op diegenen van de "andere" partner...
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 13:39   #152
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar NON, ik ben niet akkoord met dat standpunt. Ik versta de vlaamse reactie daarover net zoals zovele andere franstaligen. En dan kan u zeggne waarom stemt u dan op zo'n partij? Welke andere keuze had ik dan? Geen inderdaad net zoals een vlaming niet zo gek veel keuze heeft als het op zo zaken aan komt. Ik ben eerder voorstander van de MR maar verre van de FDF. Ben er zeker van dat er ook genoeg cd&v aanhangers zijn die NV-A maar niets vinden.
goed, maar je kan ook CDH duidelijk maken dat je er niet mee akkoord gaat hé. mails hebben soms rare effecten....
Oud 5 september 2007, 13:43   #153
santos
Minister

Standaard

Citaat:
goed, maar je kan ook CDH duidelijk maken dat je er niet mee akkoord gaat hé. mails hebben soms rare effecten....
Daar zijn genoeg mensen mee bezig, maar de provincie waar ik zit is een beetje de far-west eigenlijk eerder far-south en niemand kijkt daar naar om op federaal vlak.
Vraag een Limburger en die weet perfekt wat ik bedoel.
Oud 5 september 2007, 13:49   #154
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zowel CDH als MR of FDF hanteren nochtans dezelfde taal als het over de Vlaamse Rand rond Brussel en de verdediging van de belangen van de Franstaligen gaat.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 5 september 2007 om 13:52.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 13:55   #155
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zowel CDH als MR of FDF hanteren nochtans dezelfde taal als het over de Vlaamse Rand rond Brussel en de verdediging van de belangen van de Franstaligen gaat.
Tijdens de onderhandelingen ja, omdat de franstalige nu eenmaal niet te vinden zijn om de SZ te splitsen. En dat vind ik persoonlijk ook een slecht idee.
Oud 5 september 2007, 13:58   #156
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tijdens de onderhandelingen ja, omdat de franstalige nu eenmaal niet te vinden zijn om de SZ te splitsen. En dat vind ik persoonlijk ook een slecht idee.

maar dat is het net hé. de voorstellen die op tafel liggen, gaan allesbehalve over de splitsing van de SZ en toch zeggen ze "non". kan je de frustraties van de Vlaamse onderhandelaars voorstellen?
Oud 5 september 2007, 14:02   #157
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat hebben de Franstaligen die in Vlaams-Brabant wonen te maken met de splitsing van de sociale zekerheid?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 14:03   #158
santos
Minister

Standaard

Citaat:
maar dat is het net hé. de voorstellen die op tafel liggen, gaan allesbehalve over de splitsing van de SZ en toch zeggen ze "non". kan je de frustraties van de Vlaamse onderhandelaars voorstellen?
Die gaan ook daarover he, die gingen over een staatshervorming en BHV. Zodus...
En wat ik spijtig vind is dat iedereen wel voorstellen doet maar de uitleg ervan zich beperkt tot het woord voorstellen.
Oud 5 september 2007, 14:05   #159
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gaan ook daarover he, die gingen over een staatshervorming en BHV. Zodus...
Santos, misschien hebt ge het niet goed gelezen: de Vlaamse voorstellen in Hertoginnedal gingen niet over de splitsing van de SZ.

Waarom kijkt ge daar altijd over?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 14:06   #160
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

40 % Vlamingen wil wel een splitsing..... das nie slecht voor uitstervende Vlaemschnationalisten he Hans.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be