![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze kunnen een document tekenen dat ze uit eigen vrije keuze én op eigen risico de kliniek verlaten. Iedereen moet dat trouwens tekenen als ze het advies van de dokter niet wensen op te volgen. Niks nieuws onder de zon dus.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik verwacht van een krimineel niet dat ie zichzelf aangeeft en beschuldigt ik verwacht van een verantwoordelijk arts wel dat hij de gezondheid van zijn patient 100% verdedigd, in dit geval door de belemmerende echtgenoot te laten verwijderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op welke basis had die arts OP VOORHAND de man mits politiemacht kunnen laten verwijderen van zijn bevallende vrouw? Feit blijft: INDIEN het was misgelopen dan hadden deze verrijkers wèl een been om op te staan om de arts aan te klagen. Die is namelijk wèl verplicht om hulp in nood te verlenen. En zolang de verrijkers menen dat het hùn recht is om vrouwelijke artsen OP TE EISEN blijft het probleem bestaan. De enige mogelijkheid is om ze onmiddellijk op hun eigen verantwoordelijkheid te laten terugvallen en zo'n ontslagformulier in te vullen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lijkt me ruimschoots voldoende als reden om de echtgenoot te laten verwijderen. Citaat:
Citaat:
Een simplistische veronderstelling/mogelijkheid daar we de mening van de vrouw in kwestie niet kennen. De echtgenoot doet moeilijk, dus zijn vrouw zal hoogstwaarschijnlijk ook moeilijk doen. Zoiets? Zelfs dan nog, heb ik het nog niet eens over het feit dat het kind mogelijks de dupe kan zijn van die religieuze overtuiging van de ouders, cfr. mijn voorbeeld eerder aangehaald bij de Getuigen van Jehova. Onbegrijpelijk dat niemand de levenskansen van het kind centraal stelt en/of hierover nadenkt.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 september 2007 om 09:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk echt dat je een onderscheid moet maken tussen het breed cultureel kader waarin we leven ('mannen en vrouwen zijn gelijk') en het intrarelationeel kader dat helaad niet altijd dat principe handhaaft. Want het kan wel de gewoonte zijn dat mannen en vrouwen hier samen zwemmen, er zijn helaas genoeg vlaamse vrouwen die die toestemming thuis niet krijgen. En nee, ik heb geen cijfers van hoeveel vlaamse vrouwen niet mogen gaan zwemmen, maar als je een duik neemt in de casuïstiek omtrent huiselijk geweld dan kom je dat vaak genoeg tegen. Ik heb daarnaast zelf zo'n rotpartner gehad bij wie ik het voorstel om gewoon te gaan zwemmen zelfs niet moest opperen, en in de jaren die daarop volgden heb ik genoeg verhalen gehoord van vrouwen in mijn omgeving die met hetzelfde probleem geconfronteerd werden. Het is heel mooi, 'onze cultuur', maar in de praktijk gaat het er toch niet altijd even lekker aan toe. Ik vind het dus een groot verschil als vrouwen zélf de wens uitdrukken om met de meiden te gaan zwemmen, dan als vrouwen een verbod van hun man krijgen om te gaan zwemmen met andere mannen - en ik vind dat maatschappelijk zéér relevant.
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ps proficiat met uwe 7000ste Laatst gewijzigd door Anna List : 14 september 2007 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou er ook niets op tegen hebben dat duidelijk geafficheerd wordt wie op welke dag de ambtenaar van dienst is. Dan kun je kiezen wanneer je trouwt, en kun je vermijden dat je die vervelende oen als ambtenaar krijgt. Er zijn trouwens genoeg mensen die naar de ambtenaar van hun keuze stappen en vragen wanneer zij 'van dienst' zijn en onderling wat regelen, hoor. Ik ken er toch zo'n paar. In 'onze cultuur' nemen mensen zich blijkbaar die vrijheid. Maar je moet het niet in het belachelijke trekken. Ik ben weldegelijk voor het bestaan van een bepaalde regelgeving. Ik heb geen 'vrije keuze' of ik nou mijn gevaarlijk afval op de straat dump of niet. Ik heb geen 'vrije keuze' of ik nou aan 220km/uur voorbij een school mag sjeezen of niet. Er mogen van mij liefst toch een aantal regels zijn in de maatschappij, en die zorgen ervoor dat je niet geheel vrij bent. Er zijn echter gebieden waarop vrijheid belangrijker is dan andere. De gebieden betreffende lichamelijke en psychische integriteit vind ik daarbij de belangrijkste. Dus keuze van arts, psychotherapeut, kinesist, sekspartner,...
![]() |
![]() |
#150 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad een verschil en maatschappelijk relevant, maar dat is een aparte discussie en heeft niets te maken met die over aparte zwemuurtjes. Indien dat volgens jou er wel toe doet, graag een uitgebreide uiteenzetting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Infidel : 14 september 2007 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn die uurtjes er wél, dan ga je ten eerste heel wat vrouwen hebben die daar gewoon graag gebruik van maken (ook veel vlaamse), en ten tweede krijg je die vrouwen die anders thuis zitten eindelijk eens uit hun kot. Het samenkomen van lotgenoten wekt niet zelden enig activisme in de hand. Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat je dit erg eng ziet. Citaat:
ik verwijs je graag naar de vele topics over zwemuurtjes voor mijn standpunt daaromtrent.
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik doelde op de fijne lijn tussen het opdringen van een cultuur en het aanvaarden van diversiteit tussen assymileren en integreren ... je lijkt totaal te negeren dat het niet erkennen van de gelijkwaardigheid van man en vrouw in deze religieus bekrachtigd wordt, kan je die onderdrukking dan wel bestrijden zonder in gedwongen assymilatie te vervallen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Als vrouwen apart willen zwemmen dat ze dan een privé-zwembad bouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens betekent dat niet dat men geen moslim kan zijn in onze samenleving. Het staat iedereen vrij zich te onderwerpen aan eender wie of wat. Aan de koran, of aan je echtgenoot. Er zijn trouwens heel veel vlaamse vrouwen die zich, nu of in het verleden, hebben 'onderworpen' aan hun man, bijv. door toch thuis te blijven al zouden ze liever werken; door mannelijke vrienden op te geven;... Ik ken een aantal christelijke meisjes die er bewust voor kiezen hun beslissingsrecht af te staan aan hun partner ('mijn partner heeft het laatste woord') omdat ze menen dat dat zo in de Bijbel staat. Hun goed recht, al vind ik het een beetje akelig. Iedere relatie heeft zijn toegevingen, en als je er nu vrijwillig voor kiest altijd zelf die toegevingen te doen, dan kan ik daar moeilijk iets op tegen hebben, ook al vind ik het geen goed idee dat ze het doen. Maar ons wettelijk kader laat niet toe (of zou het niet mogen toelaten) dat deze onderwerping onder dwang gebeurt. Een vrouw die zich vrijwillig onderwerpt aan de ongelijkheidheid van man en vrouw in de islam moet dus van mij die kans krijgen - al vind ik het een heel stom idee. De taak van de gemeenschap is dan om erop toe te zien dat dit inderdaad vrijwillig gebeurt en alle ondersteuning te bieden in het geval het niet zo is. Te vergelijken met het verschil tussen foltering en SM. Ik heb niks tegen SM, wel iets serieus tegen foltering, hoewel de handelingen in beide exact hetzelfde kunnen zijn. Er wordt in ons land geen jacht gemaakt op SM'ers, wel op folteraars, en zo hoort het ook.
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en tja, SM is echt mijn ding niet denk ik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"ZE" weigeren een mannelijke arts? "ZE" vertikken het om hun vrouwen inspraak te geven? "ZE" zorgen ervoor dat hun vrouwen zelfs geen inspraak dùrven nemen? "ZE" .... mannelijk meervoud. Simplistisch hé!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het begint terug "normaal" te worden om een ontblote knie te zien als een teken van promiscuiteit, het is "normaal" om als racist te worden gebrandmerkt indien men kritiek op islam uit, het wordt "normaal" om opnieuw een scheiding tussen scholieren te maken (jongetjes, meisjes) als ze naar school gaan. Al deze dingen die EINDELIJK waren afgeschaft worden mondjesmaat terug "normaal" .... Nog even en het wordt dus abnormaal als je als gehuwde vrouw gaat zwemmen terwijl er andere mannen in het zwembad zitten. D�*�*r gaat het over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |